Suklaamuna, jonka sisällä yllätyksenä sormus?
Ollaan oltu tyttöystävän kanssa 3,5 vuotta yhdessä ja nyt tuntuu, että hän on se ihminen, kenen kanssa tahdon viettää loppuelämäni. Aikaisemmin ollaan puhuttu, että tulevaisuudensuunnitelmat on kutakuinkin samanlaiset: molemmat tahtoo joskus naimisiin ja muutaman lapsen.
Pääsiäinen on tulossa ja mietin tehdä "munahipan", jossa yhden munan sisältä löytyisi sormus ja kun hän sen avaa, polvistuisin ja kysyisin. Ei olla kumpikaan mitään seurapiiriliitäjiä ja tyttöystävä on hyvin maanläheinen ja käytännöllinen ihminen. Olen yrittänyt että kävisimme vaikka vuosipäivä nä syömässä ulkona hienosti, mutta hän tahdoo ennemmin katsoa vaikka elokuvaa kotona ja syödä itsetehtyä pitsaa. Itsekään en "hienostelusta" niin välitä, joten mielestäni tällainen "arkisempi" kosinta sopisi meille molemmille.
Sormusta en kuitenkaan osaa ostaa juuri mieleseksi tai oikean kokoiseksi, siksi siis kosinta ensin ja sitten yhdessä valkkaamaan sormukset. Näin olen ymmärtänyt että tyttöystäväkin haluaisi.
Miltä kuulostaa? Niin ja se tärkein, tietääkö kukaan missä sulkaamunassa on sormuksia yllätyksenä?
Kommentit (84)
Ei sun tarvitse runoilla! Lappusessa voi lukea vain "rakastan sinua, tuletko vaimokseni".
ja saat kyllä laitettua sinne muovisormuksen, kun ostat erikseen lasten leikki-korusetin jossa on sormus mukana. Otat siitä sen sormuksen ja laitat suklaamunaan, halutessasi voit laitta sinne sen lapunkin, eihän siinä tarvitse lukea muuta kuin " Rakastan sinua yli kaiken, tuletko vaimokseni?"
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:03"]
Ei sun tarvitse runoilla! Lappusessa voi lukea vain "rakastan sinua, tuletko vaimokseni".
[/quote]
Tää kuulostaa niin ihanalta <3 Mua alkaa melkeen itkettää :D
Avaa suklaamuna kahtia sauman kohdalta, laita oma sormus tai lappunen sinne sisälle. Sulata sitten jossain kuumassa munanpuolikkaiden reunoja hieman, (esim. hivele niitä kiehuvassa vedessä lämmitetyllä lusikalla?), paina puolikkaat yhteen ja laita kylmään. Jähmettyvät uudelleen yhteen ja tulee ihan ehjä muna :) Sitten vain käärit sen takaisin kääreeseen ja aidolta näyttää.
Ihanalta kosinnalta kuulostaa. Täällä vaan jotkut katkeroituneet tyypit valittaa etteivät suostuisi tuollaiseen, koska heidän miehensä on varmaan telkkarin ääressä istuessa kysyny että mennäänkö naimisiin.
Sun kosinta kuulostaa tosi tosi ihanalta! Itsekin tykkäsin kun kosittiin kun mies antoi hienot korvakorut kosintatilanteessa ja seur päivänä mentiin yhdessä valkkaan sormukset. Halusin itsekin kiertää kaikki liikkeet läpi ja valita sen parhaimman <3 Naiset tahtoo valita ite ;)
Kyllähän Kinderinkin saa avattua varovasti keskeltä kahti. Ei muuta kuin täyte sisään ja uudelleen kiinni. Painat varovasti kiinnittäessäsi puoliskoja toisiinsa, sitten kääre varovasti takaisin. Kannattaa ostaa useampi muna, jotta on varaa muutama tuhrata tuossa touhussa.
Olen myös samaa mieltä että ostat sormuksen valmiiksi. Jos puolisollasi on sormuksia entuudestaan, koita katsoa missä sormessa pitää. Yleensä keskisormi on millin isompi kuin nimetön ja pikkurilli millin pienempi kuin nimetön. Sitten vain otat sormuksen joku ilta yöpöydältä tai missä nyt niitä säilyttelee mukaasi ja marssit sen kanssa kultaliikkeeseen.
En tiedä paljonko teillä on rahaa, mutta maanläheiselle naiselle ostaisin itse kihlaksi perusvalko tai keltakultaisen sileän sormuksen (jos muut sormukset on keltakultaa, osta kihlakin keltakultaa). Vihkisormukseen sitten kivi.
Ihana idea, älä kuuntele näitä katkeria huutelijoita, heitä ei selvästi ole kosittu mieleisellä tavalla! Minä rakastaisin tällaista yllätyskosintaa ja muovisormus olisi juuri hauska, ei mieheni osaisi mitenkään valita minulle täydellistä sormusta koska en itsekään osaa näin näkemättä sanoa mikä olisi paras. Eli juuri oikein olet ajatellut, että tyttö saa sitten itse valita, mutta et kuitenkaan pilaa yllätystä koska ehdit kosia häntä lelusormuksella ensin :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:21"]
Kyllähän Kinderinkin saa avattua varovasti keskeltä kahti. Ei muuta kuin täyte sisään ja uudelleen kiinni. Painat varovasti kiinnittäessäsi puoliskoja toisiinsa, sitten kääre varovasti takaisin. Kannattaa ostaa useampi muna, jotta on varaa muutama tuhrata tuossa touhussa.
Olen myös samaa mieltä että ostat sormuksen valmiiksi. Jos puolisollasi on sormuksia entuudestaan, koita katsoa missä sormessa pitää. Yleensä keskisormi on millin isompi kuin nimetön ja pikkurilli millin pienempi kuin nimetön. Sitten vain otat sormuksen joku ilta yöpöydältä tai missä nyt niitä säilyttelee mukaasi ja marssit sen kanssa kultaliikkeeseen.
En tiedä paljonko teillä on rahaa, mutta maanläheiselle naiselle ostaisin itse kihlaksi perusvalko tai keltakultaisen sileän sormuksen (jos muut sormukset on keltakultaa, osta kihlakin keltakultaa). Vihkisormukseen sitten kivi.
[/quote]
Etkö osaa lukea? AP sanoi ettei tyttö käytä sormuksia. Hän ei välttämättä omista yhtäkään! Ei minullakaan ole yhden yhtä sormusta. Ja jos yksi harvoin käytetty olisikin, alkaisin todellakin epäilemään jos mieheni yhtenä päivänä "ihmettelisi" miksen sitä käytä ja kyyläisi mihin sormeen se mahtuu.
AP, osta vain se leikkisormus ja valitsette yhdessä sopivan! Paljon romanttisempaa niin!
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 19:59"]
Sen sulkaamunan saa auki helposti ilman hajoamista jos aukaisee sauman kohdalta. Nappaa tyttöystävän korurasiasta sormus ja kysy vaikka miksi et ikinä käytä tätä? Ja katso onkosopiva jos sattuu kokeilemaan sitä ja otat sen sitten mukaan sormusliikkeeseen..
[/quote]
Ei kaikilla ole korurasioita tai sormuksia. Ap varmasti tuntee tyttönsä parhaiten, itse ainakaan en tykkäisi jos siippa olisi käynyt ostamassa sormuksen, josta en mahdollisesti edes pidä.
Valkokultaiset korut näyttävät halvoilta. Pääsiköhän ap koskaan naimisiin?
Hankaalaa tosiaan, kun hän ei käytä sormuksia. Ja jos yritän sormea "huomaamattomasti" mitata, hän varmasti huomaa sen. Sinäänsä ei haittaisi vaikka kosinta ei olisi yllätys, koska olen melko varma vastauksesta, mutta olisihan se kiva että joskus edes saisi yllättää.
Olen varmaan lapsena ollut niin innostunut sulkaamunan sisällä olevista yllätyksistä, että olen aina rikkonut suklaat vaikka ne ilmeisesti saisi ihan nätisti auki. Huomenna pitäisi illasta olla aikaa tehdä tutkimusta, että mikä aukeaa ja mikä ei. Tai viimeistään viikonloppuna kun tyttöystävä näkee lapsuudenkaveriansa.
Ei uida rahassa, mutta siitä ei siis ole kiinni. En vain tahdo että toinen pettyy tai joutuu "tyytymään" ei-niin-mieleiseen sormukseen koska minä olen sen valinnut ja hän ei tahdo loukata ja vaihtaa. Lisäksi pidän todella paljon ajatuksesta, että yhdessä sitten mennään katsomaan. Ideana kuitenkin on kysyä, että haluaako hän viettää loppuelämänsä juurikin minunkanssani yhdessä. Paljon parempaa ensimäistä yhteistä "tehdävää" en keksi kuin sormuksen ostaminen.
-Ap
Niin ja tosiaan kiitos kannustuksesta. Vähän oli epäilys, että onkohan tämä ollenkaan hyvä idea, mutta ilmeisesti hyvältä vaikuttaa.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:26"]
Mikä on munahippa?
[/quote]
Semmonen missä pitää munalla koskea toista, niin tästä tulee uusi hippa :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 19:59"]
Sen sulkaamunan saa auki helposti ilman hajoamista jos aukaisee sauman kohdalta. Nappaa tyttöystävän korurasiasta sormus ja kysy vaikka miksi et ikinä käytä tätä? Ja katso onkosopiva jos sattuu kokeilemaan sitä ja otat sen sitten mukaan sormusliikkeeseen..
[/quote]
Ei kaikilla ole korurasioita tai sormuksia. Ap varmasti tuntee tyttönsä parhaiten, itse ainakaan en tykkäisi jos siippa olisi käynyt ostamassa sormuksen, josta en mahdollisesti edes pidä.
[/quote]
Täysin samaa mieltä! Parempi antaa valita itse, kosinta on romanttinen lelusormuksella tai vaikka viinikumisormuksella! :D
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:30"]
Niin ja tosiaan kiitos kannustuksesta. Vähän oli epäilys, että onkohan tämä ollenkaan hyvä idea, mutta ilmeisesti hyvältä vaikuttaa.
-Ap
[/quote]
On hyvä idea, onnea matkaan AP! Tule sitten pääsiäisen jälkeen kertomaan, miten sujui! :)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 20:34"]
Mikä on munahippa?
[/quote]
Semmonen missä pitää munalla koskea toista, niin tästä tulee uusi hippa :D
[/quote]
Haha. Siis se, kun pääsiäisenä etsitään suklaamunia. Meillä sanottiin munahipaksi varmaan kun oli useampi lapsi ja hipaksi se sitten yleensä meni.
-Ap
Voispa minunki mies miettiä tällaisia... t. ei-ikinä kosittu kenenkään toimesta. Ehkäpä täytyy kysyä itse.
Minulle kelpaisi tuollainen kosinta, tykkään muutenkin aarteenetsintätyylisistä leikeistä. Joskus 20 vuotta sitten oli sellaisia prinsessamunia, joiden sisällä oli aina sormus.