Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerin käytön lopettaneet tai herkkulakossa olleet

Vierailija
28.11.2020 |

Millaisia muutoksia itsessänne havaitsitte ja kuinka nopeasti nämä muutokset alkoivat tuntua? Vai muuttuiko mikään? Pitäisi lopettaa/vähentää sokeria, motivaatiota tarvitsisin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki herkut ja mättöruoka kelpaa, karkit ja keksit on päivittäinen paha tapa.

Aloitin viikko sitten herkkulakon. Olen jo kauan tiennyt olevani sokeririippuvainen, mutta tämä on kyllä yllättänyt. Eikä suinkaan iloisesti. Olen kuin pahinkin nisti. Päätä särkee ja ketuttaa.

Jään seuraamaan mielenkiinnolla keskustelua :)

Vierailija
2/78 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä ei särkenyt. Makeanhimo loppui muutamassa viikossa, joten oli helpompaa olla ilman sokeria. Olo ei ollut tukkoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo parani huomattavasti, jatkuva väsymys helpotti. Alkuun ehkä vähän päänsärkyä. Sokerit oli koholla, joten sokerin syönnin lopettaminen näkyi olossa todellakin, ei enää sumuista ja uupunutta oloa. Harmitti, etten aiemmin ymmärtänyt lopettaa.

Vuosia sitten, kun pidin herkkulakkoa, paha atooppinen ihottuma parani, mikään voide tai lääke ei ollut tehonnut.

Vierailija
4/78 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikkona on helppoa lopettaa sokeri koska kiusauksia ei ole yhtä paljoa kuin muilla. Rauhallisempi vatsa varmaan on etu kun sokeri pakkaa aiheuttamaan minulla ilmavaivoja.

Vierailija
5/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkuvuodesta kaiken lisätyn sokerin pois ruokavaliostani. Ennen todella runsas valkovuotoni on niukentunut huomattavasti enkä enää tarvitse kuin joskus harvoin pikkuhousunsuojia, lisäksi se on vaikuttanut positiivisesti myös IBS:ään ja suolistoni voi paremmin. Myös verensokeri pysyy tasaisempana eikä tule enää samanlaisia äkillisiä heikotuskohtauksia mitä tuli kun söi sokeria, tämä oli se syy miksi jätin sokerin pois. Vaikutuksen huomasin ainakin itse muutamassa päivässä.

Vierailija
6/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta: olen ollut koko marraskuun täysin hiilihydraatittomalla ruokavaliolla: ei siis leipää, pastaa, perunaa, sokeria, alkoholia.... kissanvikset että on puppua ”euforinen hyvä olo”... ”jaksat paremmin”..... ei oo ollu hyvä olo, en todellakaan jaksa paremmin.... pdotan että kuukausi tosiaan loppuu

Vierailija
7/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkään ollut lähes nollahiilareilla. Lista muutoksista on melko pitkä. Osa jutuista on ihan uskomattomia, eikä voisi kuvitellakaan, että voisivat johtua ruokavaliosta. Tässä niistä ne jotka nyt muistan:

Päänahan hilseily poissa

Hiki ei haise ollenkaan

Pissan haju on miedompi

Punastelu sosiaalisissa tilanteissa loppui

Plakkia ei kerry hampaisiin

Peräpukamat lähti

Maksaläiskät katosi

Iho on pehmeä

Paino putosi

Hiivaoireet alapäästä poissa

Vatsan turvotus poissa

Väsymys ja yleinen vetelyys katosi

Kynnet ei lohkeilee enää

Osa harmaista hiuksista sai värin takaisin

Verenpaine on laskenut

Nälkä ja mieliteko helpompi hallita

Korvat ei eritä ruskeaa vaikkua enää

Satunnaiset naaman näppylät (finnien tyyliset) kadonneet

Mieliala kohonnut

Itsetunto kohonnut

Nivelsäryt katosi

Kankeus ja köpelyys katosi

Ihminen tottuu kummallisiin oireisiin ja vaivoihin, ja yhtäkkiä kun ne on poissa, niin huomaa kuinka sairas ja huonovointinen onkaan ollut. Ei mulle käynyt mielessäkään, että punastelu saattaisi johtua ruokavaliosta. Ilman muuta luulin, että olen vaan sellainen ujo ja häpeilevä, ja siksi punastun.

Aamulla oli jalat tosi kankeat ja rappusten alas pääsy oli kivuliasta ja jäykkää. Nyt pystyn juoksemaan portaat alas heti sängystä ylös pompattuani.

Meillä on suvussa reumaa ja muita nivelien kiputiloja tosi paljon. Mulla alkoi niveliä särkeä kun täytin 40, samoin kuin äidilläni. Mulla oli ranteet ja peukalot kipeänä koko ajan ja jännetupin tulehdukset riesana usein. Nyt ne on ollut historiaa.

Mä jouduin yhdessä kohtaa kolmisen kuukautta luistamaan ruokavaliosta ja suurin osa oireista tuli takaisin, myöskin sosiaalisissa tilanteissa punastelu. Kaikki katosi kun pääsin noudattamaan tiukkaa ruokavaliota uudestaan.

Mä olen lopettanut kaiken teollisen ruuan syönnin, siis semmoiset asiat maissa on tuoteseloste. Hedelmät, viljat, pähkinät, kasviöljyt ei kuulu ruokavalioon, eikä siis karkit, mehut, limsat ym. Jätän väliin myös oksalaattia sisältävät kasvikset.

Niin kun varmaan nokkelimmat jo hoksasivat, niin ruokavalioni on melko rajoittunut, lähinnä jää jäljelle eläinkunnan tuotteet, mutta saan tiukasta ruokavaliosta niin mielettömästi etuja, että ei haittaa. Syön kerran tai kasi päivässä, paastoan kerran kuussa muutaman päivän ja elämä on ihanaa. Olisimpa ymmärtänyt tämän asian jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
8/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullatar kirjoitti:

Ei mitään vaikutusta: olen ollut koko marraskuun täysin hiilihydraatittomalla ruokavaliolla: ei siis leipää, pastaa, perunaa, sokeria, alkoholia.... kissanvikset että on puppua ”euforinen hyvä olo”... ”jaksat paremmin”..... ei oo ollu hyvä olo, en todellakaan jaksa paremmin.... pdotan että kuukausi tosiaan loppuu

Mitä kaikkea olet siis syönyt?

Vierailija
9/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin 20kg

Vierailija
10/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullatar kirjoitti:

Sä valehtelet, että olet ollut täysin hiilihydraatittomalla ruokavaliolla.

Vierailija
11/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat lähti? Et kai huijaa, vastaaja 7?

Vierailija
12/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kuukauden sokerittomalla, ei oikeestaan mitään vaikutusta.

Vierailija
13/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä siinä on? Ruoka vaikuttaa paskan koostumukseen, joka taas vaikuttaa peräpukamiin.

Vierailija
14/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä siinä on? Ruoka vaikuttaa paskan koostumukseen, joka taas vaikuttaa peräpukamiin.

No joo, mutta yleensä jo syntyneet pukamat ei noin vain katoakaan. Riippuu tietysti, onko ulkoisia vai sisäisiä ja kuinka pahoja.

Vierailija
15/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan turvotus hävisi. Vatsakivut ja kiire vessaan loppuivat. Paino putosi. Sipsien syönti lisääntyi.

Vierailija
16/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavaliollasi 7 joku suunnittelija vai ootko itse kehitelly?

Vierailija
17/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireet kesti monta viikkoa, joten olin kai aikamoinen hiilarihiiri.

Mutta sitten alkoi tapahtua. Kun elimistön tulehdukset väheni, nivelkivut hävisi melkein kokonaan, ja ihon kunto parani huomattavasti.

Vierailija
18/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuukautta ilman sokeria..

Pöhötys pois, kasvoista huomasi parhaiten. Työkaverit huomasivat sen ja kyselivät, miten paljon olen laihtunut.

Sitä en tiedä, kun ei ole vaakaa, mutta kyllähän nuo vaatteet tuntuvat väljiltä.

Eikä ole enää sellainen nuhjuinen olo👍

Vierailija
19/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava ketju :)

Sokeri on todella koukuttavaa. Sanotaan, että koukuttaa enemmän kuin kokaiini. Ja koska koukuttaa, syötättää helposti enemmän.

Sokeri, valkoinen vehnä ja huonot rasvat, avot.

Voi, kun saisin luovuttua hedelmistä. Tai max kaksi päivässä.

Vierailija
20/78 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta yleensä jo syntyneet pukamat ei noin vain katoakaan. Riippuu tietysti, onko ulkoisia vai sisäisiä ja kuinka pahoja.

Kyllä katoaa syömisten korjaamisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi