Nelikymppisten naisten suuret ulkonäköerot
Jotenkin tuossa iässä alkaa näkyä isoja eroja ulkonäössä. Jotkut nelikymppiset naiset ovat todella tyttömäisiä, vartalo sutjakka ja pilkettä silmäkulmassa ja menisivät helposti kolmevitosista. Sitten on ikäisensä näköisiä ja joitain, jotka näyttää kymmenen vuotta vanhemmilta ylipainoineen ja Karen hiuksineen. Kolmekymppisillä ulkonäköerot eovät vielä ole kovinkaan huomattavia, vaikka olisikin ylipainoa tai laiska olemus.
Kommentit (252)
Ei kai joku suomalainen nainen oikeasti välitä siitä mitä suomalaiset junttimiehet verkossa kirjoittelevat? Itse en suomalaiseen mieheen enää koske, ulkomailta löytyi oikea mies minulle.
Itse olen aina ollut kauniiksi kehuttu, urheilullinen, nyt 40v. Lasten saannin jälkeen minulle kertyi painoa, ja silloinen ex aviomieheni haukkui minua että en muuta kotona tee kun lihon. No mieheni on ex nykyään. Nykyään olen lähes fitness-kunnossa, kun aikaa on vapautunut itsestä huolehtimiseen, ex mieheni kun ei lapsia juuri hoitanut, minulla on hiustenpidennykset, microblading kulmissa, ripsipidennykset, ja nyt jokainen suomalainen mies joka kohtelu minua huonosti silloin kun olin vähän vaatimattomamman näköinen itkee perääni.
Olen onnellinen ulkomaalaisen mieheni kanssa, ja oksettaa nämä pinnalliset juntit jotka luulivat että heillä on oikeus vaatia naiselta täydellistä ulkonäköä. Ulkomaalaisen mieheni kanssa ollessani sairastuin ja lihoin taas, hän ei koskaan sanallakaan maininnut eikä näyttänyt että hän rakastaisi minua vähemmän.
Suomesta löytyy varmasti muutamia fiksujakin miehiä, mutta suurella otannalla voin sanoa, että teihin ei kannata toista kertaa vilkaista, sen verran on itsetunto nollissa, tunnevammaa, sovinismia, narsistisia piirteitä, että teidän kannattaa olla ilman naista, ainakaan suomalaista. Teillekin löytyy ulkomailta joku nainen, joka kestää teidän puhumattomuuden, tunnekylmyyden, hellyydenpuutteen ja harhaluulot itsestänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen lähipiiriä katsellut, kaikkein eniten rupsahtamisnopeuteen tuntuu vaikuttavan se, onko lapsia vai ei. Kyllä lapset vaan vanhentaa tosi paljon! Toki osa äideistä on fressin näköisiä ja osa lapsettomista kulahtaneita, mutta mielestäni tämä on eniten selittävä yksittäinen tekijä.
Riippuu mun mielestä kyllä missä iässä ne lapset tekee JA minkä ikäisiä lapset on. Joku parikymppinen ei näytä päivääkään vanhemmalta vaikka onko tukka kampaamatta, pulautukset rinnuksilla ilman meikkiä ja ihan palautumisenkin puolesta palaa entisekseen hyvin. Ja jos tekee lapset siinä kolmekymppisenä niin juu, varmasti on väsyneemmännäköinen joitain vuosia kun ei hehku hyviä yöunia. Mutta ei sekään vaihe pysyvästi vanhenna/rupsauta vaan väliaikaisesti. Ei mua oo kyllä luultu koskaan yhtään vanhemmaksi kuin olen vaikka lapsia on kaksi jo kaksvitosena. :D eikä ne varmaan enää paljoa vanhenna jos ei tule aivan karmea teini-ikä.
En oikeastaan edes tarkoita vain sitä valvomisen aiheuttamaa väliaikaista nuutuneelta näyttämistä. Vaan ihan jostain neli- tai viisikymppisistä näkyvää, jos lapset on tehty vaikka kolmekymppisenä. Jotenkin siitä jää myös pysyviä jälkiä. Lähipiirissä on joitain tuon ikäisiä lapsettomia ja kyllä he ovat jotenkin "heleämmän" näköisiä. No, tämä oli vain tällaista mutuilua :) Tottakai ne elintavat vaikuttavat tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mammoilla mennä nyt vähän tunteisiin. Ei siinä, ymmärrän kyllä että kun ei niitä geneettisiä voittoarpoja ihan kaikille jaeta.
Pitääkö sitä kuitenkaan naisvihaksi julistaa, jos miehet puhuvat omaa totuuttaan?
Ihan riittävästi täällä sellaisiakin ketjuja, missä miehiä solvataan kilpaa.
Vähän kohtuutta peliin, kiitos.
Miehet on ul isemassa mi esvihasta kun naiset kertoo miten miehet kohtelee heitä, että ihan tasapuolisuuden vuoksi. Jätetään väittämättä ihmisille että heidän kokemuksensa ja elämänsä ei olisi totta. Ei ole miesten solvaamista puhua siitä mitä miehet todellisuudessa tekee ja kertoa miten olette naistenne kanssa. Jos haluatte että miehistä puhutaan hyvin, te alatte miehet käyttäytyä hyvin. Se on niin simppeliä. Yrittäkää ymmärtää oma vastuunne siitä miten teidät nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen lähipiiriä katsellut, kaikkein eniten rupsahtamisnopeuteen tuntuu vaikuttavan se, onko lapsia vai ei. Kyllä lapset vaan vanhentaa tosi paljon! Toki osa äideistä on fressin näköisiä ja osa lapsettomista kulahtaneita, mutta mielestäni tämä on eniten selittävä yksittäinen tekijä.
Riippuu mun mielestä kyllä missä iässä ne lapset tekee JA minkä ikäisiä lapset on. Joku parikymppinen ei näytä päivääkään vanhemmalta vaikka onko tukka kampaamatta, pulautukset rinnuksilla ilman meikkiä ja ihan palautumisenkin puolesta palaa entisekseen hyvin. Ja jos tekee lapset siinä kolmekymppisenä niin juu, varmasti on väsyneemmännäköinen joitain vuosia kun ei hehku hyviä yöunia. Mutta ei sekään vaihe pysyvästi vanhenna/rupsauta vaan väliaikaisesti. Ei mua oo kyllä luultu koskaan yhtään vanhemmaksi kuin olen vaikka lapsia on kaksi jo kaksvitosena. :D eikä ne varmaan enää paljoa vanhenna jos ei tule aivan karmea teini-ikä.
En oikeastaan edes tarkoita vain sitä valvomisen aiheuttamaa väliaikaista nuutuneelta näyttämistä. Vaan ihan jostain neli- tai viisikymppisistä näkyvää, jos lapset on tehty vaikka kolmekymppisenä. Jotenkin siitä jää myös pysyviä jälkiä. Lähipiirissä on joitain tuon ikäisiä lapsettomia ja kyllä he ovat jotenkin "heleämmän" näköisiä. No, tämä oli vain tällaista mutuilua :) Tottakai ne elintavat vaikuttavat tosi paljon.
Omassa kaveripiirissä taas juurikin ne "mammat" on säilynyt sporttisina (säännöllinen perhe-elämä varmaan auttaa), lapsettomatkin ihan on ikäisensä ja hyvännäköisiä, mutta vuosikymmenten viikonloppujen juhliminen ja ravintolaillat näkyy kropassa. Lähempänä neljäkymmentä siis ollaan, eli ei saa enää asioita anteeksi kuten ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa kaveripiirissä taas juurikin ne "mammat" on säilynyt sporttisina (säännöllinen perhe-elämä varmaan auttaa), lapsettomatkin ihan on ikäisensä ja hyvännäköisiä, mutta vuosikymmenten viikonloppujen juhliminen ja ravintolaillat näkyy kropassa. Lähempänä neljäkymmentä siis ollaan, eli ei saa enää asioita anteeksi kuten ennen.
Lisään tähän, et osansa on myös fiksun porukan fiksuilla miehillä, jotka hoitaa oman puolensa niin että äiti-ihmisetkin pääsee lenkille. Turha valittaa vaimon ulkomuodosta jos vastuu koko perhekunnan töistä on naisella.
Ja jotkut 2kymppiset näyttää jo yli 30 vuotiailta. Elämä kohtelee meitä kaikkia. Onneksi elämäntavat voi valita, mielen ja asenteen mutta geenit on sitte eri juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mammoilla mennä nyt vähän tunteisiin. Ei siinä, ymmärrän kyllä että kun ei niitä geneettisiä voittoarpoja ihan kaikille jaeta.
Pitääkö sitä kuitenkaan naisvihaksi julistaa, jos miehet puhuvat omaa totuuttaan?
Ihan riittävästi täällä sellaisiakin ketjuja, missä miehiä solvataan kilpaa.
Vähän kohtuutta peliin, kiitos.
Useimmat miehet näyttävät ikäänsä vanhemmilta ja valtaosa miehistä on lihavia.
Ei miesvihaa, vaan vilpitön totuus.
Olisi mukavaa olla mies, niin uskoisi näyttävänsä hyvältä, nuorelt ja hoikalta. :D
Minä olen tietääkseni mies enkä näe itseäni hoikkana enkä nuoren näköisenä, vaikka olenkin normaalipainoinen ja edellinen aloitteen tehnyt nainen oli lähes 15v nuorempi.
Syy miksi monet ajattelevat siitä painosta noin on se ettei naisilla tunnu olevan mitään miehen lievää ylipainoa vastaan, kunhan mies ei ole lyhyt tai kapeaharteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaas naiset mallia näistä kaunottarista https://www.is.fi/viihde/art-2000007648352.html 😉
Löytyy tuollanen vartalo. Ikää 45v. 🙂
Muutama vuosikymmen sitten tuo oli ihan yleistä.
Tietenkään naiset eivät olleet yhtä laitettuja, mutta monellakin oli tuollainen kroppa.
Nykyään normi on ylipainoa tai normipainon rajoilla ja muumimammakroppa.
Se tuppaa menemään niin että kun kerran pääsee pullahtamaan, niin kroppa ei ihan saman malliseksi palaudu, vaikka totta kai koskaan ei ole liian myöhäistä hankkiutua terveellisempään kuosiin.
Naiset eivät ole kaikki samalla eli tuolla kapealla ja pitkäraajaisella rungolla varustettuja koskaan. Toiset ovat ladonovia laihoinakin. Jne.
Huippuvartalo ei olisi huippu, jos KAIKKI olisivat saman näköisiä.
T. vanhanakin siro ja hoikka, mutta ei epärealisti
”Mitä olen lähipiiriä katsellut, kaikkein eniten rupsahtamisnopeuteen tuntuu vaikuttavan se, onko lapsia vai ei.”
Riippuu ihmisestä ja miten paljon kiinnostaa panostaa itseensä
”Omassa kaveripiirissä taas juurikin ne "mammat" on säilynyt sporttisina (säännöllinen perhe-elämä varmaan auttaa), lapsettomatkin ihan on ikäisensä ja hyvännäköisiä, mutta vuosikymmenten viikonloppujen juhliminen ja ravintolaillat näkyy kropassa”
Että kaikki lapsettomat ovat vain ikuisesti bilettäjiä?
Mun kaveri jolla on lapsi, on ollu kunnon bilettäjä, paljon enemmän kuin lapsettomat kaverinsa
Minulla on ylipainoa, mutta treffiehdotuksia tulee paljon, siitä sen tietää onko hyvännäköinen, sitten on, jos pyydetään paljon treffeille.
Minä olen 40 vuotias mies ja kaupassa jos ostan alkoholia niin kysytään henkkareita, luullaanko minua alle 18 vuotiaaksi? Aika huvittavaa mutta hyvä että näytän nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylipainoa, mutta treffiehdotuksia tulee paljon, siitä sen tietää onko hyvännäköinen, sitten on, jos pyydetään paljon treffeille.
Siitä tietää sen, että ehdottelija pitää todennäköisenä sitä, että suostut. Oikeasti hyvännäköisiä ei pakkien ja ylpeyden menettämisen pelossa juurikaan lähestytä, ei myöskään ystävystymismielessä.
Mä oon 42 v.mutta näytän 65 v. No, ei ihme kun olen ollut alkoholin suurkuluttaja koko aikuisikäni ja painokin jojoillut monet kerrat välillä 48 kg - 110 kg.
Itelläni oli työkaveri, joka oli kropaltaan tosi timmi, kaulasta alaspäin ei olisi uskonut, että se on jo 40. Mutta kasvoissa näkyi ikä. Sitten on sellasia, joilla ei ehkä niin timmi vartalo oo, mutta kasvot näyttää nuoremmilta... ja jos on käynyt hyvä tuuri ja on liikunnallinen, niin voi olla sekä naama että kroppa nuoremmassa kunnossa :) koska oon ite ollut koko ikäni noin 5 kg ylipainoinen eivätkä raskaudet ole vaikuttaneet pahemmin mun kroppaan, niin kaulasta alaspäin näytän suurin piirtein samalta kuin 20-vuotiaana. Naamasta en, vaikka elän terveellisesti, käytän aurinkovoidetta ja muutenkin huolehdin ihostani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niissä kolmikymppisissäkin on ihan ikälopun näköisiä. Itse olen yli 50-vuotias ja kaikki kuvittelevat alle 40-vuotiaaksi.
juu juu, määkin haluan noi lääkkeet
Mun lääkäri on 63 vuotias mies ja se on silti sharmantti. Samaten eräs lääkärini, nainen on 54 niin hän on kuin nuori tyttö. Kyllä asenteella ja elämäntavoilla sekä olemuksella voi näyttää nuorelta vaikka naama "rupsahtaisikin".
Olin silloin kymmenen vuotiaan poikani kanssa vähän yli nelikymppisenä Italiassa, niin sanoivat ravintolassa, että miten hienoa kun toin pikkuveljeni lomalle ; ) eli siis nuoren näköinen olen edelleen nyt yli viiskymppisenä- nyt sitä luullaan mun poika-ystäväksi välillä ja mua puumaksi- noh. Mutta siis geeneistä paljon kiinni, mutta kyllä myös elämäntyylistä, painosta, vaatetuksesta. Itse haluan vanheta tyylillä, enkä näyttää mummolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat alkaa näkyä. Miten paljon vetää gluoosifruktosisiirappia, sokeria, alkoholia.. saatika tupakkaa. Syökö lisäainesontaa, pikaruokaa miten paljon vai normaalia ruokaa.
Ei hoikkakaan ole kuiva rypistynyt rusina kun syö kunnollista normaalirasvaista ruokaa.
Minusta taas näyttää ettei ne elintavat vaikuta muuhun kuin toki painoon. Muuten vanhenemiseen tuntuu vaikuttavan lähinnä geenit. Esim mulla työkaveri, joka näyttää ehkä 35 v vaikka on 46, ja on sanonut olevansa pelkän roskaruoan syöjä, alkoholin suurkuluttaja eikä harrasta liikuntaa. Sitten tunnen myös terveysintoilijat jotka on ihan rusinoita.
Tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai joku suomalainen nainen oikeasti välitä siitä mitä suomalaiset junttimiehet verkossa kirjoittelevat? Itse en suomalaiseen mieheen enää koske, ulkomailta löytyi oikea mies minulle.
Itse olen aina ollut kauniiksi kehuttu, urheilullinen, nyt 40v. Lasten saannin jälkeen minulle kertyi painoa, ja silloinen ex aviomieheni haukkui minua että en muuta kotona tee kun lihon. No mieheni on ex nykyään. Nykyään olen lähes fitness-kunnossa, kun aikaa on vapautunut itsestä huolehtimiseen, ex mieheni kun ei lapsia juuri hoitanut, minulla on hiustenpidennykset, microblading kulmissa, ripsipidennykset, ja nyt jokainen suomalainen mies joka kohtelu minua huonosti silloin kun olin vähän vaatimattomamman näköinen itkee perääni.
Olen onnellinen ulkomaalaisen mieheni kanssa, ja oksettaa nämä pinnalliset juntit jotka luulivat että heillä on oikeus vaatia naiselta täydellistä ulkonäköä. Ulkomaalaisen mieheni kanssa ollessani sairastuin ja lihoin taas, hän ei koskaan sanallakaan maininnut eikä näyttänyt että hän rakastaisi minua vähemmän.
Suomesta löytyy varmasti muutamia fiksujakin miehiä, mutta suurella otannalla voin sanoa, että teihin ei kannata toista kertaa vilkaista, sen verran on itsetunto nollissa, tunnevammaa, sovinismia, narsistisia piirteitä, että teidän kannattaa olla ilman naista, ainakaan suomalaista. Teillekin löytyy ulkomailta joku nainen, joka kestää teidän puhumattomuuden, tunnekylmyyden, hellyydenpuutteen ja harhaluulot itsestänne.
Täyttä höpöhöpöä! Mitä ihmeen ulkomaalaisia miehiä. Taitaa olla miehet tädille tulleet ulkoavaruudesta uniin! ¤0 v on naisell pahin ikä. Ei enää ole nuori muttei vielä vanhakaan. Monet naiset muuttuu 40 v paikkeilla tädeiksi ja sitten kun tulevat 50v juoksukausi-ikään niin puumiksi.
Miesten kannattaa unohtaa 40v , ottakaa ennemmin joko 30 tai 50v ikäluokista riippuen siitä ihannoitteko nuoruutta vain roisia menoa.
Ja sehän tässä hassua on, että ne 4-kymmiset mummot voivat näyttää lähes 2-kymppiseltä sutjakoine vartaloineen. Kun taas 4-kymppiset lapsettomat sinkku-siideritvalaat voivat olla melkein rollaattorikamaa + 100 kg painoineen.