Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin lapsen ruokailukertoja, alkoi syömään paremmin

Vierailija
06.04.2014 |

Kaikkialla toitotetaan että 5-6 syömiskertaa pitää olla, ja "pieniä välipaloja" parin tunnin välein ainakin...huhhuh...ennen syötiin kolmesti päivässä Suomessakin, ja niin muuten syödään ulkomailla edelleen...

Minulla on pienikokoinen taapero, jota yritin vauvana syöttää sen 5 kertaa päivässä. Painoa ei tullut juurikaan, lapsi kitisi jne. ja jouduimme sairaalaan tutkimuksiin. Siellä todettiin että PITÄÄ saada menemään viidesti päivässä nestettä ja ruokaa, yhteensä vähintään litra. Mitään neuvoja ei annettu. Koitin lisäillä rasvaa ruokiin, antaa makeita herkkuja yms. että lapsi söisi edes jotain.

Lopulta minulla meni hermot erään neuvolareissun jälkeen, jossa olin taas kerran saanut haukut lapsen kasvamisen takia. Leikkasin ruokailukertoja niin, että lapsi söi kolmesti päivässä, ja neljäs ateria oli velli yötä vasten. Johan alkoi ruoka maittamaan! Aamupalan ja lounaan välissä voi olla viisi tuntiakin väliä, mutta toisaalta syö ison aamiaisen ja lounaalla jaksaa keskittyä ihan eri tavalla ruokaan, kun on nälkä. Päivällisellä maistuu hyvin myös, ja velli menee aina (lempiruokaa?). Loppui lapsen kitinät, nukkuu kunnon päiväunet, painoa on alkanut tulemaan myös. Kannustan kokeilemaan, jos tuntuu ettei nykypäivän suosituksilla tee oman lapsen kohdalla mitään!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kaveri, joka aikoinaan valitti lasten huonoa syömistä. Mutta heillä käydessäni huomasin, että lapset syövät kahden tunnin välein. En minäkään edes pullerona pystyisi siihen tahtiin.

Vierailija
2/3 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä luovuin ajat sitten siitä 5 kerrasta. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Uskoisin että ruokaa menis maassamme vähemmän kaatopaikalle jos kaikki tekisivät saman koska aika monessa perheessä valitetaan lasten nirsoilusta. Pahimpia äidit jotka pitävät kiinni tietystä ruokvälistä vaikka juhlissa juhlaruokien syönnin _lisäksi_. Äidit jankkaa että syö nyt, syö nyt ja lapsella on maha ihan täynnä! Ei ihme jos jo ekaluokalla ollaan vähän pulluloita äitien pakkosyöttämisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama kuin meillä, meillä vaan syödään neljä kertaa. On uskomatonta, miten jotkut saa lapset syömään 5-6 kertaa päivässä, meillä se menisi vain naposteluksi.

Meillä lapsi syö aamulla klo 8 aamupalan, klo 12 lounaan, klo 17 on päivällinen ja sen jälkeen ehkä pieni iltapala klo 20 muttei joka päivä. Tämä iltapala tulee kyseeseen sellaisena päivänä, jos ruoka on ollut lapsen mielestä pahaa ja on syönyt päivällisellä huonosti. Joskus käy kähveltämässä salaattia valmistaessani palan kurkkua, porkkanaa tai kirsikkatomaatin alkupalaksi.

Ja siis ei meillä tehdä tästä numeroa, eikä aikoja ja määriä kytätä orjallisesti, jos on nälkä niin saa toki välipalaa. Tämä on vaan meillä hyväksi havaittu ja vakiintunut käytäntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi