Mieheni petti minua työkaverin kanssa, kerronko naisen miehelle asiasta?
Antakaas tulla kommentteja. Eli puolisoni petti minua naisen kanssa, joka on töissä samassa työpaikassa mutta eri toimipisteessä. Pettäminen tapahtui viime vuonna ja johti meidän eroon lopulta ja rikkoi perheemme. Naisen aviomies ei tiedä asiasta. Heillä on 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Kerronko asiasta miehelle vai en? Uskon, ettei heillä voi kovin hyvin mennä muutenkaan kun näin on käynyt ja nainen oli piirittänyt miestäni jo pitkään ennen kuin tämä tapahtui. Tiedän, koska näin viestejä mitä häneltä oli tullut. Haluaisin kertoa, ettei mies joudu jatkaa elämäänsä valehtelevan vaimonsa kanssa. Mutta tuleeko minulle tästä vain hirveämpi olo, jos se johtaa myös heidän eroon?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelläni olisi ollut suhde, ja se olisi jo päättynyt, niin en missään nimessä haluaisi tietää siitä.
Mä taas ehdottomasti haluaisin, ja mies saisi kengänkuvan persuksille. Mulla ei oo tarvetta roikkua kenessäkään.
Onko sinulla perhettä?
Kerro. Petetylle hirveän nöyryyttävää, jos muut tietää ja hän ei.
Ehkä nainen on liitossa lasten vuoksi. Kun kerrot hänen miehelle, niin ehkä hän potkaisee vaimonsa liitosta ja näin ollen nainen "pääsee" ex-miehesi kanssa ihan viralliseen suhteeseen.
Kerro. Valheelle ja petollisuudelle perustuva liitto ei tee hyvää kenellekään. Ei tuollainen liitto ole onnellinen, jossa puuhastellaan puolison selän takana, ei ole lapsillekaan välttämättä onnellinen kasvuympäristö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehelläni olisi ollut suhde, ja se olisi jo päättynyt, niin en missään nimessä haluaisi tietää siitä.
Mä taas ehdottomasti haluaisin, ja mies saisi kengänkuvan persuksille. Mulla ei oo tarvetta roikkua kenessäkään.
Onko sinulla perhettä?
Ei liity mihinkään. Kun pettää, perhe hajoaa. Selviö.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi paras tapa kertoa? Puhelin, meili, kirje? Anonyymisti vai omalla nimellä?
Mee soittamaan ovikelloa ja kerro livenä.
Jos ei oo ovikelloa niin heittele kiviä ikkunoihin.
Joo ne naiset ei psyykkisesti romahdakaan kun saa tietää että mies on jotain 25 vuotta pettänyt ja valehdellut kaikesta. Jos saisin tietää, että joku kiero lehmä on tietoisesti pimittänyt minulta mieheni sikailut niin se itse olisi ongelmissa hetken päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla perhettä?
Ei liity mihinkään. Kun pettää, perhe hajoaa. Selviö.
Ei perhe välttämättä hajoa pettämiseen. Tiesi siitä tai ei.
Ettei mies joudu jatkamaan.
Kirjoita suomen kieltä.
Exällä on uusi suhde, eri naisen kanssa toki tietysti. Yritimme sopia välimme eksäni kanssa, sen takia en ole aiemmin kertonut. Komplikaatioita lisää että myös tämä mies on töissä firmassa, joka tekee yhteistyötä tämän toimijan kanssa, jossa eksäni ja tämä toinen nainen ovat töissä. Toisaalta pelkään, että mitä jos mies kertomisen seurauksena sekoaa ja tekee jotain naiselle, lapsille tai eksälleni? Se on yksi syy miksi en ole kertonut.
Se asia olisi pitänyt kertoa heti. Nyt tuolla tiedolla ei tee enää mitään. Saatteko naiset jotakin mielihyvää siitä jos saatte rikottua jonkun toisen perheen? Kyllä se pettäjä joutuu kantamaan tapahtunutta sydämessään lopun elämäänsä. Se on jo hänen ristinsä kannettavaksi. Mitä se mies tuolla tiedolla tekee? Mahtaako ilahtua? Siellä on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta. Kyllä se petetty yleensä aistii jotakin ihan ilmankin, että joku haluaa tällaisen tiedon jakaa joskus vuotta myöhemmin. Ei pitäisi sotkeentua muiden perheiden asioihin.
Kertoisin kyllä. Miehellä on oikeus tietää. Sopikoot sitten keskenään miten jatkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kertonut heti, kun asia paljastui?
Niinpä. Tämä on nyt jotakin kostoa ilmeisesti, ja kosto on tällaiseen huono motiivi.
Ei ole tuollaisesta kokemusta mutta voisin kuvitella että siinä tilanteessa/hetkessä ja jonkin aikaa sen jälkeen on ihan tarpeeksi kestämistä omissa asioissa ja niiden selvittelyssä ettei heti tule ajatelleeksi/ole voimia kertoa toiselle petetylle osapuolelle.
Minä kertoisin. Nyt voisin jeesustella että hänen miehellään on oikeus tietää kenen kanssa perheonnea elää mutta kyllä mä tekisin ihan antaakseni takaisinpäin sille samalle kusipäälle joka tuli oman onneni väliin. Ajatteliko ämmä minun ja mahd lasteni elämää huomatessaan miten helposti ukkoni lankeaa. EI. Miksi hemmetissä pitäisi tuntea myötätuntoa hänen elämäänsä saatikka lastensa elämää kohtaa. Kyllä voit itsesi kylmettää ja olla miettimättä mahdollisten tuntemattomien avioerolasten kohtaloa. Niitä riittää siinä naapuristossakin varmasti muutenkin. Pari lisää ei ainakaan sinun maailmaasi kaada. Eukolla oli ne lapset jo kun petti sinun miehesi kanssa , se oli hänen tehtävänsä miettiä oman tekonsa vääjäämätöntä vaikutusta jälkikasvuunsa. Ja muut lukijat jotka kohta tuomitsee katkeraksi, niin voin sanoa että se katkeruus katoaa kummasti kun saat annettua takaisinpäin. Sen jälkeen avaat oven tulevalle ja niin, hymyillen ;)
Vierailija kirjoitti:
Älä kerro. Asiasta on jo aikaa. Perheessä on myös lapsia. Ei saa rikkoa lasten perhettä. He ovat voineet jo selvittää asian keskenään.
Kukahan sen perheen rikkoi? Tuskinpa ap. Mä kertoisin ihan soittaisin ja omalla nimelläni. Miksi ei? Onhan tuo hyvin paljon sunkin asiasi.
Miksi haluaisit kertoa? Mitä haluaisit sen jälkeen tapahtuvan?
Minun näkemykseni on se, että sinua harmittaa oman avioliittosi särkyminen ja se, että näin yli vuoden jälkeen tuon naisen avioliitto on yhä koossa ja näkyy pysyvänkin niin. Olet etupäässä etsimässä kostoa, vaikka yrität ajatella, että olet vain tekemässä palveluksen tuon naisen puolisolle. Mieti tarkasti, onko sinun kostonhimosi tyydyttäminen sinulle tärkeämpää kuin kahden päiväkoti-ikäisen lapsen perheen pysyminen koossa.
Minä varmaan olisin niin kostonhimoinen, että kävisin käräyttämässä ja katkoisin tuon naisen jalatkin kaupan päälle, mutta nyt ei olekaan kysymys minusta. (Ja olen muuten sinkku, joten asia ei liippaa mitenkään omia kokemuksiani.)
Oiskohan sinun syytä katsoa peiliin ja miettiä miksi miehesi teki niin..oletko unohtanut huolehtia miehesi tarpeista ja hän haki huomiota sieltä mistä sitä saa.. Että mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heil on avoin suhde
Jos on niin kertominen ei haittaa mitenkään , minä laittaisin meilin tai tekstarin. Eiköhän miehellä ole jo vihiä akkansa touhuista , tosin olen tavannut sellaisiakin miehiä? eli tossukoita jotka kieltävät asian ettei kultamussukka vaan suuttuisi (hävettää sanoa mutta veljeni).
Vierailija kirjoitti:
Sepä tässä onkin, mitä jos entinen miehesi jatkaa salasuhdetta ko. naisen kanssa edelleen? Jatkaa siis kaksoiselämäänsä. Nämä ovat vaikeita asioita. Minä en kertoisi, kaiksesta huolimatta. Mutta toisaalta...
Sittenhän kertominen ei haittaa ketään.