Kuinka monta lähikontaktia sinulla on ollut viimeisen viiden päivän aikana?
Lähikontakti tarkoittaa yli 15 minuuttia samassa huoneessa tai lähietäisyydellä ja ilmeisesti kai nykyisen käytönnön mukaan ilman maskia.
Kommentit (83)
Viikon aikana seitsemän, joista yksi puolisoni, muut töistä.
Aika monta. Koulu on meillä normaalisti auki, joten siellä on melkein mahdoton pitää turvavälejä koko ajan.
Omat lapset ja mies sekä mun 70v vanhemmat.
1, fysioterapeutti 30 min maski päässä
Noin 30. Kaikki yhtä lukuunottamatta työpaikallani päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Satoja.
Käyn baarissa aivan normaalisti.
Pientä flunssaa oli aiemmin, mutta meni ohi niin uskalsin hyvin lähteä.
Just oireisena kandee mennä, viina ja diskopallon valo tappaa pöpöt.
Joku 50. Luku voi olla enemmänkin. Päiväkodissa töissä, olen ollut useammassa ryhmässä viiden päivän aikana.
Olen käyttänyt maskia kaupassa, kirjastossa ja sisätilassa olevassa harrastuksessani. Olen maskista huolimatta pitänyt myös ainakin 1,5 metrin turvaväliä.
Yksi: oikea käteni. Enkä käyttänyt maskia.
4, eli puolisoni, kaksi ystävääni ja ystävän vauva.
Jos omaa perhettä ei lasketa, niin 0. Puolisolla kahdesta neljään, koska on ollut työpaikallaan kolmena päivänä viidestä. Kouluikäisillä jo enemmän. Mutta näissä ei ole mitään vaihtelua, henkilöt on aina samat. Keskimmäinen lapsi kulkee bussilla kouluun, ja matka kestää juurikin sen 15 minuuttia suuntaansa. Lapsi on kertonut, että noin puolella on maskit, ja näistä maskillisista suurin osa on nuoria.
Viikko sitten appivanhemmat kävivät kylässä, mutta sen jälkeen olen käynyt kaupassa maski kasvoilla kaksi kertaa, ja jopa viedessä ja hakiessa lasta päiväkodista on minulla on ollut maski käytössä (päiväkodin vahva suositus).
Kaksi, hammaslääkäri ja -hoitaja. Heillä oli maskit, minulla mennessä ja lähtiessä. Hoidon aikana luonnollisestikaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Ilman maskia 1-2, maskin kanssa sitten lähemmäs 100. T. ope
Sama!
noin viitisenkymmentä. Vähän on kipeä olokin.
Ilman maskia 1-2, maskin kanssa sitten lähemmäs 100. T. ope