Kuinka monta lähikontaktia sinulla on ollut viimeisen viiden päivän aikana?
Lähikontakti tarkoittaa yli 15 minuuttia samassa huoneessa tai lähietäisyydellä ja ilmeisesti kai nykyisen käytönnön mukaan ilman maskia.
Kommentit (83)
Työmatkat junassa, kaksi kertaa päivässä, paljon ihmisiä, tosin vajaa 15 minuuttia. Lisäksi bussissa 15 minuuttia.
Töissä samassa tilassa 10 ihmistä, käytävillä myös muita.
Kauppakeskuksessa, prismassa, paljon ihmisiä.
Kuntosalilla, muutama ihminen.
Kotona lapsi ja mies.
Töissä mritä on 7. Asiakkaita käy päivittäin n. 50. Sitten perheenjäsenet 3 kpl. Eli n. 260.
Vierailija kirjoitti:
Yksi: oikea käteni. Enkä käyttänyt maskia.
Toivottavasti oikea käsi käytti näppylähanskaa.
Lapseni lisäksi yksi. Kyseessä oli kyllä ulkotila.
N. 134. Jos omaa perhettä ei lasketa niin 130.
Olen opettaja. Muita kodin ulkopuolisia kontakteja ei koulun lisäksi ole.
Töissä 35, maski päällä, mutta lyhyitä lähikontakteja ei voi välttää.
Kotona ilman maskia 2.
6, puolisoni, vanha äitini ja siskoni perheineen. Näillä ollaan menty keväästä asti, joskus satunnaisesti näin isääni kesällä, veljeäni en ole nähnyt yli vuoteen. Että kiitti vaan paskiaiset jotka levittävät koronaa!
Yli 15 min... Työkavereita 6, työpaikkaruokalassa lähellä istuneet ehkä 10 lasketaan, mies, lapsia kolme, yhdestä lapsen harrastuspaikasta n. 7-8 vanhempaa, heidän lapsensa ja opettaja. Tavallisesti toinenkin lasten harrastus, mutta tällä viikolla ei käyty. Lisäksi yksi naapurin lapsi. Kaupassa en ole tällä viikolla käynyt, mies on. 35-37 lähikontaktia siis itselläni, muita kontakteja varmaan aika paljon. Ainiin ja junalla samassa vaunussa matkustaneet, heitä ehkä 6-10 ihmistä samassa vaunussa, keskimäärin vaikka 8 ja viimeisten 5 pv:n aikana 8 junamatka eli 40 lähikontaktia lisää. Huh..
Tiettäkö virus milloin on 15 minuuttia mennyt ja hyppää sit toiseen ihmiseen? Älytön aikaraja.
Vierailija kirjoitti:
Yli 15 min... Työkavereita 6, työpaikkaruokalassa lähellä istuneet ehkä 10 lasketaan, mies, lapsia kolme, yhdestä lapsen harrastuspaikasta n. 7-8 vanhempaa, heidän lapsensa ja opettaja. Tavallisesti toinenkin lasten harrastus, mutta tällä viikolla ei käyty. Lisäksi yksi naapurin lapsi. Kaupassa en ole tällä viikolla käynyt, mies on. 35-37 lähikontaktia siis itselläni, muita kontakteja varmaan aika paljon. Ainiin ja junalla samassa vaunussa matkustaneet, heitä ehkä 6-10 ihmistä samassa vaunussa, keskimäärin vaikka 8 ja viimeisten 5 pv:n aikana 8 junamatka eli 40 lähikontaktia lisää. Huh..
Siis 64 lähikontaktia junasta, jos ne lasketaan, en tiedä mitä kirjoitan... Laskeskelin muutenkin ihan päin p:tä mutta monta oli vastaus.
Oman lapseni lisäksi ei yhtäkään.
Maaliskuusta lähtien vain papan kanssa kahdestaan. Ruoka tilataan netin kautta portaille.
Jos omaa puolisoa ei lasketa, niin sitten on yksi.
Näin on ollut viimeisen kolmen vuoden aikana. Kerran viikossa vain yksi lähikontakti. Kolme vuotta sitten olin lähikontaktissa viiden ihmisen kanssa.
Puhelimeen ei tule puolison viestien lisäksi kuin Telian mainosviesti joka perjantai, ja vuoden välein kehotus ladata lisää puheaikaa ettei liittymää suljeta. Aikaisemmin sen väli oli pari kolme vuotta. En ole soittanut sillä kuin puolisolle ja kaiken ylimääräisen saldon olen laittanut johonkin BB äänestyksen tapaisiin, tai hyväntekeväisyys keräyksiin.
Ei korona pelota kuin ajatuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Joku 50. Luku voi olla enemmänkin. Päiväkodissa töissä, olen ollut useammassa ryhmässä viiden päivän aikana.
Sama. Kuluneella viikolla olen työskennellyt kolmessa ryhmässä eli kaikkien päikyn lasten kanssa. Näistä jo helposti se 50. Sitten työkaverit ja oma perhe päälle.
Jotain 200 varmaan. Kaikki työpaikalta.
t. lukio-ope
Avopuoliso, eli yksi.