Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna

Vierailija
28.11.2020 |

Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.

Kommentit (1059)

Vierailija
161/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tajusin saman vasta nyt kuin luin ap sun ketjun otsikon.. Viimeisen liki vuosikymmenen olen viettänyt joulut koirani kanssa kaksin ja viime viikolla jouduin saattamaan koirani viimeiselle matkalleen :-(

Pska vuosi kerta kaikkiaan ja pskemmaksi vaan menee.

Voi ei! Osanottoni! Toivottavasti ensi vuosi on parempi!

Vierailija
162/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi joi...

Laittaisin kotiin ihanan joulutunnelman, kaiken tosi kauniiksi, törsäisin oikein kaikkeen ihanaan ja ylelliseen. Kaikki olisi vain minua varten ja kukaan ei sotkisi eikä siirtelisi mitään minkä olen johonkin laittanut. Halutessani olisi täydellinen hiljaisuus ja voisin itse päättää milloin ja minkälaista ääntä ympärilläni on. Ihania jouluruokia ja herkkuja, ei haittaisi vaikka vähän humaltuisi viinistä. Elokuvia, kirjojen lukemista, sohvalla pesimistä. Unta ilman häirintää. Vaikka koko joulunpyhät pyjamassa sisällä, ei tarvitsi viedä ketään purkamaan energiaa pihalle. Tapanina kaikki olisi vielä yhtä tiptop kuin aatonaattona olin ne laittanut.

Ja poks, sitten heräsin.

Jos olisit siskoni, kysyisin, että vaihdetaanko elämiä täksi jouluksi. Sinä meille, minä sun kämppään. :)

Niin, ja edelleen satunnainen rauha ja yksinolohan on aivan ihanaa vaihtelua, mutta yksinäisestä nuo tarinat tuntuvat lähinnä kiusanteolta. Kun et voi itse valita sitä, että jäät yksin, se ei todellakaan ole mitään luksusta. Se on todella raskasta. Yksinäisyys vastaa kymmenen tupakan polttamista päivittäin, se tuhoaa mielen ja kehon, toisin kuin ihana elämyksellinen rentoutuminen, jota tuossa nyt kuvaat.

Sillä puolella varmasti naurattaa, tällä puolella ei niinkään.

Hei anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata ketään, eikä taatusti nauraa (enkä kyllä nauranutkaan). Tuo nyt oli vain tuollaista kevyttä hömppää. Väsähtäneen perhettään syvästi rakastavan äidin päiväuni. Tämäkin nyt vaan näköjään oli väärä paikka sille. Anteeksi tilannetajuttomuuteni. Kuvittelin vain, että täällä tällainen ajatus (pelkkä ajatus) on turvallista päästää irti, todellisessa elämässä en ikinä niin voisi tehdä, koska ympärilläni on (tahattomastikin) lapsettomia ihmisiä.

No tän ketjun varmaan jokaisella sivulla on joku voivottelemassa että aijjai kun sais olla joskus yksin. Että sinänsä tätä läppää kyllä kuulee sen verran, etten tiedä, onko mikään konteksti sille oikea. Voihan sitä sanoa, jos väsyttää ja kaipaa omaa rauhaa, mutta oikeasti tuskin haluaisi elämää vaihtaa tai jos on todella sitä mieltä, että yksinäisyys on ihanaa, tuskinpa on sitä itse kokeillut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu itse sisaruksiasi sun luokse? Vaikka tapanina jos aaton ovat keskenään

Vierailija
164/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi joi...

Laittaisin kotiin ihanan joulutunnelman, kaiken tosi kauniiksi, törsäisin oikein kaikkeen ihanaan ja ylelliseen. Kaikki olisi vain minua varten ja kukaan ei sotkisi eikä siirtelisi mitään minkä olen johonkin laittanut. Halutessani olisi täydellinen hiljaisuus ja voisin itse päättää milloin ja minkälaista ääntä ympärilläni on. Ihania jouluruokia ja herkkuja, ei haittaisi vaikka vähän humaltuisi viinistä. Elokuvia, kirjojen lukemista, sohvalla pesimistä. Unta ilman häirintää. Vaikka koko joulunpyhät pyjamassa sisällä, ei tarvitsi viedä ketään purkamaan energiaa pihalle. Tapanina kaikki olisi vielä yhtä tiptop kuin aatonaattona olin ne laittanut.

Ja poks, sitten heräsin.

Jos olisit siskoni, kysyisin, että vaihdetaanko elämiä täksi jouluksi. Sinä meille, minä sun kämppään. :)

Se kun ei mene niin, että niitä elämiä voi vaihtaa päiväksi.

Kuinka paljon nautit siitä rauhasta, kun olet rauhassa 24/7/365, silloin kun nautit siitä ja,silloinkin, kun se rasittaa kehoa ja mieltä ja vaikuttaa huonosti hormonitasapainoosi? Kun olet yksin tehnyt kaikki valmistelut ihan vaan itsellesi. Kukasn ei näe kauniita koristelujasi, ole mukana avaamassa lahjoja ja kun olet miettinyt millaisella kattauksella saat riittävän joulumielen, ettei mene liian ankeaksi eikä kilokaupalla ruokaa roskiin.

Vierailija
165/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syyhän siihen on, kun kukaan sisaruksista, eikä vanhemmat halua ap.ta jouluksi luokseen

Vierailija
166/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan kauheasti aattona yksin lämmitä se, että tapanina ehkä kahvitellaan.

Vierailija
167/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku syyhän siihen on, kun kukaan sisaruksista, eikä vanhemmat halua ap.ta jouluksi luokseen

Joo, ja se syy ei ole välttämättä mitenkään ap:ssa, vaikka sitä yritätkin vihjata. Sisarukset voivat olla itsekkäitä ja vanhempi narsisti tai kuollut.

Vierailija
168/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin yksin, en edes laittanut mitään joulua. Olivat vain mukava pidennetty vapaa. Löhösin kotona, soittelin sinkkukavereille ja kun yökerhot saivat olla jouluna auki,bkäytiin tanssimassa.

Yksi joulu kaverin kans katottiin leffoja ja syötiin pizzaa.

Vierailija
169/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsu sitten aattona?

Vierailija
170/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja se syy ei ole välttämättä mitenkään ap:ssa, vaikka sitä yritätkin vihjata. Sisarukset voivat olla itsekkäitä ja vanhempi narsisti tai kuollut.

Vanhemmat narsisteja ja siskot itsekkäitä ja perheestä ainoastaan ap herkkä ja empaattinen nainen.

Jotenkin epäuskottavaa

Vierailija
171/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin yksin, en edes laittanut mitään joulua. Olivat vain mukava pidennetty vapaa. Löhösin kotona, soittelin sinkkukavereille ja kun yökerhot saivat olla jouluna auki,bkäytiin tanssimassa.

Kuulostaa siltä, että olit nuori. Nuorena voi ollakin ihan mukavaa tuollainen.

Vierailija
172/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat narsisteja ja siskot itsekkäitä ja perheestä ainoastaan ap herkkä ja empaattinen nainen.

Jotenkin epäuskottavaa

Mitäpä jos kukaan ei olekaan narsisti eikä ihmishirviö, vaan tilanne nyt vaan on tämä?

Vierailija
173/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotat, että juuri aattona siskosi perheineen järjestävät sinulle perinteisen joulun

Vierailija
174/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä, tosin sillä erotuksella ettei mulla ole edes niitä sisaruksia olemassakaan.

Äidin luona yleensä viettänyt joulun, nyt olen joulunpyhät töissä joten yksin kämpällä nökötän.

Se tosin ei ole mitään uutta, olen töitä lukuunottamatta aina yksin, mutta jouluna se tietysti tuntuu erityisen pahalta.

Vierailija
175/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että olit nuori. Nuorena voi ollakin ihan mukavaa tuollainen.

Miten nyt nuoren ajattelee. Vietin jouluja yksin ikävuosina 21-30v. Mieheni tapasin vasta 31 vuotiaana

Vierailija
176/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotat, että juuri aattona siskosi perheineen järjestävät sinulle perinteisen joulun

Kuka nyt on odottanut, että kukaan järjestää kenellekään mitään?

Vierailija
177/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäuskottavaa

Eihän siinä tarvitse olla kuin yksi narsku niin helposti lopputulos on se, että tehdään syntipukki siitä/niistä joka ei hyväksy narsistin agendaa. Narsisti on taitava kääntämään ihmisiä toisiaan vastaan.

Vierailija
178/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin lähdetään narskulaukalle tässä, voin kertoa, ettei kukaan perheessäni ole narsisti eikä muutenkaan sairas tai ylenmäärin ilkeä ihminen. Ap

Vierailija
179/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epäuskottavaa

Eihän siinä tarvitse olla kuin yksi narsku niin helposti lopputulos on se, että tehdään syntipukki siitä/niistä joka ei hyväksy narsistin agendaa. Narsisti on taitava kääntämään ihmisiä toisiaan vastaan.

Tai ap vain on niin hankala, etteivät siskojen perheet halua häntä luokseen jouluksi

Vierailija
180/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se surullista. Muilla sisaruksilla on oma perhe. Mun perhe on mun sisarukset koska ei ole muuta. En voi viettää joulua perheen kanssa vaikka muut voi, sisarukset ovat oman perheen kanssa ja minä en kenenkään. Näin meidän "perheessä".

On täysin luonnollista, että perheelliset haluavat viettää joulun oman perheensä kesken. Ikävää sille perheettömälle, jos joutuu olla yksin, mutta ei ne perheelliset oli mitenkään vastuussa perheettömän joulunvietosta.

Mitä hemmettiä mä just luin? :o Tottakai suku pitää yhtä jos sellainen merkkaa yhtään mitään. Ei kyse ole pelkästä joulusta, vaan koko konaisuudesta. Autetaan hädässä ja iloitaan yhdessä elämästä.

Minä pidän sukuun yhteyttä 364 päivää vuodessa, mutta jouluaaton vietän vain perheeni kanssa.

Niin, eli vain silloin kun sinulle sopii ja sinä hyödyt siitä jotain?