Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tajusin just, että mähän tulen viettämään joulun yksin tänä vuonna

Vierailija
28.11.2020 |

Sisarukset ovat omien perheidensä kanssa kodeissaan. Mulla ei ole puolisoa eikä lapsia. Kutsu ei ole käynyt mihinkään, enkä osaa itseäni tuputtaa. Ahdistaa. Tätäkö tää nyt tulee olemaan sitten jatkossa, nyt kun nuorinkin sisarukseni sai lapsen hiljattain? Joulut yksin ei oikein houkuttele.

Kommentit (1059)

Vierailija
1/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kutsu sisaruksille vielä ehdi tulla.

Vierailija
2/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kutsu sisaruksille vielä ehdi tulla.

No kun itse asiassa just viimeinenkin heistä ilmaisi mulle puhelimessa äsken kautta rantain, kuinka ihanaa on nyt olla ihan vaan oman perheen kesken ilman yhtäkään vierasta. Oon jotenkin järkyttynyt, että eikö ketään nappaa, että oon yksin. Toisaalta en säälistäkään tietenkään kutsua haluaisi, mutta tuntuu kyllä tosi pahalta, etteikö kukaan nyt koe mua sitten enää osaksi jouluaan, kun on itsellä se oma ydinperhe. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut matkustaa, mutta tänä jouluna se on vaikeaa. Suomi on täynnä sinkkuja, täytyy yrittää löytää samassa elämäntilanteessa olevia ja keksiä jotain yhdessä.

Vierailija
4/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta

Ja tee olosi mukavaksi

Vierailija
5/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala hommata sitä omaa elämää, etsi seuraa muualta

Ja tee olosi mukavaksi

Kiitos, mulla on omaa elämää. Joulun haluaisin viettää perinteisesti perhepiirissä, niin onhan se järkytys  tajuta, etten mä ole enää kenenkään perhepiiriä. Ap

Vierailija
6/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä voi tietää mitä vielä tapahtuu tulevaisuudessa. Löydät ehkä itsekin joskus puolison ja sitten te vietätte joulut yhdessä. Sitä odotellessa voit yrittää keksiä miten parhaiten löydät joulutunnelman yksinäsi.

Vierailija
7/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo niin kauheaa? Laita joulutunnelmaa kotiisi, ja katselet vaikka tv:stä konsertteja. Olen viettänyt yhden joulun yksin. Valehtelematta se on ollut yksi parhaista jouluista. Pukeuduin juhlavaatteisiin, ja tein mieluisaa ruokaa.

Vierailija
8/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustakaa vaikka tänne oma ketju heille, jotka ovat jouluna yksin.

Vierailija
9/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se surullista. Muilla sisaruksilla on oma perhe. Mun perhe on mun sisarukset koska ei ole muuta. En voi viettää joulua perheen kanssa vaikka muut voi, sisarukset ovat oman perheen kanssa ja minä en kenenkään. Näin meidän "perheessä".

Vierailija
10/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet läheinen sisarusten kanssa niin kai voit kysyä että voitko tulla jonain päivänä käymään. Itse kyllä koen että myös sisarukset ovat perhettä. Ehkä pointtina saattoi olla että tänä vuonna ei mitään isoja pitoja?

Kurja olla koko joulu yksin. On kyllä ikävä tilanne :( tinderi laulamaan!

Vierailija
11/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellut matkustaa, mutta tänä jouluna se on vaikeaa. Suomi on täynnä sinkkuja, täytyy yrittää löytää samassa elämäntilanteessa olevia ja keksiä jotain yhdessä.

Toi on musta sellainen ratkaisu, jota tarjotaan aika helposti, mutta jota ei välttämättä ole kovin helppo toteuttaa. Se, että kaksi ihmistä on sinkkuja, ei vielä tarkoita, että heillä olisi automaattisesti jotain yhteistä. Perheen ja vanhojen ystävien korvaaminen yhtäkkiä jollain random-sinkkuporukalla on aika hitonmoinen homma. Kaikki me sinkut ei myöskään olla parikymppisiä bilettäjiä, kuten monet saattavat ajatella. Mäkin viihdyn parhaiten ihan niissä omissa tutuissa ja rakkaissa sukulais- ja ystäväporukoissa. Uusia ystäviä toki kannattaa aina hankkia, mutta ei se ole ihan niin yksinkertaista, että onnistuisi tuosta vaan päättämällä.

Mulla jouluun liittyy monia rakkaita perinteitä ja nimenomaan se perhekonteksti. Tietenkin jos tämä nyt on tätä, pitää sitten pikku hiljaa alkaa muodostaa niitä uusia perinteitä, mutta ei se ihan tuosta vaan ilman haikeutta onnistu. Mulla on yksi sinkkukaveri, jonka voisin kutsua kylään, mutta hän ei ole ollenkaan jouluihminen eikä välitä ruoastakaan tuon taivaallista. Varmaan päädyttäisiin syömään irtokarkkeja ja katsomaan telkkaria. Ihan kivahan sekin, mutta en mä sellaista joulua halua. Lisäksi hän taitaa vähän toivoa, että olisin kiinnostunut hänestä romanttisesti, joten se olisi aika vaivaannuttavaa lopultakin, jos kutsuisin kylään. Saattaisi tulla vääriä signaaleja.

Ap

Vierailija
12/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet läheinen sisarusten kanssa niin kai voit kysyä että voitko tulla jonain päivänä käymään. Itse kyllä koen että myös sisarukset ovat perhettä. Ehkä pointtina saattoi olla että tänä vuonna ei mitään isoja pitoja?

Kurja olla koko joulu yksin. On kyllä ikävä tilanne :( tinderi laulamaan!

Ha :) Kiitti, mutta mulla ei ole haku päällä. Enkä todellakaan halua viettää joulua missään tinder-treffeillä. Ap

Vierailija
13/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo niin kauheaa? Laita joulutunnelmaa kotiisi, ja katselet vaikka tv:stä konsertteja. Olen viettänyt yhden joulun yksin. Valehtelematta se on ollut yksi parhaista jouluista. Pukeuduin juhlavaatteisiin, ja tein mieluisaa ruokaa.

Yksinäisyys ei ole kauheaa, jos se on oma valinta. Jos se on vastentahtoista, se on kauheaa.

Veikkaanpa, että useimmat eivät halua olla joulua yksin. Joillekin on varmasti ihan kivaa vaihtelua.

Vierailija
14/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaiset siskollesi että 'tulee yksinäinen joulu'. Eivät ehkä ole tulleet ajatelleeksi vielä Joulua. Ja nyt eletään poikkeus aikoja. Ihmisiä kehotetaan viettämään Joulua vain niiden kanssa joiden kanssa asuu saman katon alla. Jos yksinäinen Joulu on tullakseen niin yritä silti nauttia siitä. Ostat kinkun ja jouluruuat. Koristelet kuusen. Ostat punaviiniä ja fiilistelen. Samalla lupaat itsellesi että ensi vuonna sinulla on kumppani kainalossa jonka kanssa Joulua vietät.

Vierailija
15/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä surullista! Mä just kutsuin yksin asuvan systerin meille joulun viettoon, kun ei tänä vuonna luultavasti päästä vanhempien luokse viettämään sukujoulua. Ollaan aika läheisiä enkä halua että viettää yksin joulun. Jos haluaakin viettää sen vaikka ystävänsä kanssa, sekin on ok. Kunhan tuntee olevansa tervetullut meille jos haluaa.

Vierailija
16/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon aina ollut yksin nuorena lähinnä yötyössä joulut . Ei se niin pahaa ole . Siivoaa ja tekee ruokaa ,käy kävelyllä . Koira on hyvä lenkkeily kaveri jos on . Riisipuuroo rusinakiisseliä ja paistia. Hyvää musiikkia . Lahjoja voi antaa joulun jälkeen kun alkaa alennusmyynti . Perinteisesti laatikkoruuat kestää monta päivää ja linnuille voi viedä ruokaa puun oksalle . Oksille ettei rotat saa niitä . Oravat syö pähkinöitä .

Vierailija
17/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se surullista. Muilla sisaruksilla on oma perhe. Mun perhe on mun sisarukset koska ei ole muuta. En voi viettää joulua perheen kanssa vaikka muut voi, sisarukset ovat oman perheen kanssa ja minä en kenenkään. Näin meidän "perheessä".

Jep! Sä tiedät, mistä puhun! Ap

Vierailija
18/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täysin luonnollista, että perheelliset haluavat viettää joulun oman perheensä kesken. Ikävää sille perheettömälle, jos joutuu olla yksin, mutta ei ne perheelliset oli mitenkään vastuussa perheettömän joulunvietosta.

Vierailija
19/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää hyvin se menee kirjoitti:

Mäkin oon aina ollut yksin nuorena lähinnä yötyössä joulut . Ei se niin pahaa ole . Siivoaa ja tekee ruokaa ,käy kävelyllä . Koira on hyvä lenkkeily kaveri jos on . Riisipuuroo rusinakiisseliä ja paistia. Hyvää musiikkia . Lahjoja voi antaa joulun jälkeen kun alkaa alennusmyynti . Perinteisesti laatikkoruuat kestää monta päivää ja linnuille voi viedä ruokaa puun oksalle . Oksille ettei rotat saa niitä . Oravat syö pähkinöitä .

Sorppa, oravat syömässä pähkinöitä ja minä syömässä paistia yksin ei oikein tuo mulle joulutunnelmaa. Ap

Vierailija
20/1059 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kavereita? Jos on niin kysele jos jollakin heillä olisi sama tilanne, ja viettäkää joulu kahdestaan.