Yle: Väitöstutkimus: Äidit tinkivät urahaaveistaan – perheen sisällä yllättävän vähän neuvotteluvaraa työssäkäynnistä
https://yle.fi/uutiset/3-11668087
Oletko sinä joutunut tinkimään urahaaveistasi tai jopa urastasi perheesi takia? Onko se tasa-arvo oikeasti levinnyt perheiden sisälle, niin että mies jäisi hoitamaan lapsia, jotta vaimon ura etenisi?
Kommentit (1316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ongelma vain Suomessa. Menin naimisiin yhdysvaltalaisen kanssa eikä kukaan olettanut että minä menisin töihin. Sitten kun lapset ovat kasvaneet, äidit alkavat harrastella jotain. Suomalaisten tasa-arvo on mennyt liian pitkälle. Nauttikaa lasten lapsuusvuosista kotona.
USAn kulttuuriin tämän suhteen ei voi edes verrata. Suomessa perhevapaalla oleva nainen saattaa elää säästöillään (mieheltä ei saa mitään). Suomessa on kahden elintason perheitä, esim. miehellä varaa kalliisiin harrastuksiin, mutta naisella ei. Usein lapset nähdään naisen jatkeina, eli jos naisella ei ole rahaa, lapsillakaan ei ole, mutta miehellä voi olla. Avioeron kautta mies pakotetaan maksamaan edes lasten kuluista ja huolehtimaan lapsista edes joka toinen viikonloppu.
Tämä on pötyä. Yhdysvalloissa mies elättää kotiäitiä. Avioerossa naiselle määrätään usein elatusapua, ei vain lapsille. Siksi siellä avioero tulee niin kalliiksi, kun ex-mies joutuu elättämään entistä vaimoaan, koska tämä on uhrannut miehen uralle oman työuransa.
Suomessa mies ei voi maksaa naiselle kahvia edes ensitreffeillä. Perheenä naisen pitäisi jäädä lasten kanssa kotiin tulottomana mutta kuitenkin maksaa puolet kaikesta ja yksin yhteisten lasten kulut. Mies käy vain töissä. Aika jännä kun naiset ei halua tätå.
Usassa ja esim Saksassa mies maksaa kotirouvalle kaiken, miehen rahat on myös naisen ja lasten ja eron jälkeen mies elättää myös ex-vaimon ei pelkästään lapsia.
Suomimies haaveilee pilaavansa naisen elämän. Sellaista rakkauden ja ihmisyyden puutetta. Suomalaiselle naiselle pahin vihollinen on oma mies.Kyllä, juuri näin. Voin todistaa asian miehenä. Ette naiset ole edes kahvikupin arvoisia koska emme saa pllua naisilta ensitreffeillä. Muuta annettavaa naisilla ei mielestämme ole. Ja teidän pitää todellakin maksaa vähintään puolet. Menkkarätit ja meikit omistanne. Lasten kulut maksatte todellakin itse.
Älkää naiset sekaantuko enää meihin miehiin. Perustakaa keskenänne ihanat naisten kommuunit joissa elätte onnellisena. Valtio kustantaa hedelmöityshoidot ja tekniikka on jo sillä tasolla että saatte valittua lapsen sukupuoleksi tytön.
No mutta eihän tämä koske sinua. Ainut pllu jonka lähellä olet ollut on äitisi.
Tuo teksti todistaa suomimiehen loisimisen naisen kustannuksella. Miehet rehvastelee isommalla palkalla ja elävät todellisuudessa naisen rahoilla elättämänä. Suomimies ja vastuu ja kunnia ei esiinny samassa lauseessa.Kyllä, asia on juuri näin. Suomimiehet loisivat naisten kustannuksella. Olemme aina loisineet. Ihmettelen että olette antaneet sen tapahtua näinkin kauan. No, tyhmyydestä sakotetaan. Saamme isompaa palkkaa mutta se menee harrastuksiin, tietokoneeseen, pelikoneisiin, stereoihin ja autoon. Maksakaa te ne kakarat, nauramme teille saunailloissa kun olette suostuneet siihen. Kaikkea se vulvan omistaminen teettääkin.
Vastuuta ja kunniaa? Sitä olisi tarjolla hyville latina-naisille. Ei että sellainen brassiperse ja ne ahnaat huulet... voi siinä peruspirkko jää kakkoseksi. Nooh, noista pääsee nauttimaan niillä lomamatkoilla johon emme ota teitä naisia mukaan. Ei sitäkään lehmää kannata omistaa kun vuokraaminen tulee halvemmaksi.
Eihän miehet matkustele yhtään minnekään. Miehet inhoavat matkustamista ulkomaille yli kaiken, joten älä viitsi valehdella.
Tietysti matkustelemme. Pitäähän se tarjonta käydä katsastamassa lähtömaassa. Miten sä luulet että me se kehitysmaalainen tänne muuten saadaan? Sehän HAETAAN.
Vierailija kirjoitti:
Omien miesvihaviestiensä tykkääjälle tiedoksi: mä tykkään niistä kans jotta sä et näytä aivan nololta.
Kukaan muu täällä ei välitä joistain peukuista kuin sinä. Se kai on sulle ainoa tapa elämässä saada jotain validaatiota muilta.
Musta tää kysymys on outo. Eikös tämän voisi kääntää niin, että tasa-arvon vuoksi naisen tulee välillä elättää miestään jotta mies saa nauttia lasten kanssa kotona.
Koska totuus on se, että se joka saa jäädä lasten kanssa kotiin on se onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ongelma vain Suomessa. Menin naimisiin yhdysvaltalaisen kanssa eikä kukaan olettanut että minä menisin töihin. Sitten kun lapset ovat kasvaneet, äidit alkavat harrastella jotain. Suomalaisten tasa-arvo on mennyt liian pitkälle. Nauttikaa lasten lapsuusvuosista kotona.
USAn kulttuuriin tämän suhteen ei voi edes verrata. Suomessa perhevapaalla oleva nainen saattaa elää säästöillään (mieheltä ei saa mitään). Suomessa on kahden elintason perheitä, esim. miehellä varaa kalliisiin harrastuksiin, mutta naisella ei. Usein lapset nähdään naisen jatkeina, eli jos naisella ei ole rahaa, lapsillakaan ei ole, mutta miehellä voi olla. Avioeron kautta mies pakotetaan maksamaan edes lasten kuluista ja huolehtimaan lapsista edes joka toinen viikonloppu.
Tämä on pötyä. Yhdysvalloissa mies elättää kotiäitiä. Avioerossa naiselle määrätään usein elatusapua, ei vain lapsille. Siksi siellä avioero tulee niin kalliiksi, kun ex-mies joutuu elättämään entistä vaimoaan, koska tämä on uhrannut miehen uralle oman työuransa.
Suomessa mies ei voi maksaa naiselle kahvia edes ensitreffeillä. Perheenä naisen pitäisi jäädä lasten kanssa kotiin tulottomana mutta kuitenkin maksaa puolet kaikesta ja yksin yhteisten lasten kulut. Mies käy vain töissä. Aika jännä kun naiset ei halua tätå.
Usassa ja esim Saksassa mies maksaa kotirouvalle kaiken, miehen rahat on myös naisen ja lasten ja eron jälkeen mies elättää myös ex-vaimon ei pelkästään lapsia.
Suomimies haaveilee pilaavansa naisen elämän. Sellaista rakkauden ja ihmisyyden puutetta. Suomalaiselle naiselle pahin vihollinen on oma mies.Kyllä, juuri näin. Voin todistaa asian miehenä. Ette naiset ole edes kahvikupin arvoisia koska emme saa pllua naisilta ensitreffeillä. Muuta annettavaa naisilla ei mielestämme ole. Ja teidän pitää todellakin maksaa vähintään puolet. Menkkarätit ja meikit omistanne. Lasten kulut maksatte todellakin itse.
Älkää naiset sekaantuko enää meihin miehiin. Perustakaa keskenänne ihanat naisten kommuunit joissa elätte onnellisena. Valtio kustantaa hedelmöityshoidot ja tekniikka on jo sillä tasolla että saatte valittua lapsen sukupuoleksi tytön.
Tässäpä suomimiehen prototyyppi. Käyttää aikansa ja elämänsä naisen halventamiseem, siipeilyyn naisen kustannuksella. Juuri se mitå kehitysmaan miehet tekee.
Kyllä ja me kaikki olemme juuri tuollaisia. Meidän mielestämme teille naisille ei ole mitään käyttöä makkarin ja keittiön ulkopuolella. No toki emme ala itse käymään kaupassa joten kait teidän pitää välillä päästää ulos. Teidän saamat tuet pitäisi ohjata suoraan meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien miesvihaviestiensä tykkääjälle tiedoksi: mä tykkään niistä kans jotta sä et näytä aivan nololta.
Kukaan muu täällä ei välitä joistain peukuista kuin sinä. Se kai on sulle ainoa tapa elämässä saada jotain validaatiota muilta.
Eiks ole noloa peukuttaa omia viestejään :)
Mä oon tulevana isoäitinä todella onnellinen siitä että tulevaisuudessa isät jää enemmän kotiin ja äidit raataa pitkää päivää töissä.
Me isän puolen isovanhemmat saadaan nyt luoda lapsenlapsiin paljon läheisempi suhde kun isä voi päivittäin käydä lasten kanssa meillä
Vierailija kirjoitti:
Musta tää kysymys on outo. Eikös tämän voisi kääntää niin, että tasa-arvon vuoksi naisen tulee välillä elättää miestään jotta mies saa nauttia lasten kanssa kotona.
Koska totuus on se, että se joka saa jäädä lasten kanssa kotiin on se onnekas.
Tätä mäkin oon koko ajan ihmetellyt että muka naisten etuja ajattelevat järjestöt vie naisilta tämän etuoikeuden pois että naiset saavat olla lasten kanssa kotona kun toinen joutuu tekemään niska limassa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tulevana isoäitinä todella onnellinen siitä että tulevaisuudessa isät jää enemmän kotiin ja äidit raataa pitkää päivää töissä.
Me isän puolen isovanhemmat saadaan nyt luoda lapsenlapsiin paljon läheisempi suhde kun isä voi päivittäin käydä lasten kanssa meillä
Jep. Näissä uudistuksissa voittajia ovat isät ja isän puolen suku.
Naiset luulee että nyt on siistiä kun saavat tasa-arvon nimissä herätä kuudelta joka aamu töihin ja maksaa yksin kaikki laskut.
Me isän puolen sukulaiset nautitaan!
Vierailija kirjoitti:
Se normityöaika eli noin 40 työtuntia viikossa ei ole mitään "raatamista pitkää päivää". Siinä jää aikaa perheellekin. Aikamoinen temppu pojalta on käydä joka päivä monen sadan kilometrin päässä. Vaikka miehen vanhemmat asuisivat lähellä, niin silloin lapset hoitaa mummo, ei lasten isä. Eikö sinua hävetä, kun oma poikasi nakittaa omat hommansa sinulle? Kas, kun hän ei tuo pyykkejä teille pestäväksi. Sinähän hoidat jo lapset ja teet ruuat, kai nyt pyykkikoneen käynnistäminen menee siinä sivussa? Ehkäpä sinun miehesi maksaa samalla myös poikasi laskut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me isän puolen isovanhemmat saadaan nyt luoda lapsenlapsiin paljon läheisempi suhde kun isä voi päivittäin käydä lasten kanssa meilläJep. Näissä uudistuksissa voittajia ovat isät ja isän puolen suku.
Naiset luulee että nyt on siistiä kun saavat tasa-arvon nimissä herätä kuudelta joka aamu töihin ja maksaa yksin kaikki laskut.
Me isän puolen sukulaiset nautitaan!
Mitä kummallista kuudelta heräämisessä on? Aamuvirkut herää jo ennen tuota ja kun käytössä on liukuva työaika, töihin voi mennä ennen seitsemää. Pääsee sitten viimeistään kolmelta lähtemään pois.
Ja sori, se sinun mehesi ei jaksa huutavia lapsia sen enempää mitä jaksoi silloin, kun teidän lapset oli pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska totuus on se, että se joka saa jäädä lasten kanssa kotiin on se onnekas.Tätä mäkin oon koko ajan ihmetellyt että muka naisten etuja ajattelevat järjestöt vie naisilta tämän etuoikeuden pois että naiset saavat olla lasten kanssa kotona kun toinen joutuu tekemään niska limassa töitä.
Tekeekö kaikki sinkut aina niska limassa töitä? Miten ne samat palkkatyöt muuttuu tuollaiseksi raatamiseksi, kun perheeseen syntyy lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me isän puolen isovanhemmat saadaan nyt luoda lapsenlapsiin paljon läheisempi suhde kun isä voi päivittäin käydä lasten kanssa meilläSe normityöaika eli noin 40 työtuntia viikossa ei ole mitään "raatamista pitkää päivää". Siinä jää aikaa perheellekin. Aikamoinen temppu pojalta on käydä joka päivä monen sadan kilometrin päässä. Vaikka miehen vanhemmat asuisivat lähellä, niin silloin lapset hoitaa mummo, ei lasten isä. Eikö sinua hävetä, kun oma poikasi nakittaa omat hommansa sinulle? Kas, kun hän ei tuo pyykkejä teille pestäväksi. Sinähän hoidat jo lapset ja teet ruuat, kai nyt pyykkikoneen käynnistäminen menee siinä sivussa? Ehkäpä sinun miehesi maksaa samalla myös poikasi laskut?
Ai että on ihanaa päästä nälvimään mmmmmmiehiä. Lisää tätä!
Tuo mummohan on sitä mieltä, että hänen poikansa ei kykene hoitamaan omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me isän puolen isovanhemmat saadaan nyt luoda lapsenlapsiin paljon läheisempi suhde kun isä voi päivittäin käydä lasten kanssa meilläSe normityöaika eli noin 40 työtuntia viikossa ei ole mitään "raatamista pitkää päivää". Siinä jää aikaa perheellekin. Aikamoinen temppu pojalta on käydä joka päivä monen sadan kilometrin päässä. Vaikka miehen vanhemmat asuisivat lähellä, niin silloin lapset hoitaa mummo, ei lasten isä. Eikö sinua hävetä, kun oma poikasi nakittaa omat hommansa sinulle? Kas, kun hän ei tuo pyykkejä teille pestäväksi. Sinähän hoidat jo lapset ja teet ruuat, kai nyt pyykkikoneen käynnistäminen menee siinä sivussa? Ehkäpä sinun miehesi maksaa samalla myös poikasi laskut?
Tuo mummohan on sitä mieltä, että hänen poikansa ei kykene hoitamaan omia lapsiaan.
Mummohan vain kertoi että hän näkee lapsenlastaan. Sinä (?) päätit vähän lisäillä tarinaan aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummohan vain kertoi että hän näkee lapsenlastaan. Sinä (?) päätit vähän lisäillä tarinaan aineksia.
Isä menee joka päivä mummolaan, tekemään mitä? Ihan jokainen tietää, että mies ei lähde äitinsä ja lasten kanssa leikkipuistoon tai leivo yhdessä pullaa. Mies vetää lonkkaa ja mummo hoitaa lapset.
Elämäntyytyväisyyden kannalta miehen on erittäin tärkeää käydä töissä, naiselle töissä käymisellä ei ole yhtä massiivista merkitystä. Jaksaisitko aina töistä palatessasi kuunnella huonoitsetuntoisen miehen kitinää? Jos mies ei tee töitä, hänestä tulee omassa mielessään kovan luokan luuseri ja sitä myötä kaikkien hänen ympärillä olevien ihmisten elämä muuttuu huonommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntyytyväisyyden kannalta miehen on erittäin tärkeää käydä töissä, naiselle töissä käymisellä ei ole yhtä massiivista merkitystä. Jaksaisitko aina töistä palatessasi kuunnella huonoitsetuntoisen miehen kitinää? Jos mies ei tee töitä, hänestä tulee omassa mielessään kovan luokan luuseri ja sitä myötä kaikkien hänen ympärillä olevien ihmisten elämä muuttuu huonommaksi.
Yleensä se on naiset jotka aloittaa syyllistämisen. Ja sehän alkaa jo nuorena. Ei rahaa maksaa naiselle treffejä? Ei naista. Naiset opettavat miehille miten heidät saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä suomimiehen prototyyppi. Käyttää aikansa ja elämänsä naisen halventamiseem, siipeilyyn naisen kustannuksella. Juuri se mitå kehitysmaan miehet tekee.
Itse en ole tavannut koskaan noin ajattelevaa miestä. Aika hurjaa sanoa sitä prototyypiksi. Teen töitä koulussa opettajana, ja miesopettajat ovat yleensä hyviä tyyppejä ja kantavat oman osansa vastuusta koulutyössä. Isäni, nyt 97 v., on ok, ei koskaan ole halventanut minua, vaan tukenut monin tavoin, samoin veljeni. Kukaan miespuolisista ystävistäni ei todellakaan ajattele, että naisen pitäisi suostua seksiin eka kerralla eikä kukaan heistä elä naisen siivellä. (Voiko Suomessa edes elää yhden palkalla?)
Tässä kaksi häiriintynyttä fanaatikkoa keskustelee keskenään, paljon katkeruutta ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole tavannut koskaan noin ajattelevaa miestä. Aika hurjaa sanoa sitä prototyypiksi. Teen töitä koulussa opettajana, ja miesopettajat ovat yleensä hyviä tyyppejä ja kantavat oman osansa vastuusta koulutyössä. Isäni, nyt 97 v., on ok, ei koskaan ole halventanut minua, vaan tukenut monin tavoin, samoin veljeni. Kukaan miespuolisista ystävistäni ei todellakaan ajattele, että naisen pitäisi suostua seksiin eka kerralla eikä kukaan heistä elä naisen siivellä. (Voiko Suomessa edes elää yhden palkalla?)
Tässä kaksi häiriintynyttä fanaatikkoa keskustelee keskenään, paljon katkeruutta ilmassa.
Älä valehtele. Me kaikki miehet ollaan just tuollaisia kuvatunlaisia. Sitähän te naiset olette vuosikymmenen täällä kertoneet. Ottaako koville kun nyt tunnustamme asian? Kaikki, siis aivan kaikki miehet vihaavat naisia. Isäsi halveksuu sinua ja olisi toivonut että olisit poika. Olet pelkkä reikä joka tuo rahaa miehen varallisuuteen.