Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikalapsen saaminen oli helpotus - muita?

Vierailija
28.11.2020 |

Alkuun tarkennettakoon se, että lapset ovat ihan yhtä arvokkaita sukupuolesta riippumatta. Tytöt ja pojat voivat tehdä elämässä sanoja asioita, eikä kyse ole siitä, että pitäisin jotenkin poikia parempina sukupuolensa vuoksi. Kyse on nyt siitä, kumman koen kasvatuksen osalta helpommaksi.

Moni äiti sanoo suoraan haluavansa tyttölapsen, koska "tytön kanssa on yhteistä tekemistä, tytölle voi pukea kivat vaaleanpunaiset vaatteet ja tiedän tyttöjen maailmasta". Minä huomaan, että huokaisin, kun sain kuulla odottavani poikaa. Huokaisin siksi, että poika säästyy monilta asioilta, joita olen itse joutunut aikanaan tyttönä ja myöhemmin naisena kokemaan. En haluaisi lapsen kokevan sellaisia asioita, joita itse jouduin aikoinaan kokemaan. Onko muita, jotka ajattelevat näin?

ap

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojalla on paljon suurempi mahdollisuus joutua pahoinpitelyn, ryöstön tai henkirikoksen kohteeksi.

Niin miesten toimesta. Naisetkin on miesten uhreja. Ja en tiedä kovin montaa miestä jotka on joutuneet toistuvasti seksuaalisesti ahdistelluksi 12 ikävuoden jälkeen, normaalin seksuaalisen ahdistelun lisäksi minut on raiskattu ja on myös käyty käsiksi ja lyöty. Ensimmäisen kerran poika löi tajuttomaksi ala-asteella, sen jälkeen olen tullut miesten väkivallan kohteeksi monta kertaa. Ja tämä on sitä naisen elämää ja tunnen monta kaltaistani. Minulla on itselläni useampi poika ja voin sanoa että he tuskin on muuta kuin uhka muille.

Miehet ovat se toiminnan sukupuoli; melkein kaikki urotyöt ja vaaralliset työt ovat miesten tekemiä. Naiset priorisoivat turvallisuuden.

Nainen voi ulkoistaa murhasuunnitelman miehen toteutettavaksi, mutta ei juuri koskaan päinvastoin. Englannin kielessä on sana "hitman", joka viittaa palkkamurhaajaan. Ovatko feministit vaatineet tämän muuttamista "hitpersoniksi"? Naiset kyllä tilaavat murhia ja naistuomari tekee teloituspäätöksiä USA:ssa, mutta käytännössä tarvitaan aina mies, jotta nämä naisen hyvät tai pahat suunnitelmat toteutuvat. Mies voi toimia tuomarina, mutta naistuomari ei kestä montaa iltaa portsarina. 

Nainen ei saa oman viiteryhmänsä miehiltä lisäpisteitä siitä, että alistaa toisia naisia fyysisesti, mutta mies saa lisäpisteitä oman viiteryhmänsä naisilta alistamalla toisia miehiä. Pystyvyys fyysiseen väkivaltaan on osoitus toimintakyvystä ja vallasta, joka on tietyssä porukassa statusta nostava asia samalla tavalla, kuin korkeammassa sosiaaliluokassa nainen arvostaa sitä, että mies pystyy käyttämään laillista väkivaltaa esim.poliisina. 

Kyky tehdä fyysistä väkivaltaa on sinänsä positiivinen ominaisuus, mutta osalla ihmisistä tämä ominaisuus on ylikorostunut ja he käyttävät väkivaltaa väärissä paikoissa. Vähän samaan tapaan esim.kyky empatiaan on positiivinen ominaisuus, mutta vääränlainen empatian käyttö tai ylikorostunut empatia voi saada aikaan sen, että lohduttajasta tulee lohdutettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä