Poikalapsen saaminen oli helpotus - muita?
Alkuun tarkennettakoon se, että lapset ovat ihan yhtä arvokkaita sukupuolesta riippumatta. Tytöt ja pojat voivat tehdä elämässä sanoja asioita, eikä kyse ole siitä, että pitäisin jotenkin poikia parempina sukupuolensa vuoksi. Kyse on nyt siitä, kumman koen kasvatuksen osalta helpommaksi.
Moni äiti sanoo suoraan haluavansa tyttölapsen, koska "tytön kanssa on yhteistä tekemistä, tytölle voi pukea kivat vaaleanpunaiset vaatteet ja tiedän tyttöjen maailmasta". Minä huomaan, että huokaisin, kun sain kuulla odottavani poikaa. Huokaisin siksi, että poika säästyy monilta asioilta, joita olen itse joutunut aikanaan tyttönä ja myöhemmin naisena kokemaan. En haluaisi lapsen kokevan sellaisia asioita, joita itse jouduin aikoinaan kokemaan. Onko muita, jotka ajattelevat näin?
ap
Kommentit (101)
Kun katsoo maailman menoa ja ihan tätä koti Suomenkin niin olen myös iloinen etten synnyttänyt tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Pojissa on vaikeutena se kun niille pitää opettaa kädestä pitäen kaikki mitä taas tytöt oppii ihan matkimalla ja päättelemällä. Se omaan napaan tuijotus alkaa ihan syntymähetkellä valitettavasti. Joten ihan perus ihmisenä olemisetkin pitää moneen kertaan jankata koska ne ei tee mitään ilman käskyä. Ei syö, ei peseydy, ei pukeudu, ei ole mitenkään motivoituneet kasvamaan, elämään. Muiden pitää kaikki tehdä eteen. Ei ne varmaan hengittäisi jos sitäkin ei olisi erikseen neuvottu.
Tämä on kyllä niin totta!
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo maailman menoa ja ihan tätä koti Suomenkin niin olen myös iloinen etten synnyttänyt tyttöä.
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Tykkään meidän tytöstä enemmän kuin pojasta. Tyttö jotenkin tajuaa asiat helpommin. En ole sanonut tätä edes vaimolleni. T. Iskä36
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta on, että suuret rakastajat tekevät vain tyttöjä.
Nykytiedon mukaan naisen orgasmi edesauttaa pojan saamista. Siittiöt pääsevät lähemmäksi ja nopeus voittaa sitkeyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, että on molemmat, meillä tuli ensin tyttö ja sitten poika, mieheni toivoi näin jo ensimmäisenä iltana kun koti-ovelle minut saatteli. Perheessämme oli samoin, kaksi kasa ja samassa järjestyksessä ja niin on lapsillammekin.
Sen olen huomannut, että perheet, joissa on ainostaan tyttöjä, selittelevät aina, että tytöt tuovat sitten poikia (entäs jos ovatkin lesboja) ja miehille näyttää olevan kova paikka kun tulee taas tyttö.
Mieheni on kertonut, että kun useampi mies on saunassa, jotkut avautuvat surustaan kun eivät ole poikaa saaneet.Mies on aina surullinen jos ei saa poikaa, joka muuta väittää valehtelee.
Ja jos asia ei ole herkkä, niin miksi tyttöperheet aina aloittavat hirveän ”puolustelun” kun jollekin syntyy poika. Joka kerta sanoma juttu. Tulee miljoonia huvittavia syitä miksi on niiin kauhean ihanaa kun on vain tyttöjä, siis VAIN tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään meidän tytöstä enemmän kuin pojasta. Tyttö jotenkin tajuaa asiat helpommin. En ole sanonut tätä edes vaimolleni. T. Iskä36
Joopa joo, terve tyttöjen äiti.
Ja se tajuaminen on luonnekysymys, ei sukupuolikysymys. T. Tyttöjen ja poikien äiti.
Näin nuoren aikuisen äitinä on helpottunut tytöstä. Jatkuvasti etäopiskelevan tytön ei tarvitse pelätä syrjäytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, että on molemmat, meillä tuli ensin tyttö ja sitten poika, mieheni toivoi näin jo ensimmäisenä iltana kun koti-ovelle minut saatteli. Perheessämme oli samoin, kaksi kasa ja samassa järjestyksessä ja niin on lapsillammekin.
Sen olen huomannut, että perheet, joissa on ainostaan tyttöjä, selittelevät aina, että tytöt tuovat sitten poikia (entäs jos ovatkin lesboja) ja miehille näyttää olevan kova paikka kun tulee taas tyttö.
Mieheni on kertonut, että kun useampi mies on saunassa, jotkut avautuvat surustaan kun eivät ole poikaa saaneet.Mies on aina surullinen jos ei saa poikaa, joka muuta väittää valehtelee.
Ja jos asia ei ole herkkä, niin miksi tyttöperheet aina aloittavat hirveän ”puolustelun” kun jollekin syntyy poika. Joka kerta sanoma juttu. Tulee miljoonia huvittavia syitä miksi on niiin kauhean ihanaa kun on vain tyttöjä, siis VAIN tyttöjä.
Enemmänhän sitä selittelyä on poikien äideillä, jotka somessakin tsemppaavat toisiaan, kun tulee niin ikäviä kommentteja ulkopuolisilta jos perheessä on pelkkiä poikia.
Toivoin tyttöä, sain pojan. Toisen lapsen toivoin olevan tyttö ja onneksi niin kävi. Muuten olisi ero tullut. Tytön kanssa on niin paljon helpompaa, koska murheet ovat niin paljon helpompia selvittää. Tunneside on myös helpompi luoda, kun tyttö ei koettele isän hermoja.
Jännä kun taas aikuisena naiset koettelevat miehen hermoja, mutta miehet eivät. Ei toki oma tytär.
T: isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun en pojan äitinä tällaista ole kokenut. Kukaan tyttöjen äiti ei ole kommentoinut oudosti tai puolustellut (mitä pitäisi puolustella edes???).
Vierailija kirjoitti:
Toivoin tyttöä, sain pojan. Toisen lapsen toivoin olevan tyttö ja onneksi niin kävi. Muuten olisi ero tullut. Tytön kanssa on niin paljon helpompaa, koska murheet ovat niin paljon helpompia selvittää. Tunneside on myös helpompi luoda, kun tyttö ei koettele isän hermoja.
Jännä kun taas aikuisena naiset koettelevat miehen hermoja, mutta miehet eivät. Ei toki oma tytär.
T: isä
Siis olisit ottanut eron siksi että olisit tehnyt vaimollesi toisen pojan? 😄😄😄
Vierailija kirjoitti:
Mulle myös pojat ( 2 kpl) ovat olleet suuria helpotuksia.
Olen ollut töissä varhaiskasvatuksessa sekä kouluissa ja kyllä se draama ja ihmeellinen vänkääminen on monelle tyttölapselle sisään rakennettu piirre ja se ”kiusaaminen” ja kolmannen pyörän ulosjättämisleikki alkaa jo tosi varhain 1.-2. luokalla, joskus jo esikoulussa.
Sitten siihen päälle vielä menkkajutut ja niistä aiheutuva pahantuulisuus ja joka kuussa koittava kiukuttelu oman tosi pahan PMS:n päälle? Ja moni tyttö haluaa käyttää vaan merkkivaatteita, eli siihen uppoaa rahaa kivasti.
Sille on suorastaan tarkoitus, että olen saanut vaan poikalapsia enkä kadehdi tyttölapsen saaneita tipan tippaa.
Kamalaa lukea tällaista varhaiskasvattajalta empaattisen ja herkän tytön äitinä. Kiusaaminen on lajityypillistä käyttäytymistä ihmisille ja sitä kyllä tekevät sekä pojat että tytöt osana ryhmäkäyttäytymistä, hieman eri tyylillä vain. Aikuisen tehtävä on hillitä sitä eikä taivastella ilkeiden tyttöjen synnynnäisiä kierouspiirteitä. Kuulostaa siltä, että olet jo asenteesi valinnut ja katselet lapsia värittyneiden linssien kautta. Ei ihme, että tytöt käyttäytyvät huonosti seurassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olen sitten aina valehdellut itselleni. Poika oli pettymys, tytärtäni rakastan aivan suunnattoman paljon.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olen sitten aina valehdellut itselleni. Poika oli pettymys, tytärtäni rakastan aivan suunnattoman paljon.
Mies
Paska isä olet. Et mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä totta kuin väite, että nainen on aina pettynyt jos ei saa tyttöä. Joka muuta väittää, valehtelee.
Minä olen hyvin tyytyväinen neljään poikaani, mutta jos olisi vain neljä tyttöä en olisi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun en pojan äitinä tällaista ole kokenut. Kukaan tyttöjen äiti ei ole kommentoinut oudosti tai puolustellut (mitä pitäisi puolustella edes???).
Kumma kun tyttöjen äitinä kirjoitat tuommoista, sinulla ei ole poikia, jos olisi, niin taatusti joku tyttöperheiden kommentointi olisi tuttu. se on miehillä perusluonteessa, nimen halutaan jatkuvan, joo, nainen voi pitää nimen, mutta tässä se nimiin hiukan eri merkityksessä.
Mies pettyy aina jos ei saa poikaa niin pettyy nainenkin, koska tietää, että mies sitä poikaa toivoo.
Tämän ikiaikainen totuus.
Onko sulla useinkin tapana esittää paikkaansa pitämättömiä väitteitä? Itselläni on poika, enkä yhtään typerää kommenttia ole saanut tyttöjen äidiltä. Sen sijaan sinun kommentti ei ole järkevä.
Ei myöskään pidä paikkaansa, että kaikki miehet haluaisi pojan kuten ei sekään, että kaikki naiset haluaisi tytön.
Vierailija kirjoitti:
Pojat pitää kouluttaa olemaan tekemättä niitä ikäviä asioita muille.
Tytöthän ovat pyhimyksiä kaikki, kuten esim. aitolehmä sisarineen ja moni muu naisrikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä totta kuin väite, että nainen on aina pettynyt jos ei saa tyttöä. Joka muuta väittää, valehtelee.
Minä olen hyvin tyytyväinen neljään poikaani, mutta jos olisi vain neljä tyttöä en olisi tyytyväinen.
Kettu siellä taas haukkuu pihlajanmarjoja happamiksi.
Vanha sanonta on, että suuret rakastajat tekevät vain tyttöjä.