Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä lähtien lupaan käräyttää joka ikisen pettäjän jonka näen!

Vierailija
05.04.2014 |

Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:29"]

Täytyy ihmetellä näitä pettäjien jättämiä kommentteja. Itse pitäisi saada pettää, siis olla aivan äärimmäisen epälojaali oman elämän tärkeimmälle ihmiselle, ilman huolen häivää. Mutta sitten jonkun suhteen ulkopuolisen hyvänpäiväntutun lojaaliuden puutetta arvostellaan kuin hyeenat ja jopa väkivallalla uhkaillaan. 

[/quote]

Miksi oletat yksioikoisesti, että ap:n ja häntä komppaavien toiminnan tuomitsevat automaattisesti olisivat pettäjiä?

[/quote]

Aivan. Itse en todellakaan petä, mutta inhoan yli kaiken ihmisiä jotka tunkee nokkansa toisten asioihin. Ja kohta joku kysyy. Etkö haluaisi kuulla jos miehesi pettää ja vastaus on, en ainakaan ap:n kaltaisen "kyläpoliisin" toimesta.

[/quote]

Joo, eli elätte ennemmin kulissisuhteessa jossa joudutte petetyiksi ja naurunalaisiksi oman kumppaninne toimesta, kuin kuulette totuuden joltakulta tietyn tyyppiseltä ihmiseltä.

Itse kuulen mieluiten aina totuuden, eikä sillä ole paskankaan väliä mistä lähteestä sen kuulen, jos kyseessä on totuus. Jos taas kyseessä on valhe, jätän valehtelijan omaan arvoonsa enkä kiinnitä häneen sen enempää huomiota.

Te pettäjien puolustelijat olette kyllä mieleltänne sekaisin. Siinäkin tapauksessa, jos ette itse ole pettäneet. Ja kaikkein pahiten silloin, jos teitä on petetty. Opetelkaapa arvostamaan itseänne.

Vierailija
42/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:41"]Itse en todellakaan petä...

[/quote]

...vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoa. Moni nainen haluaa elää tietämättömänä. On turvallisempaa panna silmät kiinni ja olla uskomatta, että voi jatkaa kulissiliittoaan. Kun joku kertoo, on pakko katsoa tilannetta silmiin ja tehdä jotain.

Vierailija
44/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:18"]

"Juoruta ystäviesi asioita ympäri kyliä"? Hah hah. Joo, sitähän se asianomaiselle kertominen on. Vitun pelle. Taidat olla jonkun pikkukylän wt-kuningatar joka juoksentelee kylillä puolustelemassa pettämistään ja mustamaalaamassa niitä joilla on moraali.

[/quote]

Asun helsingissä ja "vitun pelle" jutuista päätellen sinä taidat itse olla melkoinen wt. Johan mä olen ensimäisessä viestissä sanonut, että en petä. Sinulla vaan jo unohtuu lukemasi, kun suu vaahdossa latelet mikä on oikein ja mikä väärin. Jos asianomainen on lähes tuntematon ja menet kertomaan ystäväsi asiota, se vasta on juoruamista parhaimmillaan. Tosin ei sinulla mitään ystäviä edes ole, kavereita voi olla.

[/quote]

Erikoista, jos ystäviesi puolisot ovat sinulle tuntemattomia? Minä kyllä olen oppinut tuntemaan kaikkien ystävieni puolisot. Monien kanssa ollaan jopa perhetuttuja ja vietetään yhdessä perheittäin aikaa.

Miksi ystäväsi eivät ole sinun halunneet tutustua puolisoihinsa? Tämä minua ihmetyttää.

Vierailija
45/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas. Asetanpas korteni tähän:

En osaa sanoa kertoisinko, mutta en loukkaantuisi ystävälleni, joka jättäisi kertomatta. Minusta pettäjä itse asettaa lähipiirinsä ikävään välikäteen, ja sälyttää vastuun kaikille muille. Ystävä saa kantaa vastuun ihan toisen ihmisen parisuhteesta, joutuu kantamaan syyllisyydentunnon ja puntaroimaan mitä moninaisimpia ratkaisuja, kuinka toimia loukkaamatta ystäväänsä. Sen jälkeen joutuu asettamaan ystävyyden vaakalaudalle: jos hän kertoo, "viestintuoja ammutaan". Jos hän ei, hän on naureskellut ystävänsä selän takana eikä ole aito ystävä. Minusta pettäjä itse on se päävastuullinen teoilleen, ei lähipiiri joka on tahtomattaan joutunut tilanteeseen.

Tämän ansiosta varmaan kerään miinuspeukkuja, mutta onhan sekin melkoinen filosofinen ongelma, että onko totuus aina se oikea vaihtoehto kaiken rikkoutumisen uhallakin. Esim. minä en haluaisi tietää, jos mieheni olisi vaikkapa viisi vuotta sitten jossakin kriisissä pettänyt minua, jos tällä hetkellä kaikki on hyvin, kriisit selvitetty ja elämä tasaista. Pitkäaikainen kaksoiselämä olisikin sitten toinen juttu. 

Ap:n kaltaista "käräyttelijää" en ymmärrä. Mietin, mikä on motiivi. Saada kiillotettua omaa sädekehäänsä? Purkaa pettymystä omassa suhteessaan korjaamalla (vai hajottamalla?) muiden suhteita? Etenkin, jos varmaa tietoa ei ole, eikä tiedä suhteen tilasta muuten mitään. En hyväksy pettämistä, mutta minusta tällaisessa moraalipoliisin roolissakin on jotakin vilppiä, jota tämä henkilö itsekään ei välttämättä tiedosta.

Vierailija
46/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ainakaan koskaan nähnyt kenenkään pettävän ketään, miten se onnistuu? Minä en tosin pahemmin ole 15 vuoteen baareissa tms. käynyt. Minä käyn harrastuksissani, kokouksissa, kaupassa, kavereiden ja sukulaisten luona kyllässä, missä ihmeessä törmäisin pettäjiin???

Vierailija
47/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:10"]

Kertoisitko muka oikeasti parhaan ystäväsi miehelle/poikaystävälle ystäväsi pettäneen tätä? Vaikka kyseessä olisi vain yksi kerta ja ystäväsi kertoisi tämän asian sinulle luottamuksellisesti? Ja petät samalla ystäväsi luottamuksen?

Jos vastaat kyllä, olen onnellinen että omat ystäväni eivät ole kaltaisiasi.

[/quote]

Huh, täällä olikin tullut paljon viestejä sillä välin kun olin poissa!

Kyllä kertoisin, mikäli en saisi ystävää suostuteltua tunnustamaan itse.

Kaikki läheiseni tietävät mielipiteeni ja periaatteeni pettämisestä, joten jos joku tulee minulle pettämisensä tunnustamaan, se tarkoittaa sitä että hän tahtoo minun hoitavan kertomisen puolestaan. Tai yrittää vaatia minua muuttamaan vakaumustani, mikä taas ei ole ystävän toimintaa.

ap

Vierailija
48/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako se sinulle kuuluu toisten ihmisten valinnat.

Vierailija
49/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:48"]

Minulle ei tarvitse sitten kertoa. A) asia ei kuulu tippaakaan sinulle ja b) en halua tietää. Jos mies pysyy suhteessa kanssani, on edelleen rakastava aviomies ja isä ja hoitaa osuutensa arjesta, ei minun tarvitse tietää mitä hän tekee vapaa-aikanaan. Lisäksi, tuhoaisit tuolla tavalla vain suhteesi minuun. 

Ja ei. Minä en petä, en ole pettäny, enkä tule pettämään, mutta ns. Toiset naiset eivät kuulu minulle, kunhan minä olen se, kenen luokse mies illalla palaa.

[/quote]

Se on sinun asiasi haluatko elää kuplassa vai et. Jos saan tietää miehesi pettävän, se tarkoittaa että hän joka tapauksessa tekee sitä avoimesti (en käy vakoilemassa hotellihuoneissa tai ihmisten makkareissa) eikä yritäkään peitellä sitä sinulta. Joten kerron joka tapauksessa, voit sitten ajatella minua vaikka katkerana valehtelijana jos se oloasi helpottaa.

ap

Vierailija
50/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla joku ahdasmielinen tyyppi, jonka puoliso jörnii muiden kanssa sen minkä ehtii... Meillä ainakin on lupa mennä sänkyyn muidenkin kanssa, jos mieli tekee ja sunlaisen "vartijat" on piikki hanurissa.

Vierailija
51/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:07"]

Joo, eli elätte ennemmin kulissisuhteessa jossa joudutte petetyiksi ja naurunalaisiksi oman kumppaninne toimesta, kuin kuulette totuuden joltakulta tietyn tyyppiseltä ihmiseltä.

Itse kuulen mieluiten aina totuuden, eikä sillä ole paskankaan väliä mistä lähteestä sen kuulen, jos kyseessä on totuus. Jos taas kyseessä on valhe, jätän valehtelijan omaan arvoonsa enkä kiinnitä häneen sen enempää huomiota.

Te pettäjien puolustelijat olette kyllä mieleltänne sekaisin. Siinäkin tapauksessa, jos ette itse ole pettäneet. Ja kaikkein pahiten silloin, jos teitä on petetty. Opetelkaapa arvostamaan itseänne.

[/quote]
Miksi näet asian niin, että petetty olisi automaattisesti "naurunalainen"? Minusta pettäminen tilanteessa kuin tilanteessa on nimenomaan pettäjän häpeä, ei petetyn. 

En tiedä sinusta, mutta minä en olisi valmis maksamaan totuudesta ihan minkä suuruista hintaa tahansa. Minusta tällaisen käräyttelijän tulisi ensi sijassa kysyä ensin itseltään, ketä tämä totuus palvelee. Oman sädekehän kiillotus on varmasti mukavaa, mutta onko senkin uhalla, että jonkun toisen elämä saattaa romahtaa aivan tyystin? Sinulle totuus saattaa olla tämän arvoinen meriitti, mutta onko se samanlainen meriitti tälle, jonka elämää se koskettaa lähimmin?

Vierailija
52/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:07"]

Joo, eli elätte ennemmin kulissisuhteessa jossa joudutte petetyiksi ja naurunalaisiksi oman kumppaninne toimesta, kuin kuulette totuuden joltakulta tietyn tyyppiseltä ihmiseltä.[/quote]

Ei kyllä mä elän suhteessa jossa on 100% luottamus. Sinulla ei taida olla kun tuommoisia kirjoittelet. Olisi kamalaa elää sellaisessa suhteessa jossa täytyisi epäillä toista, joko oman vainoharhaisuuden tai toisen epäluotettavuuden takia.

Vierailija
53/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:59"]

No, tee miten haluat. Itse en halua puuttua toisten asioihin, enää. Kerran kerroin ystävälleni, että hänen miehensä pettää häntä, mutta kappas kun asia sitten kääntyi jonkin ajan kuluttua niin, että ystäväni syytti minua parisuhteensa/perheensä tuhoamisesta. Aluksi oli kiitollinen että kerroin, mutta sitten kun jätti miehensä, tuli ilmeisesti jossain vaiheessa katumapäälle (mies aloitti suhteen uuden naisensa kanssa), niin alkoi syyttää minua vähän siihen tyyliin, että jos ei olisi tiennyt miehensä harha-askeleesta, he olisivat vieläkin yhdessä eikä perhe olisi hajonnut, ja mies olisi voinut korjata erheensä ts. ei olisi ehkä jatkanutkaan sivusuhdettaan jolloin kaikki olisi "vieläkin hyvin".

Että näinkin voi käydä. Enää en kerro kenellekään mitään, vaikka tietäisinkin. Toiste en halua paskaa/syitä niskoilleni. Ottakoon joku muu ne, jos haluaa.

[/quote]

Minä olen valmis ottamaan paskaa niskaan tämän takia. Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on minulle niin tärkeää, etten ole enää valmis tinkimään niistä.

ap

Vierailija
54/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:03"]

Minut on käräytetty pettämisestä. ei tuntunut yhtään kivalle, että tuo käräyttäjä kertoi näkemästään koko tuttavapiirillemme. tieto sitten levisi ja aiheutti hallaa niin minulle, puolisolle kuin meidän lapsillekin.

Käräyttäjä näki minut tulemasta hotellihuoneesta komean, ulkomaalaisen noin 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Sen jälkeen menimme kahville. Kahveilta lähdimme vaatekauppaan, jossa tuo mies odotti sovituskopin ulkopuolella, kun minä valitsin vaatekappaleita. Lopuksi sitten hyvästelimme poskipusuin ja pitkin halauksin.

Totuus: Italialainen leskeksi joutunut tätini mies ja kummisetäni tuli minua tapaamaan. Olen heille ollut puolikkaan lapsen asemassa, koska he eivät koskaan saaneet omia lapsia. Kummisetäni asui hotellissa, koska meillä oli juuri remppa kesken. Kävin hänet sitten sieltä hakemassa. kahvien jälkeen, hän pyytämällä pyysi, että saisi ostaa minulle uusia vaatteita. Kuulemma olisi ostanut tyttärelleenkin, jos olisi sellaisia saanut.

Illalla ja seuraavina päivinä nähtiin koko porukalla usempaan otteeseen. Erittäin loukkaavaa kuitenkin oli, että tuo tuttava, joka meidän näki, ei tullut kyselemään vaan veti johtopäätökset oman ajatusmaailmansa mukaan. ja vielä se, että oli todellakin seurannut meitä. Oli näyttänyt miehelleni kuvia noista noista kaikista paikoista. Kuulemma oli tosi nolona, kun mies oli kertonut sianlaidan. Siinä vaiheessa tuo juorukello oli jo jakanut kuvia mm. facessa 50 tuttavallemme :(

Mietimme pitkään, että teemmekö kunnianloukkaussyytteen vai ei. Sen verran oli paksuja valheita kerrottu ympäri ämpäri.

[/quote]

Sinua ei ole käräytetty pettämisestä, vaan olet joutunut mielisairaan ihmisen uhriksi ja kunnianloukkaussyyte olisi ehdottomasti paikallaan! Sanomattakin selvää, että itse en ikinä tekisi noin.

ap

Vierailija
55/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:39"]Taidat olla joku ahdasmielinen tyyppi, jonka puoliso jörnii muiden kanssa sen minkä ehtii... Meillä ainakin on lupa mennä sänkyyn muidenkin kanssa, jos mieli tekee ja sunlaisen "vartijat" on piikki hanurissa.

[/quote]

Tajuatko itse, että kuulostat aivan sekopäältä joka yrittää uhkailemalla piilotella pettämistään?

Vierailija
56/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:32"]

Erikoista, jos ystäviesi puolisot ovat sinulle tuntemattomia? Minä kyllä olen oppinut tuntemaan kaikkien ystävieni puolisot. Monien kanssa ollaan jopa perhetuttuja ja vietetään yhdessä perheittäin aikaa.

Miksi ystäväsi eivät ole sinun halunneet tutustua puolisoihinsa? Tämä minua ihmetyttää.[/quote]
Kaksi parasta ystävääni on myös työkavareitani, eli en ole tutustunut heihin perheen välityksellä. Toinen on käynyt meillä miehensä kanssa kerran ja toinen kaksi kertaa syömässä/iltaa istumassa. Tuntemattomia ei ole, kuten sanoin morjestetaan kun nähdään, mutta ei muuta yhteistä ei ole.

Vierailija
57/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:05"]

On kyllä aika hankalaa aukottomasti todistaa pettämistä, se vaatisi salapoliisimaista toimintaa kaikkine kikkoineen. Siinäpä ap:lle ura.

Mutta kenenkään "uhrin" elämä ei tuhoudu siitä että häntä petetään. Kaikilla on oma elämä eikä se noin pienestä ole kiinni. Puolison luottamuksen voi pettää pahemmillakin tavoilla, esim. hankkiutumalla raskaaksi ilman toisen lupaa, vuotamalla tietoja puolisin mielenterveydestä/keksimällä juoruja puolisosta yms. Toisen elämän voi yrittää pilata esim. viemällä tämän rahat tai estämällä opiskelu/työssäkäynti.

[/quote]

Sinun käsissäsi ei varmastikaan ole päättää, minkä verran kenenkin on kestettä paskaa niskaan puolisoltaan..? Jos se sinulle on ok, niin fine, minulle asia ei ole niin.

Ja mihinkään salapoliisihommiin ei tarvitse ryhtyä tai etsiä aukottomia todisteita/kuvata toisten akteja. Vähempikin vinkki riittää, puoliso tekee sitten itse omat päätöksensä jatkosta, se ei kuulu minulle.

ap

Vierailija
58/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:29"]

Täytyy ihmetellä näitä pettäjien jättämiä kommentteja. Itse pitäisi saada pettää, siis olla aivan äärimmäisen epälojaali oman elämän tärkeimmälle ihmiselle, ilman huolen häivää. Mutta sitten jonkun suhteen ulkopuolisen hyvänpäiväntutun lojaaliuden puutetta arvostellaan kuin hyeenat ja jopa väkivallalla uhkaillaan. 

[/quote]

Miksi oletat yksioikoisesti, että ap:n ja häntä komppaavien toiminnan tuomitsevat automaattisesti olisivat pettäjiä?

[/quote]

Aivan. Itse en todellakaan petä, mutta inhoan yli kaiken ihmisiä jotka tunkee nokkansa toisten asioihin. Ja kohta joku kysyy. Etkö haluaisi kuulla jos miehesi pettää ja vastaus on, en ainakaan ap:n kaltaisen "kyläpoliisin" toimesta.

[/quote]

Kuka sinulle kelpaisi käräyttämään miehesi?

Vai olisiko parasta, että miehesi voisi pettää sinua vuosia ja sinä olisit ainoa, joka siitä ei tietäisi ja olisit yleinen naurunaihe?

Vierailija
59/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:48"]

Minulle ei tarvitse sitten kertoa. A) asia ei kuulu tippaakaan sinulle ja b) en halua tietää. Jos mies pysyy suhteessa kanssani, on edelleen rakastava aviomies ja isä ja hoitaa osuutensa arjesta, ei minun tarvitse tietää mitä hän tekee vapaa-aikanaan. Lisäksi, tuhoaisit tuolla tavalla vain suhteesi minuun. 

Ja ei. Minä en petä, en ole pettäny, enkä tule pettämään, mutta ns. Toiset naiset eivät kuulu minulle, kunhan minä olen se, kenen luokse mies illalla palaa.

[/quote]

Kynnysmatto.

[/quote]

=D Ihan miten haluat. Minun itsetuntoni nyt ei vain ole siitä kiinni, että olenko ainoa jonka kanssa mies harrastaa seksiä. Siis silloin kun kyse on pelkästä seksistä. Pahempi paikka olisi, jos mies tulisi kertomaan että on löytänyt ns. Sielunkumppanin. Minulle henkinen side on tärkeämpi. 

Kynnysmatto en ole. Tämä ei ole mitään hiljaista alistumista, vaan asia ei vain ole niin tärkeä minulle.

[/quote]

Jos sinä kerran hyväksyt, että miehesi harrastaa seksiä muiden kanssa, miksi sinua haittaisi jos joku sanoisi sen ääneen tai lähettäisi kuvan miehestäsi toisen naisen kanssa? Etkö todellisuudessa pystykään seisomaan sanojesi takana, vaan pettäminen sattuisikin ihan helvetisti?

Ota huomioon myös se, että minä en tosiaan väijy pettäjiä puskissa, vaan jos jotain näen, se johtuu siitä että pettäjä ei peittele toimiaan vaan pettää avoimesti ja julkisesti. 

ap

Vierailija
60/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vitun järkee on kiistellä tällaisesta mielipide asiasta,on nähty NIIN monta kertaa että teet niin tai näin,kerrot tai et niin välit voi mennä poikki joka suuntaan.Ystävä perheen miehelle joku oli kertonut rouvan touhuista niin ROUVA katkaisi välit kaikkiin ystäviinsä siis ihan jokaiseen,koska ei tiedä kuka kertoja on ei luota enää keneenkään,että silleen

ykä