Sara, Saga, Saara vai Saaga?
tyttövauvalle pohdimme nimeä noiden joukosta. minkä itse valitsisit ja miksi?
Kommentit (30)
Sara. Voisin harkita Sara Sofiaa, mutta sen niminen löytyy jo tuttavapiiristä :)
Sara ja saaga todella yleisiä, ja noh, tylsiä. Joten siksi saara tai saga :)
Saga, lausuttuna lyhyenä ja g:llä eikä k:lla.
Saga. Ehdottomasti kaunein noista ja muutenkin todella todella kaunis nimi.
JOs supisuomalainen sukunimi, niin Saaga. Jos vierasperäinen, niin Saga.
Mekin olisimme antaneet Saga-nimen, jos olisi tullut tyttö. Meillä on vierasperäinen sukunimi.
Noista Sara on ehdottomasti kaunein nimi.
Sara Maria on kiva yhdistelmä.
Saka kuulostaa lähinnä sakokaivolta. En ole koskaan tykännyt.
Sara ja Saara sen sijaan ovat kivoja.
Saga on ihana nimi, ja sukunimestä riippuen voi kyllä sopia suomalaiseenkin sukunimeen. Suomenkielinen vastinehan on Satu, mutta Saga on mun korvaan kivempi :) huonohan mikään noista vaihtoehdoista ei ole, tosin sara aika suosittu joka ikäluoassa. Saganhan voi lausua myös pitkällä aalla, mut jotenkin kirjotusmuotona Saga on mun mielestä kivempi:)
Älä anna ainakaan Sagaa/Saagaa. Se kuuluu jotenkin samaan "kastiin", kuin yliärsyttävä Ada/Aada...Eli tyyliin erikoiset muotinimet. Vaikka muissa kielissä olisikin ollut vakionimi jo kauan, suomen kielessä ei. (Ainakaan pitkään aikaan.)
En tykkää.
Sarasta ja Saarasta jos pitäisi valita, valitsisin Saran. Mut valitettavasti ei nekään oikein iske.
Minä tykkään eniten Sarasta ja Saagasta. Saran siis lausuisin kuten kirjoitetaan. Saaga ja Saga käsittääkseni lausutaan molemmat pitkällä vokaalilla, joten siksi valitsisin sen version, joka kirjoitetaan kuten sanotaan. Kauniita nimiä!
Saga on ihana. Omalleni olen myös sitä miettinyt ja vielä pähkäilen että kumpi muoto Saga vai Saaga, vähemmän ehkä kirjoitusvirheitä pitempänä versiona.
Minusta Sara ja Saga ovat kauniita. Lausuisin Saran suomalaittain ja Sagan pitkällä a:lla. Saara on musta vanhan ihmisen nimi. Ja Sagan yleisyys... enää ei ole mitään varsinaista massanimeä niinkuin vaikka Sari aikoinaan. Joten ei Sagoja montaa samaan päiväkotiin tms.osu.
Saara. Sarakin toki on kiva, mutta joku täällä mainitsi että Sara Maria on kiva yhdistelmä. Että nytkö jo alatte nimeämään lapsianne tämän kieliakan mukaan? Naurettavaa. Saaga/Sagasta en taa ole koskaan tykännyt
Saara, vaikka muutkin kivoja.