En saanut mieheltäni äitienpäivänä mitään
Meillä on 3 lasta joista jokainen oli askarrellut ihanat kortit,mutta mies ei muistanut minua lainkaan.Aiemmin hän on aina jotain ostanyt,mutta nyt ei.Jäi vähän kylmä olo, olis edes antanut suklaalevyn.Miten muilla,onko miehellä tapana ostaa jotain lahjaa äitienpäivänä?Hän ei tosin ostanut omalle äudilleenkään mitään,minä ostin mummille kukan hänen puolestaan..
Kommentit (23)
Et ole miehesi äiti. Toivottavasti.
Mä sain mieheltäni munaa heti aamulla, oli ihanaa :)
Nämä on näitä ikuisuusvääntöjä. Ei, minunkaan mieheni ei osanut minulle mitään, eikä ole ostanut koskaan viiteentoista vuoteen. Minusta se on ihan ok, nämä on lähinnä kauppaketjujen hypettämiä törsäilyjuhlia. Tuntuu, että koko äitienpäivän voisi lopettaa, niin kauheasti pahaa mieltä se näyttää aiheuttavan. Joku ei saa mitään, joku saa Vuittonin laukun ja möksähtää, kun sen piti olla Guccin. Aikuiset ihmiset.
Mäkään en saa äitienpäivänä mitään, en edes suukkoa pyytämättä. Ihan kuin se olis joku ulkopuolinen ihminen. Kyllä se joskus antaa tunnustusta kun olen hyvä äiti ja vaimo, mutta kieltämättä häiritsee että mies ei osallistu tänään mihinkään eikä tee mun hyväksi mitään. minä kuitenkin hoidan kodin ja lapset, teen sillekin ruuan ja pyykkään miehen kalsarit ym. Vois edes yhtenä päivänä yllättää mut iloisesti. Noh, odotellaan sitten syntymäpäivää, josko huomaisi onnitella...
No ei meilläkään mies lahjo äitienpäivänä eikä vaimo isänpäivänä, ne on lastenjuhlat he juhlivat äitiä..ja itsetehty kortti riittää!
Ihmeen kovia on naiset vaatimaan, mulle mulle.
Minkä ihmeen takia miehen pitäis ostaa vaimolle äitienpäivälahja?
Enpä saanut minäkään mieheltäni mitään. Yleensä on aina tehnyt äitienpäivänä aamupalan valmiiksi pöytään, mutta tänään ei ollut aamupalaa. Viime äitienpäivänä osti jopa mun lempikukkiakin...
Mies oli aamulla kyllä herännyt aikasemmin lapsen kanssa ylös, ja kuvittelin että aamupala vähintään odottaa valmiina pöydässä, mutta eipäs odottanutkaan. Mies oli olkkarissa lenkkivaatteet päällä, tyttö lattialla leikkimässä. Kun näki että heräsin, totesi vaan että: ''Hyvä heräsit. Lähen lenkille. Aa nii joo, hyvää äitienpäivää. Saat lahjan illemmalla makkarissa, kuhan tyttö nukkuu.'' Tän jälkeen lähti vaan lenkille...
Ihan turha luulla että jonku panon lahjaksi haluaisin.. Hieman erilainen äitienpäivä siis täälläkin!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:20"]
Minkä ihmeen takia miehen pitäis ostaa vaimolle äitienpäivälahja?
[/quote]
siksi että se on kiitos sitä kohtaan, kuinka vaimo huolehtii vanhemmuudesta omalta osaltaan. Eikö tuo ole itsestään selvää? meillä vaimo muistaa minua isänpäivänä ja minä muistan häntä äitienpäivänä. Haluan osoittaa näin myös lapsille, että arvostan heidän äitiään äitinä.
Toivotteli aamulla hyvää äitienpäivää, siinäpä se. Eipä toki ollutkaan mitään odotuksia häneltä.
En minäkään, en ole hänen äitinsä enkä edes hänen lastensa äiti.
Lasten isä muisti tekstiviestionnittelulla :)
Ihmisillä on selvästi eri käsityksiä äitienpäivästä. Toisille (kuten itselleni) se tarkoittaa äidin ja isoäidin muistamista ja toisille sitä että aviopuolisokin muistaa vaimoaan. Outoa.
Sain ex-mieheltäni äitienpäivälahjan. Tietysti.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:37"]
Ihmisillä on selvästi eri käsityksiä äitienpäivästä. Toisille (kuten itselleni) se tarkoittaa äidin ja isoäidin muistamista ja toisille sitä että aviopuolisokin muistaa vaimoaan. Outoa.
[/quote]
Oma äitini tapasi raivostua viikoiksi jos ei saanut jotakin pyytämäänsä lahjaa (kallista taidekeramiikkaa yleensä) äitienpäivälahjaksi. Monta sataa markkaa piti maksaa, sitten hymyili päivän ajan. Muuten raivosi vähintää monta päivää.
Moni sanoo, että et ole miehesi äiti ja perustelevat sillä sitä, ettei miehen tarvitse huomioida lahjoin tmv äitienpäivänä. Mun mielestä kuitenkin on tavallaan tapakasvatusta lapsille, että näytetään miten puolisoa huomioidaan, kun annetaan merkkipäivänä lahja ja osoitetaan huomiota. Millä lapset muuten saavat tulevaisuuteen mallia? Ihmekään, että suomi on täynnä törppöjä miehiä ja kyynisiä ja katkeria naisia, kun ollaan niin tasa-arvoisia ja ties mitä. Kun lapsesta saakka opetetaan, että vaimo ja äiti on se näkymätön itsestäänselvyys kotona.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:56"]
Moni sanoo, että et ole miehesi äiti ja perustelevat sillä sitä, ettei miehen tarvitse huomioida lahjoin tmv äitienpäivänä. Mun mielestä kuitenkin on tavallaan tapakasvatusta lapsille, että näytetään miten puolisoa huomioidaan, kun annetaan merkkipäivänä lahja ja osoitetaan huomiota. Millä lapset muuten saavat tulevaisuuteen mallia? Ihmekään, että suomi on täynnä törppöjä miehiä ja kyynisiä ja katkeria naisia, kun ollaan niin tasa-arvoisia ja ties mitä. Kun lapsesta saakka opetetaan, että vaimo ja äiti on se näkymätön itsestäänselvyys kotona.
[/quote]
Komppaan. Ihme perustelua "minä en kaipaa mitään, sinäkään et saa siis kaivata". Kyllä minusta on itsestäänselvyys että rakasta ihmistä huomioidaan hänen juhlapäivänään – et ole miehesi äiti, mutta olet hänen lastensa äiti, puoliso, elämänkumppani jne. Kuuluu onnelliseen parisuhteeseen huomioida toista ja haluta tuottaa tälle iloa – on ihan luonnollista olla pettynyt, jos on toivonut toisen huomioivan ja sitten ei mitään..
" Kyllä minusta on itsestäänselvyys että rakasta ihmistä huomioidaan hänen juhlapäivänään"
Aivan kun muina päivinä ei voisi huomioda? Ja onko huomion aina oltava lahjoja, eikö onnittelu riitä.
Olen nro 17. En minäkään saanut mieheltäni lahjaa ja olin siitä pettynyt. Mulle olisi riittänyt ihan vaikka kukkakimppu tai vaikka kakku, mutta ei mitään. En odottanut mitään spa lahjakorttia tai vuiskan laukkua. Olen meillä se arjen pyörittäjä ihan nyt miehen työajoista johtuen. Mun mielestä toi on mieheltäni ennen kaikkea huonoa käytöstä ja itsestään selvyytenä pitämistä, ettei näe vähääkään vaivaa. Heräsin lasten kanssa ajoissa ja laitoin aamiaisen. Juhlittiin lasten kanssa ja mies nukkui. Tietää kuinka paljon mua välillä vituttaa työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja miettiä ruoat ja hoitaa iltaisin aina yksin arkirutiinit. Tänään, ei mitään. Oikein mietin tätä asiaa ja tulin tuohon lopputulokseen, jonka vastauksessa 17 kirjoitin.
Oothan sää ainakin 3 kertaa saanut..kulhia.
Me ei osteta toisillemme koskaan juhlapäivinä mitään, tämä on sovittu juttu. Säästetään muunlaisiin juttuihin kuten kaksinkeskisiin reissuihin jne.