Latvialainen naiskaverini haukkui suomalaisia miehiä
On opiskellut muutaman kuukauden täällä ja sanoi, että ei ole koskaan missään tavannut yhtä huonotapaisia ja haisevia miehiä kuin Suomessa, kaiken lisäksi vielä pihejä. Lisäksi itsekkäitä eikä perheestä pidetä huolta, oma napa ja kaverit elämän tärkein asia, vaimo on vain orja. En vois olla enempää samaa mieltä.
Kommentit (117)
Mikä tää tasa-arvo juttu on? Oonko ainut nainen, joka nauttii siitä että mies maksaa ja ostaa lahjoja yms. Se ei ole pois minulta lainkaan, teen haastavaa työtä ja saan hyvää palkkaa, osallistun perheen kuluihin.
Inhottaako teitä muita ajatus siitä, että mies haluaa ilahduttaa ja kohdella sinua kuin prinsessaa? Kiinnostaisi kuulla "tasa-arvoa" kannattavien mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:37"]
Mikä tää tasa-arvo juttu on? Oonko ainut nainen, joka nauttii siitä että mies maksaa ja ostaa lahjoja yms. Se ei ole pois minulta lainkaan, teen haastavaa työtä ja saan hyvää palkkaa, osallistun perheen kuluihin.
Inhottaako teitä muita ajatus siitä, että mies haluaa ilahduttaa ja kohdella sinua kuin prinsessaa? Kiinnostaisi kuulla "tasa-arvoa" kannattavien mielipiteitä.
[/quote] Pidän naisen huomioimisesta. Joskus lahjan ostamalla, ei yleensä mitään älyttömän kallista. Pikemminkin yritän miettiä jotain juuri hänelle sopivaa. Tai luovana ihmisenä käytän aikaani tekemällä omin käsin lahjan, se on mielestäni parempi lahjana kuin kaupan hyllyltä rahalla haettu, vaikka olisi ollut kalliskin. Mielestäni mennään sivuraiteille, kun puhutaan rahan määrästä. Tärkeämpää on sen osoittaminen, että välittää toisesta. Sen voi tehdä niin monella tavalla.
Minulla ei ole omien kokemusteni perusteella suomalaisista naisista pahaa sanottavaa, eikä miespuolisista kavereistanikaan. Paremmin tuntemani naiset ovat seurastani nauttineet. Näillä palstoilla on usein liikaa negatiivisuutta.
Tässä sulle lääkkeet! Nauti vaan rauhassa sinä omassa tasa arvo maailmassa ja salli muitten elää oma elämä. Jooko??? Sovittiin niin...ilmeisesti sinun mies maksaa toisen naisen kulut...älä sitten ihmittelee jos juttu joskus paljastuu..koska sinunkiin mies kaipaa rinnalle kaunistaa naisellista naista eikä toista miesta kuten sinä jotka "tienää raha ja maksaa perhen kulut.." kuuntele itseäsi..kuulustatkiin mieheltä. Voi kuvitella minkäläinen miehelläsi typykkä-aivan sinun vastakohta! Niin se pitääkiin olla!!!
Onneksi itselläni on runsaasti vientiä läntisen Euroopan naisten keskuudessa. Saksalaisille ja hollantilaisille tuntuu hyvin kelpaavan suomalainen mies. En ottaisi mitään baltti- tai venäläisnaista mistään hinnasta. Jonkinlainen vaatimustaso pitää sentään miehelläkin olla!
No mitä se itähuora mistään tietää..
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:00"]
Onneksi itselläni on runsaasti vientiä läntisen Euroopan naisten keskuudessa. Saksalaisille ja hollantilaisille tuntuu hyvin kelpaavan suomalainen mies. En ottaisi mitään baltti- tai venäläisnaista mistään hinnasta. Jonkinlainen vaatimustaso pitää sentään miehelläkin olla!
[/quote]
Tervemenoa! Jos perheen perustat, niin sinä olet kyllä se pääasiallinen elättäjä eikä vaimosi. Skandinavian ulkopuolella kun ei oikeasta tasa-arvosta mitään tiedetä. Jos haluat aidosti tasa-arvoisen suhteen niin pysy Pohjolassa. On tässä perinteisessä tyylissä kivatkin puolensa, mun mielestä ainakin, mies ostaa lahjoja, elättää mut, saa olla kotona eikä tarvi ressata mistään :)
t.ranskalaismiehen vaimo
Oon ihan järkyttynyt miten miehet haukkuu täällä näitä itäblokin naisia.. h***iksi ym.. Ihan ymmärrettävää et suututtaa ap:n kaverin sanat mutta oletteko todellakin näin kaksinaamaisia ihmisiä miehet? Katsokaapa niitä virolainen/venäläinen nainen on parempi kuin suomalainen nainen- ketjuja ja sitten tätä..
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:12"]
[/quote]
Tervemenoa! Jos perheen perustat, niin sinä olet kyllä se pääasiallinen elättäjä eikä vaimosi. Skandinavian ulkopuolella kun ei oikeasta tasa-arvosta mitään tiedetä. Jos haluat aidosti tasa-arvoisen suhteen niin pysy Pohjolassa. On tässä perinteisessä tyylissä kivatkin puolensa, mun mielestä ainakin, mies ostaa lahjoja, elättää mut, saa olla kotona eikä tarvi ressata mistään :)
t.ranskalaismiehen vaimo
[/quote]
Molemmat akateemisia ja hyväpalkkaisissa töissä eikä lapsia. Ei sielläkään kaikki niin perinteiseen tyyliin elä. Ranskaa nyt on ihan turha edes verrata Saksaan tai Hollantiin. Se on kuitenkin huomattavasti vanhanaikaisempi maa.
[/quote]
Just joo.. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista :D Heti ollaan haukkumassa.. niinkuin suomalaisia naisiakin, vaikka totuus on ettet niille kelpaa! Saksalaiset ja hollantilaiset naiset on rumimpia Euroopassa, joten siinä saatat olla oikeassa.. Briteistäkin saatat jonkun valaan saada :D
Sen kaverisi kannattaa mennä sinne, missä on hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:16"]
Oon ihan järkyttynyt miten miehet haukkuu täällä näitä itäblokin naisia.. h***iksi ym.. Ihan ymmärrettävää et suututtaa ap:n kaverin sanat mutta oletteko todellakin näin kaksinaamaisia ihmisiä miehet? Katsokaapa niitä virolainen/venäläinen nainen on parempi kuin suomalainen nainen- ketjuja ja sitten tätä..
[/quote] Se on vain niin sukupuolesta riippumatta, että jos joku tulee sinulle sanomaan sinun olevan haiseva, pihi, huonosti pukeutuva jne. niin reaktiosi on suurella todennäköisyydellä vyöryttää takaisin samalla mitalla. Eikä siinä ole kyse "todellisista mielipiteistä", vaan suuttumuksesta.
Minusta taasen suomalaiset miehet ovat upeita. Minun kokemukseni mukaan osallistuvat kotitöihin, hoitavat niitä lapsiakin, jos vain me naiset annamme. Eivätkä perheelliset miehet ravaa juhlimassa alvariinsa. Pettäjiä löytyy joka kansasta.
Suomalaiselle miehelle oerhe on tärkeä, sen eteen tehdään töitä. Moni suomalainen mies rakentaa perheelleen esim. Talon.
Ja mulle on ainakin tasa-arvo tärkeää, tienaan itse omat shoppailurahani. Itseasiassa tienaan paremmin kuin mieheni.
Tämä tyyppi liikkuu siis wt-piireissä. Minun mieheni ja kaikki ystävämiehet ovat toisenlaisia. Alkoholistimiehiä ja vastuuntunnottomia on joka maassa.
Kävin talvella Latviassa enkä ole missään tavannat enemmän hieltä haisevia naisia. Kyse oli sentään pääkaupungista eikä mistään maaseudun takapajulasta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 02:29"]
Tämä taitaa olla luokkakysymys. Minun tuttavapiirissäni eivät miehet ryyppää kaveriporukassa viikonloppuisin, vaan viettävät perheensä kanssa laatuaikaa.
Minkä alan koulutusta käytte? Jotain ammattikoulua varmaan ja kaveripiirin miehet ovat niitä amisviiksisiä raksamiehiä?
Luulenpa, että alaluokan miehet ovat joka maassa huonostikäyttäytyviä ja sovinistisia. Koulutetut fiksut miehet ovat sitten erikseen. Niitä on suomalaisista miehistä kuitenkin valtaosa!
[/quote]
Ollaan yliopisto-opiskelijoita..
ap
Voi ap, yliopisto-opiskelijana sinun pitäisi kyllä tiedostaa yksi tärkeä asia otoksen ottamisesta. Et voi tehdä yleistyksiä suomalaisista miehistä kuvaamasi otoksen perusteella. Eli miehet, joita ystäväsi on nähnyt kotibileissä ja laivalla. Eikö ole aivan itsestäänselvää, että jos menet bileisiin, löydät sieltä bilettäviä miehiä? Tämä ei ole satunnaisotos. Jos haluat löytää hyviä miehiä, jotka viettävät aikaa perheensä kanssa ja vahtivat lapsia sillä aikaa kun vaimo on ulkona, sinun pitäisi etsiä heitä heidän kotoaan.
Eli tämä ystäväsi havainto on tieteellisesti yhtä validi fakta, kuin se että lähes kaikilla suomalaisilla on syöpä. Tämän tuloksen saa, kun ottaa otoksen syöpäklinikan odotushuoneessa.
Suomalaiset miehet ovat ainakin nuorena ihan kivoja ja komeita, mutta pihejä on minunkin kohdalleni osunut. Esim eräs tyyppi joka tuli luokseni aina etkoille ja nukkumaan ennen baariin menoa, koska asun keskustassa eikä hän jaksanut maksaa taxia. Toi aina omat juomat - mutta mulle ei voinut tarjota lasillistakaan :D :D !!
Toinen tapaus oli exäni jolla oli hyvä palkka ja itse opiskelin - maksoin silti kämpän vuokrasta puolet jolloin mulle jäi käteen satanen kuukaudessa, ja kaupungilla mies halusi esim. hampurilaiselle mutta ei voinut tarjota mulle kun olin ilman rahaa, katoin sit vierestä kun tyyppi syö :D.
Nuo oli vain pari esimerkkiä, muitakin vastaavia on.
Ulkomailla asuessani huomasin että tuollainen ei tulisi kuuloonkaan, vaan toisellekin tarjotaan jos itse syödään / juodaan, oli sitten kyseessä vaimo, tyttöystävä tai kaveri.
Suomessa on paljon fiksuja miehiä mutta tuon pihiyden olen laittanut merkille. Naiset tuntuvat (mun kokemuksen mukaan) olevan avokätisempiä tuollaisissa tilanteissa. Tarjoan itsekin kaverilleni esim. kahvin ja sämpylän, tai oluen, jos otan itse.
Mulla ei ole ollut yhtään pihiä poikaystävää. Ja supisuomalaisia ovat olleet kaikki. Enkä kyllä tiedä ketään tuttavamiestäkään, joka olisi pihi. Mutta toisaalta en kyllä ymmärrä miksi miehen edes pitäisi maksaa naiselle kaikenlaista, jos nainen tienaa itsekin. Itse en kyllä ole kauheisiin tienesteihin vielä koskaan päässyt, ja siksi paremmin toimeentulevat poikaystäväni ovat kyllä aina tarjonneet mulle ruokaa ja juomaa. Että en kyllä ymmärrä yhtään mitä täällä taas valitetaan.
Eikä kyllä muuten ole ollut yhtään haisevaakaan miestä! :D Pitäiskö teidän hiukan kohottaa rimaanne, jos haisevia sikoja tapailette?
Ei ole kyse siitä että miehen pitäisi tarjota naiselle, vaan tilannetajusta jota soisi olevan kummankin sukupuolen edustajalla.
Esim. Olet kaverisi kanssa ja haluat mennä syömään - toisella ei ole rahaa ja sinulla on riittävästi - tarjoatko kaverille vai joutuuko hän istumaan vieressä ja katsomaan kun syöt itse?
Mutta jos sulla on ollut noin hyvä tuuri poikaystävien suhteen niin kyllä mä ymmärrän että sä et ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 00:30"]
Tää on kyllä jännä juttu kun kaikenmaailman perserei'istä tullaan haukkumaan suomalalaisia, jotka on rakentaneet tämän maan käytännössä tyhjästä yhdeksi maailman rikkaimmista.
Mikään muu kansa ei liene pystynyt samaan yhtä nopeasti. Vaikka muualla on niin paljon parempia ihmisiä :D
[/quote]
Näin. Ja ja toki suomalaisia miehiä otataan yleisesti kuvaamaan jotkut ap:n omat junttipiirit.