Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua mitä mä teen nikotiinikoukkuun jääneen 15-vuotiaan kanssa?!?!? :( Onko kenelläkään mitään vinkkiä miten nikotiinipusseista pääsee eroon?

Loputon tuska
07.06.2023 |

Poika haksahti nikotiinipusseihin kaverien kautta. Nyt ei sitten haluaisi enää käyttää niitä, mutta vieroitusoireet estävät lopettamisen. On yrittänyt lopettaa, mutta tulee niin kipeäksi, että huutaa ja ulisee ja pyörii sängyllä. Nolottaa kertoa, mutta yksi aamu hain hänelle pusseja, kun en enää jaksanut kuunnella hänen läpi yön jatkunutta voihkimista ja itkua. Loppui heti ja tokeni kouluunkin, mutta annoskoko on nyt kasvanut eikä enää halua lopettaa ja on masentunut asiasta.

Voisiko joku auttaa??? :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lääkäriin, etkö tätä ymmärrä.

Vierailija
2/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikootiiniriippuvuus on voimakkuudeltaan heroiiniriippuvuuden luokkaa. Ikävä juttu, että joku myy tai luovuttaa lapsille nikotiinituotteita. Se pitäisi säätää vankeusrangaistuksen alaiseksi ja määritellä lapsen pahoinpitelyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Vierailija
4/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kalkkuna

Vierailija
5/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini aiheuttaa yleensä aika miedot fyysiset vieroitusoireet. Suurempi ongelma vieroituksessa on yleensä päänsisäinen. Osta kirja Allen Carr: stumppaa tähän. Lue se itse ja laita poika lukemaan. Ja anna vinkua jos vinkuu, ei sillä oikeaa hätää ole. Äläkä missään tapauksessa osta sille lisää.

Vierailija
6/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olen polttanut jo kohta 30 vuotta. Kukaan ei kestäisi mun ulinaa, siksi jatkan vielä. Ulisen sitten kuolinvuoteella.

Vierailija
7/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikootiiniriippuvuus on voimakkuudeltaan heroiiniriippuvuuden luokkaa. Ikävä juttu, että joku myy tai luovuttaa lapsille nikotiinituotteita. Se pitäisi säätää vankeusrangaistuksen alaiseksi ja määritellä lapsen pahoinpitelyksi.

Nikotiini koukuttaa yhtä helposti kuin heroiini, mutta riippuvuus on paljon miedompaa/vieroitusoireet paljon vähäisempiä.

Vierailija
8/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Voit vain toivoa, että tyyppi tulee järkiinsä ja haluaa ja onnistuu itse pääsemään irti nikotiinivalmisteista.

Ketään addiktia kukaan muu ei voi parantaa kuin addikti itse, ja useimmilta se ei edes onnistu.

Vierailija
9/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin olen polttanut jo kohta 30 vuotta. Kukaan ei kestäisi mun ulinaa, siksi jatkan vielä. Ulisen sitten kuolinvuoteella.

Surkea Vätys 😅

Vierailija
10/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Ensin lääkäriin Kun kyse on alaikäisen vierottautumisesta. Korvaisi pussit vaikka imeskelytabletilla. Niiden asteittainen vähennys tai sitten vain yksinkertaisesti kylmä kalkkuna ja annat pojan muutaman päivän ulista. Kuudennen päivän kohdalla helpottaa

Vierailija
11/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vakavia vieroitusoireita aiheuttavan nikotiiniriippuvuuden syntyminen vaatii vähintään parin vuoden säännöllistä käyttöä (runsaasti ja päivittäin). 

Vierailija
12/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyse on 15-vuotiaasta taitaa kyse olla dramatisoinnista ja siitä, ettei halua lopettaa.

Vierailija
13/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias vetää ja käyttää mitä haluaa. Ei sellaista enää pysty huoltaja määräilemään. Jos käyttää nikotiinimälliä, niin todennäköisesti käyttää vahvempiakin kamoja.

Vierailija
14/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkosairas ihminen ei ulise vaan vinkuu ja kähisee.

Vierailija
15/15 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkosairas ihminen ei ulise vaan vinkuu ja kähisee.

Vittumainen kuolema. Siinä ehtii pari kertaa miettiä, miten hyvältä aamutupakka maistuikaan.