Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko piilevä ahdistus/masennus näkyä sotkuna kodissa?

Vierailija
03.04.2014 |

Näin olen ainakin kuullut että jos mieli on tyyni on siistiä ja päinvastoin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien havaintojen perusteella kaikkein eniten "päästään sekaisin" ovat ne, joiden koti on supersiisti, täysin pölytön ja tahraton ja jokainen esine paikallaan TAI kämppä aivan läävä eli kerätty täyteen kamaa, roskikset kasattu nurkkaan, jalat tarttuvat kiinni lattiaan jos lattiaa edes näkyy roinan alta, ruoka pilaantuu pöydillä ja huonekaluja ei tahdo erottaa päälle heitettyjen tavaroiden alta.

Eli siisteysasteen täydet ääripäät kyllä viestivät aika hyvin ihmisen psyyken tilasta. Joku raivosiisti saattaa kokea "normaalin", luovaan luonnontilaan aamukiireessä jääneen kodin hälytysmerkkinä psyykkisistä ongelmista, vaikka ehkä olisi syytä katsoa ennemminkin peiliin..

Vierailija
22/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, neuroottisimmat ystäväni ovat niitä joilla kaikki on aina hinkattu ja jynssätty viimeisen päälle. Vetävät kyllä ahdistus ja masennuslääkitystä mutta jokainen tavara on ojennuksessa kotona. Kompensoivat sisäistä ahdistusta sillä että edes ulkoisesti kontrolli säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sotkua. Johtuu siitä kun mielen pohjalla on

"sotkua".

Vierailija
24/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu niin paljon myös siitä kuinka paljon on ihmisen aika sidottu esim lapsiin, töihin, harrastuksiin, opiskeluun, lemmikkieläimiin, muuhun elämään jne,

kaikkeen kun vaan ei voi revetä ihan aina, eikä tarvitsekaan mielestäni.

Ja monet silloin osaa jättää sen kodin kiiltävyystason taka-alalle mielessä ja priorisoivat sitä muuta elämää.

kukaan ei kuollessaan muistele miten siistiä oli loskakin ja keksimä kodissa, mitä titteleitä tuli kerättyä, kuinka paljon rahaa tilille jne. Kyllä ne elämässä tärkeimmät asiat ja muistot tulee ihan muualta, ihmisistä ja niiden kanssa vietetystä ajasta, elämän varrella koetuista asioista.

Siivoaminen ei mulla ainakaan ole kovin tärkeällä sijalla siellä listassa. Se ei silti tarkoita että viihtyisin paskaisessa kämpässä tai että mulla olisI edellytyksiä saada psykiatrinen diagnoosi.

Vierailija
25/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin masentunut, oli todella sotkuista. Ei oisi voinut vähempää olla voimia siivoamiseen. Vähäinen energia meni siihen , että jaksoin olla tappamatta itseäni :( 

Vierailija
26/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:27"]

Kun minä olin masentunut, oli todella sotkuista. Ei oisi voinut vähempää olla voimia siivoamiseen. Vähäinen energia meni siihen , että jaksoin olla tappamatta itseäni :( 

[/quote]

sama. Välillä ajatteli, ettei uskalla liikkua pois paikaltaan. Sit vaan tunnit kuluivat ja valonmäärästä huomasi, että aika kului. Masentuneena halusin ajatella mahdollisimman vähän, sillä jos ajattelin, ajattelin itseäni ja oloani.. mieluummin tuijotin ruutua ja annoin ajan kulua.. edelleen masentuneen :/ Ehkä huomenna saan hyviä, mukavia ajatuksia.

Vierailija
27/27 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mikäli tapahtuu muutos. Jos ihminen joka on perussiisti ja on aina huolehtinut järjestyksestä yms. alkaa laiminlyömään kotiaan näkyvästi niin kyllä se voi olla merkki masennuksesta tai ainakin jonkinasteisesta uupumisesta.