Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin autottomana yhden joululahjan 6km päässä sijaitsevasta kaupasta. Valitsin noutopaikaksi 400m päässä olevan S-Marketin lokeroautomaatin.

Vierailija
27.11.2020 |

Ja mitäs sitten Posti päättääkään tehdä? Tulee viesti, että koska on ruuhkaa, paketti toimitetaan 5km päähän. Tällä välillä ei ole julkista liikennettä muulla kuin 1 kilometrin välillä. Joutuisin siis kävelemään 8km joka tapauksessa, vaikka menisin sen kilometrin bussilla.

Mitä palvelua tämä on? Miksen voi valita sellaista vaihtoehtoa, että paketti toimitetaan tuohon lähi-S-Marketiin vasta sitten, kun sinne mahtuu? Mistä minä nyt maksan? Siitä, että paketti on kilometrin lähempänä kuin se alkuperäinen kauppa, josta olisin sen hyyyyyvin pitkällä kävelylenkillä voinut hakea.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin n 500km päästä kotiinkuljetuksella tuotteen, kuljetus maksoi silloin 8,49 e.

Saman ketjun kauppa tässä kahden kilometrin päässä olisi veloittanut 70e kuljetuksesta.

Vierailija
82/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian ydin on POSTIN TOIMITUS , EI ASIAKKAAN LIIKUNTA KYKY ! Turha siinä on aukoa päätään , fillareista ja rollaattoreista, asia ei muutu miksikään.POSTIN PALVELU ON EPÄASIALLISTA ,JOS ET SAA PAKETTIASI SINNE MINNE SEN OLET TILANNUT !

Rollaattori on ihan mainio kulkuväline muillekin kuin mummuille. Pysyy tasapainossa ja penkille saa paketin. Hyväjalkaisempi potkutteleekin vauhdikkaasti eikä tarvitse miettiä kelejä niin kuin potkukelkan kanssa.

Et taida olla ihan selvillä siitä millainen on rollaattori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkahuollon lokeroon mahtuu näköjään aina, mutta postin ei koskaan. Valitkaa mh toimittajaksi.

Vierailija
84/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian ydin on POSTIN TOIMITUS , EI ASIAKKAAN LIIKUNTA KYKY ! Turha siinä on aukoa päätään , fillareista ja rollaattoreista, asia ei muutu miksikään.POSTIN PALVELU ON EPÄASIALLISTA ,JOS ET SAA PAKETTIASI SINNE MINNE SEN OLET TILANNUT !

Rollaattori on ihan mainio kulkuväline muillekin kuin mummuille. Pysyy tasapainossa ja penkille saa paketin. Hyväjalkaisempi potkutteleekin vauhdikkaasti eikä tarvitse miettiä kelejä niin kuin potkukelkan kanssa.

Huooh. Et tiedä edes, mikä ja millainen on rollaattori. Luuletko, että se on potkukelkka pyörillä? 🙄

Vierailija
85/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huooh. Et tiedä edes, mikä ja millainen on rollaattori. Luuletko, että se on potkukelkka pyörillä? 🙄

Se on Esla.

Vierailija
86/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tilaa lokeroon, niihin ei mahdu. Postin hyllyillä on paremmin tilaa

Missä ihmeessä voi tilata suoraan johonkin Postin hyllyyn? 

Ei kai se minun vikani ole, jos automaatti on täynnä. Mistä minä sen voisin tietää tilatessani sinne jotain?

ap

Hän tarkoittaa varmaan postitoimistoon? Tai vastaavasti noihin postin toimipisteisiin.

Noissa lokeroissa on periaate "kenen paketti laitetaan ekana se saa paketin lokeroon". 

Mikä on postitoimisto? Onko sellaisia Helsingissä enää ollenkaan? Siis joku asiointiliike, joka on pelkästään Posti? Lähin "Posti" on meidän R-kioski, joka on siis R-kioski, jossa on Postin palveluita. Se on samassa rakennuksessa kuin se S-Market, johon pakettini yritin tilata.

ap

Kyllä, juuri tuollaisia asiamiesposteja tässä tarkoitetaan. Ja ensi kerralla kun jotain tilaat, niin sulla tosiaan on paremmat mahdollisuudet saada pakettisi tilattuun paikkaan, jos tilaat tuolle R-kioskille etkä automaattiin. Automaatin tila on hyvin rajallinen, paketin mahtuminen noutopisteelle on todennäköisempää.

Ei siis sillä, että tää mikään järjellä perusteltava tilanne olisi, että ihmiset joutuvat tällaisia arpomaan.

Vierailija
87/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entös kun maksat lisämaksullisen kotiinkuljetuksen, tulee lappu, että sinua ei ole tavoitettu kotoa, vaikka olit varmasti kotona koko ajan ja paketti toimitettu jonnekin kilometrien päähän, ei edes lähimpään noutopaikkaan. Miten alas voi tämä palvelu vajota?

Vierailija
88/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli postilta mainossähköposti, missä kerrottiin että he lisäävät pakettien noutopisteitä. Siinä oli mainittu läheinen (2km päässä oleva) kauppakeskus, jossa kyllä on jo aiemminkin ollut noutopiste..?

Kuitenkaan eivät olleet saaneet tuohon meiliin kerrottua sitä, että tässä meidän lähikaupassa on ihan oikeasti uusi noutopiste. Sitä en tietäisi mistään, ellen olisi käynyt kaupassa. Kauppa on tuossa 200m päässä. Jos Posti yrittää harrastaa kohdennettua mainontaa, niin voisko edes yrittää?

Vierailija
89/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi lopettaa pakettien hakeminen vääristä paikoista. Jos kaikki soittaisivat postiin ja ilmoittaisivat, että toimittakaa paketti alkuperäiseen noutopisteeseen, jotain voisi alkaa tapahtua. Nyt kun ihmiset (myös minä) noutavat kiltisti pakettinsa jostain jumalan selän takaa, posti voi jatkaa törttöilyään rauhassa.

Ongelmana vain on se, että postiin on mahdoton saada yhteyttä. Lukekaapa joskus Postin fb-sivua. Siellä on pelkkää reklamaatiota reklamaation perään. Porukka on yrittänyt soittaa, chattailla jne ja viimeisenä keinona laittaa viestin facebookiin, missä fb-vastaava kehottaa kirjautumaan johonkin omapostiin ja chattailemaan aspan kanssa.

Vierailija
90/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ymmärrä millä perusteella noi automaatit on verkkokaupoissa valittavana. Esim. tästä kotimaisesta Verkkokaupasta tilatessani löydän vaihtoehtona muutaman lähistön eri kaupoissa olevan automaatin mutten kaikkia. Eikö nuo päivity automaattisesti sinne verkkokauppaan valikkoon vai mikä tuossakin mahtaa olla. 

Vierailija
91/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut mieluimmin lisämaksun lokerotoimituksesta kuin ottanut ilmaisen kuljetuksen "postin toimipisteeseen" mikä meidän kaupungissa on nykyisin r-kioski. Ei kiitos, en halua seistä kymmenen metrin jonossa korona-aikana kuunnellen samalla paikalla päivystävän äijäköörin analyyseja päivän polttavista uutisaiheista ja muista.

Vierailija
92/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuten ymmärrä millä perusteella noi automaatit on verkkokaupoissa valittavana. Esim. tästä kotimaisesta Verkkokaupasta tilatessani löydän vaihtoehtona muutaman lähistön eri kaupoissa olevan automaatin mutten kaikkia. Eikö nuo päivity automaattisesti sinne verkkokauppaan valikkoon vai mikä tuossakin mahtaa olla. 

Katso tarkemmin näkyykö siinä alasvetovalikon alla linkkiä, mistä aukeaa lisää paikkoja?

Vierailija
93/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin yhden tilauksen, kotiinkuljetuksella. Enpä arvannut että tuokin pulju lähettää tavarat eri varastoišta, niinpä minulle on tulossa 3 pakettia.

Yhden arvioitu toimitus on tänään, toisen huomenna ja kolmannen keskiviikkona.

Olen kytännyt seurantaa aamusta asti, mutta koska siellä ei näy sitä normaalia "kuljetetaan vastaanottajalle" -tekstiä, ei taida tulla tänään.

Odottelen josko ne tällä kertaa soittaisivat niin voisi lykätä siihen keskiviikkoon, kun oletettavasti kaikki voitaisiin tuoda kerralla.

Mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin ennakkoon sopimatta tuovat.

Ja minä kyttäilen 3 päivää.

Vierailija
94/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei sattunut minulle, vaan kaverille. Tilasi paketin ja laittoi sen tulemaan parin sadan metrin päässä olevan kauppakeskuksen lokeroihin. 

Tuli ilmoitus, että se on 80km päässä pikkukaupan asiamiespostissa toisessa kunnassa.

Paketti kyllä saatiin sitten siirrettyä. Mutta hiukan ihmeteltiin, että miten voi mennä noin huti tuo osoite, että lähin muka paikka oli siellä 80km päässä.

Vierailija
95/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paketti oli viety 28km päähän automaattiin kun automaatit täällä täynnä! Miksi ei toimitettu postiasiamiehelle?? Minulla ei ole autoa joten tosi kohtuutonta olisi ollut olettaa että sieltä sen useammalla bussilla haen, sain sen tivaamisen jälkeen onneksi siirrätettyä kaupan yhteydessä olevaan postiin. Enää en smart automaatteja käytä ollenkaan vaan vain ja ainoastaan postin toimipisteitä, kun ei toimi niin ei.

Vierailija
96/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että postinkuljettajat mielellään iltapäivästä toimittavat paketit kotinsa lähellä oleviin toimipisteisiin, kätevää, ei tarvitse ajella ympäriinsä, mitäs sitten jos se pirjoanneli on tilannut paketin kotinsa  lähellä olevaan automaattiin, hakekoon muutaman kymmenen kilometrin päästä, on helppo lähettää viesti "automaatit olivat täynnä".

Vierailija
97/97 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää tilannut mitään pakettiautomaattiin kun meni hermot. Tässä kilometrin päässä on kolme eri pakettiautomaattia sekä vielä itse posti jonne sen paketin voisi helposti heittää jos yhdessä luukussa on täynnä.

Mutta mitä tekee posti? Vie sen paketin 6 kilometrin päähän minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi