Tilasin autottomana yhden joululahjan 6km päässä sijaitsevasta kaupasta. Valitsin noutopaikaksi 400m päässä olevan S-Marketin lokeroautomaatin.
Ja mitäs sitten Posti päättääkään tehdä? Tulee viesti, että koska on ruuhkaa, paketti toimitetaan 5km päähän. Tällä välillä ei ole julkista liikennettä muulla kuin 1 kilometrin välillä. Joutuisin siis kävelemään 8km joka tapauksessa, vaikka menisin sen kilometrin bussilla.
Mitä palvelua tämä on? Miksen voi valita sellaista vaihtoehtoa, että paketti toimitetaan tuohon lähi-S-Marketiin vasta sitten, kun sinne mahtuu? Mistä minä nyt maksan? Siitä, että paketti on kilometrin lähempänä kuin se alkuperäinen kauppa, josta olisin sen hyyyyyvin pitkällä kävelylenkillä voinut hakea.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa lokeroon, niihin ei mahdu. Postin hyllyillä on paremmin tilaa
Missä ihmeessä voi tilata suoraan johonkin Postin hyllyyn?
Ei kai se minun vikani ole, jos automaatti on täynnä. Mistä minä sen voisin tietää tilatessani sinne jotain?
ap
Hän tarkoittaa varmaan postitoimistoon? Tai vastaavasti noihin postin toimipisteisiin.
Noissa lokeroissa on periaate "kenen paketti laitetaan ekana se saa paketin lokeroon".
Mikä on postitoimisto? Onko sellaisia Helsingissä enää ollenkaan? Siis joku asiointiliike, joka on pelkästään Posti? Lähin "Posti" on meidän R-kioski, joka on siis R-kioski, jossa on Postin palveluita. Se on samassa rakennuksessa kuin se S-Market, johon pakettini yritin tilata.
ap
Joo, tilaat juuri siihen ärrälle, eli asiamiespostiin. Ei automaattiin.
t. eri
Tiedän niin tuon tunteen. Postin pakettiautomaatti on lähikaupassa, mutta sinne mahtuu vain rajallinen määrä lähetyksiä. Niinpä tilaamani paketit toimitaan useimmiten noin 15 kilometrin päässä sijaitsevaan tuppukylään, jonne ei ole kotipaikkakunnaltani lainkaan julkista liikennettä:D
Mä olen lopulta päätynyt valitsemaan tilauksilleni vähän huonommin arkeen sopivan automaatin, koska jos se on täynnä, paketit menevät oman kunnan postiin.
Aiemmin mulla oli valittu työmatkaan sopiva automaatti, mutta vähän väliä sai pakettia hakea toiselta puolen kaupunkia "sen automaatin kotipostista".
Olis hauska, kun tilais vaikka uuden jääkaapin.
Sitten kuljetusliike ilmoittaisi, että ei me nyt jaksetukaan tuoda sitä sinne teille asti. Vietiin sen jääkaappi tonne Pirjo-Markolle, ku se asuu lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Olis hauska, kun tilais vaikka uuden jääkaapin.
Sitten kuljetusliike ilmoittaisi, että ei me nyt jaksetukaan tuoda sitä sinne teille asti. Vietiin sen jääkaappi tonne Pirjo-Markolle, ku se asuu lähempänä.
Eihän kyseessä kuitenkaan ole kotiinkuljetus. Sama tilanne olisi, jos AP käyttäisi samaa varastoa, kuin tuhat muuta henkilöä ja se varasto on täynnä. Näiden kuljettajien pitäisi siis käydä uudelleen ja uudelleen tarkastamassa, milloin siellä ehkä olisi tilaa? Ja jos kaikkien paketit jonottaa samalla tavalla, niin sitten sen paketin ilmaantumiseen postilaatikkoon voi viedä useita viikkoja. Siellä saattaisi monet tuotteet mennä pahaksi.
Matkahuolto tekee nykyään tuota samaa. Tilasin paketin lähikauppaan ja se toimitettiin Helsingin keskustassa sijaitsevaan kauppaan mihin ei voi pysäköidä lähellekään (+ ihan törkeän hintaista). Paketti taas on minulle liian iso julkisissa kuljetettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä
Jonkun isokokoisen painavan paketin kanssako?
Postin toiminnasta monta ketjua, toivottavasti lukisivat "vauvaa" ja ottaisivat vastuun tekemisistään/tekemättä jättamisistään !
Onneksi ap:lle ei käynyt samalla tavalla kuin eräälle Itä-Suomessa asuvalle asiakkallemme, jonka paketti oli aluksi toimitettu Länsi-Suomeen. Posti ei toimittanut sitä uudelleen vastaanottajan kaupunkiin, vaan palautti sen meidän/lähettäjän postiin ja tekstari vastaanottajalle: voit noutaa pakettisi täältä Keski-Suomesta sinne Itä-Suomeen :-(
Aiempaan kommenttiin: en luota postiin... en minäkään !
Ap:lle vielä: jos onnistutkin posti sekasivuilta palautepuh.numeron/meiliosoitteen löytämään, valituksella ei vaikutusta, etkä vastausta saa. Näin toimii valtionyhtiö :-(
"Sä tilaat. Mä toimitan. Sä yrität arvata mihin mä keksin toimittaa. Terveisin Posti"
Paskaahan tuo Postin nykyinen palvelu on. Viimeisen parin vuoden aikana ehkä 15% paketeista on voinut noutaa sieltä mihin ne on tilannut ja kotiin tilatuista tulee vain lappu että ei voitu toimittaa koska vastaanottajaa ei tavoitettu vaikka olisit ollut koko päivän etätöissä - ja sitten se paketti on noudettavissa jostain satunnaisesta toimipisteestä joka ei taatusti ole se lähin. Tai vaikka pakettiautomaatti täynnä niin kadun toisella puolella olevan palvelupisteen sijaan paketti kiikutettu 15km päähän, mikä on autottomalle välillä todella hankalaa.
Mä haluaisin aina paketit ensisijaisesti automaattiin, mutta se ei ole onnistunut viimeiseen kuukauteen, ovat menneet lähipostiin. Nyt ei enää ilmeisesti sopinut sinnekään, kun paketti meni johonkin ihme pop up -pisteeseen jumalan selän taakse.
Olen miettinyt ihan samaa! En minä halua pakettejani toimitettavan muualle kuin lähikaupan lokeroon. Kestäkööt sitten vaikka kuinka kauan.
Tampereella ainakin pakettien noutopisteet sijaitsevat TODELLA häröissä paikoissa oman kotiosoitteeni suhteen. Paikoissa, jonne ei ole mahdollista päästä kuin esim.kahdella eri bussilla tai tietenkin vaihtoehtoisesti kävellä tunti per suunta.
Miksi kauppiaat ja ostajat eivät valitse vihdoin niitä kuljetusfirmoja, joilla tulee varmasti lähemmäs. Ei osta siltä joka toimittaa kauas, se auttaisi samalla kaikkia. Ulkomaisille firmoille voisi toimittaa ohjeet, miten saisi eri firmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se minun vikani ole, jos automaatti on täynnä. Mistä minä sen voisin tietää tilatessani sinne jotain?
ap
Hän tarkoittaa varmaan postitoimistoon? Tai vastaavasti noihin postin toimipisteisiin.
Noissa lokeroissa on periaate "kenen paketti laitetaan ekana se saa paketin lokeroon".
Mikä on postitoimisto? Onko sellaisia Helsingissä enää ollenkaan? Siis joku asiointiliike, joka on pelkästään Posti? Lähin "Posti" on meidän R-kioski, joka on siis R-kioski, jossa on Postin palveluita. Se on samassa rakennuksessa kuin se S-Market, johon pakettini yritin tilata.
ap
Viimeisin tilaus jonka tilasin omaan asiamiespostiin, en siis lokeroon ollenkaan, meni 5 km päähän lokeroon.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
t. eri
Ei näköjään vastauksetkaan mene enää oikeaan paikkaan.. Siis, viimeisin tilaus jonka tilasin omaan asiamiespostiin, en siis lokeroon ollenkaan, meni 5 km päähän lokeroon.
Ilmoita myyjälle, että tuotetta ei toimitettu tilauksesi/sopimuksen mukaan ja perut kaupan.
Tein kerran tämmöisen ilmoituksen vain nettimyyntiä harjoittavaan yritykseen. Postin kuriiri toi sitten heti seuraavana päivänä paketin kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita myyjälle, että 9tuotetta ei toimitettu tilauksesi/sopimuksen mukaan ja perut kaupan.
Tein kerran tämmöisen ilmoituksen vain nettimyyntiä harjoittavaan yritykseen. Postin kuriiri toi sitten heti seuraavana päivänä paketin kotiovelle.
Just noin. Ostaja on verkkokaupan asiakas ja verkkokauppa postin asiakas.
Postille ostaja on samanlainen "asiakas" kuin rikolliset poliisille eli voi kohdella miten haluaa.
Itse tilaan nettiostokset Matkahuollon kautta mikäli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä
Omistan pyörän, jossa ei ole tarakkaa tai koria. Ja joo, niitä saa varmasti kaupasta. Jos tilaan tarakan tai korin, nekin pitää varmaan ensin hakea kävellen sadan kilometrin päästä, että pääsee sen jälkeen noutamaan paketteja pyörällä.
Paketti ei mahdu edes reppuun, vaikkei ole kovin painava.
ap
Ei siihen koria tai tarakkaa tarvitse. Monesti olen kuljettanut isoakin pakettia kassissa pyöränsarvessa. Ehkä joutuu ajamaan vähän hitaammin, mutta on silti paljon nopeampaa kuin kävely.
Mutta anna kun arvaan: sulla ei ole isoja kassejakaan ja joutuisit hakemaan kilsojen päästä sellaisen...
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin aina paketit ensisijaisesti automaattiin, mutta se ei ole onnistunut viimeiseen kuukauteen, ovat menneet lähipostiin. Nyt ei enää ilmeisesti sopinut sinnekään, kun paketti meni johonkin ihme pop up -pisteeseen jumalan selän taakse.
Otin postilta sellaisen ohjauspalvelun aikoinaan, että kaikki minulle tulevat paketit menevät automaattisesti lähikaupan lokeroon. Tämä toimi jonkin aikaa, mutta viimeiseen vuoteen en ole saanut sinne yhtään pakettia. Kaikki uudelleenohjataan minulle epäkäytännölliseen toisen kaupan postipisteeseen, jossa on aina jumalaton jono.
Sait toimivan ohjeen ja silti jatkat mussuttamista asiasta. Tee äläkä valita.