Tilasin autottomana yhden joululahjan 6km päässä sijaitsevasta kaupasta. Valitsin noutopaikaksi 400m päässä olevan S-Marketin lokeroautomaatin.
Ja mitäs sitten Posti päättääkään tehdä? Tulee viesti, että koska on ruuhkaa, paketti toimitetaan 5km päähän. Tällä välillä ei ole julkista liikennettä muulla kuin 1 kilometrin välillä. Joutuisin siis kävelemään 8km joka tapauksessa, vaikka menisin sen kilometrin bussilla.
Mitä palvelua tämä on? Miksen voi valita sellaista vaihtoehtoa, että paketti toimitetaan tuohon lähi-S-Marketiin vasta sitten, kun sinne mahtuu? Mistä minä nyt maksan? Siitä, että paketti on kilometrin lähempänä kuin se alkuperäinen kauppa, josta olisin sen hyyyyyvin pitkällä kävelylenkillä voinut hakea.
Kommentit (97)
Suosittelen käyttämään kotiin KULJETUS palvelua.Hyvin on toiminut, maksaa , tietysti,mutta säästyy harmeilta.
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa lokeroon, niihin ei mahdu. Postin hyllyillä on paremmin tilaa
Ei ihme, että korona leviää kun pakotetaan ihmiset jonottelemaan pakettejaan noutopisteestä ja asioimaan vastatusten arviolta satoja ihmisiä päivässä kohtaavan henkilön kanssa, vaikka sen paketin voisi hakea automaatista täysin ilman kontaktia mahdollisiin tartuttajiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän niin tuon tunteen. Postin pakettiautomaatti on lähikaupassa, mutta sinne mahtuu vain rajallinen määrä lähetyksiä. Niinpä tilaamani paketit toimitaan useimmiten noin 15 kilometrin päässä sijaitsevaan tuppukylään, jonne ei ole kotipaikkakunnaltani lainkaan julkista liikennettä:D
On kyllä typerä systeemi.
Tilasin myös paketin lähimpään noutolokeroon 0,5km päähän 7-23 auki olevaan kauppaan. Posti toimittikin paketin 5km päähän itselleni hankalasti aukiolevaan noutopisteeseen ja ilmoitus, että noudettava neljässä arkipäivässä! Ihan käsittämätöntä.
Minusta ei kyllä ole 6 km niin pitkä matka, etteikö olisi voinut käydä sieltä paikan päältä ihan itse ostamassa ja kotiin kuljettamassa sen paketin. Eri asia tietenkin, jos on jalka poikki tai muu selkeä fyysinen este, mutta terveelle ihmiselle tuo ei ole mahdoton matka.
Vaikka tuon matkan tekisi työpäivän jälkeen, se on kuitenkin vain kertaluontoinen homma. Eikö sitä voi budjetoida jonkin päivän iltapuhteeksi, vai onko jokaiselle illalle jo jotain kotityötä tiedossa nukkumaanmenoon asti?
Ehkä ap voisi vastaisen varalle toivoa joulupukilta vaikka tarakkaa pyöräänsä, tai sellaista pyörään kiinnitettävää vetokärryä. Tai rollaattoria. Ei varmaan ole ensimmäinen ja viimeinen kuljetettava asia. Tai sitten voisi ihan hommata ajokortin ja auton. Taikka mennä taksilla. Keinot on monet, kun tarve vaatii. Täytyy vain jaksaa viitsiä.
Mun paketti meni viimeksi yli 100km päähän. En todellakaan lähtenyt sieltä asti hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kyllä ole 6 km niin pitkä matka, etteikö olisi voinut käydä sieltä paikan päältä ihan itse ostamassa ja kotiin kuljettamassa sen paketin. Eri asia tietenkin, jos on jalka poikki tai muu selkeä fyysinen este, mutta terveelle ihmiselle tuo ei ole mahdoton matka.
Vaikka tuon matkan tekisi työpäivän jälkeen, se on kuitenkin vain kertaluontoinen homma. Eikö sitä voi budjetoida jonkin päivän iltapuhteeksi, vai onko jokaiselle illalle jo jotain kotityötä tiedossa nukkumaanmenoon asti?
Ehkä ap voisi vastaisen varalle toivoa joulupukilta vaikka tarakkaa pyöräänsä, tai sellaista pyörään kiinnitettävää vetokärryä. Tai rollaattoria. Ei varmaan ole ensimmäinen ja viimeinen kuljetettava asia. Tai sitten voisi ihan hommata ajokortin ja auton. Taikka mennä taksilla. Keinot on monet, kun tarve vaatii. Täytyy vain jaksaa viitsiä.
No voi herranen aika. Palveluita on olemassa, ja hyvä että niitä käytetään, se tuo töitä. Olisi vain suotavaa että ne toimisivat kuten oli tarkoitus.
Minä tilaan paketteja, jotka on myös noudettava ihan saman ketjun myymälästä, ihan vaan koska voin, tilaan tuotteita s-marketin smartpostiin, vaikka saisin ainakin melkein samat tuotteet sieltä s-marketistakin.
Entä jos on ne lapsetkin jonkun hoidettava, kun täällä toisessa ketjussa juuri selitetään miksei voi käydä ilman lapsia kaupassa? Nekin ajavat kolmipyöräisellä sen 12 km?
Voitaisiinhan me tietysti tehdä kaikki itse. Luopua niistä verkkokaupoista, leikata tukkamme ja leipoa leivät itse. Ja miksi ne kaupunkilaiset ajelevat busseilla 2 km matkoja?
Olen ihan tottunut hakemaan paketteja milloin mistäkin. Mutta nyt olin tilannut kengät ja ne olivat menneet uuteen väliaikaiseen noutopisteeseen. Tämä noutopiste sijaitsee huoltoasemalla ja ilmeisesti paketit säilytetään jonkun rasvakeittimen yms vieressä. Kengät ovat nyt olleet 2vrk tuulettumassa parvekkeella jotta voisi ottaa käyttöön haisematta ruualle.
Tilasin elektroniikkaa, kotiinkuljetuksella ja ajattelin, että nyt menee hyvin. Ei tarvitse lähteä hakemaan jostain toiselta puolelta kaupunkia pakettia lokerikosta, jonne posti on tuutannut sen lähikaupan lokerikon sijaan.
Olisi melkein pitänyt kuitenkin arvata ettei tämä kotiinkuljetuskaan toimi. Postilta on tullut kahtena pävainä tekstaria, jossa linkki ja kehoitus käyttää sitä ja valita kotiinkuljetuspäivä. Huono juttu on vain se, että linkki ei toimi. Postin sivu ilmoittaa, että sivua ei löydy.
Enkä rupea soittelemaan Postiin asiasta (1.84€/min ) hinnalla ja jonottelemaan siellä. Katsotaan nyt mitä Posti tekee, palauttaako paketin lähettäjälle vai soitteleeko ja sopii tuontiajan.
Vierailija kirjoitti:
"Sä tilaat. Mä toimitan. Sä yrität arvata mihin mä keksin toimittaa. Terveisin Posti"
Mulle on käynyt just näin! Tilasin paketin lähimmän s-marketin paketti automaattiin, tuli viesti, että ruuhkan vuoksi ohjattu vaihtoehtoiseen toimipisteeseen. Ei vaan muistettu kertoa että minne! Tein sitten joka päivä töiden jälkeen pyörälenkin yhteen toimipisteistä, neljännellä kerralla tärppäsi. Sellaista aarteenetsintää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä
Omistan pyörän, jossa ei ole tarakkaa tai koria. Ja joo, niitä saa varmasti kaupasta. Jos tilaan tarakan tai korin, nekin pitää varmaan ensin hakea kävellen sadan kilometrin päästä, että pääsee sen jälkeen noutamaan paketteja pyörällä.
Paketti ei mahdu edes reppuun, vaikkei ole kovin painava.
ap
Ei siihen koria tai tarakkaa tarvitse. Monesti olen kuljettanut isoakin pakettia kassissa pyöränsarvessa. Ehkä joutuu ajamaan vähän hitaammin, mutta on silti paljon nopeampaa kuin kävely.
Mutta anna kun arvaan: sulla ei ole isoja kassejakaan ja joutuisit hakemaan kilsojen päästä sellaisen...Mulle on tulossa 60x30x40 paketti, 15 kg. Tulepa näyttämään miten kulkee pyöränsarvessa, hankala on tarakallakin. Uuden lain mukaan on tietääkseni muuten kassien kuljettaminen ohjaustangossa kielletty.
tuohan ei ole edes iso? Paketti sarvien päälle ja sen jälkeen potkaiset itsesi matkaan. Tai vaihtoehtoisesti pyöräilet hakupaikkaan, paketti pyörän päälle, ja kävelet kotiin. Itse hain pyörällä 40 x 30 x 130 cm kosketinsoittimen ja sen jalustan, paketti pyörän päälle ja talutin laitoksen kotiovelle. On nyt niiiiiiin hankalaa.
Tai tilaa vaikka taksi.
Joo, minäkin toin pesukoneen pyörän sarvien päällä kotiin 150 kilometrin päässä sijaitsevasta noutopaikasta. Tänään aion pyöräillä täältä Turusta Rovaniemelle hakemaan jenkkisänkyä. En ymmärrä miksi ihmiset valittavat, ei voi olla niin hankalaa!
Asian ydin on POSTIN TOIMITUS , EI ASIAKKAAN LIIKUNTA KYKY ! Turha siinä on aukoa päätään , fillareista ja rollaattoreista, asia ei muutu miksikään.POSTIN PALVELU ON EPÄASIALLISTA ,JOS ET SAA PAKETTIASI SINNE MINNE SEN OLET TILANNUT !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä
Omistan pyörän, jossa ei ole tarakkaa tai koria. Ja joo, niitä saa varmasti kaupasta. Jos tilaan tarakan tai korin, nekin pitää varmaan ensin hakea kävellen sadan kilometrin päästä, että pääsee sen jälkeen noutamaan paketteja pyörällä.
Paketti ei mahdu edes reppuun, vaikkei ole kovin painava.
ap
Ei siihen koria tai tarakkaa tarvitse. Monesti olen kuljettanut isoakin pakettia kassissa pyöränsarvessa. Ehkä joutuu ajamaan vähän hitaammin, mutta on silti paljon nopeampaa kuin kävely.
Mutta anna kun arvaan: sulla ei ole isoja kassejakaan ja joutuisit hakemaan kilsojen päästä sellaisen...Mulle on tulossa 60x30x40 paketti, 15 kg. Tulepa näyttämään miten kulkee pyöränsarvessa, hankala on tarakallakin. Uuden lain mukaan on tietääkseni muuten kassien kuljettaminen ohjaustangossa kielletty.
tuohan ei ole edes iso? Paketti sarvien päälle ja sen jälkeen potkaiset itsesi matkaan. Tai vaihtoehtoisesti pyöräilet hakupaikkaan, paketti pyörän päälle, ja kävelet kotiin. Itse hain pyörällä 40 x 30 x 130 cm kosketinsoittimen ja sen jalustan, paketti pyörän päälle ja talutin laitoksen kotiovelle. On nyt niiiiiiin hankalaa.
Tai tilaa vaikka taksi.
15 kg käsivaralla ohjaustangon päällä?? Haloo nyt siellä. Olen jotain pizzaboksia joskus kuskannyt lyhyen matkan fillarilla noin mutta pidempi matka ja paljon painavampi paketti jäisi kyllä viemättä ilman tavaratelinettä.
Joo, olen kissanomistaja joten joskus tulee haettua 15 kg kissanhiekkapaketteja juuri noin. Jos ei ole autoa niin on pakko improvisoida, ei ne asiat valittamalla parane. Joskus näkee lapsia/teinejä jopa kyytsäämässä toisiaan pyörän etusarvessa. Haloo, kyllä pyörä sen kestää.
Ei kyse ollut pyörän kestämisestä. Mutta jos sinä haluat kuskata painavia esineitä hankalasti pyöräsi päällä pitkiä matkoja niin se on sinun ongelmasi.
Autottomalle kaverille kävi jo paljon ennen automaatteja, kun jotain paketteja sai Siwohin. Hänellä oli Siwa alakerrassa samassa rakennuksessa kuin missä itse asui. Paketti oli jostain kumman syystä viety 3 km päähän ja se oli sellainen jota ei voinut sen enempää pyörällä kuin kävellen hakea, oli sen verran kookas. Eikä silloin ollut kyse täysistä tiloista, vaan tyhmyydestä
Tässä on kyse siitä, että viedään mihin sattuu ilmiottamatta asianomaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle 12km kävelylenkki hyvin pitkä?
Terveelle ihmiselle 12 km on ihan hyvä lenkki. Nuorellekin, mutta vaivaiselle tuo on pitkä, jopa mahdoton lenkki.
Näin käy kun on tyhmä, eikä ymmärrä että automaateissa on rajallinen kapasiteetti. Kannattaa tilata kotiinkuljetus. Lisäksi aivan turha valittaa postin palvelusta, kun syyllisiä ovat tyhmät ihmiset jotka eivät hae pakettejaan samantien automaateista pois.
Vierailija kirjoitti:
Laita postille palautetta. Jospa ne tarpeeksi sitä saatuaan alkaisivat miettiä jotain ratkaisua joskus oikeaankin ongelmaan kaiken turhanpäiväisen nimi- ja nurmikonleikkuu/vartija/hoitaja-näpertelyn sijaan.
Suoran palautteen lisäksi tarvitaan julkista keskustelua. Postilla on monopoli, joten sitä ei ininät kiinnosta. Muutaman saman kokeneen kannattaisi ottaa yhteyttä lehtiin. Sse on ainoa väylä, jota kuunnellaan. Okeaoppisesti häpäisyn pitäisi tapahtua esim. brittiläisessä lehdessä, jossa kauhisteltaisiin ja naurettaisiin Suomen postin touhuja. Vain sillä olisi vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin myös paketin lähimpään noutolokeroon 0,5km päähän 7-23 auki olevaan kauppaan. Posti toimittikin paketin 5km päähän itselleni hankalasti aukiolevaan noutopisteeseen ja ilmoitus, että noudettava neljässä arkipäivässä! Ihan käsittämätöntä.
Mistä näin tyhmiä ihmisiä oikein tulee?
Vierailija kirjoitti:
Asian ydin on POSTIN TOIMITUS , EI ASIAKKAAN LIIKUNTA KYKY ! Turha siinä on aukoa päätään , fillareista ja rollaattoreista, asia ei muutu miksikään.POSTIN PALVELU ON EPÄASIALLISTA ,JOS ET SAA PAKETTIASI SINNE MINNE SEN OLET TILANNUT !
Rollaattori on ihan mainio kulkuväline muillekin kuin mummuille. Pysyy tasapainossa ja penkille saa paketin. Hyväjalkaisempi potkutteleekin vauhdikkaasti eikä tarvitse miettiä kelejä niin kuin potkukelkan kanssa.
Juuri näin! Eikä mitään lappuja tai tietoja siitä, missä lähetys mahdollisesti majailee. Hahaa!