Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin autottomana yhden joululahjan 6km päässä sijaitsevasta kaupasta. Valitsin noutopaikaksi 400m päässä olevan S-Marketin lokeroautomaatin.

Vierailija
27.11.2020 |

Ja mitäs sitten Posti päättääkään tehdä? Tulee viesti, että koska on ruuhkaa, paketti toimitetaan 5km päähän. Tällä välillä ei ole julkista liikennettä muulla kuin 1 kilometrin välillä. Joutuisin siis kävelemään 8km joka tapauksessa, vaikka menisin sen kilometrin bussilla.

Mitä palvelua tämä on? Miksen voi valita sellaista vaihtoehtoa, että paketti toimitetaan tuohon lähi-S-Marketiin vasta sitten, kun sinne mahtuu? Mistä minä nyt maksan? Siitä, että paketti on kilometrin lähempänä kuin se alkuperäinen kauppa, josta olisin sen hyyyyyvin pitkällä kävelylenkillä voinut hakea.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Yhtä outoa kuin että Posti ilmoittaisi, että "Moi Pirjo, joulukorttisi on viety naapurikaupunginosaan täysin randomihmisille. Ei vaan ehditty jakaa sulle suoraan". Kai se lähetys pitää jakaa sinne, minne se on tilattu!?!?

Vierailija
2/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita postille palautetta. Jospa ne tarpeeksi sitä saatuaan alkaisivat miettiä jotain ratkaisua joskus oikeaankin ongelmaan kaiken turhanpäiväisen nimi- ja nurmikonleikkuu/vartija/hoitaja-näpertelyn sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tilaa lokeroon, niihin ei mahdu. Postin hyllyillä on paremmin tilaa

Vierailija
4/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle 12km kävelylenkki hyvin pitkä?

Vierailija
5/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita postille palautetta. Jospa ne tarpeeksi sitä saatuaan alkaisivat miettiä jotain ratkaisua joskus oikeaankin ongelmaan kaiken turhanpäiväisen nimi- ja nurmikonleikkuu/vartija/hoitaja-näpertelyn sijaan.

Posti on valtion alainen toimija, ei niitä kiinnosta palautteet.

Vierailija
6/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan jäätävä kelle tahansa, paitsi himoliikkujalle. Ja varmaan tällekin, jos paketti on iso ja/tai painava.

-ei ap

Vierailija
7/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä

Vierailija
8/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla kävi ihan samalla tavalla. Ei kannata tilata Black Fridayn aikana mitään, jos ei ole valmis lähtemään kauemmas. Itellä oli noita lähi postilaatikkoja JA postin toimistoja alle 3km säteellä about 15 kappaletta ja posti vie sen mun paketin johonkin 10km päähän olevalle postin varastolle :D Mihin ei mene edes bussit! Onneksi sain kyydin.

Vierailija
9/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden sivuilla on numero johon soittaa ja siirtävät paketin sinne mistä olit noutamassa. Kuinka uusavuton olet?

Vierailija
10/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö oikeasti mitään muuta osaa sanoa? Ymmärrätkö kuinka tyhmältä kuulostat?

Vierailija
11/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksei Posti voi tuoda pieniä paketteja omakotiasujille laatikkoon, kun ne hyvin sinne mahtuisivat?

Minä taas en halua laatikkoon. Minulle ei tule muuta postia juurikaan, joten en käy laatikolla joka päivä.

Kerran olin reissussa, ja olin tilannut iherbistä luottaen että saan hakea kotiin tullessani postista. Pian sain tiedon että paketti oli löytynyt naapurin postilaatikosta. Naapurilla itse tehty iso laatikko, minun normilaatikkooni ei paketti ollut mahtunut, ja jos olisikin mahtunut, niin ihonhoitotuotteet, rasvat tms. 25 asteen pakkasessa, ei kiva.

Että kun tämmöistä logiikkaa siellä jakelussa noudatetaan niin ei innosta kotijakelut.

Sama on nyt noissa kotiinkuljetuksissa kun sanotaan että olisi mahdollisuus jättää oven taakse. Minulle ei ole yhdessäkään kotiinkuljetuksessa missään vaiheessa tarjottu tätä vaihtoehtoa, mutta en uskaltaisikaan, joka kerta paketin tuoja ajelee edestakaisin etsimässä.

Viimeksi kun juoksin kuskin perään kun lähti ajelemaan pellolle, niin kysyin että eikö niillä mitään navigaattoreita ole, niin ei kuulemma.

Vierailija
12/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä voi tilata suoraan johonkin Postin hyllyyn? 

Ei kai se minun vikani ole, jos automaatti on täynnä. Mistä minä sen voisin tietää tilatessani sinne jotain?

ap

Vierailija
13/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se työpäivän jälkeen pitkä, jos tarkoituksena on hakea yksi paketti. Kai sitä nyt huvikseen voisi lähteä kävelemään pidempiäkin lenkkejä, mutta lähtisitkö itse hakemaan vaikka leipäpussia 6km päästä kävellen, koska oman kaupan hyllyn sijasta se onkin toimitettu aivan toiseen kauppaan?

12 kilometrin kävelyyn menee minulta noin kaksi tuntia. Se vie aika paljon arjesta aikaa.

ap

Vierailija
14/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se minun vikani ole, jos automaatti on täynnä. Mistä minä sen voisin tietää tilatessani sinne jotain?

ap

Hän tarkoittaa varmaan postitoimistoon? Tai vastaavasti noihin postin toimipisteisiin.

Noissa lokeroissa on periaate "kenen paketti laitetaan ekana se saa paketin lokeroon". 

Vierailija
15/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi postia mihinkään. Siihen ei kertakaikkiaan voi luottaa.

Vierailija
16/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on unohdettu polkupyörä? 5km pikkujuttu pyörällä

Omistan pyörän, jossa ei ole tarakkaa tai koria. Ja joo, niitä saa varmasti kaupasta. Jos tilaan tarakan tai korin, nekin pitää varmaan ensin hakea kävellen sadan kilometrin päästä, että pääsee sen jälkeen noutamaan paketteja pyörällä.

Paketti ei mahdu edes reppuun, vaikkei ole kovin painava. 

ap

Vierailija
17/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hän tarkoittaa varmaan postitoimistoon? Tai vastaavasti noihin postin toimipisteisiin.

Noissa lokeroissa on periaate "kenen paketti laitetaan ekana se saa paketin lokeroon". 

Mikä on postitoimisto? Onko sellaisia Helsingissä enää ollenkaan? Siis joku asiointiliike, joka on pelkästään Posti? Lähin "Posti" on meidän R-kioski, joka on siis R-kioski, jossa on Postin palveluita. Se on samassa rakennuksessa kuin se S-Market, johon pakettini yritin tilata.

ap

Vierailija
18/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mulla kävi ihan samalla tavalla. Ei kannata tilata Black Fridayn aikana mitään, jos ei ole valmis lähtemään kauemmas. Itellä oli noita lähi postilaatikkoja JA postin toimistoja alle 3km säteellä about 15 kappaletta ja posti vie sen mun paketin johonkin 10km päähän olevalle postin varastolle :D Mihin ei mene edes bussit! Onneksi sain kyydin.

Olen tilannut kaikki mahdolliset joulutilaukset viimeistään marraskuun puolessa välissä - juuri välttääkseni joulunajan ruuhkat ja Black Fridayn kaltaiset hömpät. Ruuhka alkoi näköjään jo.

ap

Vierailija
19/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä on postitoimisto? Onko sellaisia Helsingissä enää ollenkaan? Siis joku asiointiliike, joka on pelkästään Posti? Lähin "Posti" on meidän R-kioski, joka on siis R-kioski, jossa on Postin palveluita. Se on samassa rakennuksessa kuin se S-Market, johon pakettini yritin tilata.

ap

Siis tarkoitin nimenomaan noita posteja, jotka ovat yleisemmin jollain tavalla jossain kioskissa tai kaupassa. Niihin yleisemmin mahtuu huomattavasti enemmän, kuin lokeroihin. 

Vierailija
20/97 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut kaikki mahdolliset joulutilaukset viimeistään marraskuun puolessa välissä - juuri välttääkseni joulunajan ruuhkat ja Black Fridayn kaltaiset hömpät. Ruuhka alkoi näköjään jo.

ap

Tänävuonna black fridayn alet alkoivat aikaisemmin kuin viimevuonna, joten varmasti lokerot täyttyneet.