Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015

03.04.2014 |

Meille ei tullut touko,  kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3

Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään

jotenka laitan tähän:

Kp 4 Yk 9

Kommentit (275)

181/275 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LMC: kiitos tsempeistä :) Sinne samat, koita jaksaa. Eihän sille mitään mahda, turha kai olisi murehtia/miettiä? Mutta mulla ainakin näin lopussa on vaikea olla ajattelematta muuta... Kiire kyllä helpottaa.

Löllis: nyt vaan testaamaan! Jos toi nyt vaan olisi kuitennii raskautta, viimeksi ei vaan vielä näkynyt??

Vauva3: kuulostaa lupaavalta :) Pidän peukkuja!! Täälläkin eilen aamulla oli tosi heikko happi: tuntui että sokerit jotenkin alhaalla, oon ihan supersuperväsynyt ja aivan karmean kylmä iltaisin. Eilen myös huimasi jne, eli jos haluan etsiä niin löydän kyllä oireita :D Toivotaan että sulla on ihan oikeita, mulla taitaa valitettavasti vaan olla kuviteltuja :( Alkoi jo vähän menkkafiilikset mahassa, eiköhän ne taida jo ke alkaa?

Anna mai: oivoi kun olisi jotain kiinnittymistä, pidän peukkuja :)

Havu, vaikea keskittyä mihinkään..

182/275 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla on kans vahvasti keskittymisvaikeuksia. Ja ne yhdistettynä työkiireeseen ei ole ihan kovin hyvä juttu. Ajatukset karkaa ihan muualle ja joka toinen sekunti olen toiveikas, joka toinen sitten todellakaan en ole.

Anna Mai: Siinä olis jollekin ideanikkarille tai keksijänerolle tuhannen miljardin taalan paikka, jos sellaisen laitteen tai metodin kehittäisi. Oi niin maksaisin siitä riemusta, että saisi samantien tiedon, että tärppäskö vai ei. Tää epätietoisuus on niin viheliäistä.

Testatkaa oi testatkaa nyt niitä plussia! Saatas kunnon puhuri päälle, ehkä se tempaisi mukaan meitä pitkään kärvistelleitä useammankin =)

LMC

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/275 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitesti oli nega.... Eli piina jatkuu vielä :/ 

oli kyllä näin iltapäivällä tehty... Voihan siis olla ettei vielä näy.

en tiedä pystyykö näitä oireita kuvittelemaan, on sen verta kummat olot.

eipä voi muuta kuin odottaa 

kp26/26-28

184/275 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin ja negahan se oli, tosin iltapäivällä otettu mutta nyt on vähän menkkamaista vatsa tunnettakin, siirryn ensikuuhun vasta kun menkat alkaa kun ei näistä nyt ota ihan selvää että missä kohtaa kiertoa mennään...

185/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, aamulla ilmestyi sofin testiin todella hailakka viiva! (Mieskin sen näki...) Oon vaan jostain lukenut, että ennen menkkoja noita haaleita viivoja saattaa tulla... (Pessimisti ei pety) Teen huomenna aamulla digitestin jos menkkoja ei näy. Nyt vaan tuijottelen tuota haamua. Sellaista menkkamaista jomottelua mulla on ollu jo viime maanantaista asti (kiinnittyminen?) ja olin jo ihan varma, että menkat alkaa vieläpä etuajassa, mutta ei vaan kuulu mitään.

Aika sekavissa tunnelmissa mennään!

Relight kp29/28

186/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva3 ja Löllis: voi ei!! Vitsit, toivotaan että muuttuisi plussaksi pidemmän pidättelyn jälkeen :D

Relight: Jee! Mä oon lukenut ettei kannattaisi ennen menkkojen alkamisajankohtaa testata, kun sitten näkyy, jos on mahdollisesti ollut jotain kiinnittymisyritystä tms. ja voi turhaan pettyä, jos onkin tippunut heti matkasta. Mutta ei kai ne suoranaisesti VIRHEELLISIÄ tuloksia anna. Ja sun menkathan ois pitäneet jo alkaakin! Nyt jalat ristiin :) Voi miten mahtavaa :)

LMC: täällä kanssa työkiire ja keskittyminen nollassa, vähän ressaavaa kieltämättä...

).( Täällä ei mitään.. Hermo vaan meinaa pettää. En jaksaisi odottaa enää päivääkään niitä menkkoja. Ei ihan älyttömiä menkkatuntemuksia ole, vaikka eilen vähän kuvittelin niitä. Päiväkirjojen mukaan jopa 3 pv aiemmin on alkaneet menkat tuntumaan.. Mutta laskin että to pitäisi alkaa kun aina on alkanut dpo 15, ja pe on myös vielä ihan ok jos toi luteaalivaihe kerran päivällä voi heitellä sinne sun tänne... En uskalla edes ajatella mitään testaamista ennenkuin on pari pv myöhässä... Kyllä pessimistitkin pettyy ja kovasti:D Mutta joo torstaita ootellessa, aika voisi mennä vähän nopeampaa...

Havu kp 27/28 dpo 13

187/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIISTAITA!

Relightille paljon onnea =)

Havu: oot ihan loppumetreillä. TSEMPPIÄ nyt ihan hirveesti. Ota plussa ja mut sitten mukaan junaileen, jooko? Peukutan!

).( Tää on piiiiinaaaa. Ei MITÄÄN tuntemuksia, EI mitään. Ihan normi olo. Ei palele, ei oo mitään kummallista. Kuvittelenko vain vai oliko kunnon PMS:ääkin aamulla kun raivosin pikkuasioista ennen töihin lähtöä… Muka kiire ja jäkäjäkä. Hitto soikoon. 

Googlasin tällaisen taulukon: http://www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer
Siitä näkee miten etenee tuo homma masussa 3-päiväisenä siirretyllä alkiolla… Meitsillä pitäs siis olla jo murunen kiinnittyneenä ja hcg pitäs jo erittyä vereen… No jaa, denadaa kyllä tuntuu. En tiiä, vähän on pessimistinen fiilis.

Enkä ole VIELÄKÄÄN saanut klinikan kirjettä. Soitin sinne äsken ja jätin soittopyynnön. Pakko saada tietää nythetitänään, että kuoliko se toinen alkio, kuten uskon. Ärsyttää sekin, että tässä piinassa ja ahdistuksen sekaisessa jännityksessä klinikka pihtaa tietoa, vaikka lupasi sen jo viime viikolla… MRR!!

Näin täällä. Menen syömään.

LMC (ent. Roxymamma) pp8

188/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu vuotoa ei....

ei kyllä tunnu raskaudeltakaan ei.

masentaa,ahdistaa ja itkettää jo tää homma :(

on kyllä ollu kaikin puolin kummallinen kierto vaikka en olekkaan plussannu(paljon kipuja,aristusta jne... Mitä ei oo ennen ollut)

havulle tsempit, ei oo enää pitkä aika :)

LCM  tsemppiä myös sinulle, toivottavasti saat vastauksia pian :)

Relightille ihan hirmuisesti, mutta vielä varovaisesti onnitteluja!

kp 27/26-28

kp1 missä oot??????

189/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, just niin kävi kuin pelättiin, eli toinen rääpäle ei selvinnyt pakkaseen saakka. Ollaan siis kuin ollaankin tämän yhden varassa... Heti toki mieliala laski ihan tappiolle, koska pakosti ajattelen, että miten tämä yksi siirretty muka olisi sitten jotenkin parempi kuin ne muut kuusi? Miksi tämä olisi jatkanut jakautumista ja kehittymistä kohdussa...? No, mikä tässä auttaa. Odotettava vaan. Tylsää.

LMC

190/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.5.2014

Jonsteri kp 44/ ~32, yk yli 2v.

Voila kp 42/29 yk2

Miiisu kp 39/?? yk8

Emilia89 Kp 38/28-40 yk 2v

Viivi1986 kp 36/~30, yk1

Löllis kp 34/n.34 yk2

Masc kp 33/31-39  yk19

Ellenwu kp 32/25, yk3

Nosi kp 30/31

Relight kp 29/28 yk3 

2015 Vauva3 kp 28/26-28 yk7

Havu kp 27/24-34 yk5

Titityy kp 26/27-29  yk1

Toivoa täynnä kp 24/28-39 yk2

Anna Mai kp 24/30 yk6

Juliak kp 23 yk3

LMC kp23 PP8

Varpunen89 kp 21/23-30 yk3 

Honeysoul dpo 16, yk7

Plussanneet:

Safia

Emmik1

Manita

Aapeli77

Mammanen2011

Tittura

Mary Elisabeth

Miia87

Silkkii

Tippuneet:

Blackpanther

Anniina77

Tunturi

Rva79

Marjamiini

Innu84

Tirppanen

Tann

Promint

Nienor

Toivetta täynnä

Weebee

191/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LMC *halaus* Jo on perseestä! Toivotaan kuitenkin nyt, että tämä pieni sinne olisi liimautunut ja plussa pärähtäisi.. Jaksuja piinaan. Uskon, että sulle tää on oikeesti vielä piinaavampaa kun ns. luomulaisille.. se tieto, että elinkelpoinen alkio sinne laitettiin.. eli teknisesti raskaana kunnes... en voi kun jaksujajaksujajaksuja ja uskoa toivottaa. <3

Relight: Varovainen onsku.. tulehan kertoo kuin homma etenee, niin saadaan sutkin lisätä plussalistalle ;)

Muille tsempit ja jaksut piinoihin..

Kiitos haleista ja lohdutuksesta. Kyllähän moni todellakin raskautuu vuodenkin jälkeen vielä, ekana vuonna % on jotain 80 vissiin... Mä en niin huolissani oliskaan muuten, mutta mulla on ollut MIKÄÄN ehkäisy käytössä viimeksi vuonna 2000. 2001 tammikuussa jätin vuoden jälkeen pillerit, joten olisin voinut olla raskaana tässä lukuisten lasten verran jo... vuosina 2002-2003 oltiin tutkimuksissa, muttei mitään vikaa löytynyt eikä lähdetty sen suurempiin hoitoihin silloin mun ylipainon takia.. ja sitten erosimmekin myöhemmin. Sen jälkeen olen ollut 2 muun kanssa ennen nykyistäni, eikä mitään. :( Laihtunut olen myös kymmeniä ja kymmeniä kiloja, lääkäri sanoi, että tämän painoisena ja jo niin paljon laihtuneena siitä tuskin on apua, että vielä muutaman kilon pudottaisin.. Uskon, että vika on joko munasoluissa tai sitten kiinnittymisen kanssa on ongelmia... En tiedä.. ahdistavaa. Kävin eilen apteekissa ja Life'ssä ja ostin gelet ja sinkkiä ja foolihappoa ja ja ja... Kaikki keinot vielä kokeiltava - ja luovuttava tuosta vähäisestäkin (ja miehen runsaammasta....) tupakoinnista (silloin aiemmin olin polttamatta pitkän aikaa, eikä sekään raskautumisessa auttanut.. että tiiä sit siitäkään....)

Mä voin edelleen tätä listaa laitella, koska ei mulla ole muutakaan tekemistä :P Ja mä kuitenkin käyn täällä kurkkii, kuin te etenette :) 

Weebee kp2 yk10

192/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havu, oot kyllä oikeassa siinä, että kyllä pessimistikin pettyy ;)

LMC, kovasti tsempitän sua! Mulla on tuttuvia, jotka tuota samaa kivistä tietä ovat kulkeneet/ kulkevat. Tiedän, ettei se ole helppoa.

Weebeelle, pahoitteluni tippumisesta! Raskas on sunkin taival ollut jo tähänkin asti! Kiva, kun oot jaksanut listaa päivittää!

Mulla täälä edelleen menkkajuilintaa ilman menkkoja! Jännää, mutta maltan mieleni digitestin kanssa huomiseen. Tulen sitten huomenna kertomaan, miten sen kanssa kävi. :)

Relight

193/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jän vko, miten käy, kun voi olla että kuukautiset tulee vasta ensi vkon alusta, kun pillereiden kanssa kierto 34 päivää, ilman ollut sen 30.. Ja siis nyt ensimmäinen pillereiden lopetuksen jälkeen. Nännit on kipeät mikä on uutta, en tiedä onko muutenkin, mutta en ole ainakaan niin huomioinut. Menkkamaista vatsakipua on ollut, tänään, odotellaan, ajattelin loppu vkosta testata jos ei kuulu kuukautisia..

194/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip.. putosin, lauantaina alkoi menkat yllättäen, vaikka kyllä oli viikon verran jo ollu oireet ilmassa, niin silti vähän yllätyin kun aamulla menin vessaan. Kierto lyheni 15 päivällä onneksi. Kun edellinen oli 45 ja nyt jäätiin 30 missä toivoisin nyt kyllä pysyväni jatkossa.

Mie taidan nyt jättää tän palstailun kesäksi, päätettiin että kesä mennään ilman ajatustakaan vauvoista. Tulee jos on tullakseen, mutta nyt keskitytään tähän mitä meillä on. Sit jos ei kuulu syksyyn mennssä mitään otan neuvolaan yhteyttä.

Tunteet heittelly aikalailla kun nyt tässä kuussa meille ois syntyny pieni jos en olisi saanut viime syyskuussa keskenmenoa... Mut tosiaan, vauvakuumetta mulla ei juurikaan onneksi nyt edes ole, Joten toivottavasti onnistun menemään kesän rennoin mielin ja toivottavasti ovikset ois vähä oireisia niin ei se sit nostais strssiä taas raskautimisesta. 

Hurjasti onnea kaikille raskautuneille ja tsempit piinaajille ja hurjasti plussa onnea jokaiselle seuraavaan kiertoon pudonneelle <3 ihanaa kesää, nauttikaa :)

Tintti

195/275 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weebeelle vielä, mie aloin odottaa tuota meidän ainokaista melkein 3 vuoden yrityksen jälkeen vasta (täytin 21 kun tulin raskaaksi, joten ei ollu iästäkään kiinni). Joten kyllä se vaavi sieltä varmasti vielä tulee <3 oikea hetki ei vaan oo vielä sattunu kohdalle :)

Tintti

196/275 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LMC: :( voihan räkä...

Relight: miten kävi???

Weebee: okei no ymmärrän huolesi tietenkin tuota taustaa vasten. Oletteko käyneet tutkimuksissa/onko jotain onkelmaa löytynyt?

Nosi: kuulostaa hyvälle :) Toivotaan että siellä liittyisi tuntemukset iloisiin uutisiin!

).( Täällä loppui tissikivut ja alkoi menkkafiilikset. Näin menkat on alkaneet viimeiset puoli vuotta. Eli huomenna sitten tiputaan. Voi perjantai!! ÄRrr... :( Harmittaa... Mietin myös että pitäisikö yrittää pitää netitön kuukausi, jos se jotenkin auttaisi asiaa ettei sitä miettisi? Tiedän kyllä etten pysty olemaan miettimättä oviksen jälkeen kun "oireet" alkavat ja ei sitä viitsi miehellekään höpöttää kaikkea.. Ainoa hyvää puoli tässä on se että mies nyt tajuaa että ei sitä tulla raskaaksi vain sillä että hän päättää että nyt se tapahtuu :D Nyt oli siis eka kerta kun mies tosissaan "yritti"... On tää ahterista, jo 5 kertaa kuitenkin hommailtu niin että pitäisi olla siimahännät oikeassa paikassa oikeaan aikaan. No en toisaalta ajatellut että se olisikaan niin helppoa, mutta saa kai sitä silti toivoa :) 

Havu kp 28/28 dpo 14 yk 5

197/275 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se tuli kp1 

minä siis liityn tippuneisiin.

näin se alkoi yk8 :,(

tsempit teille joilla vielä mahdollisuus tammivauvaan ! <3

198/275 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.

Vauva3: Olen pahoillani. Voimia seuraavaan kiertoon.

Weebee: Ymmärrän sun kipuilut tuon raskautumisaatoksen kanssa. Voi kun olisikin olemassa se keino, jolla näkisi tulevaan. 10 kk on toki pitkä aika mutta kun takana on tuollainen tausta, ettei ole tärpin tärppiä vuosiin, niin tuo 10kk saa ihan uuden merkityksen. Sinulla on myös piiiiitkä tie ollut. Kyllä tuolla taustalla alkaisin miettiä jo vahvasti lääkärin puoleen kääntymistä. Mutta toki te itse tiedätte oletteko valmiita ja mihin asti olette valmiit menemään. VOIMIA! Ja kiitos kun päivität listaa!

MASCille ihanaa ja rentoa kesää, sekä voimia! Tauko tekee niiiin hyvää.

Havu: Ei ei, sun piti plussata nyt. Ja ottaa mut mukaan. Toivoahan pitää aina, vaikka helppo se on sanoa. Itsekään en siihen aina pysty. Häädetään nyt se tätinen pois ja muualle ja pidetään toivoa yllä vielä.

).( Täällä ihan tätä samaa. En mä osaa sanoa miltä pitäs tuntua ja miltä ei. Ihan saman moinen olo kuin muissakin kierroissa ja sitten nuo luget tuossa riesana aiheuttamassa tissikipua ynnä muuta mukavaa. Mies silitti masua illalla ja kyseli, että koska voisi testata... Periaatteessa kai voisi jo perjantaina, tuon linkittämäni taulukon mukaan ainakin. Mutta mä pelkään sitä tulosta niin s**tanasti, että en tosiaan testaa. Inhoan raskaustestin tekemistä =/.

Nyt pitää koettaa keskittyä töihin. Vointeja ja plussatuulosia kaikille tasapuolisesti, olkaa vahvoja!

LMC (ent. Roxymamma) pp9

199/275 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

täällä elellään jännittäviä aikoja! viimeiset päivät vielä piinailtava ennenkuin voi testata, mikäli tätiä ei kuulu..viimekierto mulla venyi 39 päiväiseksi, tosin sairastin mononukleoosin, mikä varmasti venytti kierron. Tässä kierrossa ovulaatio oli kp 15 (testasin) ja viikko ovulaation jälkeen oli kipuilua kohdussa.. sen jälkeen rinnat olleet tosi arat ja menkkamaista jomotusta/kipuilua päivittäin ja välillä kutittaa alavatsaan.. en tiedä enteileekö hyvää vai pahaa?? Onko muilla ollu samallaisia tuntemuksia? :) Jotenkin on ihan sellainen olo, että raskaana ollaan, mutta en uskalla toivoa liikoja.. :) Tsemppiä jo tippuneille uuteen kiertoon ja malttia meille piinailijoille! :) toivottavasti tulee vielä monta plussaa!! <3

-Toivoa täynnä  kp 25/28-?

200/275 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva3:lle pahoittelut :(

Toivoa täynnä: mulla on AINA samanlaisia tuntemuksia, enkä oo koskaan ollut niistä huolimatta raskaana.. Mutta jos tuollaisia ei normaalisti ole niin kuulostaa tosi hyvälle :) Peukut pystyssä!

LMC: Kyllä mulle kelpaisi että molemmat plussattaisiin vielä :) Jos en minä niin velvollisuus jää sitten sulle! Jostain mulle heräsi yhtäkkiä kauhea toivo että mitä jos sittenkin. Voi kettu sanon minä. Täähän on ihan sairasta, mähän TIEDÄN että ne menkat alkaa huomenna. Ihme meininkiä, päähän hajoaa näihin viimeisiin muutamaan päivään... Jotenkin täällä töissä kun istuu paikallaan en pysty olemaan ajattelematta. Mukamas tunnen taas jotain erikoisempaa. As if.. Korkeintaan menkkoja tai sitten kun istuu ja housut kiristää mahaa? No täytyy ottaa ilta rennosti ja lähteä vaikka pitkälle metsälenkille.

lounas loppui, takaisin sorvin ääreen. Kaikille loppupiinailijoille tsempit. Loppukuusta tunnelma aina tiivistyy oikein raivostuttavan piinaavaksi :D Tuun huomenna kertomaan että menkat alkoi kuten odotettu klo 9.32...