Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En anna koskaan anteeksi!"

Vierailija
03.04.2014 |

Luin tuolta toista palstaa ja tuo lause mm. jäi iskostumaan päähäni.

"En anna koskaan anteeksi!"

Meistä kukaan ei ole virheetön, ei, vaikka kuinka haluttaisiin olla.

Vaikka kuinka haluttaisiin elää virheetön elämä, emme siihen pysty.

Teemme virheitä, sanomme toisillemme sanoja, joilla emme edes ymmärrä satuttavamme toista. Joskus olemme väsyneitä, turhautuneita, stressaantuneitä. Silloin toisen ei paljon tarvitse sanoa poikkipuolista sanaa, kun "annamme tulla"

Mutta se, mitä me kaikille lapsillemmekin toivottavasti opetamme, ne kaksi sanaa: KIITOS ja ANTEEKSI.

Pyytäkäämme anteeksi, jos tiedämme tehneemme toista kohti väärin. Ja ANTAKAAMME ANTEEKSI, jos joku sitä meiltä pyytää.

Minulla on eräs henkilö, jota olen loukannut ja hän ei anna minulle kuulema koskaan anteeksi. Olen pyytänyt kymeniä kertoja, mutta hän on päätöksensä tehnyt. :(

Minun on kovin vaikea elää riidoissa toisten kanssa.

Mitäpä jos sinä, juuri SINÄ heti TÄNÄÄN pyytäisit joltakin anteeksi, jota olet joskus loukannut tai jolle et ole valmis antamaan anteeksi. Kokeilepa pyytää anteeksi. Se voi olla vaikeaa, mutta antaa muuten melkoisen huojennuksen mielialaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta jeesustelua. En ole ensinnäkään ketään ikinä edes loukannut tuohon tapaan kuin sinä olet, etten olisi anteeksi saanut. Toiseksi, kyllä me muutkin osaamme pyytää anteeksi kuin sinä, ihan käskemättä.

Vierailija
2/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on todella rankkaa olla riidoissa läheisten kanssa. Mutta entäpä, kun läheinen on tehnyt todella väärin, kunnolla luottamuksen pettäen, EIKÄ edes pyydä anteeksi? En jaksaisi kantaa tätä vihaa sisälläni, mutta miten antaa anteeksi tuollaiselle henkilölle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan on juuri noin ettei pidä antaa anteeksi. Jos tulee kiusatuksia, kokee vääryyttää tai saa oikeutetonsa kohtelua, tulee vain jaksaa odottaa sopivaa hetkeä milloin sen kostaa. Ei se haittaa vaikka siihen menee vuosikymmeniä, ennen pitkää se tilaisuus tulee.

Vierailija
4/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:40"]

Kauheeta jeesustelua. En ole ensinnäkään ketään ikinä edes loukannut tuohon tapaan kuin sinä olet, etten olisi anteeksi saanut. Toiseksi, kyllä me muutkin osaamme pyytää anteeksi kuin sinä, ihan käskemättä.

[/quote]

Minua loukkasi tuo kommenttisi jeesustelusta. Enkä anna sinulle koskaan anteeksi. Onneksi olkoon, nyt sinäkin kuulut joukkoomme.

Vierailija
5/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerolle 2.

Osaamme siis PYYTÄÄ anteeksi, mutta osaammeko ANTAA anteeksi????

Vierailija
6/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pelkästään tee virheitä ja satuta toisia ymmärtämättään, vaan myös täysin tietoisesti ja tarkoitushakuisesti. Anteeksi pyytäminen on himpun verran vastoin näiden ihmisten tarkoitusperiä. Mitäpä suosittelet heille kaikessa herttaisessa sovinnollisuudessasi?

Vierailija
7/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei liikuta, annetaanko minulle anteeksi vai ei. Sehän ei ole minun vallassani enää. Omatuntoni on puhdas, kun olen pahoitellut vrhettäni ja koettanut hyvittää sen. Anteeksiantoa panttaava ihminen tekee haittaa vain itselleen.

Vierailija
8/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini on se, että kun se anteeksipyytäminen on jo itsessään monelle todella vaikeaa, niin JOS sitä joku teiltä pyytää, niin ANTAKAA anteeksi!

AP

Vierailija
9/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En anna koskaan!" (paitsi väkivaltaisille, juopoille, pettäjille, rikoksenuusijoille jne)

Tutumpi lausahdus suomalaisen naisen suusta.

Vierailija
10/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama juttu on elämässäni joita en anna anteeksi. Ennen annoin, tuntuu siltä että anteeksisaatuaan ihmiset tekevät vielä kamalampia juttuja. Kahdelle henkilölle en ole antanut anteeksi vaan sulkenut heidät kokonaan oman elämäni ulkopuolelle. He tekivät mun elämästä helvetin. Mua ei kiinnosta mitä he ajattelevat mun anteeksiantamattomuuksista nykyään.

Vierailija
11/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen asia, jota et voi antaa koskaan anteeksi?

Joku sanallinen loukkaus???

Päällekäynti?

Väkivalta?

Murha?

Väkivallan, ym ymmärrän, mutta sanallista loukkausta en

Vierailija
12/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:51"]

Muutama juttu on elämässäni joita en anna anteeksi. Ennen annoin, tuntuu siltä että anteeksisaatuaan ihmiset tekevät vielä kamalampia juttuja. Kahdelle henkilölle en ole antanut anteeksi vaan sulkenut heidät kokonaan oman elämäni ulkopuolelle. He tekivät mun elämästä helvetin. Mua ei kiinnosta mitä he ajattelevat mun anteeksiantamattomuuksista nykyään.

[/quote]

Anteeksi antaminen ei tarkoita sitä, että joku ihminen olisi pakko pitää elämässään. En minäkään tietenkään pidä ympärilläni ihmisiä, jotka jatkuvasti satuttavat, mutta olen silti antanut heille anteeksi. Sillä tavoin saan pidettyä katkeruuden loitolla.

Vierailija
13/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:48"]

Anteeksiantoa panttaava ihminen tekee haittaa vain itselleen.

[/quote] Älyllistä epärehellisyyttä ja suosittu fraasi, joka ei kestä päivänvaloa. Tätä mantraa toisteleva voisi hetken miettiä, mitä se merkitsee jos joku oikeasti tosielämässä kantaa kaunaa pitkäänkin ja harkitsee, miten ja milloin rankaisee sinua pahoista teoistasi. Pelko tekee elämälle hallaa, varsinkin perheellisellä, mutta muillakin. Puhumattakaan sitten siitä, kun se pelko vihdoin toteutuu.

Vierailija
14/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea vaan EI voi antaa anteeksi. Mua on loukattu, pilkattu ja halveksittu tavalla, jota en voi vain unohtaa. Vähän sama kuin nro 11, että annoin kaksi ensimmäistä kamalaa tekoa anteeksi vaikka tiukkaa teki. Mutta tämä oli suuri virhe koska kaikki vain paheni ja valehtelisin itsekin jos sanosin, että voin vielä eräälle ihmiselle antaa anteeksi.

Vierailija
15/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 14:56"]

Kaikkea vaan EI voi antaa anteeksi. Mua on loukattu, pilkattu ja halveksittu tavalla, jota en voi vain unohtaa. Vähän sama kuin nro 11, että annoin kaksi ensimmäistä kamalaa tekoa anteeksi vaikka tiukkaa teki. Mutta tämä oli suuri virhe koska kaikki vain paheni ja valehtelisin itsekin jos sanosin, että voin vielä eräälle ihmiselle antaa anteeksi.

[/quote]

Riippuu ihmisestä. Kaikki eivät selvästikään voi.

Vierailija
16/21 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pyytäminen on vastuun siirtämistä loukatulle.

Joutuu vielä loukkauksen lisäksi käsittelemään asian itsekseen ja antamaan sen toiselle anteeksi.

Loukkaajan pitäis itse tehdä työ ja antaa toiselle valmiiksi jotain sellaista joka saa hyväksymään toisen teon.

Vierailija
17/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna anteeksi, niin paljon pahaa saivat aikaan. Ja vielä vähemmän annan anteeksi siksi koska sinun mielestäsi olen huono ihminen, jos en anna. Niin kuin sanoit: meissä on kaikissa puutteemme. Minun anteeksiantoni tai - antamattomuus ovat minun asioitani, eivätkä kuulu muille pätkääkään.

Tai tietenkin sinä voit yrittää antaa minulle anteeksi sen, etten suostu/osaa antaa anteeksi. Saat luonnollisesti anteeksi, jos et pysty. 

Vierailija
18/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on todella rankkaa olla riidoissa läheisten kanssa. Mutta entäpä, kun läheinen on tehnyt todella väärin, kunnolla luottamuksen pettäen, EIKÄ edes pyydä anteeksi? En jaksaisi kantaa tätä vihaa sisälläni, mutta miten antaa anteeksi tuollaiselle henkilölle?

Tämä! Kun on täydellisesti selkään puukotettu ja viety matto jalkojen alta, ja konkreettiset vaikutukset näkyvät vielä vuosia tapahtuneen jälkeen,  niin on aika vaikea sanoa toiselle, että eipä tässä mitään..

19/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisi todella törkeällä tavalla loukannut, miksi ihmeessä antaisin anteeksi. En päästäisi enää tuollaosta ihmistä lähelleni. Minua loukkaavalla ei ole oikeutta olla elämässäni. Jättäisin ihan omaan arvoonsa sellaisen ihmisen. Hyviäkin ihmisiä on olemassa, miksi päästäisin lähelleni niitä huonoja. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
20/21 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita joita ei tarvitse anteeksi antaa. Itselläni on ainakin myös ihmisarvo, jos joku ei sitä kunnioita, se on hänen ongelma. Anteeksiantamattomuudesta en itse kärsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi