"En anna koskaan anteeksi!"
Luin tuolta toista palstaa ja tuo lause mm. jäi iskostumaan päähäni.
"En anna koskaan anteeksi!"
Meistä kukaan ei ole virheetön, ei, vaikka kuinka haluttaisiin olla.
Vaikka kuinka haluttaisiin elää virheetön elämä, emme siihen pysty.
Teemme virheitä, sanomme toisillemme sanoja, joilla emme edes ymmärrä satuttavamme toista. Joskus olemme väsyneitä, turhautuneita, stressaantuneitä. Silloin toisen ei paljon tarvitse sanoa poikkipuolista sanaa, kun "annamme tulla"
Mutta se, mitä me kaikille lapsillemmekin toivottavasti opetamme, ne kaksi sanaa: KIITOS ja ANTEEKSI.
Pyytäkäämme anteeksi, jos tiedämme tehneemme toista kohti väärin. Ja ANTAKAAMME ANTEEKSI, jos joku sitä meiltä pyytää.
Minulla on eräs henkilö, jota olen loukannut ja hän ei anna minulle kuulema koskaan anteeksi. Olen pyytänyt kymeniä kertoja, mutta hän on päätöksensä tehnyt. :(
Minun on kovin vaikea elää riidoissa toisten kanssa.
Mitäpä jos sinä, juuri SINÄ heti TÄNÄÄN pyytäisit joltakin anteeksi, jota olet joskus loukannut tai jolle et ole valmis antamaan anteeksi. Kokeilepa pyytää anteeksi. Se voi olla vaikeaa, mutta antaa muuten melkoisen huojennuksen mielialaan.
Toki tietysti anteeksi antaa, jos on itsekin osa syyllinen asiaan liittyen. Tiettyjä juttuja ri vaan voi antaa anteeksi, etenkään jos itse kohtelee toista kauniisti.