Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Uskonasiat.Luokittele itsesi.

Vierailija
03.04.2014 |

a) ateisti

b) omalla tavallaan uskova, mutta uskontokuntaan sitoutumaton

c) tiettyyn uskontokuntaan kuuluva ja uskova

Jos et kuulu mihinkään näistä joudut perustelemaan. Esim kuulun... mutta en usko.... koska....

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B

Vierailija
2/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Panteisti, mystikko, kaikkia uskontoja kunnioittava mutta mihinkään sitoutumaton, omaan intuitiiviseen kokemukseen uskonsa perustava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ateisti

Vierailija
4/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta eronnut ja paljon uskonasioita aina pohtinut b.

Vierailija
5/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
6/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani uskonnoton, mutta kai se tuolla jaolla on silloin sama kuin ateisti.

Vierailija
7/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnoton, ateisti ja agnostikko.

Vierailija
8/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C. Kristitty.

Vierailija
9/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti.

Vierailija
10/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vailla uskontoa. En halua olla "ateisti", sillä se kuulostaa liian paatokselliselta, aktiiviselta ja äänekkäältä hyökkäävyydeltä.

Vierailija
11/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Uskon Raamatun Jumalaan ja Jeesukseen, ja haluan elää Raamatun opetusten mukaan sen ymmärryksen ja voiman mukaan joka minulla on. En kuulu kirkkoon enkä maallisiin seurakunta lahkoihin. Raamatun mukaan on olemassa vain yksi seurakunta, Kristuksen morsian ja ruumis, johon ei voida liittyä, vaan siihen synnytään uudestisyntymisen kautta.

Vierailija
12/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ateistin ja agnostikon väliltä.

Vierailija
13/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu.

Olen agnostikko. Ja tässä välissä haluaisin täsmentää, että sellainen agnostikko, jonka mielestä sellaisista asioista on turhaa väitellä, joissa ei ole todisteita suuntaan eikä toiseen, ts. se on ajanhukkaa. Minulla ei ole mitään ateisteja eikä uskovia vastaan, mutta henkilökohtaisesti olen ärsyyntynyt siitä riidasta, tappelusta ja sodasta jonka tämä aihe saa aikaan. Pysyn mieluiten sivussa ja ajattelen omia ajatuksiani.

En usko jumalaan. Uskon toisinaan kohtaloon (elämässäni on tapahtunut asioita, jotka ovat uskomattomia ja järjellä selittämättömiä). Uskon, että kuolemanjälkeistä elämää on, mutta se ei ole riippuvainen teoistamme elämämme aikana. Uskon, että kuolemanjälkeinen elämä on sitä, että elää omassa henkilökohtaisessa paratiisissa niiden ihmisten, eläinten ja asioiden kanssa, jotka ovat olleet tärkeitä ja rakkaita ja joita kaipaa. Toisin sanoen ikuinen täydellinen elämä, mutta se ei ole samalla tavalla todellista kuin tämä "oikea elämä". Ennemminkin kuin unta, josta ei koskaan herää. Olematta olemassa enää.

Vierailija
14/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Mua ei haittaa vaikka suvivirsi kouluissa. Eduskunnan jumalanpalvelukset kyllä tuntuu tosi oudoilta.

Vierailija
15/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:30"]

Jotain ateistin ja agnostikon väliltä.

[/quote]

Tämä on mahdotonta. Nämä eivät sijaitse samalla janalla. Voit olla teisti tai ateisti, gnostikko tai agnostikko. Ensin mainittu määre kertoo, onko sinulla jumaluskoa. Toinen kertoo, voiko sinusta jumalien olemassaolosta saada luotettavaa tietoa.

Vierailija
16/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon jumalaan, joka on läsnä kaikkialla maailmassa, luonnossa, meissä ihmisissä ja eläimissä. Jumala on henki joka on kaikkialla läsnä, joka solussamme ja ohjaa niiden toimintaa. Rauha ja hyväntahtoisuus ovat jumalan läsnäolon merkkejä maailmassa. Parantuminen, solujen uudistuminen ja elämän ihme ovat myös jumalan aikaan saannoksia. Mun uskossa on myös panteistisia viboja koska uskon että luonto on yhtä kun jumala. 

Vierailija
17/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty, en kuulu mihinkään seurakuntaan.

Vierailija
18/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa tapakristitty, haluan kuulua seurakuntaani koska käyn lasten kanssa joskus seurakunnan järjestämässä tilaisuudessa, ja esikoiseni on ollut koko teini-ikänsä mukana monessa seurakunnan jutussa, esim. vetänyt tyttökerhoa, ollut isosena ja kuulunut kuoroon.

Uskon kyllä Jumalaan, mutta ei raamattuun sanasta sanaan, minä uskon että Jumala loi meille ihmisille aivot ja antoi luvan käyttää niitä, jos joku ihminen on kirjoittanut pari tuhatta vuotta sitten jotain, ei se päde enää yksityiskohdiltaan tähän päivään. Vain punainen lanka joka tulee pääasiassa Jeesuksen elämän opetuksista pätee tänä päivänä, ja tietysti kymmenen käskyä toimii aika hyvin vieläkin.

Vierailija
19/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ateisti, mieheni on luultavasti uskovainen, erosi kirkosta verojen vuoksi (en hyväksy). Lapset kuuluvat kirkkoon. Käymme kaikki juhlapyhät  läpi, esimerkiksi våffeldagen (Neitsyt Marian kirkastumispäivä), No  joulu on joulu tietenkin.. kerron mistä nämä perinteet johtuvat, kerron myös muinais-suomalaisista uskoista.

Koulussamme suvivirttä lauletaan kovalla äänellä, ainoat jotka postuvat ovat minä, ja pari suomalaista vanhempaa. (minä en voi olla siellä koska lapset häpeää kun alan rääkymään ja joka kerta.) Muslimit ja muihin uskontokuntiin kuuluvat laulavat iloisesti mukana, tämähän on merkki että kesäloma alkaa.

Vierailija
20/30 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, kahdesti kastettu kristitty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä