Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
321/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen auringonlaskukuvia ja muita kummallisia luontokuvia Joo, on varmasti ollut kivan näköistä, mutta niin ne on kaikki muutkin nähneet hienoja pilviä, aaltoja, metsiä ja mitä tahansa.

Samoin kesäiset kukkakuvat, huoh! Ja syksyn tullen kuvat sienistä, wtf??

Vierailija
322/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen auringonlaskukuvia ja muita kummallisia luontokuvia Joo, on varmasti ollut kivan näköistä, mutta niin ne on kaikki muutkin nähneet hienoja pilviä, aaltoja, metsiä ja mitä tahansa.

Veikkaan että nää häiritsee aika harvoja? Kauniita kuvia on kiva katsella.

Taidat itse laittaa vain niitä tissi törröhuuliselfieitä, niin siksi häiritsee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset hankkii kotiinsa maljakkoon kukkia? Siksi että ne ovat kauniita. Samasta syystä myös someen postataan kuvia kukista; koska ne ovat kauniita.

Vierailija
324/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset hankkii kotiinsa maljakkoon kukkia? Siksi että ne ovat kauniita. Samasta syystä myös someen postataan kuvia kukista; koska ne ovat kauniita.

Juu, on varmaan kauniita, mutta kun niissä ei ole mitään erikoista. Juu, sulla on kukkia maljakossa, mutta kun niitä samoja kukkia on kaikilla muillakin!

Vierailija
325/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ilmiö, että on mokannut todella nolosti, mitä ei halua kenenkään tietoon, ei kenenkään, (esim kulkenut pitkin kaupunkia vessapaperi lahkeessaan tai pylly näkynyt jotenkin oudosti hameen läpi ym) ....niin nämä tarinat sitten JAETAAN tuhansille kavereille tai seuraajille somessa. En tajua tämän asian ydintä. Saahan siitä muut hyvät naurut somessa, mutta jos itseä hävettää niin miksi jakaa siitä tietoa isommalle joukolle.

Häpeän tunne monesti levittyy kun itse pääsee passiivisesta "uhrin asemasta" jakamaan asian ja nauramaan itselleen ja oletettavasti kaverit nauravat asialle eikä sinulle itsellesi. Ja onhan se muillekin nolo-niiloille ihan hyvä esimerkki, että elämä ei ole niin vakavaa eikä niitä nolojakaan hetkiä tarvitse vuosia hautoa itsekseen ja paisutella. Myönnän että itse kuulun tähän kategoriaan, että postaan vähemmän niitä normielämän ihan kivasti menneitä asioita (koska en halua antaa kuvaa somen postikortti elämästä), mutta sitten joku kommelluspäivä saa kirjoittamaan kuulumisia.

Vierailija
326/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun fiidi on täynnä pilvi ja sienikuvia, niin kyllä vaan alkaa häiritsemään.

Ja ei, en ole laittanut ainuttakaan törrökuvaa.

Vierailija
327/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍

Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.

Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt.

Mä tykkään, kun nuo keski-ikäiset setämiehet kommentoi. Jos laitan seksikkään kuvan someen julkiseksi, kai sitä nyt saa huomioida ja kommentoida?! Myös niillä setämiehollä on oikeus kommentoida. Ja mä tykkään.

-n24

Vierailija
328/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraat sitä fiidiä jos ei kiinnosta? Anna muiden seurata ja seuraa sinä niitä mitkä sua ilostuttaa.

Vierailija
329/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seuraat sitä fiidiä jos ei kiinnosta? Anna muiden seurata ja seuraa sinä niitä mitkä sua ilostuttaa.

Ööö... eiks tän ketjun pointti ollut ihmetellä toisten somekäyttäytymistä? Ja mua nyt vaan sattuu ihmetyttämään nuo ainaiset sieni- ja auringonlaskukuvat. Tai mökkirannat. Tai kukat.

330/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin alatyylinen ja r******nen kommentointi omalla nimellä ja kuvalla. Asioista saa olla eri mieltä, mutta öyhötys-kommentointi on jotenkin niin säälittävää ja myötähäpeää synnyttävää.  

Vierailija
331/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten sinisilmäisyys. uskovat kaiken mitä kirjoitetaan -varsinkin omalla nimellä- koska kukaanhan ei ikinä valehtele.

Nämä ovat varmaan niitä samoja jotka naureskelevat muille jotka ovat menneet lankaan kun Hannu Hanhinen "poliisista" on soittanut ja kysellyt tunnuksia koska tilille oli "hyökätty".

Vierailija
332/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kaikki kirjoitetaan englanniksi. Nuorilta ymmärrän mutten kuusikymppisiltä. Sekin on outoa että se kihlauspäivä on näkyvissä instassa, miksi sen pitäs näkyä. Muutenkin keski-ikästen menot instassa huvittavat, ovat ikäkriisissä pahasti.

Vierailija
333/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍

Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.

Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt.

Mä tykkään, kun nuo keski-ikäiset setämiehet kommentoi. Jos laitan seksikkään kuvan someen julkiseksi, kai sitä nyt saa huomioida ja kommentoida?! Myös niillä setämiehollä on oikeus kommentoida. Ja mä tykkään.

-n24

Joo niin varmaan. :D n24=Pera54

Vierailija
334/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö... eiks tän ketjun pointti ollut ihmetellä toisten somekäyttäytymistä? Ja mua nyt vaan sattuu ihmetyttämään nuo ainaiset sieni- ja auringonlaskukuvat. Tai mökkirannat. Tai kukat.

Mikäs sua kiinnostaa? Bilekuvat?

Vierailija
335/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua näyttää kuitenkin kiinnostavan ventovieraiden ihmisten mielipiteet täällä.

Vierailija
336/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapariskunta, päälle 50, elelee kahdestaan jotain somekulissielämää. Ne ottaa toisistaan kuvia ja postailullaan niitä ja kommentoi sitten toistensa kuvia. Joulunakin olivat, kun katselin hieman joulun jälkeen, postailleet omasta kahdestaan vietetystä joulusta useita päivityksiä joka päivä eri tilanteista. Saunasta, joulupöydästä, joulukuisesta, lahjoista, virtuaalitapaamisistaan, takkatulesta, koirasta, jne. jne. Mietin, onko jotenkin tyhjää, jos some on merkittävässä roolissa juhlapyhinäkin. Lisäksi mietin, millaista se heidän kahdestaan vietetty aika on. Miettivätkö siellä, että mitä postaavat ja millaisia kuvia ottavat, mitä kirjoittavat ja seuraavat vielä tykkäyksiä ja kommentointeja jatkuvasti. Jotenkin säälittävää.

Vierailija
337/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä muuta somea kuin FB:tä. Ja kaikki kaverit ovat sellaisia jotka tunnen. En hyväksy kaveriksi vieraita, edes kaverin kavereita.

Muut asiat eivät ärsytä, paitsi ne liikkuvat, vilkkuvat ja välkkyvät giffit. En ymmärrä niiden ideaa.

Vierailija
338/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva muistojen jakaminen,näet samat muistot vuoden välein. Vihjaileva kirjoittelu jostain asiasta,mitään ei kuitenkaan kerrota vaan jos kysytään tulee et laitan yv. Ja pilkunviilaajana ärsyttää kun ei osata yhdyssanoja,joissain tapauksissa asiakin muuttuu kun kirjoitetaan sanat erikseen.

Vierailija
339/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin IG:ssa näkee joka päivä niitä videoita, joissa kuvattu (tai tehty jollakin ohjelmalla, en tunne asiaa) kohdetta silleen läheltä - kauempaa-läheltä-kauempaa ja siihen joku OMG välkkyvä tekstitykitys päälle. Sattuu silmiin oikeesti, ei pysty katsomaan!

Vierailija
340/478 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometetaan kyläpaikoissa kokoajan, vieläpä voimakkain viestiäänin! Halventavaa isäntäväkeä kohtaan. Itse en edes kehtaisi.

Kännykkä pois tai ulos talosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme