Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
301/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kaksi tuttuani, jotka tunsin hyvin, ovatt jakaneet itsestään meikittömiä kuviaan. SIis LÄHELTÄ otettuja, ja sanoisinko, ei niin hehkeitä. Ymmärrän itsekin että sen kuvan ottohetkellä se sattaa vaikuttaa hyvältä, vaikka ikää onkin jo melkein 50- Mut....joku sokeus omalle ulkonäölle on iskenyt. En laittais isona lähikuvana jotain rumanaamaista kuvaani minnekkään nettiin. Se on siellä ja pysyy.

Vierailija
302/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltähän se mahtaa jostain 13-20 vuotiaasta pojasta tuntua kun äitin kaverinainen (ikää n 50), yksi sadoista kaveriesta, tunkee facebook kaveriksi? Ja käy tykkäämässä joka postausta nuoren facebookissa kuin olisi paras kaveri? Tunnen tämmösen naisen. Hänellä on joku vakava läheisriippuvuus, hahmottaa oman elämänsä vain toisten kautta. TOdella rasittava. Joka AINOAN tutun lapsen fb kaverina. Ymmärrän omat kummilapset tai sukulaiset mutta jotain rajaa. Hei, NE NUORT EI HALUU SUA FACEKAVEREIKSEEN!!! hanki oma elämä. Anna nuorten hengata oman ikäryhmänsä kanssa keskenään. Sulla ei oo heille mitään annettavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltähän se mahtaa jostain 13-20 vuotiaasta pojasta tuntua kun äitin kaverinainen (ikää n 50), yksi sadoista kaveriesta, tunkee facebook kaveriksi? Ja käy tykkäämässä joka postausta nuoren facebookissa kuin olisi paras kaveri? Tunnen tämmösen naisen. Hänellä on joku vakava läheisriippuvuus, hahmottaa oman elämänsä vain toisten kautta. TOdella rasittava. Joka AINOAN tutun lapsen fb kaverina. Ymmärrän omat kummilapset tai sukulaiset mutta jotain rajaa. Hei, NE NUORT EI HALUU SUA FACEKAVEREIKSEEN!!! hanki oma elämä. Anna nuorten hengata oman ikäryhmänsä kanssa keskenään. Sulla ei oo heille mitään annettavaa!

Vierailija
304/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku ruinaa rahaa niin pakko kirjoittaa siihen ruinaus päivitykseen että antaa rahaa jotta muutkin näkevät miten hyvä ihminen tässä onkaan.

Joku päättää täysin asiasta poiketen kehua jotain tuntematonta "Ei mulla muuta mut ap oot ihan super kaunis!" Kylläpä sinä oletkin sitten niiiin ihana hyvän mielen levittäjä! Tai sitten et vaan rasittava mielistelijä joka kehuu muita vain siksi että itseä pidettäisi jotenkin tooooosi kivana.

Vierailija
305/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummastelen ihmisiä, jotka huomaavat kun joku sadoista "ystävistä" poistaa heidät listaltaan / poistuu facesta tms. Aikoinaan en edes huomannut näitä mutta joskus havahduin siihen, että kaverimäärä muuttui. Onko näillä ihmisillä joku sininen ruutuvihko / excel, mistä he näkevät tämän asian?

Vierailija
306/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää ihmisten (naisten) narsismi sosiaalisessa mediassa. Profiilit täynnä selfieitä, sekä kavereiden kehuvia kommentteja tyyliin ihana, rakas blaablaa. Mihin vett... tämä maailma on menossa? 

Vierailija
307/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää eräs tuttu jonka kaikki postaukset liittyy kumppaniin. Lisäksi lässyttää ärsyttäviä onnellisuus ja rakastan sua juttuja melkein joka postauksessa. Olet maailman paras mies jne. Mitä jos sanois sen suoraan sille miehelleen eikä somen kautta kaikille?

Vierailija
308/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mikään. Tuntuu, että ihmiset käyttäytyvät somessa pitkälle samalla tavalla kuin livenä. Erona on lähinnä teho levinneisyydessä.

Vierailija
309/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, kaksi tuttuani, jotka tunsin hyvin, ovatt jakaneet itsestään meikittömiä kuviaan. SIis LÄHELTÄ otettuja, ja sanoisinko, ei niin hehkeitä. Ymmärrän itsekin että sen kuvan ottohetkellä se sattaa vaikuttaa hyvältä, vaikka ikää onkin jo melkein 50- Mut....joku sokeus omalle ulkonäölle on iskenyt. En laittais isona lähikuvana jotain rumanaamaista kuvaani minnekkään nettiin. Se on siellä ja pysyy.

Sanotaanko jossain, että saa postata vaan kauniita kuvia? Rumat pysykööt lestissään, eli älkää julkaiko kuvia itsestänne, muuta kuin kunnolla (lähes tuntemattomaksi) tällättynä tai kunnon filttereillä!

Herkimmät saa rumista kuvista traumoja.

Vierailija
310/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka vastaa kysymykseen, vaikka eivät tiedä vastausta. Joku kysyy tunnistaako joku linnun ja vastaus on "oisko peippo, tai ehkä varpunen en oikein tiedä" "varmasti on punatulkku!" vaikka oikea vastaus olisi talitiainen. Toinen mitä en ymmärrä on ne, jotka ei nähtävästi lue aiempia vastauksia ollenkaan vaan kommentoi sadannen kerran "talitiainen", vaikka kysymys on kysytty edellisenä päivänä ja vastaus on selvästikin jo saatu.

Nää on noloja....

Sitten on niitä, jotka vastaa joihinkin firmojen postauksiin, että "mukana", vaikka kyseessä ei ole arvonta ja vaikka olisi virus, niin silti typeränä vastailevat. Ei siinä, jos ei heti hoksaa, mihin vastaa, mutta poistaisi edes viestin, kun on huomannut. Vai lukevatko ihmiset fb:tä toisella silmällä ja tykkäilevät ja vastailevat ihan ohi mennen ja lukematta?

Vierailija
311/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää eräs tuttu jonka kaikki postaukset liittyy kumppaniin. Lisäksi lässyttää ärsyttäviä onnellisuus ja rakastan sua juttuja melkein joka postauksessa. Olet maailman paras mies jne. Mitä jos sanois sen suoraan sille miehelleen eikä somen kautta kaikille?

Minä tunnen yhden, joka vannoo rakkauttaan ja kiittelee miestään esim hääpäivina siitä, että mies on jaksanut pysyä hänen rinnallaan. No mikäpä siinä, mutta kun tuo kyseinen mies ei edes ole fb:ssä niin ei varmasti mene kiitokset perille. Kertois vaan nuokin terveiset ja kiitokset suoraan miehelleen, eikä meille  fb ystävilleen.

Vierailija
312/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku postaa väärinymmärretyn "tiivistelmän" jostain uutisesta tai toisen sanomisista, ja lauma ihmisiä liittyy tuohtumukseen tarkistamatta ollenkaan, mistä asiassa oli oikeasti kyse.

Tätä tapahtuu myös tällä palstalla tämän tästä. Ketjun avauksessa kauhistellaan jotain asiaa ja annetaan linkki uutiseen. Sitten mammat kerääntyvät joukolla kauhistelemaan, että onpa törkeää ja hirveää, vaikka jos vaivautuisivat edes avaamaan sen linkin, huomaisivat ettei se kauhistelun aihe edes pidä paikkaansa.

Tästä hyvä esimerkki oli taannoin ketjut, joissa kauhisteltiin sitä, että Suomi jakaa kaikki koronarokotteet ulkomaille ja jättää oman kansan ilman. Käsittämättömän moni ei ilmeisesti edes lukenut aloitukseen linkitettyä uutista, jossa ihan selvällä suomen kielellä kerrottiin, että ensisijaisesti on tarkoitus varmistaa se, että jokainen suomalainen saa rokotteen halutessaan, mutta jos niitä jää yli, niitä voidaan jakaa esimerkiksi kehitysmaihin.

.

Just vasta naureskelin Facebookissa ihmisten kommentteja kun Toni Niemisen kerrottiin saaneen perheenlisäystä uuden naisystävänsä kanssa. Oikein näppärä klikkiotsikko toimittajalta mutta kun ei jakseta klikata ja lukea että lemmikistä kyse. No joka toinen kommentoi ehkäisyn puutteesta tai miksi sitä ei osata vieläkään käyttää. Ja omilla nimillään kommentoivat :D 

Vierailija
313/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä harrastan tätä välillä. Suurin osa kuvistani esittää paraatiminää: on meikattu, harjoiteltu ilmeitä ja valittu miljardista selfiestä se parhaiten onnistunut.

Sitten vain välillä tulee halu näyttää kaikille, mikä on totuus, kun ikää on se lähes 50 vuotta.

Koetan kai näin hiukan hillitä narsismia itsessäni.

Vierailija
314/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöllin lötkäyttely tai siitä puhuminen ei kuulu sosiaaliseen mediaan millään muotoa. Ei vaikka mittaa olisikin.

Vierailija
315/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍

Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.

Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt.

En ymmärrä miten joku voi luulla, että naiset ihään katsomatta haluaa huomioa miehiltä. 

Näin ei todellakaan ole. Ja enemmänkin naiset säälii näitä nuoria tyttöjä sen takia, kun vanhat ukot kuolaa perään. Jokainen meistä on ollut se nuori nainen ja tietää, miten kamallaa on, kun papat kuolaa perään. Se ei todellakaan imartele vään ällöttää.

Enkä ainakaan itse kaipaa vieraiden miesten ihailua, enkä kyllä tuttujenkaan. Miksi minua pitäisi ihailla jotenkin erityisesti? Oma mies näyttää palvovan ja se riittää.Ja keski-ikäiset naiset saa varmasti ihailua ihan tarpeeksi jos sitä kaipaavat.  Suurinta osaa miehiä kun kiinnostaa ne oman ikäiset. Jotkut pervot kuolaa myös niitä, joka ikänsä puolesta sopisivat heidän lapsenlapsikseen. Ja se ei kyllä imartele ketään, eikä kukaan ole tuollaiset ihailusta kateellinen.

Tosin nämä papat ehkä niin luulee, kuten edellinenkin kommentti antaa ymmärtää :D[/quote

Älä valehtele itsellesi. Nuoret naiset tykkäävät kun keski-ikäinen komea mies huomoi ja miestä ei kiinnosta omanikäiset kurttanat vaan nuoret ja kauniit naiset. Keski-ikäiset naiset eivät saa ihailua enää edes siltä lähibaarin puliukolta ja sinunkin miehesi katsoo nuorempia ja kiinteämpiä naisia.

Hahahaa, niinhän sinä itsellesi uskottelet, että kaikki miehet ovat , miten sen nyt kauniisti sanoisi, jälkeenjääneitä ped******jä. Sillähän sitä aina selitellään, kun tehdään väärin, että kun kaikki muutkin.

Sanotaanko näin, että normaalia keski-ikäistä miestä kiinnostaa se keski-ikäinen nainen, kun hän ei halua lasta kumppanikseen, mutta tietenkin on sitten näitä, jotka jahtaa omien lastensa ikäisiä/ lastenlasten ikäisiä tyttöjä, mutta se ei ole normaalia. 

Kaikki miehet eivät suinkaan ole jammusetiä vaikka niin haluat uskotella meille ja itsellesi.

Toki minäkin nään jos nuori mies on komea, mutta ei se minussa herätä mitään ""ooo, oletpa komea, pusi pusi " reaktiota, enkä ikinä menisi kommentoimaan noin johonkin oman poikani ikäisen pojan/miehen kuvaan.

Ja olen ihan varma, että jos mies mies katselee jotakin muuta naista kuin minua, niin sekin nainen on keski-ikäinen, eikä varmasti meidän tyttöjen ikäinen.  Sillä on järki päässä, vaikka sinä näytät luulevan, että kenelläkään miehellä ei ole aivoja vaan muna vie.

Mutta siis, tämä ei ole tämän ketjun aihe.

Älä valehtele itsellesi, äläkä vääristele. Katkerilla keski-ikäisillä ruusuilla on tapana yrittää väittää tervettä ikäistään heteromiestä pedofiiliksi jos tämä katselee 20v naisia eli naista parhaassa iässään, joka kiinnittää kaikenikäisten miesten huomon aina niistä ikäisistään finninaamoista 90v mieheen.

Ei keski-ikäinen komistus halua mitään ikäistään homepillua vaan nuoremman naisen. Se Frendit-komistus Mathew Perrykin kihlasi juuri 22v nuoremman naisen.

Se, että keski-ikäinen mies haluaa lisäätymiskyvytöntä tätiä se ei ole sitä normaalia. Normaali mies pyrkii aina parittelemaan hedelmällisimmillään olevan naisen eli noin 20v naisen kanssa.

Dannykin panee 19v kaunotarta vaikka on jo 78v

Vaikka oletkin vain trolli, vastaan sinulle, koska olet niin väärässä. 90v mies ei todellakaan kiinnitä 20v vuotiaaseen  sellaista kiinnostusta, koska pitää tätä ihan lapsena. Mitä  vanhemmaksi ihminen (myös mies) tulee, sen nuoremmalta alkaa nuoremmat ihmiset näyttämään. Kaikki alle 30v näyttää jo kuusikymppisestä lapsilta. 

Sanonta, "kun lääkärit alkaa näyttämään lapsilta" tiedät olevasi vanha, ei ole tuulesta temmattu.

Tässä iässä ne lääkäritkin todellakin näyttää nuorilta tyttösiltä tai poikasilta.

Muistan kuinka ollessani 50v kävin kuntouttamassa vanhoja ihmisiä. He eivät tietenkään tienneet ikääni, ja monen mielestä olin tehnyt lapset tosi nuorena, kun esikoinen oli jo 15v(todellisuudessa olin siis tehnyt lapset vanhana)

Päivittelivät, että miten minulla voi olla niin vanhoja lapsia. Joku voisi luulla, että papat ja mummot olivat vain vieraskoreita, mutta näin ei ole. Vanhan ihmisen silmään kun se keski-ikäinenkin näyttää vielä ihan nuorelta.

Muistan kuinka yksi mummo puhui aina pojastaan ja hänen vaimostaan "nuorisona". Poika ja hänen vaimonsa olivat molemmat yli 40v.

Tämä on muuten totta. Itse työskentelen vanhusten parissa ja lähes kaikki kohtaamani ikäihmiset kutsuvat minua nuoreksi tytöksi ja olen ”ihan nuorisoa”, vaikka olen reilu 30-vuotias :’D

Ei tuo vielä mitään (kun oletkin aika nuori), mutta kun minäkin 60v saan  tk:n vuodeosastolla kuulla, miten minun kelpaa, kun olen vielä nuori ja jalka nousee kevyesti. 

No kyllähän se 60v varmaan tuntuu 90v mielestä "nuorelta", kun ollaanhan sitä sentään 30v nuorempi :D

Vierailija
316/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää melkein kaikki somekäyttäytyminen, ja vihaan melkein kaikkia somessa, paitsi lähimpiä ystäviäni ja perhettäni. Silti selaan sitä monta tuntia päivässä.

Ja annas kun arvaan, sullakin on "kavereita" vähintään 200 :D

Vierailija
317/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria tuskin haittaa, sillä heille face on juuri vanhoja sukulaisia varten käytettävä some. Ne yksityisemmät sometukset tehdään sitten ihan eri paikkoihin.

Vierailija
318/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitettyä lehtiartikkelia kommentoivat, jotka selvästi eivät ole lukeneet koko artikkelia.

Vierailija
319/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen niitä, joilla lukee työpaikka profiilissa ja kommentoivat työhönsä viitaten jossain Iltalehden profiilissa tai isoissa ryhmissä. Edim. Iltalehdessä juttu jostain kaupanalan ongelmasta ja somettaja kommentoi, miten hänellä sama ja tekis mieli vetää asiakasta turpaan ja työpaikkana näkyy Tokmanni.

Näitä on pilvin pimein, eikö ääliöt tajua kun kirjaavat työpaikan profiiliin, niin edustavat työnantajaansa ja työnantajalla voi kuitenkin olla vähän erilainen tavoite somenäkyvyydelleen.

Vierailija
320/478 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagramissa sellaisia tyyppejä, jotka haluavat itselleen seuraajia, mutta eivät itse halua seurata ketään. Alkavat ensin seuraamaan sua, sitten kun itse seuraat takaisin, niin lopettavat seuraamisesi. Näin sai taas itselleen yhden seuraajan. Onko siinä jotain noloa, että seuraa itse useampia, kuin itsellä on seuraajia, vai mikä juttu tää on?

Nämä tunnistaa etukäteen yleensä siitä, että alkavat seuraamaan sua, vaikka eivät ole koskaan tykänneet yhdestäkään kuvastasi. Itselläni on sellainen periaate, että mä seuraan sellaisia tilejä, joista oikeasti pidän. Luonnollisestikin myös tykkään niiden ihmisten kuvista. En kaipaa itsellenikään mitään ns. "koristeseuraajia", vaan toivon että minua seuraavat ihmiset oikeasti tykkäävät kuvistani. Mä en ala seuraamaan jokaista minua seuraamaan alkanutta pelkästään vastavuoroisuusperiaatteella, varsinkin, jollei se ihminen ole tykännyt yhdestäkään kuvastani. Tuo on pelkkää seuraajien kalastelua, enkä henkilökohtaisesti ymmärrä sitä ollenkaan.

Kaikenlaista kummaa somessa tapahtuu, mutta eniten ihmetyttää tässä yllä olevan kirjoittajan kaltaiset ihmiset, jotka onnistuvat tekemään itselleen someen liittyviä ongelmia. Suomessa asuu todellakin maailman onnellisin kansa, kun jollekin esim. tällainen koristeseuraaja voi olla harmituksen kohde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi