Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
Tän korona-ajan ilmiönä omien valintojen piilottelu somessa:
Nyt joululomalla tosi moni tuttu on suunnannut pohjoiseen viettämään lomaa. Somessa huomaan, että tätä tietyllä tasolla piilotellaan. Eli julkaistaan kyllä kuvia lumisista maisemista ja muusta, mutta varotaan sanomasta "lähdettiin koko perheen kans Lappiin lomalle". Puhutaan vaan lomasta, lumesta tai hehkutetaan perheen kans vietettyä aikaa. Mä en ymmärrä, miksi ei voi suoraselkäisesti seistä omien valintojen takana ja ihan reippaasti sanoa, jos on nähnyt nyt korona-aikana sopivaksi matkustaa Lappiin?
Oman iän paljastumisen pelko somessa. Eli julkaistaan kyllä mielellään kuvia omista synttäreistä tai muistetaan kertoa, että tänään on mun syntymäpäivä, muttei vahingossakaan mainita paljonko ikää on mittarissa. Auta armias, jos joku erehtyy kommenteissa mainitsemaan ikäsi tai vitsailemaan iästäsi :D
Vierailija kirjoitti:
Oman iän paljastumisen pelko somessa. Eli julkaistaan kyllä mielellään kuvia omista synttäreistä tai muistetaan kertoa, että tänään on mun syntymäpäivä, muttei vahingossakaan mainita paljonko ikää on mittarissa. Auta armias, jos joku erehtyy kommenteissa mainitsemaan ikäsi tai vitsailemaan iästäsi :D
Enpä tiedä onko tuo ihme, oman iän piilottelu. Kun tälläkin palstalla kaikki 40+ naiset kuulemma ovat kuivia, rupsahtaneita kurppia yhtäkaikki yksilöstä riippumatta.
N-77
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä onko tuo ihme, oman iän piilottelu. Kun tälläkin palstalla kaikki 40+ naiset kuulemma ovat kuivia, rupsahtaneita kurppia yhtäkaikki yksilöstä riippumatta.
N-77
Minä en tunne itseäni vanhaksi, kiitos estrin+dhea:n.
N-77
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-77
Minä en tunne itseäni vanhaksi, kiitos estrin+dhea:n.
N-77
Siis estrogeenin.
N-77
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa sellaisia tyyppejä, jotka haluavat itselleen seuraajia, mutta eivät itse halua seurata ketään. Alkavat ensin seuraamaan sua, sitten kun itse seuraat takaisin, niin lopettavat seuraamisesi. Näin sai taas itselleen yhden seuraajan. Onko siinä jotain noloa, että seuraa itse useampia, kuin itsellä on seuraajia, vai mikä juttu tää on?
Nämä tunnistaa etukäteen yleensä siitä, että alkavat seuraamaan sua, vaikka eivät ole koskaan tykänneet yhdestäkään kuvastasi. Itselläni on sellainen periaate, että mä seuraan sellaisia tilejä, joista oikeasti pidän. Luonnollisestikin myös tykkään niiden ihmisten kuvista. En kaipaa itsellenikään mitään ns. "koristeseuraajia", vaan toivon että minua seuraavat ihmiset oikeasti tykkäävät kuvistani. Mä en ala seuraamaan jokaista minua seuraamaan alkanutta pelkästään vastavuoroisuusperiaatteella, varsinkin, jollei se ihminen ole tykännyt yhdestäkään kuvastani. Tuo on pelkkää seuraajien kalastelua, enkä henkilökohtaisesti ymmärrä sitä ollenkaan.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Kertokaahan mulle. Miksi joku poseeraa näytellen tissejään napit auki paidaassa, ja yöpaisoissa jatkuvasti Instassa? Minusta tälläinen henkilö hakee jotain ihme hyväksyntää miehiltä. Oletteko samaa mieltä? Vai onko jotakin mitä minä en ymmärrä?
N-77
Oikein kerjäämällä kerjätään vieläpä kommentteja siitä miten ihana on muiden (miesten) mielestä. En vain voi kuvitella että itse tekisin tälläistä, vaikka näytän suht nuorelta, enkä ole rumakaan. Joillakin kai on vain tarve saada kehuja ja palvontaa jatkuvasti?
N-77
Huuhaan puolesta puhuvat tyypit, siis oikeat ihmiset. Ymmärrän, että trollit vetävät oman rahoittajansa linjaa, mutta kun luokanope Kirsti 38 v. alkaa vakavassa postauksessa kertoa netistä löytämiään "totuuksia", jotka ovat toinen toistaan perättömämmistä lähteistä... Herättää järkyttävää myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Seuraajien ja tykkäysten ostaminen instassa.
Profiilit jotka on tehty kissoille!
Seuraajien ja tykkäysten ostamista en ymmärrä, mutta minusta kissaprofiilit on ihan kivoja. Kissat on suloisia! Nuo profiilithan onkin yleensä tarkoitettu niille, ovat kiinnostuneita kissoista ja tykkäävät katsella niiden kuvia. Niitä ei siis tarvitse seurata, jollei kissat kiinnosta. En minäkään seuraa moottoripyörätilejä kun en ole aiheesta kiinnostunut, mutta en kuitenkaan ihmettele, miksi sellaisia tilejä on. Kyllä niillekin moottoripyöristä kiinnostuneita seuraajia näyttää riittävän, joten silloin niille on selvästi tilaus olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiilit jotka on tehty kissoille!Seuraajien ja tykkäysten ostamista en ymmärrä, mutta minusta kissaprofiilit on ihan kivoja. Kissat on suloisia! Nuo profiilithan onkin yleensä tarkoitettu niille, ovat kiinnostuneita kissoista ja tykkäävät katsella niiden kuvia. Niitä ei siis tarvitse seurata, jollei kissat kiinnosta. En minäkään seuraa moottoripyörätilejä kun en ole aiheesta kiinnostunut, mutta en kuitenkaan ihmettele, miksi sellaisia tilejä on. Kyllä niillekin moottoripyöristä kiinnostuneita seuraajia näyttää riittävän, joten silloin niille on selvästi tilaus olemassa.
Aivan?
N-77
Vierailija kirjoitti:
Joku postaa väärinymmärretyn "tiivistelmän" jostain uutisesta tai toisen sanomisista, ja lauma ihmisiä liittyy tuohtumukseen tarkistamatta ollenkaan, mistä asiassa oli oikeasti kyse.
Tätä tapahtuu myös tällä palstalla tämän tästä. Ketjun avauksessa kauhistellaan jotain asiaa ja annetaan linkki uutiseen. Sitten mammat kerääntyvät joukolla kauhistelemaan, että onpa törkeää ja hirveää, vaikka jos vaivautuisivat edes avaamaan sen linkin, huomaisivat ettei se kauhistelun aihe edes pidä paikkaansa.
Tästä hyvä esimerkki oli taannoin ketjut, joissa kauhisteltiin sitä, että Suomi jakaa kaikki koronarokotteet ulkomaille ja jättää oman kansan ilman. Käsittämättömän moni ei ilmeisesti edes lukenut aloitukseen linkitettyä uutista, jossa ihan selvällä suomen kielellä kerrottiin, että ensisijaisesti on tarkoitus varmistaa se, että jokainen suomalainen saa rokotteen halutessaan, mutta jos niitä jää yli, niitä voidaan jakaa esimerkiksi kehitysmaihin.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Profiilit jotka on tehty kissoille!Seuraajien ja tykkäysten ostamista en ymmärrä, mutta minusta kissaprofiilit on ihan kivoja. Kissat on suloisia! Nuo profiilithan onkin yleensä tarkoitettu niille, ovat kiinnostuneita kissoista ja tykkäävät katsella niiden kuvia. Niitä ei siis tarvitse seurata, jollei kissat kiinnosta. En minäkään seuraa moottoripyörätilejä kun en ole aiheesta kiinnostunut, mutta en kuitenkaan ihmettele, miksi sellaisia tilejä on. Kyllä niillekin moottoripyöristä kiinnostuneita seuraajia näyttää riittävän, joten silloin niille on selvästi tilaus olemassa.
Aivan?
N-77
Mitä haluat kysyä?
En lakkaa ihmettelemästä sitä, että ihmiset postaavat kuvia (pienistä) lapsista somen täyteen. Kuinka moni on kysynyt lapseltaan luvan ja millä oikeudella kuvan someen laitatte?
Vierailija kirjoitti:
Minua nyt vaan edelleen ihmetyttää että joku yleensäkään käyttää jotain somea.
Ketä kiinnostaa seurata jonkun onnettoman onnetonta elämää?
Minua ihmetyttää ihmiset, joita ihmetyttää muiden somen käyttö, vaikka itse ovat juuri somessa ihmettelemässä muiden somen käyttöä!
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eniten hehkuttavat puolisoaan somessa, luultavimmin eroavat seuraavaksi.
Sitten on niitä onnellisia pareja, jotka eivät toistensa somessa juuri näy ja hyvin pyyhkii.
Tää on niin totta, nähty lukuisia kertoja!
Ja pahimmillaan tämä aivan överi somehehkutus ei ole päätynyt eroon, vaan puoliso on tappanut ensin toisen ja sitten itsensä.
En nyt tiedä kuuluuko tämä ihan tähän ketjuun, kun nimenomaan on kyse somekäytöksen puutteesta.
Mun anoppi oli tentannut mun miestä että miksi hän (anoppi) ei näe mitään mun päivityksiä.
Hän siis oletti että tiettyinä päivinä tekisin päivityksiä, esim. synttärit, joulu jne.
Ei nähnyt koska en ole päivittänyt mitään.
Ainakaan pariin vuoteen.
Olen muutenkin huomannut että tällainen on yleistä huomioh..raajien kohdalla: he itse julkaisevat paljon ja odottavat tykkäyksiä ja sitten luulevat että koska eivät näe joitain julkaisuja (joita ei ole olemassa), heidät on rajattu pois. Ja kiukustuvat siitä.
Joidenkin on niin vaikeaa ymmärtää että some ja tykkäykset eivät ole koko elämä.
Ihmiset jotka julistavat lähtevänsä Facebookista. Pahimmillaan palaavat takaisin esim kysymään jotain tai ilmoittamaan työpaikan muutoksesta, jolloin pitää ilmoittaa että on palannut x pituisesta tauolta. Ketään ei kiinnosta eikä kukaan huomannut että olit poissa.
Ihmiset, jotka eivät pidä mitään yhteyttä etkä näe niitä koskaan, katsovat silti joka ikisen insta- ja fb-tarinaosion päivityksen. Miksi?
"Ei tätä kuvaa oo muokattu, mä käytin vaan filtteriä!"
LOL.