Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eniten hehkuttavat puolisoaan somessa, luultavimmin eroavat seuraavaksi.
Sitten on niitä onnellisia pareja, jotka eivät toistensa somessa juuri näy ja hyvin pyyhkii.
Me ei kommentoida toistemme somekanavissa ollenkaan. Joissain alustoissa emme edes ole toistemme kavereita/seuraajia.
Hemmetin hyvin mennyt näin, yhdessä alettiin olemaan jo ennen Internetin keksimistä..
Internet on 70-luvulta.
Kyllä, mutta tässä tarkoitettiin tätä nykyisenkaltaista entiteettiä.
Tiiän, että ainakin lähes kaikki on tässä keskustelussa kerrottu, mutta ainakin itse suht usein törmään joihinkin yli pitkiin selityksiin.
Esimerkiksi jos oot flunssassa, niin sitten kirjoitetaan ensin mikä flunssa sulla on, ja kuvaillaan oireet ja nekin vielä kuvaillaan todella tarkkaan, ja loppujen lopuksi lukee tyylillä "koittakaa pysyä itse terveenä! ❤️😭".
Jos oot hemmetin kipeä, niin et silloin kyllä jaksa yhtään ylimääräistä liikettä tehdä, ja mukaan lukien myös siis se ettet todellakaan some päivityksiä tee pitkän kertomuksen kanssa.
Ylipäätään mua ärsyttää pitkät tekstit, koska en ikinä ole jaksanut lukemiseen keksittyä. Varsinkaan jos puhutaan pitkistä teksteistä, joissa jauhetaan sitä samaa p@sk@@ koko ajan ja valitellaan vointia.
Yhdet laittaa sitte tussut ja kukkelit huurussa parane pian toivotuksia, eli haetaan taas vähän sääliä.
Sitte jotkut "live love laught" tekstit, ja sen tyyppiset. Ihan kulahtaneita tekstejä.
Voisko vähän niinku käyttää inspiraatiota ja keksiä jotain siihen kuvaan, ja tunnelmaan liittyen? Tai sen sijaan pistää jotain hatageja, esim. Luontokuvaan #upeakeli #upeamaisema #pitkästäaikaaluonnossa, tai jos teet pirteän keväisen meikin niin #keväinenmeikki #piristystäkevääseen.
Tai sitten älä laita lainkaan mitään siihen kuvatekstiin, ellei mitään järkevää ja omaperäistä tuu mieleen. Jotkut muuten laittaa jotain emojeita. Ehkä ne ovat sellainen vähän niinkuin hassumpi vaihtoehto. :DD
Sitte nää julkisuuden henkilöt, jotka monta kertaa päivässä lisäilee jotain kuvia.
Joo, ollaan aktiivisia mutta eiköhän silti sellaiset seuraajat pysy, joita kiinnostaa "suuri rikas elämäsi", vaikka et päivään pariin taas olisi lisäämässä uutta kuvaa...
Sitte joko ne on väärästä kulmasta, liian käsiteltyjä tmv miksi ne näyttävät todella typeriltä ja luonnottomilta, ne kuvat.
Ja tämän takia, koska en ole muokkauksen pro taituri, niin tyydyn siihen että saan häivytettyä tummia silmänalusiaani, lisään valoisuutta ja kontrastia ja "siloittelen" ihoani asteen pari.
Ja ittelle tuo kuvakulma on tärkeä, koska haluan, että se näyttää hyvältä. Ja jotta siihen osuu mahdollisesti luonnonvaloa ettei sitä valoisuutta ainakaan hirveästi jälkeenpäin tarttis muokkailla.
Ihmiset jotka laittaa vähäpukeisia kuvia. Ja en, en laske tähän mitään kesähelteenä olevia ihmisiä jotka käyttävät shortseja, ja bandeau-toppeja.
Vaan sellaisia ku oikeesti pistetään mukamas "seksikkäitä" kuvia, joissa tyyliin ollaan jossain rintaliiveissä ja oikein rutistellaan tissejä mahdollisimman yhteen, ja ilmekin tehdään "viattomaksi", ja mieluiten vähän lasketaan sitä rintaliivin olkainta. Mikä järki?
Tai toinen, missä seisotaan jälleen "seksikkäästi" peppu ojossa, kokovartalopeilin edessä. Odotan innolla kun tälläisen ihmisten selkä tosiaan jää joku kerta siihen asentoon, niin ei enää tarvita turhaa notkistelua.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää onkin täällä mut tiedän yhen joka näyttää petolinnun p..... saa jotain 50 tykkäystä ja todella kaunis kommentteja. Sit oikeasti kaunis ei saa mitään. Miksi, oi miksi?
Mulla on yksi ”oikeasti kaunis”, mutta äärettömän huonolla itsetunnolla varustettu kaveri, joka saattaa postata itsestään kymmenen selfietä päivässä. Näistä ei vain loputtomiin jaksa tykätä, koska toivoisin 40+ -ikäisen naisen (joka on vielä kahden lapsen äiti!) saavansa elämäänsä onnellisuutta jostain muualta kuin sometykkäyksistä ja -kommenteista. Sen sijaan jos joku toinen, harvoin itsestään kuvia julkaiseva, joskus uskaltautuu selfien ottamaan, mielelläni tykkään ja kommentoin. Varsinkin jos kyseessä ei ole mikään mutruhuulinen rintavaon esittely, kuten tällä toisella usein.
Kuolisin myötähäpeästä jos näkisin 40v tädillä mutruhuuikuvia:D Luulisi keski-ikäisen kurtun osaavan vanheta arvokkaasti varsinkin jos on lapsiakin ja jättää nuo tissikuvat parikymppisille, joiden tissit eivät vielä muistuta vanhoja nahkarukkasia:D
No mä olisin varmaan kuollut, jo jos lähes alastonkuvia, olisi äiti koskaan laittanut someen, sellaisia kuin perhebloggaajat harrastaa, muka emansipaatio ja voimaannuttamiskuvia. Tyypit ei käsitä, että pakonomaisesti riisuutuva hakeakseen huomiota, ja hyväksyntää, niitä peukutuksia. Mihin helkattiin, ihminen joka hyväksyy itsensä tarvitsee noita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka näkevät sanan "arvonta" ja ryntäävät kommentoimaan MUKANA, vaikka arvontaa varten pitäisi esim tägätä kaveri tai tykätä sivusta, mikä tulisi kyllä selvästi ilmi jos malttaisi lukea kaksi sekuntia pidempään. Yleensä tähän lisätään vielä nyyhkytarina, tarvittaisiin niin kovasti nämä joulusuklaat nyt meille kun kukaan 16-henkisestä perheestä ei ole syönyt pääsiäisen jälkeen mitään ja kissan kynsivallintulehdus oireilee taas pahasti.
Ihmiset, jotka ovat mukana joka s**tanan arvonnassa ympäri vuoden ja nämä tietenkin jatkuvasti ilmestyvät omaan feediin. Nämä ovat näitä, jotka aina kirjoittavat arvonnan kohteen olevan tarkoitettu jollekin toiselle; "pojalle/tyttärelle haluaisin antaa", "äiti olisi innoissaan", "mieheni tarvitsisi tällaista".
Pahoittelut, jos joku nyt pahoitti mielensä.
Ja tästä vain tyhmemmäksi menee ne, jotka eivät ymmärrä esimerkiksi mainosta mainokseksi... "voi kyllä meille maistuisi" "miehen kanssa syötäisiin" no osta toki, hintakin on näkyvillä.
Nelikymppiset pariskunnat jotka hehkuttaa parisuhdettaan joka päivä tai vähintään viikko facebookissa. Laitellaan pusukuvia ja teksti on jotain lässynläätä ja sitten puoliso käyny kommentoimassa siihen jotain lässynläätä takasin. Sama kuva ja samat tekstit ja kommentit facebookissa että instagrammissa. Tulee vaan nolo olo, että eikö ne voi kertoa näitä juttuka toisilleen siellä kotisohvalla. Miksi ne pitää jakaa kaikille muille, ja sitten vielä kahdessa eri sovelluksessa samat jutut 😂
Myötähäpeää aiheuttaa nää "kiitos seurasta!" "Oli ihana nähdä!" Päivitykset. Mä kiittäisin kyllä yksityisviestillä, mutta täytyy kai julkisesti jakaa että kaikki tietää.
Itselleni tulee kamala myötähäpeän tunne lähes kaikista mukahauskoista tanssivideoista yms. jotka ovat rantautuneet TikTokista myös Instagramin puolelle. Erityisen rasittavia ovat ne videot, joissa on joku tyttöporukka jonossa ja jokainen menee vuorotellen vasemmalle tai oikealle sen mukaan mikä väittämä osuu omalle kohdalle (esim. jos olet sinkku, menet vasemmalle). Ja aina näissä on niin hassunhauskaa, kun joku menee muka väärälle puolelle ja sitten hänet vedetään tyyliin poninhännästä oikeaan paikkaan. Ja taustalla soi tietenkin joku rasittava rankutusbiisi.. Huoh! Pakko oli avautua :D
Pariskunnat joilla on yhteinen facebookprofiili. Siis tyylillä Matti ja Maija Meikäläinen. Siis miksi?!? Näitä näkee vanhemmilla pariskunnilla.
Oma pieni inhokkini selfie-kuvissa on väärin kohdistettu katse. Hyvät ihmiset; kun otatte selfietä niin älkää katsoko sitä omaa kuvaanne siinä ruudussa. Silloin kuvassa katseenne näyttää juuri siltä, että katsotte omaa kuvaanne. Ettekä katsojaa silmiin, mikä on viehättävää! Kannattaa harjoitella kännykällä tätä, että oppii kohdistamaan katseensa oikein. Ei saa katsoa keskelle ruutua, vaan hieman ylemmäs, mutta ei välttämättä liian ylös.
Myös kaikki liian ylhäältä otetut kuvat ja huulten muikistukset, kulmien kohotukset ja aina kasvot sivulta ovat niin kliseitä. Mieli tekee huutaa. Jokaisella on ne omat "inhotukset" omissa kasvoissa, joita niin haluaisi peittää, mutta usko tai älä, näytät todennäköisesti kivemmalta ihan normaalilla ilmeellä ja suoralla katseella. Oma juttuni oli joskus rajata jättimäinen otsani kuvasta pois, mutta nykyisin annan sen loistaa koko komeudessaan potreteissa :)
Henkilöt (omalla kohdalla ex-vaimo) ketkä jakaa kuvia toisesta kysymättä lupaa. Jakoi suhteen alussa kuvia minusta vaikka kielsin.
Seniorit somessa eli nää boomerit, suuret ikäluokat. Siellä on joku Ritva tai Eeva sanomassa ihan mitä sylki suuhun tuo. Näillä ei ole siis minkäänlaisia käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Oma pieni inhokkini selfie-kuvissa on väärin kohdistettu katse. Hyvät ihmiset; kun otatte selfietä niin älkää katsoko sitä omaa kuvaanne siinä ruudussa. Silloin kuvassa katseenne näyttää juuri siltä, että katsotte omaa kuvaanne. Ettekä katsojaa silmiin, mikä on viehättävää! Kannattaa harjoitella kännykällä tätä, että oppii kohdistamaan katseensa oikein. Ei saa katsoa keskelle ruutua, vaan hieman ylemmäs, mutta ei välttämättä liian ylös.
Myös kaikki liian ylhäältä otetut kuvat ja huulten muikistukset, kulmien kohotukset ja aina kasvot sivulta ovat niin kliseitä. Mieli tekee huutaa. Jokaisella on ne omat "inhotukset" omissa kasvoissa, joita niin haluaisi peittää, mutta usko tai älä, näytät todennäköisesti kivemmalta ihan normaalilla ilmeellä ja suoralla katseella. Oma juttuni oli joskus rajata jättimäinen otsani kuvasta pois, mutta nykyisin annan sen loistaa koko komeudessaan potreteissa :)
Tällä tavallako rajasit? :)
https://www.google.com/search?q=phil+collins+album+covers&client=firefo…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua 🤣 Onko Phililläkin otsaan liittyvä ongelma. Minulla on tosin hiukset päässä, mutta ei se auta. Kaipaan keskiaikaa, jolloin naiset nyppivät otsaa korkeammaksi. Olisin ollut kuumaa kamaa silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua 🤣 Onko Phililläkin otsaan liittyvä ongelma. Minulla on tosin hiukset päässä, mutta ei se auta. Kaipaan keskiaikaa, jolloin naiset nyppivät otsaa korkeammaksi. Olisin ollut kuumaa kamaa silloin.
MITEN tämä palsta oikein toimii nykyään? Lainaukset menee mihin sattuu. Off topic, mutta otsani kasvoi tästä ainakin sentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITEN tämä palsta oikein toimii nykyään? Lainaukset menee mihin sattuu. Off topic, mutta otsani kasvoi tästä ainakin sentin.
Älä nyt niitä vähiäsi revi irti. Palsta ei ole ihan looginen, vaan sen toiminta täytyy oppia kantapään kautta. Vastaa-nappulaa ei pidä käyttää mihinkään. Jos haluat lainauksen näkyvän yhtä nätisti kuin tuo minun Phil-kommenttini, klikkaa ensin kohtaa lainaa, sitten viet kursorin lainauksen jälkeen näkyvän quote-merkinnän jälkimmäisen hakasulun perään, teet kappalejaon painamalla enteriä ja kirjoitat vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä tiedä miltä tuntuu olla se nuori ja nätti kun sadat tykkäilevät kuvistasi :)
niin et voi ymmärtääkään.Ja ne testit ovat vajakeille ja itse piilotan jokaisen joka niitä tekee.
Minua nolottaa jo se kun facekamut tykkää kansikuvastani, vaikka se ei edes ole kuva itsestäni enkä laita sitä huomionhakemistarkoituksessa. Harmittaa ettei kansikuvaa oi vaihtaa kaikessa hiljaisuudessa, vaan se lävähtää ties kelle näkyviin kun sen vaihtaa.
En todellakaan ole se ihminen joka nauttii minkäänlaisesta peukkuhuomiosta. En ollut nuorenakaan, vaikkei sillon onneksi somea ollut. Kaverillani oli kamera jota kuljetteli aina mukana js yritin paeta sen räpsäyksiä parhaani mukaan, vaikka olin hyvin nätti ja coolin näköinen.
Nyt jälkeenpäin ihan tyytyväinen että kaverillani oli se ärsyttävä tapa, muuten musta ei siltä ajalta kuvia olisi. Mutta huomionhaku, sitä ei todellakaan ome kaikilla. Minua suorastaan ärsyttää jos sivulleni tullaan laittamaan yläpeukkuja, pelästyn ja ärsyynnyn, tulee häiritty olo. 😂 Joo, tiedän, olen pipipää.En ole facessa kavereiden takia, vaan ryhmien. Ja jos lsitan sinne ittamiani luontokuvia, laitan ihan sinsi että oisivat jossain tallessa jos vaikka laitteet vaihtuu ja katoavat niiden mukana. Tietysti tunnen hyvistä esim lintukuvista myös ylpeyttä, mutta ei ne mulla facessa ole huomionhaun vuoksi ja ärsyttää helvetisti jos joku tulee kuvan alle utelemaan "mistä tää on" tms, ei kuulu muille.
En ole enää vuosiin ollut Facebookissa, mutta ainakin ennen albumit sai rajattua näkymään vain itselle. Käytä sitä. Anteeksi nyt, mutta kaamee itsekehu paistaa läpi. 😄 Ja miksi et käytä pilvipalveluja? Ihan kaikkein helpoin Googlen kuvat, niin ei tarvitse someen ladata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Seniorit somessa eli nää boomerit, suuret ikäluokat. Siellä on joku Ritva tai Eeva sanomassa ihan mitä sylki suuhun tuo. Näillä ei ole siis minkäänlaisia käytöstapoja.
"Tää on vaan mun mielipide!!!!!!11111111111"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä tiedä miltä tuntuu olla se nuori ja nätti kun sadat tykkäilevät kuvistasi :)
niin et voi ymmärtääkään.Ja ne testit ovat vajakeille ja itse piilotan jokaisen joka niitä tekee.
Minua nolottaa jo se kun facekamut tykkää kansikuvastani, vaikka se ei edes ole kuva itsestäni enkä laita sitä huomionhakemistarkoituksessa. Harmittaa ettei kansikuvaa oi vaihtaa kaikessa hiljaisuudessa, vaan se lävähtää ties kelle näkyviin kun sen vaihtaa.
En todellakaan ole se ihminen joka nauttii minkäänlaisesta peukkuhuomiosta. En ollut nuorenakaan, vaikkei sillon onneksi somea ollut. Kaverillani oli kamera jota kuljetteli aina mukana js yritin paeta sen räpsäyksiä parhaani mukaan, vaikka olin hyvin nätti ja coolin näköinen.
Nyt jälkeenpäin ihan tyytyväinen että kaverillani oli se ärsyttävä tapa, muuten musta ei siltä ajalta kuvia olisi. Mutta huomionhaku, sitä ei todellakaan ome kaikilla. Minua suorastaan ärsyttää jos sivulleni tullaan laittamaan yläpeukkuja, pelästyn ja ärsyynnyn, tulee häiritty olo. 😂 Joo, tiedän, olen pipipää.En ole facessa kavereiden takia, vaan ryhmien. Ja jos lsitan sinne ittamiani luontokuvia, laitan ihan sinsi että oisivat jossain tallessa jos vaikka laitteet vaihtuu ja katoavat niiden mukana. Tietysti tunnen hyvistä esim lintukuvista myös ylpeyttä, mutta ei ne mulla facessa ole huomionhaun vuoksi ja ärsyttää helvetisti jos joku tulee kuvan alle utelemaan "mistä tää on" tms, ei kuulu muille.
En ole enää vuosiin ollut Facebookissa, mutta ainakin ennen albumit sai rajattua näkymään vain itselle. Käytä sitä. Anteeksi nyt, mutta kaamee itsekehu paistaa läpi. 😄 Ja miksi et käytä pilvipalveluja? Ihan kaikkein helpoin Googlen kuvat, niin ei tarvitse someen ladata mitään.
Minun puhelimeni kaikki kuvat olivat varmuuden vuoksi tallessa Googlen pilvipalvelussa. Kerran sitten huomasin, että noin 80 % kuvista oli kadonnut puhelimestani, mutta pilvessä ne olivat tallessa. Nyt minulla on kahdeksisensataa kuvaa sikin sokin Googlen pilvessä, ja kaikki kansiot ovat mennyttä. Google kyllä osaa järjestää ne itsekin, mutta jonkin kummallisen standardiajattelun mukaan. Kaiken lisäksi jokainen koira, joka minun kuvissani näkyy, on nimetty kissaksi. Onnekseni olen ottanut puhelimestani säännöllisesti tärkeät asiat tietokoneelle ja ulkoiseen muistiin, mutta puhelimessani minä niitä halusin katsoa ja käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tiiän, että ainakin lähes kaikki on tässä keskustelussa kerrottu, mutta ainakin itse suht usein törmään joihinkin yli pitkiin selityksiin.
Esimerkiksi jos oot flunssassa, niin sitten kirjoitetaan ensin mikä flunssa sulla on, ja kuvaillaan oireet ja nekin vielä kuvaillaan todella tarkkaan, ja loppujen lopuksi lukee tyylillä "koittakaa pysyä itse terveenä! ❤️😭".
Jos oot hemmetin kipeä, niin et silloin kyllä jaksa yhtään ylimääräistä liikettä tehdä, ja mukaan lukien myös siis se ettet todellakaan some päivityksiä tee pitkän kertomuksen kanssa.
Ylipäätään mua ärsyttää pitkät tekstit, koska en ikinä ole jaksanut lukemiseen keksittyä. Varsinkaan jos puhutaan pitkistä teksteistä, joissa jauhetaan sitä samaa p@sk@@ koko ajan ja valitellaan vointia.
Yhdet laittaa sitte tussut ja kukkelit huurussa parane pian toivotuksia, eli haetaan taas vähän sääliä.Sitte jotkut "live love laught" tekstit, ja sen tyyppiset. Ihan kulahtaneita tekstejä.
Voisko vähän niinku käyttää inspiraatiota ja keksiä jotain siihen kuvaan, ja tunnelmaan liittyen? Tai sen sijaan pistää jotain hatageja, esim. Luontokuvaan #upeakeli #upeamaisema #pitkästäaikaaluonnossa, tai jos teet pirteän keväisen meikin niin #keväinenmeikki #piristystäkevääseen.
Tai sitten älä laita lainkaan mitään siihen kuvatekstiin, ellei mitään järkevää ja omaperäistä tuu mieleen. Jotkut muuten laittaa jotain emojeita. Ehkä ne ovat sellainen vähän niinkuin hassumpi vaihtoehto. :DDSitte nää julkisuuden henkilöt, jotka monta kertaa päivässä lisäilee jotain kuvia.
Joo, ollaan aktiivisia mutta eiköhän silti sellaiset seuraajat pysy, joita kiinnostaa "suuri rikas elämäsi", vaikka et päivään pariin taas olisi lisäämässä uutta kuvaa...Sitte joko ne on väärästä kulmasta, liian käsiteltyjä tmv miksi ne näyttävät todella typeriltä ja luonnottomilta, ne kuvat.
Ja tämän takia, koska en ole muokkauksen pro taituri, niin tyydyn siihen että saan häivytettyä tummia silmänalusiaani, lisään valoisuutta ja kontrastia ja "siloittelen" ihoani asteen pari.
Ja ittelle tuo kuvakulma on tärkeä, koska haluan, että se näyttää hyvältä. Ja jotta siihen osuu mahdollisesti luonnonvaloa ettei sitä valoisuutta ainakaan hirveästi jälkeenpäin tarttis muokkailla.Ihmiset jotka laittaa vähäpukeisia kuvia. Ja en, en laske tähän mitään kesähelteenä olevia ihmisiä jotka käyttävät shortseja, ja bandeau-toppeja.
Vaan sellaisia ku oikeesti pistetään mukamas "seksikkäitä" kuvia, joissa tyyliin ollaan jossain rintaliiveissä ja oikein rutistellaan tissejä mahdollisimman yhteen, ja ilmekin tehdään "viattomaksi", ja mieluiten vähän lasketaan sitä rintaliivin olkainta. Mikä järki?
Tai toinen, missä seisotaan jälleen "seksikkäästi" peppu ojossa, kokovartalopeilin edessä. Odotan innolla kun tälläisen ihmisten selkä tosiaan jää joku kerta siihen asentoon, niin ei enää tarvita turhaa notkistelua.
Ärsyttää pitkät tekstit, etkä jaksa niitä lukea, varsinkin jos niissä vaan jauhetaan kaakelia ja sitten itse paasaat tällaisen kilometriviestin. Jep, tätä ei jaksanut lukea...
Mulla on yksi ”oikeasti kaunis”, mutta äärettömän huonolla itsetunnolla varustettu kaveri, joka saattaa postata itsestään kymmenen selfietä päivässä. Näistä ei vain loputtomiin jaksa tykätä, koska toivoisin 40+ -ikäisen naisen (joka on vielä kahden lapsen äiti!) saavansa elämäänsä onnellisuutta jostain muualta kuin sometykkäyksistä ja -kommenteista. Sen sijaan jos joku toinen, harvoin itsestään kuvia julkaiseva, joskus uskaltautuu selfien ottamaan, mielelläni tykkään ja kommentoin. Varsinkin jos kyseessä ei ole mikään mutruhuulinen rintavaon esittely, kuten tällä toisella usein.