Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä Vilan myyjien päässä liikkuu?

Vierailija
02.04.2014 |

Kävin tänään aamulla Vilassa. Ei olisi pitänyt käydä. Yritin ostaa farkut, mutta ostaminen epäonnistui kun rupesi ahdistamaan se myyjien kotkotus.

Heitä siis oli kaksi (2) ympärilläni pitämässä mainospuheita, vaikka olin sanonut jo painokkaasti "ei kiitos, pärjään yksin" ja olin löytänyt jo kolmet farkut sovitettavaksi. Toinen myyjistä yritti sinnikkäästi kaupata farkkuliiviä, vaikka sanoin etsiväni vain housuja ja näytin vielä että nämä tässä löytyivät sovitettavaksi. Toinen esitteli jotain uusia farkkuja, joissa oli joku nanokuitutekninen uutuus (liittyi jotenkin polvipusseihin :D?) Molemmat puhuivat liioitellun kovaa vaikka esim musiikki ei ollut kovalla ja olin aivan vieressä. Puhetta oli vaikea katkaista ja toinen heistä alkoi vain etsimään minulle kaikenvärisiä farkkuja, ojensi kokoani kysymättä viidet farkut syliin.

Karkaisin sovituskoppiin, mutta lähdin oikeastaan samantien ulos koko kaupasta kun en halunnut kokeilla edes niitä farkkuja jotka olin itse valinnut. Ehdin katsomaan myös että myyjä latosi minulle kaksi kokoa liian pieniä farkkuja, jotka eivät olleet erityisen venyvää kangasta. Joo, ihan imartelevaa mutta melko epäammattimaista ihmiseltä joka tekee sitä työkseen. Tuleeko heille palkka myynnin mukaan?

Ei enää ikinä Vilaan.

Kommentit (346)

Vierailija
101/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kokeilee esim. takkeja niin jokaisesta ylistyslaulu: miten hyvin istuu ja sopii...

vaikka omasta mielestä ei sovi ollenkaan. Rupee jo naurattaan niiden jutut ja tuntuu että puhuvat itsensä pussiin, parempi kun olisivat hiljaa.

Vierailija
102/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrkyttäminen ja yli-innokas myyminen ei vain istu edullisen nuorille suunnatun vaateketjun toimintaan, ainakaan Suomessa. Eri asia ehkä vanhemmille suunnatuissa erikoisputiikeissa, mutta sielläkin moni haluaisi katsoa ihan rauhassa. 

Vilassa riittäisi oikein hyvin jos myyjä vaikka vain huikkaisi että sano vaan jos tarvit apua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri Vilan alennusmyynnit kurkkaamassa Seinäjoella. Ostin kesäksi mekon ja paidan, jota olin jo aiemmin katsellut. Hieman nauratti kassalla, kun myyjä ylisti vaatevalintojani niiiin ihaniksi!! ja alkoi kysellä, kaipaisinko vielä legginsejä, koruja tai muuta ostoksieni lisäksi? Tuli ihan tämä ketju mieleen :D

Jouduin vieläpä odotella 10min kassalla, kun kaikki myyjät olivat liikkeessä tyrkyttämässä tavaraa muille asiakkaille. Eipä siinä jaksanut enää maksamaan päästessä alkaa edes harkita muita ostoksia päälle.

Vierailija
104/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju! Itsekin kartan Vilaa ja Vero modaa, koska en jaksa lässyttää niiden myyjien kanssa ja koen epämiellyttäväksi kieltäytyä ja hymistellä.

Olen itse ollut vaatemyyjä ja meillekin toitotettiin miten kaikille pitää lisämyydä sitä ja tätä. Koin parhaaksi taktiikaksi moikata asiakkaan, kysyä voinko heti olla avuksi, ja jos en niin jätin ihmisparan heti rauhaan. Kassalla sitten jos OIKEASTI koin että asiakas tarvitsisi jotakin, saatoin KYSYÄ tarttisko esim. juhlamekon ostaja uusia ohuita sukkahousuja (vielä jos sukkiksista oli jokin tarjous oli niitä helppo tarjota) mutta tuputtanut en ikinä!

Mutta ymmärrän toki sen, että myyjät eivät voi muuta kuin tehdä niinkuin käsky ylempää kuuluu. Se taas tuo paljon paineita ja moni vaihtaakin suosiolla muualle. Onhan Mol.fi:ssäkin kokoajan haussa Vilan/Vertsun myyjiä, ilmeisesti vaihtuvuus siis melkoista.

Vierailija
105/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy miksi ostan VILAn ja Vero Modan vaatteet aina netistä.

Vierailija
106/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy Vilassa enkä Vero kodassa, mutta minusta on ihanaa, jos myyjä tulee kysymään sovituskoppiin, tarviiko vielä jotain. Mä koen oman aikani niin arvokkaaksi, että jos olen sovituskopissa eikä vaikka housut ole oikeaa kokoa, haluan myyjän hakevan minulle paremman koon/mallin. Mä en ymmärrä, miten sellaisesta voi ahdistua. sehän on hyvää palvelua ja aina voi huijata, että kaikki on hyvin enkä tarvi apua.

Vierailija
107/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotkan vilassa ihan sama juttu, enää ei tarvii ees vilkasta koko liikkeeseen ku ylitekopirteet likat jotka on varustettu kymmenen sentin ripsipidennyksillä tulee vinkumaan korvaan ja tyrkyttää 3kokoa liian pieniä vaatteita ja vielä kehtaa kehua niitä mun päällä. Ja kassalla jatkuu "ota vielä tää. ai ei, no joo, oon ihan samaa mieltä, tää on sittenki parempi ku toi äskönen".. onneks on muitakin kauppoja :D

Vierailija
108/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:31"]

Onko niillä provikkapalkka?

[/quote]

Onhan nyt huonon taloustilanteen aikaan näytettävä kynsin ja hampain, että osaa myydä ja on asiantunteva. Ärsyttävää tai ei, ymmärrän kyllä heitäkin.

Vierailija
109/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ostaa farkkuja Jack&jonesilta. Googletin, kun en tiennyt mikä on bestseller jaselvisi, että tämä kuuluu myös. Olen joskus ollut mukana, jostain syystä, esim. kerran synttäripäivänä lupasin maksaa. Siellä ei mielestäni tuollaista tyrkyttämistä, mitä naisten puolella on, kyllä ole. Jos ei ole muuttunut. Dressmannilla kyllä tarjotaan aika paljon sukkia ja boksereita, mutta olen huomannut, että miehet osaavat sanoa jämäkämmin ei ja heitä totellaan paremmin. 

Vierailija
110/346 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 15:45"]

En käy Vilassa enkä Vero kodassa, mutta minusta on ihanaa, jos myyjä tulee kysymään sovituskoppiin, tarviiko vielä jotain. Mä koen oman aikani niin arvokkaaksi, että jos olen sovituskopissa eikä vaikka housut ole oikeaa kokoa, haluan myyjän hakevan minulle paremman koon/mallin. Mä en ymmärrä, miten sellaisesta voi ahdistua. sehän on hyvää palvelua ja aina voi huijata, että kaikki on hyvin enkä tarvi apua.

[/quote]

Minä ainakin ahdistuin, kun olin repimässä niitä liian pieniä (=myyjän suosittelemaa kokoa olevia) pillifarkkuja  jaloista (tosi vaikeaa) kaikkea muuta kuin hehkeän näköisenä ja uppo-outo myyjä tunkee päänsä verhon välistä ja kysyy tarvitsenko jotain. No omaa rauhaa!

Vierailija
111/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tässä taannoin ideaparkin Vilassa niin kamala kokemus et vieläkin hirvittää... aina kun menenkin ideaparkkiin painelen lujaa Vilan ohi :) Valitettavasti samanlainen tyrkytys on rantautunut myös aika vahvasti Vero Modaan sekä jopa Seppälään.. Ihanaa kun esim H&M:ssä saa olla rauhassa!

Vilassa menin sovittamaan jotakin toppia, myyjä siihen sitten tietty että ihana toppi, sopii sulle todella hyvin... kului hetki ja myyjä ilmestyi sovituskopille syli täynnä vaatteita, mm. bleiseri, housut. neuleita..... ja sanoi "tässä on meidän uutta valikoimaa, koita näitä, nää ois varmasti kaikki sun tyylisiä" (näitä vaatteita en tosiaan tilannut sinne sovituskopille)

Sitten sanoin että no en taida kyllä tarvita  "eikun koita nopeesti, ei siinä kauaa mene"..sitten näpyttelin kännykkää hetken sovituskopissa ja odotin ja marssin ulos..en todellakaan sovittanut vaatteita.......myyjä tietty kyseli heti että miksi en huutanut häntä katsomaan miltä vaatteet näytti ja oli tosi pettynyt kun sanoin että en osta niistä vaatteista yhtäkään.......  "Ota nyt edes tämä toppi, näitä toppeja tarviii aina...jos et tykkää tuo vaikka takaisin"..

Myyjä oikeasti ajoi mut siihen tilanteeseen että ostin sen hemmetin topin ja lähdin menemään..oli kyllä niin sitkeä sissi ja näyttää tuo sama myyjä vieläkin olevan tehtävissään. Huh, olin niin ärsyyntynyt kun kotiin pääsin ja vannoin että jää shoppailut kyllä hetkeksi. Olis vaan pitänyt pysyä tiukkana ja sanoa että pitäkää perkele rättinne, minulle on shoppailureissut ollut aina sellainen rentouttava tapahtuma...mut nykypvänä kun joka liikkeessä lähestulkoon jo ahdistellaan niin on rentous kaukana.

Mielestäni tämä ketju pitäisi oikeasti saada joidenkin Vilan Suomen edustajan luettavaksi.... tajuaisivatpa että mitä ihmiset ajattelee heidän liikkeistään.

Mutta uskon silti että moni ostelee juuri näitä lisämyyntijuttuja kuten leggareita, korviksia, huiveja ja minäkin ostin hätäpäissäni sen topin.... 

Olen ainakin huomannut että jos Vila on kovinkin tyhjillään sillon joutuu näiden myyjien saaliiksi...jos on kovinkin paljon ruuhkaa myyjät eivät ehdi jokaiselle tyrkyttää samana malliin.

Vierailija
112/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voi laittaa palautetta höystettynä tän viestiketjun linkillä: marketing@vila.com

Ketju voi aika pian tosin hävitä sen jälkeen.

Vierailija
113/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONKO joku antanut tän ketjun jo tiedoksi bestsellerille vai teenkö mä sen nyt?

Vierailija
114/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 16:45"]ONKO joku antanut tän ketjun jo tiedoksi bestsellerille vai teenkö mä sen nyt?

[/quote] tee se!

Vierailija
115/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jo Bestsellerin tiedossa.

Vierailija
116/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:24"]Tämä ketju on jo Bestsellerin tiedossa.

[/quote] vastasivatko?

Vierailija
117/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiintoista onko tämä oikeasti Bestsellerillä ja aikovatko reagoida asiaan.

Vierailija
118/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa ettei mitään tapahdu. Vilassa asiakas on aina väärässä.

Vierailija
119/346 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa pelkään minäkin. Sitä paitsi näitä ketjuja Vilan myyjistä ollut useita vuosien varrella ja ei niihinkään ole reagoitu.

Vierailija
120/346 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin Bestsellersille ja käskin käyttää googlekääntäjää tai lähettää jollekin suomalaisille !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan