Ei se työttömyysraha tai toimeentulotuki ole puhtaan käteen.
Siitä maksetaan vielä laskut kuten vuokraa, nettiä ja muuta. 200 euroa menee laskuihin joten jää vajaa 400 euroa ruokaan ja muuhun elämiseen. Jos sairastuu niin monesti joutuu maksaa kuluja siitä. Jos pesukone hajoo, joutuu säästämään rahaa uuteen pesukoneeseen 5 kuukautta. Jos pitää ostaa uusia vaatteita niin ruokarahat vähenee.
Kommentit (55)
Sulla voi jäädä 400. Mullaa ei, koska maksan siitä opintolainaa.
Tämä tulee nyt ilmeisesti yllätyksenä mutta nettopalkastakin maksetaan laskut ja eläminen.
Ei työttömänä tarvitse ostaa uusia vaatteita. Samat pieruverkkarit kelpaa kotona ja kaupassa.
Miksi olet ottanut 200€/kk laskuja? Minulla kyllä kela maksaa kaikki laskut paitsi puhelinliittymän maksan itse ja sen jotain 30€/kl.
Kyllä toimeentulotuki tulee puhtaana käteen, eli verottomana, työttömyysetuudesta menee noin 15% veroja.
Mutta sinä ap oletkin joku tyhmä trolli, joka yrittää saada etuuksilla elävät näyttämään tyhmiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ottanut 200€/kk laskuja? Minulla kyllä kela maksaa kaikki laskut paitsi puhelinliittymän maksan itse ja sen jotain 30€/kl.
Ei kela sinun koko vuokraa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kela sinun koko vuokraa maksa.
Kyllä maksaa kun se on kohtuullinen
Jotkut ei tajua että kela ei maksa koko vuokraa. Asumistukea maksetaan ja sitten toimeentulotuesta maksetaan loppuvuokra mitä asumistuki ei kata.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömänä tarvitse ostaa uusia vaatteita. Samat pieruverkkarit kelpaa kotona ja kaupassa.
Vaatteet kuluvat myös puhki. Sitä paitsi töihin ei ainakaan silloin pääse, jos hakee pieruverkkareissa. Samoin työkokeiluun tms. tarvitsisi ehjiä hyviä vaatteita. Kengät tärkeimmät.
Kerran töissä sanottiin että vaatteeni ei kelpaa, pitää puku koska asiakaspalvelua. Sanoin että ei minulla ole rahaa mihinkään pukuun koska saan vain 9 euroa päivässä. Pian olinkin työtön taas.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei tajua että kela ei maksa koko vuokraa. Asumistukea maksetaan ja sitten toimeentulotuesta maksetaan loppuvuokra mitä asumistuki ei kata.
Niin eli Kela maksaa koko vuokran? Vai keneltä se toimeentulotuki tulee?
Toimeentulotuki on todella vähän. Joskus jouduin sen varassa elämään. Ja kaikki ylimääräinen vähentää heti sitä tukea. Veronpalautukset tai tavaroiden myyminen eivät vähennä palkkaani yhtään.
Ottanut laskuja??? Vesilaitos, sähköyhtiö, vakuutusyhtiö, jätteenkuljetusyhtiö vaan lähettää niitä. Ja kun yksin asuu vanhassa ok-talossa niin kiinteistöveroa, hulevesimaksuja, tontin vuokraa pitää yrittää maksaa. Juu ei mene rötiskö kaupaksi. Autosta omat kulunsa, onneksi on niin vanha ettei kelpaa edes voudille
Vierailija kirjoitti:
Kerran töissä sanottiin että vaatteeni ei kelpaa, pitää puku koska asiakaspalvelua. Sanoin että ei minulla ole rahaa mihinkään pukuun koska saan vain 9 euroa päivässä. Pian olinkin työtön taas.
Pukuja on kirpputorit väärällään, muutamalla eurolla saa puvun, monet on sellaisia ettei ole montaa kertaa edes käytetty, kun ne on juhlia varten ostettu. Ne ei meinaa millään mennä kaupaksi, joten niitä annetaan ilmaiseksikin.
Ei kannata asua yli 400 euron vuokra-asunnossa. Muuten ei jää juuri mitään rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarina tosi, niin haitko ensin pukuun harkinnanvaraista kunnan puolelta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata asua yli 400 euron vuokra-asunnossa. Muuten ei jää juuri mitään rahaa elämiseen.
Asun 800€/kk vuokra-asunnossa ja jää noin 500€/kk ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit kertoa, että et ollut töissä, et saanut palkkaa etkä työtodistusta. Työkokeilussa kokeillaan työtä ja ollaan harmina työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarina tosi, niin haitko ensin pukuun harkinnanvaraista kunnan puolelta?
Ne ei todellakaan anna mitään ylimääräisiä rahoja. kerran joutusin ostaa puvun pikavipillä koska piti mennä hautajaisiin.
Pieni palkka niin siitäkin maksetaan vuokrat ja muut niin minulle jäi 300 euroa ruokaan, bensaan. Ei saa tukia bensaan jotta pääsisi töihin. Kun bensa taas kallistui niin joutuu lopettaa työt jotta olisi varaa ruokaan.