Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä Vilan myyjien päässä liikkuu?

Vierailija
02.04.2014 |

Kävin tänään aamulla Vilassa. Ei olisi pitänyt käydä. Yritin ostaa farkut, mutta ostaminen epäonnistui kun rupesi ahdistamaan se myyjien kotkotus.

Heitä siis oli kaksi (2) ympärilläni pitämässä mainospuheita, vaikka olin sanonut jo painokkaasti "ei kiitos, pärjään yksin" ja olin löytänyt jo kolmet farkut sovitettavaksi. Toinen myyjistä yritti sinnikkäästi kaupata farkkuliiviä, vaikka sanoin etsiväni vain housuja ja näytin vielä että nämä tässä löytyivät sovitettavaksi. Toinen esitteli jotain uusia farkkuja, joissa oli joku nanokuitutekninen uutuus (liittyi jotenkin polvipusseihin :D?) Molemmat puhuivat liioitellun kovaa vaikka esim musiikki ei ollut kovalla ja olin aivan vieressä. Puhetta oli vaikea katkaista ja toinen heistä alkoi vain etsimään minulle kaikenvärisiä farkkuja, ojensi kokoani kysymättä viidet farkut syliin.

Karkaisin sovituskoppiin, mutta lähdin oikeastaan samantien ulos koko kaupasta kun en halunnut kokeilla edes niitä farkkuja jotka olin itse valinnut. Ehdin katsomaan myös että myyjä latosi minulle kaksi kokoa liian pieniä farkkuja, jotka eivät olleet erityisen venyvää kangasta. Joo, ihan imartelevaa mutta melko epäammattimaista ihmiseltä joka tekee sitä työkseen. Tuleeko heille palkka myynnin mukaan?

Ei enää ikinä Vilaan.

Kommentit (346)

Vierailija
261/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä vilan huivia käyttämättömänä kaapissa :-/ Saa haukkua. Enää mua ei puhuta ympäri.

Vierailija
262/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:43"]

Mulla on neljä vilan huivia käyttämättömänä kaapissa :-/ Saa haukkua. Enää mua ei puhuta ympäri.

[/quote]

Ei tee yhtään mieli haukkua. Saat mun sympatiat ja empatiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:22"]

Mä olin kerran ostamassa talvitakkia Vilasta. No, tiesin, että mun koko on M, mutta olin lihonut hieman, joten etsin kokoa L kokeillakseni, olisiko se parempi. No eihän se onnistunut. Rekissä ei ollut M- eikä L-kokoja, joten pyysin myyjän apua (myyjä kun oli sopivasti siinä esittelemässä uusimpia tunikoita ja farkkuja muutenkin).

"SIIS ET SÄ MILLÄÄN VOI OLLA M-KOKOINEN! ET TODELLAKAAN! KOKEILES TÄSTÄ TÄTÄ S:ÄÄ!" No, kokeilin. Se meni just ja just kiinni. "JOO TOIKIN ON LIIAN ISO... OTA TÄÄ XS." Vedin sen päälleni, otin vetoketjun päistä kiinni sulkeakseni sen ja RATS... Molemmat hihat irtosivat selkäosasta. Myyjä oli suu pyöreänä vieressä (kerrankin hiljaa!). Mä riisuin takin, ojensin sen myyjälle ja sanoin "kiitos" ja talsin ulos myymälästä.

Ostin saman takin (koossa L) Stockmannilta. Ilman häiriötekijöitä.

-Ei enää koskaan Vilaan

[/quote]
Ei voi kuin kunnioittaa, jos tuon tilanteen suoritit noinkin tyynesti. Hieno nainen! :D

Vierailija
264/346 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mua vaan ärsytti käydä noissa kaupoissa (kavereiden mukana, ei koskaan itsenäisesti), nyt taidan enemmänkin vain sääliä niitä myyjiä jos enää sinne päädyn... :/ Itsekin joskus nuorempana pidin työtä vaatekaupassa jotenkin hienona ja glamuurina, mutta bestsellerille en ikimaailmassa menisi.

Vierailija
265/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuussa ensin pahin tyrkyttäjä oli Dressman. Aivan kamala paikka, varsinkin pilkossa muutama vuosi sitten. Nyt en tiedä millaista on, ei tule käytyä.

Vero Modasta saa kyllä palvelua, ja se on luontevaa, pirteää kyllä mutta ei minulle koskaan väkisin siellä myydä mitään, ja tykkään käydä ko. Liikkeessä.

Vila onkin sitten tyrkympi tapaus, mutta selviää sieltäkin pois, pyrkii juosten katsomaan vaatteet ja välttelemään myyjiä:).. mut on se vaan ärsyttävää ja vähän kiusallistakin jos joutuu sanomaan koko ajan että ei kiitos, en halua ostaa muuta, ei kiitos, en sitäkään ota, kiitos ei koko kaupalle vaan... vaatteet näyttäis ihan kivoilta ikkunan takaa mut ei jaksa mennä vakuuttamaan että en nyt halua ostaa, haluan katsella (ja ostaa sitten jos oikeasti jotain mielenkiintoista löytyy!). Netissä kukaan ei tyrkytä niitä samoja vaatteita...joten aika paljon miellyttävämpi ostaa netistä..

Ja ei todellakaan kaikki asiakkaat siihen pakkomyyntiin, vaan se karkottaa monet ihmiset liikkeestä pois, niihon liikkeisiin missä vastaavaa tyrkytystä ei ole tai sitten nettiin...

Vierailija
266/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut Vilassa töissä. Siellä todellakin seurataan Ttarkasti henkilökohtaista myyntiä, pitää myydä vähintään se 3 tuotetta/per asiakas. Provikkaa ei makseta, mutta palkinnot oli ihan kivoja (liikekohtaisesti) jos päästiin tavotteisiin. Henkilökuntaa prässätään myymään..tai muuten ei hyvää seuraa. Eli paineita on.

Vaikka pidän Vilan vaatteista ja tykkään asiakaspalvelusta niin tyrkyttäminen ei ole mun juttu. Sitäpaitsi olen rehellinen, en yritä myydä pelkästään rahan kiilto silmissä vaan suosittelen asiakkaille sellaisia vaatteita mitkä sopii heille. Ja ihmiset arvostaa hyvää ja rehellistä palvelua. Mielistely on ällöttävää. Se paistaa läpi.

Vierailija
267/346 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain Stokkan Vila-osastolla, koska siellä ei tyrkytetä !

Vierailija
268/346 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin VITUTTAA suunnattomasti Vilan myyjät ja siksi en mene koskaan enää sinne. Ostan Stokkalta Vilan osastolta kaikki Vilan vaatteet !

Laitoin tämän ketjun tuonne Bestsellers.com ja  otsikoksi Why all finnish avoid Vila and Vero Moda

Käskin käyttämään goolge kääntäjää ja laittamaan jollekin suomalaiselle.  Kerroin keskusteluketjussa olevan syyn Vilan ja muiden bestseller ketjun heikkoon myyntiin suomessa

Vierailija
269/346 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumaleissön. Kävinpä sitten kauppakeskuksessa, ja ennen kuin ehdin edes tajuta mitä tapahtui, tapahtui seuraavaa: kuljin vilan ohi ja bongasin sivusilmällä pari kivaa vaatetta. Nopea vilkaisu, myyjät kauempana kassalla, reitti selvä. Singahdin kuin ohjus koittamaan vaatteiden matskua ja katsomaan niitä hiukan tarkemmin ja sitten äkkiä takaisin ulos ennen kuin myyjät huomasivat mut. Ulkona tirskistelin vielä myymälän puolelle, mutten palannut enää sisään. Lähdin kahville ja vasta siellä iski kunnollinen Mitä vittua -olo.

Vierailija
270/346 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 12:51"]

Ei jumaleissön. Kävinpä sitten kauppakeskuksessa, ja ennen kuin ehdin edes tajuta mitä tapahtui, tapahtui seuraavaa: kuljin vilan ohi ja bongasin sivusilmällä pari kivaa vaatetta. Nopea vilkaisu, myyjät kauempana kassalla, reitti selvä. Singahdin kuin ohjus koittamaan vaatteiden matskua ja katsomaan niitä hiukan tarkemmin ja sitten äkkiä takaisin ulos ennen kuin myyjät huomasivat mut. Ulkona tirskistelin vielä myymälän puolelle, mutten palannut enää sisään. Lähdin kahville ja vasta siellä iski kunnollinen Mitä vittua -olo.

[/quote]

Hih hih, minä teen juuri samalla tavalla ;) katson ovelta, onko paljon asiakkaita.  Jos on menen sisään mutta seuraan sivusilmällä tuleeko myyjä kimppuun.  Jos myyjä lähestyy, häivyn välittömästi.

Ja koskaan, koskaan mieleeni ei tulisi kokeilla siellä mitään housuja !!

Eikä kukaan tiedä yhtään suomenkielistä sivua minne voisi tämän lähettää

Vierailija
271/346 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi mielenkiintoista tietää, että miten eri-ikäiset kokee Vilan palvelun.
Itse en ole näin voimakkaaseen tyrkyttämiseen törmännyt tai jos olenkin niin osaan torpata sen kerralla.
N38

Vierailija
272/346 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:56"]

Samaa pelkään minäkin. Sitä paitsi näitä ketjuja Vilan myyjistä ollut useita vuosien varrella ja ei niihinkään ole reagoitu.

[/quote]

Luultavasti tuputusmyynti siis tuottaa siltikin tulosta. En usko, että olisivat tietämättömiä siitä, että joitakuita tämä tyrkytys ahdistaa. Sen on pakko tuottaa voittoa — joku on siis laskenut, että vaikka suomalaista asiakasta voi ahdistaa, hän saattaa juuri siksi ostaa hätäpäissään niitä ihmelegginssejä vain päästäkseen pois. Ja osa täälläkin on maininnut pitävänsä tällaisesta iholle tunkevasta asiakaspalvelusta, joten todennäköisesti se kuitenkin lisää myyntiä.

Tilannetajua voisi silti opettaa myyjillekin.

Vierailija
273/346 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samat kokemukset täällä, nykyään kierrän mieluiten kaukaa koko kaupan :/

Vierailija
274/346 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se tuputusmyynti tuottaa tulosta. Siihenhän puhelinmyyntikin perustuu, ei kukaan soita (tai ok ehkä jotkut) että hei laittakaas mulle lehti, vaan myyjät soittaa. Ja sitten alkaa se saatanan turpavärkki laulaa ja saat perseenpäristimen kaupan päälle ja kaiken mahdollisen ihan ilmaseks jos tilaat puoli vuotta Seuraa. Moni tilaa koska eivät uskalla sanoa ei, kun myyjä niin tuttavallinen. Joten kaipa ne Vilankin tyrkyttäjät saa tulosta, ei ne muuten sitä tee. Mietin vaan että aika moni asiakas jättää menemättä kauppaan jos siellä ahdistellaan myyjien toimesta, joten varmaan siellä Vilan konttorissa ei oteta sitä huomioon. Jos 5/10 asiakasta ostaa tuputettuna, niin aika riski se on kauppiaalta luottaa että jos palvelukonseptia muutetaan, että tilalle tulevat ne asiakkaat jotka "haluavat vain katsella". Ymmärrän miksi ne tuputtaa, mutta silti en käy siellä, koska mä olen niitä jotka haluaa shoppailla rauhassa. Tilaankin kaiken netistä, saa kalsareissa istua kotona ja klikkailla tavarat postiin.

Vierailija
275/346 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
276/346 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoo että muutamia vuosia sitten katoin mekkoja vilassa omiin partyihini.
Siinä sitten myyjä sai lisämyytyä mulle vyön + kaulakorun samaan sassiin. Ja näytti aivan ihanan takin! Johon ei sillä kertaa ollut varaa investoida, kun pelkästään mekko + muut kamat oli 150euron luokkaa.

Mutta parin viikon päästä palkkapäivänä kävin sen ostamassa. Vaikka tiesin että olin raskaana eikä menisi vuoteen siis päälleni. Ja yhä käytän sitä, 4vuoden jälkeenkin ja moni sitä vieläkin kehuu.

Ärsyttävää tuputtamista siis kyllä paikoittain, mutta itse en olisi esim. kyseistä takkia kokeillut ilman sitä tuputtamista. Tai sitä kaulakorua, tai vyötä. Niitä mitä en mennyt hakemaan. Niitä käytän vieläkin, mekko jota taasen kävin vartavasten ostamassa jäänyt vähän lojumaan kaappiin kun ei ole tilaisuuksia missä käyttää..

Kyllä välillä se ahistaa se niiden tuputtaminen, mutta ainakin mut on jätetty rauhaan kun oon sanonut että katselen vain. Ja korvakuulokkeet aivan loistavat! Napit korviin ja kukaan ei tuu häiritsemään

Vierailija
277/346 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

BikBokissa saa kyllä minusta olla aina rauhassa... Kerran toivoin että myyjä olisi tullut huhuilemaan tarvitsenko uusia kokoja, sillä minulla oli kiire eikä aikaa esim etsiä kaikki tietyntapaiset paidat koppiin. Myyjä vain imuroi, ja kopista tullessani kysyi löytyikö jotain kivaa. Minusta on hyvä, jos myyjät kohtelevat asiakkaita asiakkaina, tarjoavat apua ja lopettavat sen tarjoilun mikäli asiakas sanoo ettei tarvitse apua. Harmittaa jos teidän takia myyjät pelkäävät tarjota apujaan, tuntuu asiakkaana välillä pieneltä kynnykseltä pyytää apua.

Vierailija
278/346 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tämä ketju on lähetetty pääkonttoriin, niin mikään ei ole muuttunut.
BOIKOTOIKAA, jos se auttaisi

Vierailija
279/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa mäkin menin viemään pakettia postiin, niin myyjä änkytti jotain että "ota suklaata". Olin että wtf? Katsoi mua suunnilleen anteeksi pyydellen ja jatkoi että "tässä ois suklaata" ja sohi niitä patukoita. Kysyin että maksaako ne. :D Sanoi että joo. Vastasin että ei kiitos. :D

Voi video että nauratti, lisämyynti up my ass. :D Yrittäisivät edes jotenkuten luontevasti tehdä sitä. Mielestäni suklaapatukka on vaan aika vaikea myydä postimerkin yhteydessä, varsinkin kun patukka ainakin itsellä on aina heräteostos joten jos joku alkaa sitä tyrkyttämään, tulee vaan olo että minä possuna sä mua pidät häh!

Vierailija
280/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja Amarillossa tarjoilija yritti väkisin myydä lisäpekonin hampurilaiseen. Maksoi muistaakseni euron. Kysyin että paljon pekonia tulee. Sanoi että yksi kappale. Sanoin että kallis siivu. Tarjoilija sanoi että voi olla mutta laitetaanko. Vituttaa tollanen, tulee asiakkaana ihan tyhmä olo. Ikäänkuin en voisi listalta tilata sitä pekonihampurilaista jos haluisin. Miksei ne kysy sitä perinteistä: Tuleekos alkupalaksi mitä?? Usein on otettu joku sipulirengaskori tms. Niin nyt koittavat myydä sinne hampurilaisen sisälle jotain lisätäytettä. Argh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme