Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä Vilan myyjien päässä liikkuu?

Vierailija
02.04.2014 |

Kävin tänään aamulla Vilassa. Ei olisi pitänyt käydä. Yritin ostaa farkut, mutta ostaminen epäonnistui kun rupesi ahdistamaan se myyjien kotkotus.

Heitä siis oli kaksi (2) ympärilläni pitämässä mainospuheita, vaikka olin sanonut jo painokkaasti "ei kiitos, pärjään yksin" ja olin löytänyt jo kolmet farkut sovitettavaksi. Toinen myyjistä yritti sinnikkäästi kaupata farkkuliiviä, vaikka sanoin etsiväni vain housuja ja näytin vielä että nämä tässä löytyivät sovitettavaksi. Toinen esitteli jotain uusia farkkuja, joissa oli joku nanokuitutekninen uutuus (liittyi jotenkin polvipusseihin :D?) Molemmat puhuivat liioitellun kovaa vaikka esim musiikki ei ollut kovalla ja olin aivan vieressä. Puhetta oli vaikea katkaista ja toinen heistä alkoi vain etsimään minulle kaikenvärisiä farkkuja, ojensi kokoani kysymättä viidet farkut syliin.

Karkaisin sovituskoppiin, mutta lähdin oikeastaan samantien ulos koko kaupasta kun en halunnut kokeilla edes niitä farkkuja jotka olin itse valinnut. Ehdin katsomaan myös että myyjä latosi minulle kaksi kokoa liian pieniä farkkuja, jotka eivät olleet erityisen venyvää kangasta. Joo, ihan imartelevaa mutta melko epäammattimaista ihmiseltä joka tekee sitä työkseen. Tuleeko heille palkka myynnin mukaan?

Ei enää ikinä Vilaan.

Kommentit (346)

Vierailija
221/346 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 16:12"]En voi ymmärtää tätä vilan meininkiä. Siis mikä siinä on ettei osata yhtään lukea asiakasta, vaan hyökätään iholla sillä siunaaman sekunnilla kun puoli jalkaa on ylittänyt liikkeen kynnyksen?! Voi toimia jossain Jenkeissä, mutta ei Suomessa. Useimmat suomalaiset haluavat ihan rauhassa katsella tuotteita ja puntaroida sopivaa väriä ja kokoa omassa rauhassa. Miksei sitä tajuta liikkeen johtoportassa, vaan pakotetaan myyjät tuputtamaan ja jankuttamaan? Luulisi myynnin paranevan kun asiakkaat eivät välttelisi liikettä.   Koitin mennä Turussa Hansan vilassa nopeasti vilkaisemaan tarjontaa ajatuksella, että en etsi mitään tiettyä juttua, vaan katson löytyisikö jotain kivaa/tarpeellista. Mutta se herhiläisparvi oli jotain ihan mahdotona. V: "Hei vaan, etsitkö jotain tiettyä juttua, voisinko auttaa?" Minä: "Ei kiitos, ihan katselen vaan." V: "Juu, katsele vaan. Sano vaan hei sitten jos voin jotenkin auttaa." M: "Joo, kiitos." Etenen ensimmäiselle vaaterekille. Hipaisen paitaa. V: "Joo se on aivan ihana, tosi kiva. Ihan uutta, just tullut. Löytyykö hei sopivaa kokoa?" *myyjä ryntää paikalle tonkimaan paitoja ja minä livahdan eteenpäin* M: Niin  ihan vaan tässä katselen.... V: Ne topit on hei aivan iiiihania. V: Joo se neule sopii hei tämän kanssa tosi kivasti. V: Löytyykö sulle siitä farkusta sopivaa kokoa. Odotas, katotaas.... Mikä koko? M: Niin... tota.... V *kiekuu niin, että koko liike raikaa* Varmaan L, nää on he tosi venyvää ihanaa materiaalia, tässä, näin ole hyvä.   Mihinkään ei voi koskea kun heti alkaa sopivan koon etsiminen myyjän toimesta ja asuun sopivan vyön/huivin7topin tms. osoittelu. En viitsi enää edes vilkaista mitään vaatetta tarkemmin, koska en jaksa myyjän tyrkytystä. Löydän ihan kivan paidan ja ne pakkotyrkytetyt housut. Pakenen sovituskoppiin, vaikka puoli liikettä on katsomatta. En saa sitä herhiläistä kannoiltani ja hermot ei kestä edes koko pienen liikkeen läpikäyntiä tämän assistentin kanssa.   Kopissa saan nipin napin paidan päälle kun kiekuminen alkaa verhon toisella puolella. V: Miltäs siellä näyttää? Tarvitaanko toista kokoa? Onko hyvä? M: No ei oikein ollut..... V: Tässä ois hei tosi kivaa sitä ja tätä...*tyrkyttää ties mitä kaapua ja heiluttaa verhoa niin etten uskalla edes riisuutua kun en tiedä koska tämä lirkuttelija on taas kimpussa ja verho lävähtää auki*   Päädyn ottamaan yhden perustopin, onneksi sovittamatta, koska kotona on jo vastaava ja tiedän oikean koon. Matkalla kassalle bongaan tosi kivannäköisen talvitakin. Mieli tekisi sovittaa, mutta en jaksa koko mielistely- ja sovitusprosessia alusta tämän ostosassistentin kanssa. Mieluummin käyn jossain toisessa liikkeessä katsomassa vastaavia tai vaikka stockan vila-osastolla, missä saa asioida aivan rauhassa ja miettiä ostopäätöstä ilman, että joku kärttää koko ajan vastausta johonkin ja häiritsee keskittymistä.   Kassalla vielä olisi leggareita tarjouksessa ja hei aivan ihanaa toppia, huivia, korua ja herra ties mitä. Kanta-asiakaskorttiakin kysellään, mutta kenen mielenterveys sallii niin monta Vila-käyntiä vuodessa, että kortti tulisi täyteen? Maksan topin ja äkkiä ulos.   Ostoskeskuksen aulassa mietin, että olipahan reissu. Subwaylla asiointi on kesyä Vilaan verrattuna. Siellä sentään uskovat kerrasta kun sanot ettet halua jalopenoa leipäsi väliin.     [/quote] vilassa ei oo kanta-asiakas korttia :)

[/quote]

JUURI NÄIN, JUURI NÄIN

Vierailija
222/346 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin poikaystävän kanssa jack&jonesilla, joka myös kuuluu samaan konseptiin. Farkkuja etsittiin ja mieleiset löytyi sovitukseen kunnes myyjä tuli kaakattamaan ties mitä ja lappasi uusia malleja ja kokoja sovitukseen ja melkein avas ovenkin kun poikaystävä boksereillaan ja vaivautuneeba yritti että ei kiitos. Jäi sieltä sitten farkut ostamatta. Ja hänkin sit virl totes ettei just tob tyrkyttämisen takia tykkää noissa kaupoissa käydä.

Ja itsekkään siis en vilassa ja vero modassa käy juurikaan tästä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion Matkuksen Jack&Jonesissa oli vähän aikaa sitten tosi hyvä myyjä. Etsittiin miehelle farkkuja ja osasi tulla auttamaan oikeilla hetkillä, etsi kokoja mutta ei tunkenut kopeille väkisin. Ehdotti erilaisia malleja jne. Oli selvästi ihan oikealla alalla :) Lisämyyntiäkin teki mutta ei tyrkyttävästi.

Sen sijaan keskustan Vero Modassa meininki on muuttunut koko ajan pahemmaksi. Viimeksi kävin lähinnä huvikseni sovittamassa mekkoa johon pitäisi olla suunnilleen rasvaton että se näyttäisi hyvältä. Ei se mun kropalle istunut ja yritin vaivihkaa viedä sitä takaisin kun myyjä alkoi kiekumaan että MIKSI SE EI OLLUT HYVÄ?!?! Hei meillä on siellä ja täällä sitä ja tuota plaaplaa!!!! En mä sille kehdannut sanoa että pitäisi olla vähän timmimmässä kunnossa :D

Matkuksen Vero Modassa taas en ole ikinä törmännyt tyrkyttämiseen. Ihan eri meininki. Vilassakin on usein ollut sen verran väkeä ja vain yksi myyjä että tyrkyttämiseltä olen säästynyt. Iski vastustamaton halu mennä kokeilemaan :D

Vierailija
224/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SINNE BEST SELLERIIN voi jättää palautetta, kun ainoa osoite on ENKUNKIELINEN ja tämänketjun linkkaaminen olisi todella tärkeää.

Palautteen voi kirjoittaa enkuksi mutta tämän ketjun linkkaaminen avaisi luultavasti vähän silmiä

Kaikilla muilla ketjuilla on suomenkielinen palautesivu tai jopa myymäläkohtainen

Vierailija
225/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2015 klo 10:17"]

EI SINNE BEST SELLERIIN voi jättää palautetta, kun ainoa osoite on ENKUNKIELINEN ja tämänketjun linkkaaminen olisi todella tärkeää.

Palautteen voi kirjoittaa enkuksi mutta tämän ketjun linkkaaminen avaisi luultavasti vähän silmiä

Kaikilla muilla ketjuilla on suomenkielinen palautesivu tai jopa myymäläkohtainen

[/quote]

Ilmeisesti palautetta ei haluta asiakkailta..

Vierailija
226/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ois ihanaa jos myyjä auttais edes joskus. Nykyään ei saa palvelua mistään ja myyjät yleensä vaan happaman näkösenä seisoo kassalla. Sulle on osunu ihanat myyjät. Toki olisivat voineet ymmärtää jos sanoit ettet halua palvelua.

Vierailija
227/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa sisällä kiehumaan, jos myyjä tulee viereen selittämään "ihana punainen paita", siinä jatkaa "ihana vihreä neule". Ihan kuin olisin itse aivan aivoton, että näe että kädessäni on paita ja minkä värinen se on. Ei mua kiinnosta kuunnella myyjän mielipiteitä, mitä kaikkea kosketan sattumalta heidän kaupassaan, on ihania. Päälle vielä myyjä esittelee vieressä "tässäkin ihana oranssi paita". Argh. Siirryn muualle.

Vierailija
228/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta teitko puskaradioon saman avauksen? :)

Vierailija
229/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskusteltujen lisäksi nykyään ahdistaa KappAhl, ainakin Jyväskylässä. Ostan paljon vaatteita sieltä 3 lapselle, joskus useamman kerran viikossa. Ja joka kerta saan perustella kassalla, että en edelleenkään tarvitse sukkia ja tarrarullia. Argh!

Vierailija
230/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten jossakin Porin Vilassa/Onlyssä/VeroModassa musiikki soi niiiin kovalla, etten äitini kanssa pystynyt edes normaaliin keskusteluun. Huvittavinta oli myös se, etteivät myyjätkään kuulleet mitä asiakkaat kysyivät eivätkä asiakkaat kuulleet myyjän vastauksia.

Oikeasti luulin olevani paikallisessa teinidiscossa.

Vierailija
231/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:42"]Mielestäni se, että ahdistuu myyjien palvelusta on ihan oman pään sisällä. Jos et halua palvelua sanot sen selvästi! Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Valitettaan kun on huonoa palvelu, kun ei kukaan tullu auttamaan eikä edes tervehditty. Sitten kun tervehditään ja palvellaan valitetaan. Joo, menkää vaan kaikki tilaamaan netistä, sillähän se saadaan Suomen talous kuntoon! Vilan myyjissä mitään vikaa oo, niin hyvää ja asiantuntevaa palvelua saatiin tyttären kanssa, että olin hämmästynyt, että ketjumyymälästä saa sellaista palvelua.  terkuin vaan itsekin vaatemyyjä
[/quote]
Palvelu ja tarpeettomien oheistuotteiden pakkomyynti ovat 2 eri asiaa.

Vierailija
232/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä kaikkia vaivaa? Onko kaikki suomalaiset todella tällaisia? Miten te pärjäätte ulkomailla, esim. Jenkeissä?  Kannattaa opetella small talkia ja vastata vaan ystävällisesti, että "kiitos, katselen vaan...on kyllä hienoja mekkoja" tms.. ei kannata raivostua ym! Huh mitä luettavaa!!

Vierailija
233/346 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikast jännä.. Minulle harvoin mitään tyrkytetään, kun käyn vilassa tai veromodassa. Olisiko syy että näytän köyhältä ulkomaalaiselta? Yleensä asiallisesti myyjät kysyvät tarvitsenko apua ja jos vastaan, että en niin jättävät rauhaan. Missä päin näitä sekopää myyjiä on?

Vierailija
234/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:17"]

Vilassa se on aivan sama, mitä päälleen pistää kun kaikki on niin hienoa. Kohta siellä myydään "keisarin uusia vaatteita" ja revitään rahat siitäkin. Säälin työntekijöitä, sillä myyntipaineiden on oltava todella kovat, eihän kukaan normaali ihminen muuten noin käyttäytyisi?

[/quote]

musta olisi kamalaa olla vaatekaupassa myyjänä jos olisin saanut ohjeet kehua vuolaasti kaikkia vaatteita vaikka olisivat kuinka karseita ja huonosti istuvia asiakkaan yllä.  Hävettäisi. 

Vierailija
235/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:55"]

Mä olen ollut Vilassa töissä. Siellä todellakin seurataan Ttarkasti henkilökohtaista myyntiä, pitää myydä vähintään se 3 tuotetta/per asiakas. 

[/quote]

3 tuotetta/asiakas on oikeasti aika typerä tavoite.Yleensä nuoret naiset ostaa kai kerralla maltillisesti mutta useammin, ainakin keskustassa pyörivät. Kannattaako sen lisämyynti (legginssituputus) oikeasti, kun siitä jää yleensä asiakkaalle nihkeä fiilis kauppaa kohtaan ja jatkossa todennäköisesti pistäytyy siellä harvemmin? Eikö Vilassa luoteta siihen, että vaatteet on niin kivoja ja laadukkaita että ne myyvät itse itsensä?

Vierailija
236/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
237/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeasti surullista, kun mielestä Vilassa in kivempia vaatteita kuin esim. H&M:ssä, Lindexilla, Seppälässä jne. mutta ei siellä oikeasti voi käydä niiden myyjien takia.

Vierailija
238/346 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:17"]

Vilassa se on aivan sama, mitä päälleen pistää kun kaikki on niin hienoa. Kohta siellä myydään "keisarin uusia vaatteita" ja revitään rahat siitäkin. Säälin työntekijöitä, sillä myyntipaineiden on oltava todella kovat, eihän kukaan normaali ihminen muuten noin käyttäytyisi?

[/quote]

musta olisi kamalaa olla vaatekaupassa myyjänä jos olisin saanut ohjeet kehua vuolaasti kaikkia vaatteita vaikka olisivat kuinka karseita ja huonosti istuvia asiakkaan yllä.  Hävettäisi. 

[/quote]

En tiedä ohjeistuksesta, mutta varmaan yrittävät kaikkensa, että myyntiä tulisi.. ei joudu puhutteluun

Vierailija
239/346 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksestä taisi Vila häipyä lopullisesti :D  Koska siellä ei pahemmin muut liikkeet häipynyt, oletan että tämä hullunkiilto silmissä-myynti karkotti kaikki asiakkaat.

Kerran alkoi tosissaan naurattaa kun myyjä seurasi ja jokaisen vaatteen kohdalla mitä hipaisin sanoi jotain tyyliin "toi on niin ihana kyllä!" "aj toikin on niiiin ihana!".

Vierailija
240/346 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkkalan Veskan Vero Modassa olen saanut olla joka kerta rauhassa. Tietty myyjät moikkaavat ja tulevat kysyyn tarvinko apua, yleensä kieltäydyn ja sen jälkeen saa olla rauhassa. Kassalla kukaan ei yritä tuputtaa vaan hymyilevät nätisti :)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi