Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä Vilan myyjien päässä liikkuu?

Vierailija
02.04.2014 |

Kävin tänään aamulla Vilassa. Ei olisi pitänyt käydä. Yritin ostaa farkut, mutta ostaminen epäonnistui kun rupesi ahdistamaan se myyjien kotkotus.

Heitä siis oli kaksi (2) ympärilläni pitämässä mainospuheita, vaikka olin sanonut jo painokkaasti "ei kiitos, pärjään yksin" ja olin löytänyt jo kolmet farkut sovitettavaksi. Toinen myyjistä yritti sinnikkäästi kaupata farkkuliiviä, vaikka sanoin etsiväni vain housuja ja näytin vielä että nämä tässä löytyivät sovitettavaksi. Toinen esitteli jotain uusia farkkuja, joissa oli joku nanokuitutekninen uutuus (liittyi jotenkin polvipusseihin :D?) Molemmat puhuivat liioitellun kovaa vaikka esim musiikki ei ollut kovalla ja olin aivan vieressä. Puhetta oli vaikea katkaista ja toinen heistä alkoi vain etsimään minulle kaikenvärisiä farkkuja, ojensi kokoani kysymättä viidet farkut syliin.

Karkaisin sovituskoppiin, mutta lähdin oikeastaan samantien ulos koko kaupasta kun en halunnut kokeilla edes niitä farkkuja jotka olin itse valinnut. Ehdin katsomaan myös että myyjä latosi minulle kaksi kokoa liian pieniä farkkuja, jotka eivät olleet erityisen venyvää kangasta. Joo, ihan imartelevaa mutta melko epäammattimaista ihmiseltä joka tekee sitä työkseen. Tuleeko heille palkka myynnin mukaan?

Ei enää ikinä Vilaan.

Kommentit (346)

Vierailija
181/346 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]Kaverini on entinen VILA:n myymäläpäällikkö ja kysyin häneltä kerran tuosta tyrkyttävästä myynnistä. Hän sanoi, että kyllä kaikki VILAssa ovat nähneet netissä arvostelua yli-innokkaista myyjistä, mutta se ei näy myyntiluvuissa mitenkään. Päinvastoin - mitä enemmän myyntikoulutuksiin panostetaan ja myyjiä kannustetaan "tyrkyttämään", sitä paremmat myyntiluvut ovat. Tämän vuoksi ylemmällä tasolla ei aiota muuttaa tyyliä.

Joten jos myyjien tyyli ärsyttää, äänestäkää lompakollanne älkääkä ostako sieltä vaatteita :)

[/quote]

Taikka myynti nousisi vielä enemmän kun saisi shoppailla rauhassa. Harmi, kivoja vaatteita mutta niin karseita myyjiä, että ei uskalla mennä sisälle liikkeeseen.

[/quote]

Vilan tavoite on Suomen paras asiakaspalvelu, joten ratkaisu tähän ei ole jättää asiakas huomiotta vaan vaihtaa ammattitaidottomat pois, ja tilalle kokeneita myyjiä jotka osaavat lukea asiakasta.

[/quote]

Huomasitko ristiriidan? Vilassa ei ole myyjiä jotka osaavat lukea asiakkaits. Vilan asiaspalvelu on niin hyvää, että se saa asiakkaan juoksemaan pois liikkeestä.

[/quote]

Oletko käynyt henkilökohtaisesti suomen jokaikisessä Vilan myymälässä? Tuskimpa :) Joten et osaa kertoakkaan sitten että onko vilassa hyvi myyjioä. 

[/quote]

En ole, mutta 8 eri kaupungin liikkeessä, jos nyt oikein muistan:) Jännä, miten jokaisessa oli kuitenkin jotain yhteistä. Arvaat varmaan mitä. Lue nuo edelliset kommentit, niin saat kuulla miltei jokaisen kaupungin liikkeestä saman arvostelun.

Vierailija
182/346 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:20"]Kaverini on entinen VILA:n myymäläpäällikkö ja kysyin häneltä kerran tuosta tyrkyttävästä myynnistä. Hän sanoi, että kyllä kaikki VILAssa ovat nähneet netissä arvostelua yli-innokkaista myyjistä, mutta se ei näy myyntiluvuissa mitenkään. Päinvastoin - mitä enemmän myyntikoulutuksiin panostetaan ja myyjiä kannustetaan "tyrkyttämään", sitä paremmat myyntiluvut ovat. Tämän vuoksi ylemmällä tasolla ei aiota muuttaa tyyliä.

Joten jos myyjien tyyli ärsyttää, äänestäkää lompakollanne älkääkä ostako sieltä vaatteita :)

[/quote]

Taikka myynti nousisi vielä enemmän kun saisi shoppailla rauhassa. Harmi, kivoja vaatteita mutta niin karseita myyjiä, että ei uskalla mennä sisälle liikkeeseen.

[/quote]

Vilan tavoite on Suomen paras asiakaspalvelu, joten ratkaisu tähän ei ole jättää asiakas huomiotta vaan vaihtaa ammattitaidottomat pois, ja tilalle kokeneita myyjiä jotka osaavat lukea asiakasta.

[/quote]

Vitsailit kai?? Ei ole Vilan tavoite sitten aivan heti toteutumassa:D

[/quote]

Oletko käynyt henkilökohtaisesti suomen jokaikisessä Vilan myymälässä? Tuskimpa :) Joten et osaa kertoakkaan sitten että onko vilassa hyvi myyjioä

vastaan sinulle samalla tavalla kuin edelliselle neiti kaikkitietävälle. 

[/quote]

Voi sinä raukka.. Ei tämä keskustelu pelkästään sinusta ole tehty, vaikka Vilalla oletkin töissä:) Älä ota kaikkea henkilökohtaisesti, niin on helpompi hengittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/346 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI tuttuni,kaverini,siis ihan kaikki ihmiset keiden kanssa on tullut mitään puhetta Vilasta ovat sanoneet tästä tyrkytyksestä. Ja jokainen on kokenut sen häiritsevänä/ahsitavana.

Varsinkaan suomalaiseen kulttuuriin tällainen tyrkyttäminen ei sovi, puhumattakaan jenkkityylisistä: "SIIS OUMAIGAAD SAIRAAAN MAGEEEE!!!111" huudahduksista ventovieraan myyjän suusta.

Itse en todellakaan kaipaa kenenkään myyjän "mielipidettä" vaatteistani, tiedän itse tasan tarkkaan onko hyvä vai ei, eikä sitä muuta jonkun myyjän mielipide.Joka sekin sanottu vain, että ostaisin tuotteen.

Vila on menettänyt ja tulee menettämään monen monta potentiaalista asiakasta juuri tämän takia: tuollainen ylenpalttinen tyrkytys ei pure suomalaisiin yhtään!

Itse olin Kuopion matkuksen Vilassa sovittamassa mekkoa. Noh myyjä innokkaana kantoi koot koppiin ja jäi odottamaan kun sovittelen. Olisin halunnut rauhassa mallailla ja asetella mutta kohta kuuluu: "Joko oot saanu sen päälles?? Hei näytä ihmeessä miten istuu" no, kuten arvata saattaa, kehuja alkoi sadella ylenpalttisesti "istuu siis sulle niin SAIRAAN hyvin ja toi väri on niiiin SUN JUTTU!!"Joopajoo, en saanut edes sivulla olevaa vetkaria kiinni kun ei mahtunut rintamus koko mekkoon ja tuntui etten saa henkeä. Myyjä ei aluksi edes nähnyt tätä että vetoketju on puoliksi auki ja mahan kohdalla oli selvä löysä kangaspussi.

Toisinsanoen myyjä kehui minua, ja mekkoa koska halusi myydä sen minulle. Ei siksi, että mekko oli OIKEASTI juuri nappivalinta juhliin. Tuli tosi huijattu olo...ja jotenkin sellainen, että minua pidetään ihan idioottina....

Mielestäni asiakkaan hyvinvointi pitäisi olla ykkösasia, ja se, että asiakas saa juuri sen oikean tuotteen hänelle itselleen.

Vierailija
184/346 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:51"]KAIKKI tuttuni,kaverini,siis ihan kaikki ihmiset keiden kanssa on tullut mitään puhetta Vilasta ovat sanoneet tästä tyrkytyksestä. Ja jokainen on kokenut sen häiritsevänä/ahsitavana.

Varsinkaan suomalaiseen kulttuuriin tällainen tyrkyttäminen ei sovi, puhumattakaan jenkkityylisistä: "SIIS OUMAIGAAD SAIRAAAN MAGEEEE!!!111" huudahduksista ventovieraan myyjän suusta.

Itse en todellakaan kaipaa kenenkään myyjän "mielipidettä" vaatteistani, tiedän itse tasan tarkkaan onko hyvä vai ei, eikä sitä muuta jonkun myyjän mielipide.Joka sekin sanottu vain, että ostaisin tuotteen.

Vila on menettänyt ja tulee menettämään monen monta potentiaalista asiakasta juuri tämän takia: tuollainen ylenpalttinen tyrkytys ei pure suomalaisiin yhtään!

Itse olin Kuopion matkuksen Vilassa sovittamassa mekkoa. Noh myyjä innokkaana kantoi koot koppiin ja jäi odottamaan kun sovittelen. Olisin halunnut rauhassa mallailla ja asetella mutta kohta kuuluu: "Joko oot saanu sen päälles?? Hei näytä ihmeessä miten istuu" no, kuten arvata saattaa, kehuja alkoi sadella ylenpalttisesti "istuu siis sulle niin SAIRAAN hyvin ja toi väri on niiiin SUN JUTTU!!"Joopajoo, en saanut edes sivulla olevaa vetkaria kiinni kun ei mahtunut rintamus koko mekkoon ja tuntui etten saa henkeä. Myyjä ei aluksi edes nähnyt tätä että vetoketju on puoliksi auki ja mahan kohdalla oli selvä löysä kangaspussi.

Toisinsanoen myyjä kehui minua, ja mekkoa koska halusi myydä sen minulle. Ei siksi, että mekko oli OIKEASTI juuri nappivalinta juhliin. Tuli tosi huijattu olo...ja jotenkin sellainen, että minua pidetään ihan idioottina....

Mielestäni asiakkaan hyvinvointi pitäisi olla ykkösasia, ja se, että asiakas saa juuri sen oikean tuotteen hänelle itselleen.

[/quote]

Aamen

Vierailija
185/346 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vero moda oo bestsellerin? Kun kaaren vero modassa ei ees moikata aina! Ite tykkään ku tuodaa kokoja pyydettäessä mut tuolla saanu pari kertaa hakee itte. Kassallakaan ei koitettu saada ostamaan lisää. Käykää siellä kokeilee jos haluutte rauhassa shopata :) varmaa myymäläkohtasii nää.

Vierailija
186/346 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä suuret murheet elämässä, liiallinen palvelu. Tilatkaa netistä tai älkää ostako uusia vaatteita jos näin paljon ärsyttää näinkin mitätön asia elämässä

Vierailija
187/346 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sen sanoikin jo.. jaloilla äänestäminen vaan pahentaa tilannetta

Vierailija
188/346 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran just Vilassa myyjä tuli sovituskoppiini ja toi vaatteita joita 'minun pitäisi kokeilla'

Vierailija
189/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 06:05"]Kapphalisakin osataan. Yritin maksaa ostoksiani kun 19-vuotias erittäin pahasti lässyttävä myyjä kohotti ripsijatkeensa ja kuiskasi, että itse asiassa minulla on JUURIASAMANLAINEN paita itsellänikin. Myass! Haluanko näyttää lapselta, lissulta, rättikaupan myyjältä? Pakko oli sanoa, että siinä tapauksessa minun on pakko perua tämä ostos. Naurettavaa kuvitella, että 40+ -nainen ilahtuu, jos teinillä on samanlainen paita.
[/quote] joo, aivan varmasti sanoit noin.

Vierailija
190/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 06:05"]Kapphalisakin osataan. Yritin maksaa ostoksiani kun 19-vuotias erittäin pahasti lässyttävä myyjä kohotti ripsijatkeensa ja kuiskasi, että itse asiassa minulla on JUURIASAMANLAINEN paita itsellänikin. Myass! Haluanko näyttää lapselta, lissulta, rättikaupan myyjältä? Pakko oli sanoa, että siinä tapauksessa minun on pakko perua tämä ostos. Naurettavaa kuvitella, että 40+ -nainen ilahtuu, jos teinillä on samanlainen paita.
[/quote]
jatkan vielä. Kuulostat hyvin yksinkertaiselta ja ilkeältä, oikealta asiakaspalvelijan kauhulta. Vai olikohan vaan provo?

Vierailija
191/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa myyjät eivät edes tervehtineet (kahdella eri käyntikerralla) mikä minusta kuuluu ihan "käytöstapoihinkin". Vilkaisivat vaan ja jatkoivat mitä ikinä tekivätkään. Forumissa ei saa olla kyllä rauhassa ja pakkomyynnin näkee. Silti sekin liike on aina täysi.

Vierailija
192/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muuten Jack & Jonesilla.. Mies ei halua ikinä mennä ko kauppaan yksin kun myyjät alkavat ahdistelemaan ja höpöttämään milloin mistäkin. Siis ymmärrän että niiden on pakko esimerkiksi kassallakin tuputtaa lisää tavaraa, mutta siinä vaiheessa kun nuori n. 20v tyttö kyselee  "mites, onko bokseriasiat kunnossa?" on ilme silleen .. öö joo? 

Vierailija
193/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten näissä Bestsellerin liikkeissä ärsyttää ja alkaa vituttaa se ylipirteä ääni ja äänensävy. "MOIKKA!!" eikö vois vaan tervehtiä normaalisti eikä niin kimeellä yli-innokkaalla äänellä? Liian feikkiä... 

Vierailija
194/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 07:57"]Sama muuten Jack & Jonesilla.. Mies ei halua ikinä mennä ko kauppaan yksin kun myyjät alkavat ahdistelemaan ja höpöttämään milloin mistäkin. Siis ymmärrän että niiden on pakko esimerkiksi kassallakin tuputtaa lisää tavaraa, mutta siinä vaiheessa kun nuori n. 20v tyttö kyselee  "mites, onko bokseriasiat kunnossa?" on ilme silleen .. öö joo? 
[/quote]
sama täällä! Menee mieluummin mun kanssa kun silloin eivät tuu häiritsemään kun on tyttöystävä mukana !

Vierailija
195/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää myymisestä tilaa netistä ja hae paketti automaatista. Myymälät nyt vaan elää myymisellä ja se on sen myyjän työ. Sitä on pakko tehdä jos haluaa olla työssä myyjänä. Ei myyjä päätä mitä hän siellä työpaikalla tekee vasn palkanmaksaja.

Vierailija
196/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 08:26"]

Jos et tykkää myymisestä tilaa netistä ja hae paketti automaatista. Myymälät nyt vaan elää myymisellä ja se on sen myyjän työ. Sitä on pakko tehdä jos haluaa olla työssä myyjänä. Ei myyjä päätä mitä hän siellä työpaikalla tekee vasn palkanmaksaja.

[/quote]

Myyjä koulutukseen, jos ei osaa työtään. On eri asia myydä tuotteita ja yrittää hakea pomon määräämänä lisämyyntiä, kuin yrittää pakkomyydä asiakkaalle kaikkia liikkeen tuotteita.

Vierailija
197/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 23:45"]Joo se on mun mielestä iso moka, että moikkaa samaa asiakasta uudestaan, ja ihan yhtä ihastuneesti kuin ekan kerran nähdessään.

Olen itsekin ihmetellyt joskus Vilassa mitä hittoa siellä tapahtuu, mutta oletteko huomanneet POSTIN tai siis Itellan siirtyneen tähän hemmetin lisämyyntiin myös??!!?? kestää ikuisuuden päästä siitä tiskiltä pois, kun aina tyrkytetään jotain kalentereita/suklaapatukoita/just tulleita postimerkkejä/Aarikan koruja. Argh! Joo tosi kivat mut ei kiitos, Joo ei kiitos. Joo, ei, ei kun tosiaan vaan tulin noutamaan tän lähety..ei kiitos ei... kiitos hei.. *pakenee* AAARGH!
[/quote]

Kerran en meinannut postin kassalta pois päästä kun se nainen vain tyrkytti ja tyrkytti..
"mites tarviitko kalenteria?"
"ei kiitos, tällä pärjään" (noudin pakettia)
"entäs postimerkkejä?"
Jne. Kävi varmaan kaikki mahdolliset tuotteet läpi ja aina ei kiitos. Harvinaisen rasittavaa!

Vierailija
198/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut myyjänä eri liikkeissa. Ei ole myyjien vika että pitää tuputtaa vaan se in ylempää tuleva käsky. Jokaisesta tuputuskerrasta saa yhden pinnan. Jos ei kerää pinnoja niin hyvää ei seuraa, provikan kanssa ei meillä ainakaan ollut mitään tekemistä. Esimerkiksi jos as. ostaa herätyskellon niin siihen on pakko kysyä tarvitsesko paristoja, eli aina pitää tarjota aiheeseen liittyvää, kuten eräässä kaupassa ostin paidan niin myyjä kysyi ottaisinko siihen sellaisen tissinalusvyön jotka oli muotia muutama vuosi sitten. On merkki siitä että liikkeellä menee huonosti ja tulosta pitäisi parantaa. Tulosta saatetaan joutua tarkkailemaan muutaman tunnin välein. Itselleni myös myyjänä tuo oli raskasta vaikka sitä hehkutettiin että ollaan huippumyyjiä tms. kun tuputettiin. Huomatkaa, tätä tuputusta tapahtuu useissa liikkeissä, myös elektroniikkaliikkeissä, ja se ei ole vain myyjän oma palveluinto vaan käsky. Kaupan kassallakin olen ollut ja sielläkin on joskus rasittavia kampanjoita jolloin jokaiselta asiakkaalta pitää kysyä otatko tällaisen?

Säälin myyjiä ja inhoan kulutusyhteiskuntaa jossa ihmisille myydään kaikkea turhaa.

Vierailija
199/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koskaan edes tervehditä Tampereen Vero Modassa, en tiedä onkohan tullut valituksia niin paljon jos aiemmin lisämyynti ja muu tyrkytys?

Vierailija
200/346 |
03.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ärsyttövää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän