Miten vihjata miehelle, että toivoisin kihlausta?
Meillä on sellainen tilanne, että ei oikein voida toistaiseksi mennä naimisiin. Ollaan kuitenkin erittäin sitoutuneita suhteeseen ja ainakin itse olen 100% varma, että tämän ihmisen kanssa haluan olla loppuelämäni. Uskon kyllä, että mieskin ajattelee niin, mutta se ettei voida mennä naimisiin johtuu miehestä ja harmittaa häntä älyttömästi, siksi en usko että tulee oma-aloitteisesti kosimaan ennen kuin asia on pois päiväjärjestyksestä. Musta olisi kuitenkin ihanaa, jos meillä olisi sormukset merkkinä sitoutumisesta, vaikka kihlauksesta tulisi aika pitkä. Mitenköhän saisin hienovaraisesti vihjattua asiasta miehelle?
Kommentit (46)
Hmm eli onko syy, että ap:n mies on persaukinen, mahdollisesti myös lainoja ja ap:llä itsellään taas sitä rahaa olisi ja sen takia "suojellakseen itseään" eli omaisuuttaan joudutaan ns. järkisyistä lykkäämään itse avioliittoon astumista ? Ei taida olla nyt motiivit kohdillaan.
Ap, minusta vaikutat vähän omituiselta. Jos olisin mies, niin en ehkä ymmärtäisi mikä sua ripoo. Jos on sovittu yhdessä, että naimisiin ei voida mennä, niin etkö siinä samassa keskustelussa olisi voinut tuoda esille toiveesi siitä kihlasormuksest. Tai vaikka myöhemminkin? Nythän mies tietenkin ajattelee, että on sovittu mennä eteenpäin ilman mitään sormuksia. Ja eihän kihlaus mikään lupaus mistään avioliitosta ole. Kihlaus on nyt vain kihlaus ja avioliittohomman voi miettiä sitten rauhassa erikseen. Kas kun nykypäivänä se avioliittokaan ei ole lupaus yhtään mistään...
Puhu hänelle siitä miten kauniin sormuksen joku työkaveri oli saanut kun oli juuri mennyt kihloihin ;)
No kosi sitä itse, jos haluat kihloihin. Miksi se olisi juuri miehen tehtävä kosia?
Kihlautuminenhan tarkoittaa avioliittolupausta. Se taas edellyyttää että jompi kumpi asiaa ehdottaa, eli käytännössä kosii. Ja jos tulee suostumus avioliittoon menosta, olette kihloissa. Sormukset voi sitten hankkia asian merkiksi, mutta ei ole pakolliset.
Kihloissa ette ole, ellette ole lupautuneet naimisiin menemään.
Miksi ette voi mennä naimisiin? kihlaus on sopimus avioliitosta ja jos naimisiin ei voi mennä, minusta tuntuisi hassulta mennä kihloihinkaan.
Miksi pitäisi vihjata ja miksi sanot, että uskot miehenkin ajattelevan näin? Kannattaisiko ihan suoraan ja kainostelematta puhua tulevaisuudesta ja siitä, mitä suhteelta odotatte ja mitä yhdessä aiotte tai ette aio?
Mää ainakin vaan paukautin, että mentäiskös joskus naimisiin. Pari vuotta mietittiin ja ihmeteltiin, sitten kihlauduttiin, elokuussa naimisiin. Kukaan ei kosinut ketään, käy se näinkin.
sano sille vaikka jotenkin näin: "tahtoisin sitoutua sinuun ja mennä joku päivä kanssasi naimisiin. minulle merkitsisi paljon, jos olisimme kihloissa, se tuntuisi minusta virallisemmalta kuin pelkkä seurustelu".
tuttuni kertoi sopineensa miehensä kanssa häistä, mutta eivät kuulemma olleet vielä kihloissa kun mies ei ollut kosinut. sitten monta kuukautta odotettiin tätä suureellista "yllätys"kosintaa, jonka jälkeen vasta olivat kuulemma kihloissa.
oikeasti, älä lähde mihinkään tuollaiseen hölmöilyyn.
Mä kysyin suoraan , että koska tulee sormus , mies lupasi , että kohta. Kosi mua Kreikassa. Jos olisi vastannut, että ei halua mennä kihloihin, olisin jättänyt, koska aika menee, en ole enään 18 v, vaan halusin naimisiin ja lapsia , onneks hänki oli samalla linjalla mun kaa, nyt ollaan jo 3 vuotta naimisissa ja onnellisesti
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:19"]
sano sille vaikka jotenkin näin: "tahtoisin sitoutua sinuun ja mennä joku päivä kanssasi naimisiin. minulle merkitsisi paljon, jos olisimme kihloissa, se tuntuisi minusta virallisemmalta kuin pelkkä seurustelu".
tuttuni kertoi sopineensa miehensä kanssa häistä, mutta eivät kuulemma olleet vielä kihloissa kun mies ei ollut kosinut. sitten monta kuukautta odotettiin tätä suureellista "yllätys"kosintaa, jonka jälkeen vasta olivat kuulemma kihloissa.
oikeasti, älä lähde mihinkään tuollaiseen hölmöilyyn.
[/quote]
Voi apua... mä luin just facebookin hääryhmästä, kuinka yhtä morsianta ei muka olla kosittu ja mies aikoo kosia kirkon portailla vieraiden nähden. Mihin sitä kosintaa oikeesti tarvii, kun kirkkokin on jo varattu? Voi myötähäpeä.
Ja tuohon "virallisempaa kuin pelkkä seurustelu", niin pyh ja pah.
Jotkut vaan tarvii potkun persuksille!
Jotkut vaan tarvii potkun persuksille!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:08"]
Mää ainakin vaan paukautin, että mentäiskös joskus naimisiin. Pari vuotta mietittiin ja ihmeteltiin, sitten kihlauduttiin, elokuussa naimisiin. Kukaan ei kosinut ketään, käy se näinkin.
[/quote]
Tuohan on kosinta! Kosia = pyytää jotakuta naimisiin. Ja olitte kihloissa jo heti saman tien, kun mies oli suostunut sun kosintaan. Kihlaus = ollaan sovittu että mennään joskus naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Tuohan on kosinta! Kosia = pyytää jotakuta naimisiin. Ja olitte kihloissa jo heti saman tien, kun mies oli suostunut sun kosintaan. Kihlaus = ollaan sovittu että mennään joskus naimisiin.
[/quote]
Ei me sovittu mitään sillon, pohdiskeltiin asiaa rauhassa ja myöhemmin päätettiin yhdessä hääpäivä.
Voi tehdä sitoutumisriitit ja lupaukset ja ostaa sormukst varatun merkiksi ilman lupausta naimisiin menosta. Tehkää omannäköiset valat ilman kihloja.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:37"]
Voi tehdä sitoutumisriitit ja lupaukset ja ostaa sormukst varatun merkiksi ilman lupausta naimisiin menosta. Tehkää omannäköiset valat ilman kihloja.
[/quote]
joo honey boo boossa tehtiin näin ja oli se niin ihguu!! nekin pelkäs sitoutumista oikeasti mutta tollee prätkäkaverin julistamana se oli ookoo.
Kyllä me aiotaan joskus mennä naimisiin, mutta juuri nyt ei voida enkä viitsi syitä avata tähän enempää. Syy on miehelle aika herkkä asia, enkä siksi itse halua kosia. Mies ei varmasti tiedä, että kihlaukselle olisi mulle merkitystä ja haluaisin sen jotenkin ilmaista pyytämättä suoraan. Silloin miehen ei myöskään tarvitsisi reagoida mihinkään suuntaan, jos tämä ei hänelle olisi mieluinen ajatus. Kyseessä olisi siis tämmöinen vähän vanhanaikainen pitkä kihlaus, että mennään naimisiin heti sitten, kun se on mahdollista. Symbolinen juttu lähinnä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 14:43"]
Kyllä me aiotaan joskus mennä naimisiin, mutta juuri nyt ei voida enkä viitsi syitä avata tähän enempää. Syy on miehelle aika herkkä asia, enkä siksi itse halua kosia. Mies ei varmasti tiedä, että kihlaukselle olisi mulle merkitystä ja haluaisin sen jotenkin ilmaista pyytämättä suoraan. Silloin miehen ei myöskään tarvitsisi reagoida mihinkään suuntaan, jos tämä ei hänelle olisi mieluinen ajatus. Kyseessä olisi siis tämmöinen vähän vanhanaikainen pitkä kihlaus, että mennään naimisiin heti sitten, kun se on mahdollista. Symbolinen juttu lähinnä.
[/quote]
Miehen pitäisi tehdä lupaus avioliitosta, vaikka ei "voi" mennä naimisiin? Tai edes halua tehdä sitä? Osta itelles joku rihkama ja pistä vasempaan nimettömään, jos se helpottais.
Oih, minä oon siis teinikihloissa! Ihqqqqqqqqqqq! Oon 36 ja mies 49, hankittiin sormukset merkkinä meidän rakkaudesta vaikka hääpäivää ei vielä olla sovittu.
Joo, miehille ei kannata vihjailla mitään vaan niille pitää sanoo suoraan. Yleensäkin elämä on helpompaa kun kommunikoi ja puhuu niistä asioista jotka mietityttää.