Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun kotisi sisustusfilosofia?

Vierailija
25.11.2020 |

Meillä on 50-luvun puutalo ja kalusteet saman aikakauden henkeen, mutta modernilla otteella. Osa kalusteista on oikeasti 50-luvulta. Olen käsityöihminen itse tehnyt paljon ja hankkinut käytettyä, jotta olisi kodikasta. Huoneet on katsottu sopivan toisiinsa.

Värimaailma on vaalea mutta ei valkoinen.

Kommentit (171)

Vierailija
81/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurrissa saadut sisustusideat kirjataan heti ylös ja toteutetaan viipymättä, mieluiten jo seuraavana arkipäivänä.

Vierailija
82/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetimme täysremontin kodissamme ja uusimme suurimman osan huonekaluista. Nyt on sitä monen parjaamaa mustaa-valkoista-harmaata vaalealla puulla maustettuna. Vähensimne myös krääsää, kirjoja, tauluja yms. Nyt asunyo tuntuu paljon isommalta. Viihdymme.

Miksi teillä oli krääsää ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea Kivaa Kaaoksessa

Vierailija
84/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valkoisia seiniä, ei pölynkerääjiä, tilaa, yhtenäiset linjat ja ryhti. Ja koti on sisustettu elämiseen, ei instaan. En ole kiinnostunut sisustamisesta, mutta olen kiinnostunut kodistani.

Vierailija
85/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni ja luonnonläheinen. Paljon puu-ja kivipintoja. Sisustuksessa näkyy paljon matkoilta hankittua taidetta ja esineitä.

Vierailija
86/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa harrastavani sisustusta, mutta olen esteetikko ja kotini on tärkeä paikka. Kotona pitää viihtyä ja tuntea olonsa turvalliseksi. Ostan aika vähän mitään uutta, ja kun teen hankintoja, teen ne pitkäksi ajaksi. En vaihtele huonekaluja tai pienempiä sisustuksen esineitä tai tavaroita vaihtelun vuoksi. Pidän suomalaisesta ja laajemmin pohjoismaisesta muotoilusta.

Kotona pitää olla siistiä, jotta viihtyisin. Olen minimalisti siinä mielessä, että harkitsen todella tarkkaan, mitä kotiini tuon tai siellä pidän, mutta sisustuksessa on silti värejä ja tekstuureja. Sohvalla on tyynyjä, hyllyssä kirjoja ja seinillä taidetta. Taidetta on olen viime vuosina hankkinut ihan tarkoituksella, ja se tuottaa minulle ihan valtavasti iloa.

Vierailija
87/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän on enemmän. Kirjoja kuitenkin paljon. Ei turhia esineitä.

Vierailija
88/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea yhdistettynä itämaisiin ja aasialaisiin tekstiileihin ja koriste-esineisiin. Nyt olen hankkinut vielä enemmän etnisiä sisustuselementtejä kun ei pääse matksutamaan.

Yritin minimalismia aiemmin, se oli todella tylsää eikä vastaa luovaa luonnettani.

Vierailija
89/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroksellisuus, taiteellisuus. Tykkään vanhoista huonekaluista, mutta myös moderneista. Tykkään oman näköisistä jutuista, olen tehnyt itse muutamia huonekaluja, taidetta jne. Tykkään että on tunnelmallista. Viherkasveja, valaisimia. Tykkään, että yleisilme on raikas, pohja valoisa, mutta myös runsaat, tummat värit tietyissä kohdissa tuo ihanaa draamaa. Runsas, mutta selkeä. Ei liikaa clutteria missään, mutta valikoituja juttuja esillä. Valaistus on tosi tärkeää.

Vierailija
90/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikäs, mukava, paljon tauluja. Mutta ennen kaikkea siisti ja puhdas.

Vierailija
91/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderni ja luonnonläheinen. Paljon puu-ja kivipintoja. Sisustuksessa näkyy paljon matkoilta hankittua taidetta ja esineitä.

Mulla taas on ehdottomasti valkoiset seinät. Värit tulee huonekaluista ja tekstiileistä ja niitä on helpompi muokata kuin seinien väriä. Ja tauluja seinille, muuten on tylsän näköistä.

Vierailija
92/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on koko perheen koti jossa viihtyy jokainen mukaanlukien koira. Materiaalit ja tavarat on sellaisia ettei mene hermot jos tippuu voileipä väärinpäin matolle tai koiran tassussa olikin vähän kuraa. Lämpimiä sävyjä, aitoja materiaaleja ja itse tehtyjä juttuja, hieman taidetta. Tavaraa on jonkun verran mutta siten että kaikelle on paikka ja siivoaminen on nopeaa. Tehdään itse kaikenlaista kotona (keramiikkaa, kynttilöitä, puutöitä ym), askartelut saavat näkyä ja niille on aina tilaa ja pieni sotku ei haittaa. Moni vieras on sanonut että meillä on ihana tunnelma ja että tekee mieli tulla kylään uudestaan. Tykkään tosi paljon meidän kodista, paras paikka maailmassa.

Vierailija
93/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tyyli, että ostamme sitä, mikä silmäämme näyttää hyvältä ja sopii käyttötarkoitukseen. Sitten vaan ne kaikki laitetaan yhteen.

Ei tarvitse sen kummemmin miettiä.

Vierailija
94/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä asutaan 1970-luvun kerrostalossa. Hyvin rakennettu, melko isot huoneet, mutta joo... 

Tyttäreni justiin sanoi, että miten sä äiti voit tehdä kaikki sun kodit ihan sun näkösiksi. Vaikka huonekalut isosti vaihtuilee, niin jotain siinä on samaa. Kodista toiseen kulkee mun iso peritty piironki. Kaikki muut kalut voi vaihtua.

Vaaleat seinät, puinen lattia (parketti). Muutamalla seinällä jokunen taos (metallia). Sivuvalot. Ikkunoissa kevyet verhot tai ei verhoja. Sohvat vaaleaa beigeä ja harmaata, kalusteet melko tummaa puuta, muotoilu näissä tärkeetä (siropiirteiset). Matot vaaleahkoja.

Tää kämppä on edelleen kesken. Nyt on mullistumassa 104 neliöstä  vierashuone, joka on vuosi sitten tapahtuneen muton jälkeen edelleen vähän semmonen mikäliesekamelska...

Vierailija
95/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla outo kysymys, mutta sisustatteko te jatkuvasti? Kun minä olen uuteen kotiin saanut pöydät, tuolit, sängyt, kirjahyllyn jne paikoilleen, niin en minä sitten enää sisusta. Se on kertaa- tapahtuma, ei prosessi. En vaihda ikkunaverhoja uusiin erivärisiin, tai mattoja. En ostele koriste-esineitä tai tyynyjä. Ostan jos edelliset hajoavat, en muuten. Lähinnä kodinkoneet hajoavat, viimeksi pesukone.

En sisusta jatkuvasti, mutta teen pieniä muutoksia esim. vuodenaikojen tai juhlapyhien mukaan. Nyt vaihdoin sohvatyynyjen päälliset ja ruokailu/olohuoneen pöytäliinat jouluisemmiksi ja talvisemmiksi, ja heti tuli erilainen tunnelma. Saman tein televisiohuoneen sohvatyynyille. Vähitellen alkaa joulu näkyä kodissa koristeineen ja valaistuksineen. Keittiössä vaihdan pöytätabletit aika usein, koska käytämme niitä aina arkiruokailussa. Ruokapöytä ja tuolit meillä on kohta 20 vuotta vanhat, ja yhä kelpaavat. Ruokailuhuoneen ruokapöytä saatiin kymmenen vuotta sitten eräältä tuttavalta. Televisiohuoneeseen haluaisin uuden sohvan, koska entinen on jo kovia kokenut. Ostimme sen tuttavalta muutama vuosi sitten, kun hän karsi tavaroitaan. Verhot ikkunoissa on valittu sen mukaan, että niitä kestää katsella aina, eikä niihin kyllästy, samoin matot.

Vierailija
96/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin niin Ikeaa, kierrätyksestä löydettyjä kuin myös vanhoja perintöhuonekaluja. Rakastan paljoutta ja tauluttomat seinät ovat ankeita. Tahdon paljon värejä maailmaani. 

Enempää  valkoista tähän taloon ei tule (paitsi ehkä valkkaria). Jos saisin tapetoida, laittaisin keittiöön punaisen tomaattitapetin. 

Ostan tuotteen jos se näyttää kivalta ja olen kova kiertelemään kirpputoreja. Boheemi sekamelska voisi kuvastaa tyyliäni. 

Vierailija
97/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, käytännöllisyys ja esteettisyys on tärkeimpiä. Sisustuksessa toistuu sinisen, vihreän ja ruskean eri sävyt. Huonekalut on lähinnä Ikeaa, kotoa saatuja 90-luvun lastulevyhuonekaluja sekä mummolan kokopuisia tuoleja. Seinillä on enimmäkseen kehystettyjä julisteita sekä muutama aito taideteos. Koriste-esineitä on alle viisi ja jokaisella niistä on tarina. Koriste-esineet, joilla ei ole funktiota, eivät minua kiinnosta. Omistan 500 kirjaa ja ne tuovat minulle suunnattomasti iloa, sillä koriste-esineenä kirja on kaunis ja käytännöllinen.

Asunto ei ole oikeastaan kunnolla minkään muodin mukainen, vaikka massamuodin mukaisia huonekaluja on. Ehkä se on se 90-luvun lastulevy, mikä vähän rikkoo "harmoniaa" tai muodikkuuden illuusiota.

Vieraat ovat kuvanneet kotiani kodikkaaksi ja otan sen isona kohteliaisuutena. Yksi kaveri selitti fiilistään sillä, että asunnossa on huomattavissa ajallisia kerroksia ja kun kaikki ei ole täysin uutta, se tekee olon vapautuneemmaksi, kun vaan voi olla. Eletty elämä saa näkyä kodissa.

Vierailija
98/171 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mikä sisustus? Jos kaaosta voi sanoa sisustukseksi niin meidän filosofia on "myös sotkussa voi elää" :D

Oikeasti haluaisin jotain nättiä mutta

A) ei ole jaksamista ja aikaa siihen

B) ei ole osaamista eikä ns. "silmää"

Vierailija
99/171 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakennettiin meidän koti sisustuksen lähtökohta oli lämpö, kodikkuus ja viihtyisyys. Koti jossa lasten on hyvä kasvaa. Sisustuksessa se näkyy lämpimänä värimaailmana, lasten kädenjälki näkyy(askartelut ym.) pehmeät materiaalit ( koristetyynyt, torkkupeitot), viherkasvit on myös tärkeitä. Värimaailman lämpö näkyy jo ulkoverhouksessa ( keltainen& punainen).

Vierailija
100/171 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustan niin, että itse  viihdyn, en kavereita tai instaa varten. Minulla on isot itämaiset matot, ne ovat helppohoitoisia, kauniita ja lämpimiä. Muu sisustus on aika yksinkertaista, tarpeen annan sanella hankintani.