Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Läski ystäväni kerjää lenkkiseuraa minusta

Vierailija
01.04.2014 |

Todella törkeä otsikko, mutta halusin teidän huomion. Ystäväni on ylipainoinen, mutta ihana ja mahtava ihminen sekä kaunis minun silmissäni.

Hän on aloittanut laihiksen ja alkanut liikkumaan. Hän käy kävelylenkeillä ja on pyytänyt minua monta kertaa mukaan ja jonkun verran olen mennytkin.

Ongelma on siinä, että minäkin olen aloittanut laihiksen ja liikunnan, mutta sillä erolla, että vauhtini on paljon kovempi kuin hänen ja nykyään juoksen oman lenkkini. Jos lähden hänen kanssaan kävelylenkille, niin vauhti on niin hidas, etten saa sykettä nousemaan kun taas ystäväni puuskuttaa naama punaisena hiki virraten. 

En kuitenkaan jaksa kahta lenkkiä päivässä, joten mielummin valitsen oman juoksulenkkini. Miten ihmeessä selitän tämän ystävälleni ilman että loukkaan häntä? 

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely polttaa rasvaa enemmän kuin juoksu ja täten laihduttaa enemmän kuin juoksu. Muutaman tunnin rauhallinen kävelylenkki laihduttaa paljon enemmän kuin kieli vyön alla läähätetty parin kilometrin pyrähdys.

Vierailija
42/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ystävän kanssa lenkillä ja otat sen siltä kannalta, että juttelette ja tapaat ystävääsi ja vaihdat kuulumisia, et kuntoilun kannalta. Ei se ystävä varmaan joka päivä sua pyydä, joten käyt muina päivinä juoksemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ihan suoraan vaan. Jos hän siitä loukkaantuu, se on hänen ongelmansa. Ei siinä nimittäin oikeasti ole loukkaavaa, että sanot että pelkkä kävely ei nosta sinulla sykettä tarpeeksi, joten olet päättänyt tehdä lenkit juosten. 

Vierailija
44/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos menet sen ystäväsi kanssa lenkille ja juokset siihen perään oman lenkkisi?

Otat sen kävelylenkin vähän kuin lämmittelynä.

Ja käyt vaikka kerran viikkoon seurana.

Näin mä teen kaverini kanssa ja hyvin toimii, saadaan siinä rauhassa kävellen samalla juoruiltua ja mä pääsen sitten lenkille hyvin lämmitelleenä ja noina päivinä itse asiassa se mun lenkki sujuu paremmin kuin silloin, kun lähden juoksemaan kylmiltään.

Vierailija
45/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnassa on hyvä olla vaihtelua. Juokse välillä nopeampia lenkkejä, tee ystäväsi kanssa hitaampia lenkkejä vaikka painoliivi päällä. Ja välillä myös punttia.

Vierailija
46/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävä pyöräilee ja sä hölkkäät?

Vierailija
47/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille et olet paremassa kunnossa ja loiskauta mehevän vitsinkera. Liian lihava lentämään.

Vierailija
48/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sulle tekee hyvää lenkkeillä vähän hitaampaa. Juttelette kaikkea kivaa lenkillä. Sitten vaikka lenkin lopuksi teet vetoja. Varmasti sulla kunto kohoaa. Ja se että kävelet reippaasti ilman hengästymistä tarkoittaa, että sulla on hyvä kunto. Eikös se ole kivempi tavata kaveria lenkillä kuin pullan ääressä? Ja ette kai joka päivä käy yhdessä lenkillä?

Vierailija
49/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ystävä on sytävä, niin etkö sä joka tapauksessa joskus näkisi sitäkin? Joten mene kahvittelun sijaan kävelylle hänen kanssaan ja tue hänen laihdutustaan. Juokset sitten muina päivinä. Et säkän varmaan joka päivä juokse.

Vierailija
50/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesruskestävyysharjoitus on viikon tärkein harjoitus! nopean lenkin voit jättää väliin, mutta pk-lenkkiä et! miten huikea mahdollisuus saada pk-lenkki tehtyä saamalla vaihtaen kuulumisia ystävän kanssa! se on monella likkuvalla ihmisellä tämä sama ongelma, ettei ymmärretä pk-lenkin tärkeyttä. ei malteta mennä niin hitaasti, että sykkeet pysyis pk-alueella. (mulla sama vika, oispa joku hitaampi ystävä, jonka kanssa lenkin vois tehdä!)

Vierailija
51/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:06"]pesruskestävyysharjoitus on viikon tärkein harjoitus! nopean lenkin voit jättää väliin, mutta pk-lenkkiä et! miten huikea mahdollisuus saada pk-lenkki tehtyä saamalla vaihtaen kuulumisia ystävän kanssa! se on monella likkuvalla ihmisellä tämä sama ongelma, ettei ymmärretä pk-lenkin tärkeyttä. ei malteta mennä niin hitaasti, että sykkeet pysyis pk-alueella. (mulla sama vika, oispa joku hitaampi ystävä, jonka kanssa lenkin vois tehdä!)

[/quote]

Täysin totta!

Vierailija
52/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ystäväsi kanssa kävelylle, ja ota itse sauvat tai painoliivi. En suosittele nilkka- ja rannepainoja, koska ne muuttavat kävelyn askelta ja voivat aiheuttaa polvi- tai olkapäävaivoja.

Vierailija
53/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelylenkeillä tuntuu olevan aivan erilainen rytmi, niin tehkää yhdessä vaikka lihaskuntoa. Sitä voi tehdä oman tason mukaan. Kuntopolkujen varsilla on usein liikuntalaitteita, niillä voitte yhdessä tehdä harjoituksia.

Vierailija
54/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet ystävän vauhtia? Kiristät aina pikkuhiljaa vauhtia niin että ystäväsi joutuu puuskuttamaan vielä vähän lisää jos meinaa pysyä mukana. Kyllä se kohta tajuaa juonen, eikä edes halua lähteä sun kanssa lenkille tai sitten sen kunto kohoaa sinun tasollesi.

Vierailija
55/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin, että jos sanot suoraan, että käyt välillä juoksemassa, mutta mielellään harrastat myös juoruilulenkkejä. Voittehan alkaa harrastamaan kuntokävelyä ihan tosissaan. Pidennätte matkaa niin, että lopulta kävelette esimerkiksi 2 tuntia, joka on hyvää treeniä kummallekin.

Vierailija
56/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette oikeassa, hitaampi kävely ei tee mulle pahaa ja juoksen sit toisena päivänä. Se tuntuu vaan niin turhauttavalta kävellä niin ettei hengästy, kun nyt olen niin innoissani tästä kunnonkohotuksestani. Olen itse aloittanut ihan rapakunnosta, eli en jaksanut juosta edes yhtä minuuttia putkeen. Taidampa laittaa heti ystävälleni viestiä ja ehdottaa lenkkiä :) 

Käyn itse ensin pienellä spurtilla... ;)

AP

Vierailija
57/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä neuvo. Ei ystävä ole toiselle ilkeä ja sitähän tuo on. Toisen nöyryyttämistä.

Voihan sitä välillä käydä keskustelemassa lenkillä. Ei huono idea, mutta älä luovu juoksuistakaan.

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:12"]

Jos kävelylenkeillä tuntuu olevan aivan erilainen rytmi, niin tehkää yhdessä vaikka lihaskuntoa. Sitä voi tehdä oman tason mukaan. Kuntopolkujen varsilla on usein liikuntalaitteita, niillä voitte yhdessä tehdä harjoituksia.

[/quote]

Vierailija
58/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus, näitä tekemällä tehtyjä ongelmia. Jos olette oikeasti ystäviä, niin asiat selviää puhumalla.

Vierailija
59/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta, en mäkään haluisi kävelylenkille, jos tekisin juoksulenkkejä. Mutta tosiaan vaihtoehdot:

-teet yhden lenkin tuon kävelevän kaverin kanssa, ihan juoruilulenkki ja sinulle palauttavana liikuntana

-teet kuten aiempi ehdotti, että kävelet ensin kaverin kanssa ja lähdet siitä juoksulenkille

-sovitte, että lenkistä tulee intervallilenkki, lenkin alkupuoli on lämmittelyä ja teette lenkin loppupuolella pätkän, jossa molemmat tekevät vetoja omaan tahtiin, esim. sinä juokset reippaasti 15 sekuntia (tai joku muu sopiva aika), palauttelet puoli minuuttia ja kaveri taas hölkkää omaan tahtiin vastaavan ajan ja palauttelee myös puoli minuuttia (netistä löytynee sopivia ideoita intervallien pituuksiin) ja tämä osuus on lenkin lopusta 10-15 minuuttia ja vielä hiukan kävelyä loppuun.

Vierailija
60/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 11:06"]

pesruskestävyysharjoitus on viikon tärkein harjoitus! nopean lenkin voit jättää väliin, mutta pk-lenkkiä et! miten huikea mahdollisuus saada pk-lenkki tehtyä saamalla vaihtaen kuulumisia ystävän kanssa! se on monella likkuvalla ihmisellä tämä sama ongelma, ettei ymmärretä pk-lenkin tärkeyttä. ei malteta mennä niin hitaasti, että sykkeet pysyis pk-alueella. (mulla sama vika, oispa joku hitaampi ystävä, jonka kanssa lenkin vois tehdä!)

[/quote]

Ne pk-lenkit tehdään kummiskin juosten eikä kävellen, olkoonkin kuinka tärkeitä lenkkejä hyvänsä. Kohta varmaan väität koirankusetuslenkkiäkin pk-lenkiksi:P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi