Ilta ja aamu rukouksien tarpeellisuus.
Illalla nukkumaan mennessä on hyvä pyytää anteeksi sen päivän syntejä. Hyvä lepo on tärkeää johon rukous valmistaa.
Ja sitten taas aamulla, jos yö ollut hankala voi pyytää anteeksi käytöstään. Myös herättää ja toivottaa uusi päivä tulleeksi. Kiittää Luojaa ja jJeesusta heti aamusta.
Kommentit (37)
Rukoilu päivän alkuun tuo voimia jaksaa ja lisää illalla levollisuutta.
Kyllä minä rukouksiin uskon ja teen sitä myös itse, en tosin joka ilta, mutta en pyydä mitään anteeksi, koska etukäteen voi jo miettiä, ettei tarvitse koko ajan olla pyytämässä anteeksi tekojaan. Minä rukoilen saadakseni lohdutusta, mielenrauhan ja hyvän mielen, jos Hän kuulee, se riittää minulle. Nukkumaan mentäessä tulee lämmin olo kun rukoilee, ihan vaikka vain mitä vain. Jos luen kamalia asioita, joissa on tehty lapsille, lemmikeille tai puolustuskyvyttömille julmuuksia, suren asiaa rukoillen ja ihmettelen maailman pahuutta. Jos Hän kuulee, se riittä minulle, en edes odota mitään tiettyjä vastauksia. Kyllä se sitten selviää jos selviää !
Iltarukous on tärkeä koska unessa ihminen on aika haavoittuvilla. Aika paljon on näitä unihalvauskohtauksia ihmisillä. Jos on portit avoinna, voi demonit häiritä. Luin lapsena iltarukouksen mutta sitten se jäi. Nykyään olen taas muistanut enempi olla rukouksessa.
Mielikuvitusolennolle rukoileminen on lähtökohtaisesti täysin merkityksetöntä ajanhukkaa.
Uskominen on uskomista, ei siihen mitään tiettyä kaavaa tai määritettä ole, se on ihmisen sisälle tai sitten ulkona. Inhoan koko käsitettä, että uskominen johonkin on jokin tietty kaava jota kuuluu noudattaa tai sitten ei muka voi uskoa mihinkään. Sitä mitä ei näe, se perustuukin uskomiseen ja siinä se puntaroidaan eikä mitenkään kirkossa istumalla tai saarnoja kuuntelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvitusolennolle rukoileminen on lähtökohtaisesti täysin merkityksetöntä ajanhukkaa.
Joulupukista 300 euroa maksaminen kun käyvät ovella tai olohuoneessa, se vasta surkuhupaisaa onkin.
Jos käyttää tätä palstaa, rukoilu ennen ja jälkeen lienee paras.
Näin sitä on opetettu lapselle kuolemanpelkoa ja syyllisyyttä jo pienestä lähtien.
Illalla täytyy rukoilla, että jos vaikka yön aikana sattuu kuolemaan, niin pääsee sitten taivaaseen.
Ja kaikkia syntejä pitää tietysti koko ajan tarkkailla itsessään ja rukoilla anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttää tätä palstaa, rukoilu ennen ja jälkeen lienee paras.
Totta, kun näitä lukee, on rukous enempi kuin tarpeen, täytyy rukoilla myös kaikkien tyhjäpäiden puolesta, sillä puupäät pysyvät pinnalla. Mikäli suomalaisuus ja kulttuuri on tämän palstan kaltaista, oikeasti, ei rukouskaan enää auta, mitään ei ole enää pelastettavissa millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Rukoilu päivän alkuun tuo voimia jaksaa ja lisää illalla levollisuutta.
Tuo kuvaamasi levollisuus on juurikin oikea termi. Outoa lepoa ja rauhaa se tuo, ehkä sitten osaan sen oikealla tavalla ottaa vaikken mitään näe enkä kuule tai havaitse.
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa.
Sen "tuskin" voi siitä ottaa pois. Täällä on nyt 108 sivun verran odoteltu aiheesta todisteita mutta toistaiseksi niitä on löytynyt nolla kappaletta: https://www.vauva.fi/keskustelu/4194322/onko-raamatun-tapahtumista-todi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalaa tuskin on olemassa.
Sen "tuskin" voi siitä ottaa pois. Täällä on nyt 108 sivun verran odoteltu aiheesta todisteita mutta toistaiseksi niitä on löytynyt nolla kappaletta: https://www.vauva.fi/keskustelu/4194322/onko-raamatun-tapahtumista-todi…
Ei tarvitse todisteita. Vanhempani ja sukulaiseni kertoivat olevan olemassa kun olin lapsi.
Ilta ja Aamu ovat erisnimiä. Melkoisen sekava aloitus, kun kielioppi ei kiinnosta aloittajaa
Rukous on loogisesti todella turhaa, vaikka jumala olisi olemassa. Jumalallahan on se suunnitelma. Jos ruokouksesi on suunnitelman vastainen, niin se ei toteudu. Jos sen mukainen, se toteutuu joka tapauksessa. Eli rukouksella ei ole merkitystä edes siinä tapauksessa että joku jumala olisi olemassa.
Nehän ovat tarpeen ainoastaan itselle, ei niitä kukaan muu kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukista 300 euroa maksaminen kun käyvät ovella tai olohuoneessa, se vasta surkuhupaisaa onkin.
Asuinpaikkakunnallani kirkollisvero on 1,00%, minun verotettavista vuosituloista se tarkoittaa n. 1150 euroa vuodessa. Joulupukin saa tällä seudulla käymään aattona, lapsien ilona, 50 eurolla. Joten näin äkikseltään laskisin, että vaihtamalla Jeesus-nimisestä satuolennosta Joulupukki-nimiseen satuolentoon, minulla jää 1100 euroa vuodessa enemmän muuhun. Miksi se olisi surkuhupaisaa?
On hyvä rukoilla anteeksi syntejään, ja siitä pitää itseään silloin tällöin muistuttaa, muuten tuudittautuu liiaksi siihen, ettei ole koskaan mitään pahaa tehnytkään.
Rukous ei kuitenkaan saisi olla mikään rituaali ja tyhjän hokemista, ei Jumala sellaisesta välitä.
Vierailija kirjoitti:
Ilta ja Aamu ovat erisnimiä. Melkoisen sekava aloitus, kun kielioppi ei kiinnosta aloittajaa
Otsikon oikea muoto: Ilta- ja aamurukousien
Mielipiteitä kenelläkään.