Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!! Läski ystäväni kerjää lenkkiseuraa minusta

Vierailija
01.04.2014 |

Todella törkeä otsikko, mutta halusin teidän huomion. Ystäväni on ylipainoinen, mutta ihana ja mahtava ihminen sekä kaunis minun silmissäni.

Hän on aloittanut laihiksen ja alkanut liikkumaan. Hän käy kävelylenkeillä ja on pyytänyt minua monta kertaa mukaan ja jonkun verran olen mennytkin.

Ongelma on siinä, että minäkin olen aloittanut laihiksen ja liikunnan, mutta sillä erolla, että vauhtini on paljon kovempi kuin hänen ja nykyään juoksen oman lenkkini. Jos lähden hänen kanssaan kävelylenkille, niin vauhti on niin hidas, etten saa sykettä nousemaan kun taas ystäväni puuskuttaa naama punaisena hiki virraten. 

En kuitenkaan jaksa kahta lenkkiä päivässä, joten mielummin valitsen oman juoksulenkkini. Miten ihmeessä selitän tämän ystävälleni ilman että loukkaan häntä? 

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:30"]

Miksi tuo läski ei ota musiikkia vaikka mukaan viihdykkeeksi ja kävele yksin.

[/quote]

En tiedä.

Miksi et sinä idiootti mene jo sinne lenkille läähättämään, miksi sinä tietokoneen ääressä kuppaat? Nyt sinulle on tuota kommenttia naputellessasi ehtinyt tulemaan jo 150 grammaa lisää, äkkiä ulos, hopi hopi! Eikä sitten missään tapauksessa musiikkia, pelkkä läähätyksesi korina kyllä riittää seuraksesi, siinähän on niin komea saundi. No, hopi hopi!!

Vierailija
2/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:30"]

[/quote]

En tiedä.

Miksi et sinä idiootti mene jo sinne lenkille läähättämään, miksi sinä tietokoneen ääressä kuppaat? Nyt sinulle on tuota kommenttia naputellessasi ehtinyt tulemaan jo 150 grammaa lisää, äkkiä ulos, hopi hopi! Eikä sitten missään tapauksessa musiikkia, pelkkä läähätyksesi korina kyllä riittää seuraksesi, siinähän on niin komea saundi. No, hopi hopi!!

[/quote] miksi sinä haluat ehdoin tahdoin vääntyä matkaan pilaamaan parempikuntpisen treenin. Kertokaapa syy siihen. Mik

Ä hinku on vaatia kaveria kävelemään seuraksi, vaikka tiedät, että kaveri haluaisi tehdä kunnon treenin. Harmittaako sinua, että kaverionparempikuntoinen, vai mitä. Miksi haluat ehdottomadti hitaalla kävelylläsi sabotoida kaverisi treenaamisen. Kerro hyvä ihminen minulle, liksi et kykene menemään yksin lenkille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän ap:tä. Ei kaikilla ole aikaa käydä lenkillä monta kertaa viikossa niin, että osa on pelkkää seurustelua. Voi olla vaikkapa lapsia, joiden hoitaja pitää erikseen järjestämällä järjestää, ja siksi sellainen löllyttelylenkki tuntuu turhauttavalta. Kuten sanoin, omaa rasitusta voi yrittää nostaa vaikka kävelysauvoilla tai niilla joidenkin karsastamilla nilkkapainoilla, jotta saa sykkeen rasvanpolttoalueelle, että ei mene lenkki ihan seurustelun puolelle...

Juu, seurustelu ottaa aikaa sekin, mutta ainakin itse koen helpommaksi seurustella vaikka kotona tai puistossa, koska siinä voivat olla lapset mukana vahdittavana. Kävelylenkille ei leikki-ikäistä oikein voi ottaa mukaan.

Kauhean aggressiivisia kommentteja tässä ketjussa, vaikka ap korosti otsikkonsa olleen huomionherättämistä, ei todellinen ajatus ystävästään. Ettekö jaksa lukea aloituksista kuin otsikot, vai mistä näin monet kiukkuiset haukkumiset?

23

Vierailija
4/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:32"]

liksi et kykene menemään yksin lenkille

[/quote]

En tiedä, mitä tarkoitat. Yksin kaikkein mieluiten liikun. En vain tiedä, miksi sinä otat niin kovasti lämpöä jonkun toisen elämästä ja elämänvalinnoista ja elintavoista. Omasi on niin tyhjää?

Vierailija
5/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:32"]

liksi et kykene menemään yksin lenkille

[/quote]

En tiedä, mitä tarkoitat. Yksin kaikkein mieluiten liikun. En vain tiedä, miksi sinä otat niin kovasti lämpöä jonkun toisen elämästä ja elämänvalinnoista ja elintavoista. Omasi on niin tyhjää?

[/quote] kerro, mitä lämpöä olen ottanut. Ainoat kierroksilla kävijät ovat näitä läskejä läheisriippuvaisia

Vierailija
6/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:34"]

Kauhean aggressiivisia kommentteja tässä ketjussa, vaikka ap korosti otsikkonsa olleen huomionherättämistä, ei todellinen ajatus ystävästään. Ettekö jaksa lukea aloituksista kuin otsikot, vai mistä näin monet kiukkuiset haukkumiset?

23

[/quote]

Himoliikkujat ja himokeharit ovat aina aggressiivisia. Se varmaan johtuu siitä, kun eivät pysty nauttimaan elämän pienista onnenhetkistä, vaan aina paahtavat tukka putkella putkiaivoisesti. Vähemmästäkin aggressiivisuustasot nousevat.

Vierailija
7/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kuntosalille ja juoskaa siellä vierekkäisillä juoksumatoilla. Kumpikin voi säätää oman vauhtinsa ja maton kaltevuuden miten tahtoo.

Vierailija
8/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:30"]

[/quote]

En tiedä.

[/quote] miksi sinä haluat ehdoin tahdoin vääntyä matkaan pilaamaan parempikuntpisen treenin. Kertokaapa syy siihen. Mik

Ä hinku on vaatia kaveria kävelemään seuraksi, vaikka tiedät, että kaveri haluaisi tehdä kunnon treenin. Harmittaako sinua, että kaverionparempikuntoinen, vai mitä. Miksi haluat ehdottomadti hitaalla kävelylläsi sabotoida kaverisi treenaamisen. Kerro hyvä ihminen minulle, liksi et kykene menemään yksin lenkille

[/quote]

Sullekin pientä rajaa, tiedätkös. AP:n ystävä ei tiedä varmaan mitään ap:n halusta mennä lenkillä kovempaa. Ap ei kerro sanoneensa asiasta suoraan hänelle. Ehkä hän siis on siinä illuusiossa, että ap tykkää lenkeistä hänen kanssaan ja ne ovat ap:lle sopivia.

Vaikka sinä tykkäisitkin lenkkeillä yksin, osa meistä on sosiaalisempia. Minä lenkkeilisin oikein mielelläni jonkun kanssa, mutta entinen lenkkinaapurini muutti pois enkä ole uutta löytänyt. Kun juoksee sitä vauhtia, että pystyy puhumaan, sykekin pysyy paremmin rasvanpolttoalueella.

23

Vierailija
9/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:38"]

Ainoat kierroksilla kävijät ovat näitä läskejä läheisriippuvaisia

[/quote]

Tuota juuri tarkoitin. Ja itse et sitä näe? Käynti optikolla voisi auttaa... :)

Vierailija
10/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:34"]

23

[/quote]

Himoliikkujat ja himokeharit ovat aina aggressiivisia. Se varmaan johtuu siitä, kun eivät pysty nauttimaan elämän pienista onnenhetkistä, vaan aina paahtavat tukka putkella putkiaivoisesti. Vähemmästäkin aggressiivisuustasot nousevat.

[/quote]

Mikä on himokehari?

Vierailija
11/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen läski, jolle ei lenkkiseuraa löydy kun kaverit juoksevat ja minä vain kävelen. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että jonkun täytyy toimia personal trainerina tai seuraneitinä kun olen niin reppana ja tuen tarpeessa. Kavereilla on muuten lapsiakin, minusta on todella kohtuutonta odottaa, että muutenkin hankalasti järjestettävät liikuntatuokiot palvelevat vain minun tarpeitani.

Minusta ap voi hyvin sanoa, ettei ehdi tänään kävelylle kun käy jo juoksulenkillä. Tai jos sitä ei ole ohjelmassa, voi sanoa, että pitää tänään lepopäivän.

Vierailija
12/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:56"]

Minä olen läski, jolle ei lenkkiseuraa löydy kun kaverit juoksevat ja minä vain kävelen. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että jonkun täytyy toimia personal trainerina tai seuraneitinä kun olen niin reppana ja tuen tarpeessa. Kavereilla on muuten lapsiakin, minusta on todella kohtuutonta odottaa, että muutenkin hankalasti järjestettävät liikuntatuokiot palvelevat vain minun tarpeitani.

Minusta ap voi hyvin sanoa, ettei ehdi tänään kävelylle kun käy jo juoksulenkillä. Tai jos sitä ei ole ohjelmassa, voi sanoa, että pitää tänään lepopäivän.

[/quote]

Juuri näin. Yksi fiksu löytyy tästä ketjusta. Ihminen, joka tajuaa, että sillä kaverilla saattaa olla kiire ja monta muutakin tehtävää, kuin toimia personal trainerina. Jutusteluhetket voi varmaan hoitaa muuten, kuin viemällä sen kaverin arvokasta kuntoiluaikaa. 

Ilman, että häntä pitää alkaa haukkua himotreenaajaksi. 

Suomessa on nykyään vallalla ajatus, että koulussakin pitää mennä niiden heikoimpien ehdoilla, ettei niille tule paha mieli. Sama näkyy liikunnassa. Pitää mennä hitaampien ehdoilla, ettei heillä tule paha mieli.

Vierailija
13/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:34"]Minä kyllä ymmärrän ap:tä. Ei kaikilla ole aikaa käydä lenkillä monta kertaa viikossa niin, että osa on pelkkää seurustelua. Voi olla vaikkapa lapsia, joiden hoitaja pitää erikseen järjestämällä järjestää, ja siksi sellainen löllyttelylenkki tuntuu turhauttavalta. Kuten sanoin, omaa rasitusta voi yrittää nostaa vaikka kävelysauvoilla tai niilla joidenkin karsastamilla nilkkapainoilla, jotta saa sykkeen rasvanpolttoalueelle, että ei mene lenkki ihan seurustelun puolelle...

Juu, seurustelu ottaa aikaa sekin, mutta ainakin itse koen helpommaksi seurustella vaikka kotona tai puistossa, koska siinä voivat olla lapset mukana vahdittavana. Kävelylenkille ei leikki-ikäistä oikein voi ottaa mukaan.

23

[/quote]

Meillä kyllä leikki-ikäiset tulee pyörillä ja pienemmät on vaunuissa. Ihana nähdä ystävää ja tsempata toista liikkeelle.

Vierailija
14/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ap tapaat ystävääsi? Jos tapaat vaikka kahden viikon välein, niin miksi ette viettäisi aikaa liikunnalisesti? Lapset voitte ottaa mukaan. Lapsille antaisitte loistavaa esimerkkiä siitä, että liikunta ei ole laihdutusta vaan myönteinen elämäntapa. Ihmetyttää että joku niin kovaa lenkkeilevä korvaisi hienon liikunnallisen hetken istumalla sisällä.

Vierailija
15/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihme, että ihmiset lihoaa ja kunto on olematon. Sellainen tekeminen ja touhuaminen kaiken sen suunnitellun ohella on todella tärkeää. Jos kaiken ylimääräisen liikkumisen karsii ja pyrkii vain suunniteltuun tekemiseen, niin mikään ihme ettei jaksa kävelylenkin päälle tehdä lenkkiä kuten ap sanoi. Menettehän rappusetkin vaikka ne vievät hieman enemmän aikaa kuin hissi, mut tuskin se vaikuttaa kenenkään jalkatreeniin.

Vierailija
16/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka laittoi nettitreffi-ilmoitukseen maininnan lenkkeilyseurasta. Juoksen nyt vauhtia noin 6:30. Se ei todellakaan ole nopea vauhti, tiedän sen. Siksi sitten kyselenkin vähän, minkälaisia lenkkejä se potentiaalinen lenkkeilykaveri tekee. Minäkin olen liian hidasta lenkkeilyseuraa joillekin. Mutta en haluisi töpsötellä välttämättä sellaisen 7:30 -vauhtisenkaan seurassa. Ja 7:30 olisi ihan hyvä vauhti pitkälle lenkille mutta entäs jos aikaa on just tunti tai vajaa tunti, en haluisi mitään 45 minuutin lenkkiä tuolla vauhdilla. Mutta siis itselläni ei ole mitään ongelmaa tuon asian kanssa, yritän etsiä sellaista lenkkiseuraa, jolle olen suunnilleen yhtä nopea juoksija, silloin on mielekästä lenkkeillä.

Vierailija
17/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:34"]Minä kyllä ymmärrän ap:tä. Ei kaikilla ole aikaa käydä lenkillä monta kertaa viikossa niin, että osa on pelkkää seurustelua. Voi olla vaikkapa lapsia, joiden hoitaja pitää erikseen järjestämällä järjestää, ja siksi sellainen löllyttelylenkki tuntuu turhauttavalta. Kuten sanoin, omaa rasitusta voi yrittää nostaa vaikka kävelysauvoilla tai niilla joidenkin karsastamilla nilkkapainoilla, jotta saa sykkeen rasvanpolttoalueelle, että ei mene lenkki ihan seurustelun puolelle...

23

[/quote]

Meillä kyllä leikki-ikäiset tulee pyörillä ja pienemmät on vaunuissa. Ihana nähdä ystävää ja tsempata toista liikkeelle.

[/quote]

Hyvä niin. Kaikilla ei tule. Ja sekin on ok, ei sitä voi mitään väkisin edellyttää. Joten ymmärretään nyt vaan se, että joku haluaa pitää seurustelun seurusteluna ja lenkit kunnolla sykettä nostavina. Eikä sitä kannata ottaa huonompikuntoisen minään loukkauksena, kun se ei sitä ole.

23

Vierailija
18/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 17:17"]

Ei ole mikään ihme, että ihmiset lihoaa ja kunto on olematon. Sellainen tekeminen ja touhuaminen kaiken sen suunnitellun ohella on todella tärkeää. Jos kaiken ylimääräisen liikkumisen karsii ja pyrkii vain suunniteltuun tekemiseen, niin mikään ihme ettei jaksa kävelylenkin päälle tehdä lenkkiä kuten ap sanoi. Menettehän rappusetkin vaikka ne vievät hieman enemmän aikaa kuin hissi, mut tuskin se vaikuttaa kenenkään jalkatreeniin.

[/quote]

Mielenkiintoinen ajatus, että ap (tai kuka tahansa juoksuharrastaja) ensin tekee oman treeniohjelman ja sen jälkeen kävisi ulkoituttamassa  huonokuntoista kaveriaan. Kävely ei kovin energiaa kuluta, mikäli painonhallinnasta on kyse. Reipas juoksulenkki sen sijaan kuluttaa, joten sen kaverinin kannattaa jo alkuun pyrkiä siihen, että lenkkeilee myös itsenäisesti ja monipuolistaa kävelylenkkejään vaikka kevyellä hölkällä. Nopeasti alkaa huonokuntoisenkin kunto nousta.

Kerroinkin aiemmin, että kokeilin kävelevän kaverin ulkoiluttamista reilut puoli vuotta. Sinä aikana kaverin kunto ei noussut sen vertaa, että olisimme hölkänneet sen puolen vuoden lopullakaan. Selvästikin nimenomaan ne pitkät ja rauhalliset kävelyt olivat hänelle mieluisa laji, sillä hänellä oli myös runsaasti vapaa-aikaa. Minä taas halusin tehdä työpäivän jälkeen muutakin kuin kävellä 2-3 tuntia.

(52)

Vierailija
19/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se outoa kieltäytyä ystävän lenkkikutsusta. Ei kai kukaan kieltäydy kavittelustakaan vaikkei söisi herkkuja.

Vierailija
20/130 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100, reipas kävely kuluttaa energiaa tehokkaammin kuin reipas lenkki. Kalorinpoltto on tehokkaimmillaan suhteellisen maltillisilla sykeluvuilla, joihin pääsee reippaalla kävelylläkin, jos yhdistää mukaan vaikka sauvat ja vähän ylämäkeä...

Reippaat juoksulenkit ovat kunnonkohotuksessa hyviä, yhdistettynä maltillisempiin palautuslenkkeihin. Mutta kaloreita ne polttavat huonommin. Tämän saa selville itse kukin konkreettisesti, kun investoi sykemittariin, joka laskee kaloritkin...

23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi