Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa; epämääräisiä kipuja :(

Vierailija
30.03.2014 |

Tilanne on se että läheisellä ystävälläni on pidemmän ajan ollut vatsa- ja selkäkipuja. Aikaisemmin närästystä. Kivut ovat vain pahenetuneet.

Ystäväni on tammikuusta lähtien laihtunut viitisentoista kiloa. Hän sanoo kuitenkin syöneensä, mutta toisaalta eilenkin ruokailun yhteydessä ettei pysty syömään enempää vaikka on nälkä koska sattuu niin paljon. Ruokailun jälkeen turvottaa. Elämäntilanne on ollut vuodenvaihteesta lähtien äärimmäisen stressaava.

Kipu sijoittuu ylävatsaan, vannemaisesti suunnilleen kylkikaaren kohdille. Kuten myös selkäkipu. Hän saa todella vahvoja kipukohtauksia. Väsymys on todella vahva.

Lääkäriin on oltu yhteydessä. Ultrassa on jo käyty, tuloksia ei vielä saatu. Ultraava lääkäri suositteli kuitenkin gastroskopiaa. Perusverikokeet otettu, eli ihan vain tavalliset kolesterolit ja sokerit ym jotka lienevät tässä tapauksessa yhtä tyhjän kanssa mutta pakkohan nekin on poissulkea. Sokerin tiedetän olevan lievästi koholla.

Nyt tahdon vain ehdotuksia. Muita kuin sen mitä pelkäämme kaikista eniten. Kertokaa minulle muita varteenotettavia ehdotuksia kuin haimasyöpä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sappikiviä. maksatulehdus.

Vierailija
2/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdotus on sappikivet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi olla vain stressiä. Mulla on stressistä mitä erilaisempia kipukohtauksia siellä sun täällä. Vannemainen kipu voi hyvin olla närästystä ja stressivatsaa.

Vierailija
4/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet eivät ole kyseessä, se selvisi siinä ultrassa. Sen verran se lääkäri kertoi.

Itse nyt rupesin miettimään, kun pitkä närästystausta on ollut ja hänen äitillään on diabetes että jos onkin tällainen kombinaatio; stressin vuoksi puhjennut mahahaava + diabetes? 

Kiitos paljon vastauksista!

ap

Vierailija
5/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes I tai II voi puhjeta myös aikuisiällä, vaikkei olisikaan lihava. Stressi voi auheuttaa mahahaavan. Haimassa voi olla tulehdus, jos käyttää alkoholia paljon. Alkoholi voi aiheuttaa myös diabeteksen (vrt. Julia Tukiainen). Maksa voi olla kovilla alkoholin, lääkkeiden tai huumeiden takia.

Vierailija
6/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sappikivet yleensä näkyy ultrassa - jos ovat siis sapessa tai sappitiehyissä mutta jos on pelkkää hiekkaa tai kivet maksassa niin ne onkin eri juttu.

Vierailija
7/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat itsestäsi muka kaverina? Kukaan ei tee niin, heti tuon hoksaa.

Vierailija
8/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat! Helpotatte todella mieltä. Voin pikku hiljaa perua hautajaiset jotka ehdin jo suunnitella mielessäni. On todella kauheaa nähdä läheisensä mennä noin huonoon kuntoon.

Ihminen joka kestää kipua todella isoja määriä mutta sitten kun ne tulevat liian isoiksi niin meneekin todella huonoon kuntoon yhtäkkiä.

ap

Vierailija
9/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 09:43"]

Miksi kirjoitat itsestäsi muka kaverina? Kukaan ei tee niin, heti tuon hoksaa.

[/quote]

NIIIIN totta :D

ohis, joka veikkaa alkoholiperäistä ongelmaa

Vierailija
10/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsahaava. Ihan 100% osuma omiin oireisiini kun tilanne oli päällä.

Vierailija
11/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, en itse asiassa tee niin. Toivon kyllä että voisin tehdä niin, koska en todellakaan tahtoisi nähdä läheiseni kärsivän tuolla tavalla.

Tällä palstalla lienee joka tapauksessa ihan se ja sama missä muodossa kirjoittaa koska voin kirjoittaa anonyymisti, nuo mainitut oireet ovat kovin tavalliset eikä mikään muukaan viestissäni ole mitenkään tunnistettavaa.

ap

Vierailija
12/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastropareesi! Minulla sama!

Vierailija
13/13 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastopareesi? En olekaan koskaan kuullut! Menen googlaamaan!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän