Äidinrakkaus
Äidinrakkaus on ihmeellinen asia. Itselläni on vuoden ikäinen poika joka on todella kiinni äidissä eli minussa tällä hetkellä. Vikisee heti jos poistun tilanteesta/näkyvistä. Samaan aikaan kun selkeästi välittää minusta eniten maailmassa niin perkules puree tietysti vain äitiä! Tänään sain mukavan osuman ja hampaan jäljet sisäreiteen. Sattui ihan perkeleesti mutta silti torumisen jälkeen päällimmäinen tunne oli rakkaus. Tapahtuu mitä vain niin rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain niin järisyttävää että tällaista ei saa kokea ellei ole omia lapsia. Ja juu tiedän, pahin on vasta edessä. Mutta sitäkin odotan vain rakkaudella :)
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:03"]
Ei ketään voi niin paljon rakastaa kun omaa lastaan.
[/quote]
Höpö höpö.
[/quote]
Kuule, sinulla ei taida olla omia lapsia. Jos olisi niin tietäisit että rakkaus lapseen on jotain niin paljon vahvempaa ja voimakkaampaa kuin mitä olet ikinä ennen kokenut.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:14"]
Olen nykyään entistä varmempi, että suurin osa äideistä onnistuu synnyttämään aivonsakin pihalle pukatessaan sitä lasta maailmaan.
[/quote]
Että tätä mieltä olet sitten suurimmasta osasta äideistä? Ei kovin fiksua kuvaa anna sinusta tuollainen yleistäminen. Suurin osa äideistä on ihan normaaleja ihmisiä.
Omalta osaltani voin sanoa, että minulle äidinrakkaus on jotain mihin en voi verrata mitään muuta rakkautta. Romanttinen rakkaus mieheen ei ole mitään verrattuna siihen. Tunteet miestä kohtaan ovat vaihtelevat ja täysin riippuvaisia miehen teoista, jos hän pettää minua tai lyö tai muuta vastaavaa, tunteet kuolisivat aika pian, Rakkaus omaa lasta kohtaan ei ole riippuvainen hänen teoistaan, se on unconditional, kuten englanniksi sanotaan. Kukaan mies ei tule ikinä merkitsemään minulle yhtä paljon kuin lapseni. Eivät myöskään vanhempani vaikka todella läheisiä ja rakkaita ovatkin. Lapseni ärsyttää minua ja menetän hermoni hänelle ja joskus riitelemme, mutta totuus on, että jos joku satuttaisi häntä olisin valmis tappamaan paljain käsin silmiä räpäyttämättä ja kuolisin hänen puolestaan milloin vain. Samaa en voi sanoa kenestäkään muusta ihmisestä elämässäni.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:31"]
Kuule, sinulla ei taida olla omia lapsia.
[/quote]
Ei ole eikä tule.
Mutta kuka tai mikä sinä olet vertaamaan minun tunteitani ja rakkauttani omiin tunteisiisi? Sanomaan, että minun on vähempiarvoista? Miten kehtaat?! Ei ihme, että äitejä pidetään höynähtäneinä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:43"]
Omalta osaltani voin sanoa, että minulle äidinrakkaus on jotain mihin en voi verrata mitään muuta rakkautta. Romanttinen rakkaus mieheen ei ole mitään verrattuna siihen. Tunteet miestä kohtaan ovat vaihtelevat ja täysin riippuvaisia miehen teoista, jos hän pettää minua tai lyö tai muuta vastaavaa, tunteet kuolisivat aika pian, Rakkaus omaa lasta kohtaan ei ole riippuvainen hänen teoistaan, se on unconditional, kuten englanniksi sanotaan. Kukaan mies ei tule ikinä merkitsemään minulle yhtä paljon kuin lapseni. Eivät myöskään vanhempani vaikka todella läheisiä ja rakkaita ovatkin. Lapseni ärsyttää minua ja menetän hermoni hänelle ja joskus riitelemme, mutta totuus on, että jos joku satuttaisi häntä olisin valmis tappamaan paljain käsin silmiä räpäyttämättä ja kuolisin hänen puolestaan milloin vain. Samaa en voi sanoa kenestäkään muusta ihmisestä elämässäni.
[/quote]
Allekirjoitan joka sanan!
että jos joku satuttaisi häntä olisin valmis tappamaan paljain käsin silmiä räpäyttämättä.
[/quote]
Niin, jos ei sitten sen toisen osapuolen äiti ehtisi ensin ja tappaisi sinun lapsesi tai sinut. :D
Ihan oikeesti hei, olette te vähän tyhmiä tuollaisia suustanne päästellessänne. :D
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:05"]
Miten hitossa te sen määritätte, että teidän rakkaus lastanne kohtaan on jotenkin mahtavampaa kuin vaikka minun rakkauteni aviomiestä kohtaa? Niin ja mites sitten isänrakkaus?
[/quote]
Niin kuule, sitähän sä et saa koskaan tietää ellet hanki lasta. Siihen asti luulet että sun rakkautesi aviomieheesi on suurin rakkaus mitä tulet koskaan kokemaan...Isänrakkaus on samaa rakkautta kuin äidinrakkaus, vanhemman rakkaus lapseen on mahtavinta mitä on. Kun et ole sitä kokenut niin et voi sanoa etteikö olisi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:16"]
Äidinrakkautta se jokatapauksessa on, oli se sitten millaista tahansa.
[/quote]
Mutta ei missään nimessä millään tavalla parempaa kuin mikään muukaan rakkaus. Vain erilaista.
Miksi velat aina kirjoittelevat näihin ketjuihin? Ihan ärsyttääkseen? Miksi pitää edes avata tällainen ketju tai varsinkaan aloittaa joka kerta puolustelu omista elämänvalinnoistaan?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:52"]
aloittaa joka kerta puolustelu omista elämänvalinnoistaan?
[/quote]
Tätä samaa voisin kysyä äideiltä. Ja kysynkin. :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:50"]
Miten hitossa te sen määritätte, että teidän rakkaus lastanne kohtaan on jotenkin mahtavampaa kuin vaikka minun rakkauteni aviomiestä kohtaa? Niin ja mites sitten isänrakkaus?
[/quote]
Niin kuule, sitähän sä et saa koskaan tietää ellet hanki lasta. Siihen asti luulet että sun rakkautesi aviomieheesi on suurin rakkaus mitä tulet koskaan kokemaan...Isänrakkaus on samaa rakkautta kuin äidinrakkaus, vanhemman rakkaus lapseen on mahtavinta mitä on. Kun et ole sitä kokenut niin et voi sanoa etteikö olisi.
[/quote]
Ihan höpöhöpöä. Ei rakkauksia voi vaan verrata.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:49"]
että jos joku satuttaisi häntä olisin valmis tappamaan paljain käsin silmiä räpäyttämättä.
[/quote]
Niin, jos ei sitten sen toisen osapuolen äiti ehtisi ensin ja tappaisi sinun lapsesi tai sinut. :D
[/quote]
Odotan kommentteja äideiltä tähän...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:49"]
[/quote]
Ihan oikeesti hei, olette te vähän tyhmiä tuollaisia suustanne päästellessänne. :D
[/quote]
Toisen osapuolen äiti? En nyt tarkoittanut että jos joku toinen lapsi mätkäisee lastani hiekkalaatikolla niin kuristan sen siihen paikkaan :D Vaan että jos joku ihan oikeasti uhkaisi lapseni henkeä..Kukas tässä se tyhmä on...
Ihan oikeesti, onko teidän lapsettomien pakko tulla tällaiseen ketjuun mollaamaan äitejä? Mielestäni ap:n aloitus oli ns. hyvänmielen viesti, mutta te ilkeät lapsettomat olette tämänkin kääntäneet sotatantereeksi. Saanko kysyä, MIKSI?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinhän sinä luulet kun et ole sitä voimakkainta kokenut...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niinhän sinä luulet kun et ole sitä voimakkainta kokenut...
[/quote]
Mistä tiedät? Ja onko sulla todisteita ylipäänsä väitteellesi? Ai ei...no olipa yllätys. :)
[/quote]
Ennen lasta minäkin ihmettelin, että eivätkö ne murhamiesten ym. äidit pane välejään lapseensa poikki ihan ilman muuta. Mutta enpä minäkään niin tekisi, nyt sen ymmärtää. Suru olisi tietysti valtava, kaikkien puolesta.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:55"]
Vaan että jos joku ihan oikeasti uhkaisi lapseni henkeä..
[/quote]
Mutta eikös silläkin nyt äiti ole? Ja kun äidinrakkaus se on sitä kaikkein parhainta ja voimakkainta, niin eikös se äiti sitten tulisi oman lapsen avuksi, huolimatta siitä, minkä ikäinen lapsi on? Ja olisi samaa mieltä oman lapsensa vahingoittajasta eli sinusta?
Vai oletatko, että se lapsesi vahingoittajan äiti on kuollut jo siinä vaiheessa, kun vahingoittaja lastasi vahingoittaa?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:52"]
aloittaa joka kerta puolustelu omista elämänvalinnoistaan?
[/quote]
Tätä samaa voisin kysyä äideiltä. Ja kysynkin. :)
[/quote]
Ole aivan rauhassa vela, olet varmasti tyytyväinen valintaasi. Kuten minäkin olen omaani. En tule kyseenalaistamaan valintaasi, toivon ettet sinäkään kyseenalaista omaani. En myöskään tule väkisin tuputtamaan omaa elämäntyyliäni sinulle, vastavuoroisuus tässä suhteessa olisi mukavaa. Ymmärrän, etteivät kaikki äidit voi hyväksyä vapaaehtoista lapsettomuutta mutta tämäkään ei koske kaikkia. Lähinnä toivoisin, että tällaiset ketjut eivät menisi aina siihen samaan vänkäämiseen, että onko äidinrakkaus tavoittelemisen arvoinen tunne ja mihin äidinrakkautta voi verrata.
Nähtävästi jokainen rakastaa lapsiaan eri tavalla, jotkut vahvemmalla tunteella kuin toiset. Äidinrakkautta se jokatapauksessa on, oli se sitten millaista tahansa.