jos tk-lääkäri ei suostu määräämään
Kommentit (159)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:47"]
Onko nuo sun kipujen syyt tutkittu? Kuulostaa oudolta.
[/quote]
On tutkittu. Ei mitään vikaa. Vain kivuliaat kuukautiset.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:46"]ota se kierukka ja käytä kondomia seksissä. Silloin kierukka ei vaikuta ehkäisyyn.[/quote]
Tää vois olla Ap:lle oikeasti varteenotettava vaihtoehto, mutta eiköhän sieltä tule joku selitys, miksi tämäkään ratkaisu ei kelpaa.
Uskokaa jo, en ota kierukkaa. Varasin yksityiselle ajan ja haen sieltä pillerireseptin ja jatkan pillereillä. Pillereillä voi siirtää kuukautisia joka on minulle elinehto.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:46"]ota se kierukka ja käytä kondomia seksissä. Silloin kierukka ei vaikuta ehkäisyyn.[/quote]
Tää vois olla Ap:lle oikeasti varteenotettava vaihtoehto, mutta eiköhän sieltä tule joku selitys, miksi tämäkään ratkaisu ei kelpaa.
[/quote]
Miksi pitäisi kelvata? Mä saan ne pillerit yksityiseltä joten jatkan niillä. Kierukalla ei voi siirtää kuukautusia. Otan vain neljät menkat vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:29"]
Joku täällä saattaisi osata vinkata mahdollisia vaihtoehtoja pillereille, jos kertoisit sen syyn, mikset voi käyttää niitä.
[/quote]
En ota vaihtoehtoja pillereille. Kierukkaa en ota eettisistä syistä. Haen yksityiseltä pillerireseptin niin ei tartte vaihtoehtoa. Kuolema on parempi vaihtoehto kuin viiltävä tuska ja kauhu joka kuukausi.
[/quote]
Nyt olet epälooginen. Syöt pillereitä pitääksesi kuukautiset loitolla: ymmärrän hyvin, itsellänikin hyvin vaikea tilanne ja hoidossa erikoissairaanhoidossa siksi.
Minulla kierukka auttaa kipuihin, kun se pitää kuukautiset poissa. Särkylääkkeinä kaikenlaiset morfinijohdannaiset, tens-laite, puudutteet, leikkaukset jne. mukana myös.
Eettisesti minullekin on ongelma yhdistää kierukkaan ehkäisyfunktio. Mutta tässä sä olet nyt tehnyt itsellesi umpikujan. Ei sitä ole pakko käyttää ehkäisyyn. Voit olla ilman seksiä, josta voi tulla raskaaksi. Tai voit käyttää muuta ehkäisymenetelmää raskauden torjumiseen.
Joskus se kohdunpoistokin on vaihtoehto kipuihin. Joka tapauksessa sinun pitäisi mennä kunnollisiin tutkimuksiin, sinullahan voi olla jotain, mikä vaatii muuta hoitoa, myooma esimerkiksi.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:53"]
[/quote]
Miksi pitäisi kelvata? Mä saan ne pillerit yksityiseltä joten jatkan niillä. Kierukalla ei voi siirtää kuukautusia. Otan vain neljät menkat vuodessa.
[/quote]
ei jeesus...poista se kohtu !
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:53"]
[/quote]
[/quote]
Otat mieluummin neljät menkat vuodessa kuin hormonikierukan, jolla hyvin mahdollisesti menkkoja ei tulisi yhtään kertaa vuodessa? Ookoo...Aika tyhmän kuvan annat itsestäsi, kun et halua kuunnellakaan mitään muita vaihtoehtoja kuin itsellesi vaaralliset e-pillerit.
Mulla on myös samanlaiset. Otin kerran kaverin migreenilääkettä (reseptilääke, todella tujua), ja kas, ensimmäistä kertaa kivut menivät pois. Kysele siis reippaasti muita lääkkeitä!
Mulla on myös samanlaiset. Otin kerran kaverin migreenilääkettä (reseptilääke, todella tujua), ja kas, ensimmäistä kertaa kivut menivät pois. Kysele siis reippaasti muita lääkkeitä!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:29"]
Joku täällä saattaisi osata vinkata mahdollisia vaihtoehtoja pillereille, jos kertoisit sen syyn, mikset voi käyttää niitä.
[/quote]
En ota vaihtoehtoja pillereille. Kierukkaa en ota eettisistä syistä. Haen yksityiseltä pillerireseptin niin ei tartte vaihtoehtoa. Kuolema on parempi vaihtoehto kuin viiltävä tuska ja kauhu joka kuukausi.
[/quote]
Nyt olet epälooginen. Syöt pillereitä pitääksesi kuukautiset loitolla: ymmärrän hyvin, itsellänikin hyvin vaikea tilanne ja hoidossa erikoissairaanhoidossa siksi.
Minulla kierukka auttaa kipuihin, kun se pitää kuukautiset poissa. Särkylääkkeinä kaikenlaiset morfinijohdannaiset, tens-laite, puudutteet, leikkaukset jne. mukana myös.
Eettisesti minullekin on ongelma yhdistää kierukkaan ehkäisyfunktio. Mutta tässä sä olet nyt tehnyt itsellesi umpikujan. Ei sitä ole pakko käyttää ehkäisyyn. Voit olla ilman seksiä, josta voi tulla raskaaksi. Tai voit käyttää muuta ehkäisymenetelmää raskauden torjumiseen.
Joskus se kohdunpoistokin on vaihtoehto kipuihin. Joka tapauksessa sinun pitäisi mennä kunnollisiin tutkimuksiin, sinullahan voi olla jotain, mikä vaatii muuta hoitoa, myooma esimerkiksi.
[/quote]
Olen ollut tutkimuksissa. Ei ole myoomaa. Enkä todellakaan ole ilman seksiä. Ihan turhaa jankkaamista. Jatkan pillereillä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:57"]
[/quote]
Olen kokeillut KYMMENIÄ eri lääkkeitä. Usko jo.
Kai tajuat, että et ilmeisesti saa yhdistelmäehkäisypillereitä lääketieteellisten syiden takia? Eli siis oman itsesi turvallisuuden ja terveyden takia.
miten saat noin paljo siirrettyä kuukautisia :o mä en oo koskaa onnistunu siirtään pillereillä en yasminelleilla enkä diane novilla yhtiäkään pidemmälle. aina ne on alkanu vaikka söisin pillereitä
Locked in-tilassa on sit varmaan kivempaa. Etkä pääse niistä kuukautiskivuista silloinkaan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 15:57"]
Löysin tämän ketjun juuri ja haluan esittää oman arvailuni: syy siihen ettei ap ole saanut uutta reseptiä tk-lääkäriltä saattaa olla tuo hänen ilmoittamansa pillereiden väärinkäyttö - 4 x vuodessa menkat. Pillereiden olisi pitänyt riittää pitempään joten lääkäri kieltäytyi uusimasta. Taustalla voi ola myös muita syitä epäillä ap:n kykyyn vastata/huolehtia omasta terveydestään kuten tämän ketjun viestit ovat osoittaneet sekä pakkomielteinen suhtautuminen nimenomaan pillereiden saantiin.
[/quote]
Itseasiassa gynekologien näkemys on, ettei naisella tarvitsisi vuodessa ollakaan enempää kuin noin neljät kuukautiset, tämä on itseasiassa paljon fysiologisempaa kuin se, että kuukautiset olisivat joka kuukausi. Että tuskin on pilleriresepti jäänyt sen takia saamatta. Muuten tämän ketjun ap vaikuttaa kyllä retardeimmalta provolta aikoihin.
[/quote]
Nähdäkseni on eri asia se kuinka monet menkat on hyvä olla ja toinen asia se, että onko hyväksi syödä pillereitä putkeen.
Miksi et sitten poistatuta kohtua? Ei tarvitse enää pillereitä ja kuukautiset mennyttäikä enää ehkäisyäkään.
Se että syytä kipuihin ei vielä ole tutkimuksissa löydetty ei tarkoita sitä etteikö syy kuitenkin olisi olemassa. Esimerkiksi endometrioosi. Kiinnostaisi mitä nämä kymmenet kipulääkkeet ja niiden yhdistelmät ovat joita olet jo kokeillut. Kärsin kroonisesta kivusta ja olen aina kiinnostunut oppimaan uutta lääkityksistä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:59"]
miten saat noin paljo siirrettyä kuukautisia :o mä en oo koskaa onnistunu siirtään pillereillä en yasminelleilla enkä diane novilla yhtiäkään pidemmälle. aina ne on alkanu vaikka söisin pillereitä
[/quote]
Voihan niitä ihan hyvin syödä sen kolme liuskaa putkeen. Ihan normi juttu.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:05"]
Se että syytä kipuihin ei vielä ole tutkimuksissa löydetty ei tarkoita sitä etteikö syy kuitenkin olisi olemassa. Esimerkiksi endometrioosi. Kiinnostaisi mitä nämä kymmenet kipulääkkeet ja niiden yhdistelmät ovat joita olet jo kokeillut. Kärsin kroonisesta kivusta ja olen aina kiinnostunut oppimaan uutta lääkityksistä.
[/quote]
Ei ole endokakaan. Uskokaa jo, olen ollut perusteellisissa tutkimuksissa. Ainut vaihtoehto on pillerit tai kuolema.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 14:29"]
[/quote]
[/quote]
Eettiset syyt ja kierukka - täh?!
[/quote]
Selvitä itsellesi kierukan toimintatapa, niin ehkä tajuat.
[/quote]
Kierukkaa en ota. Mitään härveliä en halua elimistööni. Jos tietäisit miten kierukka toimii niin ymmärtäisit. En halua tuhota hedelmöittynyttä alkiota.
[/quote]
Selvitäpä itsellesi hormonikierukan toimintatapa. Se eroaa tavallisesta kierukasta, joka ei estä ovulaatiota. Hormonikierukka ensinnäkin estää yleensä ovulaation. Lisäksi se muuttaa kohdunkaulan liman koostumuksen siittiöitä läpäisemättömäksi. Siittiöt eivät siis edes pääsisi munasolun luo, joka myöskään ei kypsy eikä irtoa munarakkulasta (useimmiten). Vasta kolmas tapa, varasuunnitelma, jos edelliset kaksi jostain syystä eivät toimisi, on sitten tuo tavallisen kierukan toimintatapa, eli estää alkion kiinnittyminen kohdun limakalvolle.