Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että voi olla yhdenkin kilon pudottaminen tuskan ja hammastenkiristelyn takana

Vierailija
28.09.2024 |

Kuukausi mennyt ja yksi kilo tippunut. Lähtöpaino 84 kg ja tavoite 58 kg. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa alusta asti ja merkinnyt joka ikisen suupalan kalorit ylös. Ennen laihista söin n 3000 kalorin edestä, ja epäsäännöllisesti. Nyt olen syönyt pääosin kasvispainotteisesti 1700 kaloria päivässä. Paino ei ole tippunut kuin sen yhden hemmetin kilon! Itkettää, raivostuttaa, koko ajan nälkä ja ajatukset pyörii vain sen ympärillä mitä voin syödä :(

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä ravitsemusterapeutille. Hän osaa sanoa missä vika

Vierailija
2/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisen ei pidä olla tuskaa. Siihen se laihduttaminen yleensä kaatuu 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä kuukausikin että laihtuminen käynnistyy. Lopulta ongelma voi olla että paino vain putoaa rytinällä ja sitä ei saa pysähtymään.

Laihtuminen on kuin iso väkipyörä joka pyörii vielä viikkoja, kun pysäytit sen. Sama pätee lihomiseen.

Hidas projekti käynnistää pyöriminen.

Vierailija
4/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta. 3000 kcal -> 1700 kcal jo kk ajan, eikä missään näy.

Kilon "laihtuu" jo muutamassa päivässä, kun mahassa ja suolessa ei ole koko ajan niin paljon ruokaa. 

Mä laihduin vahingossa muutaman kilon, kun sain koronan, joka vei makuasitin ja nälän tunteen. Nykyään syön tavan vuoksi ja pitkästymiseen. Nälkä ei ole koskaan.

Vierailija
5/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute, kilpirauhasen vajaatoiminta, 2-tyypin diabetes?

Vierailija
6/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä kuukausikin että laihtuminen käynnistyy. Lopulta ongelma voi olla että paino vain putoaa rytinällä ja sitä ei saa pysähtymään.

Laihtuminen on kuin iso väkipyörä joka pyörii vielä viikkoja, kun pysäytit sen. Sama pätee lihomiseen.

Höpöhöpö. Kaikkea sitä saakin lukea 🤦🏻

Vierailija
7/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin liikkuva elämäntapa auttaa. Nesteet ei kerry kun kävelee paljon. 

Vierailija
8/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla mitään perussairauksia. Turvotusta kerään kyllä helposti, ja pari viikkoa ennen menkkoja paino nousee jopa 4 kiloa kunnes taas laskee menkkojen alettua. Paino siis heittää koko ajan, mutta ei varsinaisesti laske. Tuo kilo on mennyt tosiaan vain koko kuukautta kohden.

Ap

Vierailija
9/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Minulla samalla tavalla mennyt ja kilotkin täsmää mutta tavoite ei juuri ole noin alhaalla. Mutta jatkan edelleen. Kyllä se paino lähtee siitä laskemaan.

Vierailija
10/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kaikkea sitä saakin lukea 🤦🏻

Ketoosin käynnistymien vie aikaa.

Vierailija
11/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa syöpä. Täällä ei sen jälkeen ole ollut ongelmia.

Vierailija
12/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se sitten olla että syön edelleen liikaa ja esim 1500 kaloria päivässä olisi vasta toimiva? Teen melko kevyttä työtä, mutta kuljen kävellen joka paikkaan koska en omista autoa. 

Ap

Vierailija
13/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöistä hommaa.

Vierailija
14/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös mitä syö ja juo. Jos aineenvaihdunta ei toimi niin ei laihdu vaikka mitä tekisi. Lue Hayley Pomroyn Nopea aineenvaihdunta kirja. Itse laihduin 5 kg kk vaikken ihan tarkkaan noudattanutkaan kun sairastuin koronaan kesken kaiken. Mikä oli parasta niin missään vaiheessa ei ollut nälkä ja oli vatsa täynnä.

Vierailija
15/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko se sitten olla että syön edelleen liikaa ja esim 1500 kaloria päivässä olisi vasta toimiva? Teen melko kevyttä työtä, mutta kuljen kävellen joka paikkaan koska en omista autoa. 

Ap

Kannattaa lisätä rajua liikuntaa mieluummin kuin vähentää syömisiä.

Kävelyn sijaan voi juosta niin että alkaa oksettamaan. Liikunnan pitää tuntua kivulta ja inhoittavalta että se tehoaa ja kovettaa.

Vierailija
16/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin periksi ja aloin taas syömään normaalisti. En enää seuraa painoani ja olen tyytyväinen. Olen kuitenkin melko hoikka, joten kyse oli noin kolmesta kilosta. Enää en välitä.

Vierailija
17/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta. 3000 kcal -> 1700 kcal jo kk ajan, eikä missään näy.

Kilon "laihtuu" jo muutamassa päivässä, kun mahassa ja suolessa ei ole koko ajan niin paljon ruokaa. 

Mä laihduin vahingossa muutaman kilon, kun sain koronan, joka vei makuasitin ja nälän tunteen. Nykyään syön tavan vuoksi ja pitkästymiseen. Nälkä ei ole koskaan.

Näin käy kun ikää tulee 50+, on hormoniongelmia, uniongelmia, aineenvaihduntaongelmia. Paino ei tipu vaikka lopettaisi syömisen kokonaan. Kokemusta on. Liikunta lisää vain nälkää, ei laihduta.

Vierailija
18/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo kuukaudessa on oman kokemukseni mukaan juuri sopiva tahti. Sillä voi tulla pysyviä tuloksia. 

Vierailija
19/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti syönyt aiemmin jopa 3000 kcal päivässä niin pienemmänkin vähennyksen pitäisi jo näkyä. Kevyttä työtä tekevällä ja vähän liikkuvalla naisella normaali kalorientarve on päivittäin vain joku 1500-1700 kcal päivässä (mikä yllätti minut kun aina vain hoetaan tuota 2000:tta, varmaan sekin on laskettu "ihmisen" eli keskimääräisen miehen mitoilla).

Veikkaan että kohdllasi ruoan koostumuksen kohentaminen (puolet kasviksia + hyvä määrä proteiinia joka annoksella) ja säännöllisen lihaskuntotreenin lisääminen muutaman kerran viikossa voisi auttaa, mutta vaikea toki sanoa kun en tiedä tarkemmin ja taustalla jumitukseen voi olla muutakin. Ainakin kannattaa tarkastaa tuleeko jostain juomista, välipaloista tms. salavihkaa lisää energiaa.

Vierailija
20/74 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni näläntunne. Kestä se nin alkaa rasva palamaan parin päivän jälkeen. Tunnet sen kehossa sellaisena lämpimänä aaltona. Pidä se tunne. Jos teet todella käevyttä työtä niin 1200 kaloria riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi