jos tk-lääkäri ei suostu määräämään
Kommentit (159)
Tää on taas tää sama lääketiedejankkaaja-provo.
Ärsyttää kun kohta oikeita kyselyitä ei oteta todesta tämän ääliön takia!
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:14"]
Tää on taas tää sama lääketiedejankkaaja-provo.
Ärsyttää kun kohta oikeita kyselyitä ei oteta todesta tämän ääliön takia!
[/quote]
No mutta onhan tähänkin provoon tullut runsaasti (asiallisia) vastauksia.Jos jollain todella on provoilijan pilleriongelma,saa täältä hyödyllisiä vinkkejä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:06"]
Kummaa valitusta. Jos päästös on tehty miksi jäädä inttämään ja jankkaamaan siitä tänne.
[/quote]
siksi kosa av-mammoja ärsyttää kun joku tekee itsenäisen päätöksen :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 15:45"]
ap taitaa pillereiden sijaan olla edunvalvojan tarpeessa
[/quote]
kai jokainen saa tuhota oman ruumiinsa jos haluaa? Miksi pitää aikusita ihmistä holhota?
[/quote]
Saat toki tuhota, mikäli ei sitten sen jälkeen makaa sairaalan pitkäaikaisosastolla ikuisuuspotilaana verorahoja syömässä. Sitten leikataan vielä lisää lapsilisistä.
[/quote]
synnytäminenhän se vasta maksaakin. synnyttäkööt ne kotona jotka on tahallaan raskaaksi hankkiutuneet...vai mitä?
[/quote]
Ei, synnyttäminen on ok, silloin tehdään uusia veronmaksajia.
[/quote]
kai jokainen saa tuhota oman ruumiinsa jos haluaa? Miksi pitää aikusita ihmistä holhota?
[/quote]
Saat toki tuhota, mikäli ei sitten sen jälkeen makaa sairaalan pitkäaikaisosastolla ikuisuuspotilaana verorahoja syömässä. Sitten leikataan vielä lisää lapsilisistä.
[/quote]
synnytäminenhän se vasta maksaakin. synnyttäkööt ne kotona jotka on tahallaan raskaaksi hankkiutuneet...vai mitä?
[/quote]
Ei, synnyttäminen on ok, silloin tehdään uusia veronmaksajia.
Ootko kokeillut minipillereitä? Mulla oli aiemmin todella kivuliaat ja runsaat kuukautiset, mutta vuoden 2008 jälkeen ei ole ollut kuukautisia tai kipuja, kiitos Cerazetten. Yhdistelmäehkäisypillereitä en pysty käyttämään, mutta minipillerit toimii.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:32"]
Ootko kokeillut minipillereitä? Mulla oli aiemmin todella kivuliaat ja runsaat kuukautiset, mutta vuoden 2008 jälkeen ei ole ollut kuukautisia tai kipuja, kiitos Cerazetten. Yhdistelmäehkäisypillereitä en pysty käyttämään, mutta minipillerit toimii.
[/quote]
en ole, enkä kokeile. ensi viikolla saan yhdistelmäpilsureseptin. lopettakaa jo neuvominen, mun päätä ei käännä mikään.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:32"]
[/quote]
en ole, enkä kokeile. ensi viikolla saan yhdistelmäpilsureseptin. lopettakaa jo neuvominen, mun päätä ei käännä mikään.
[/quote]
Itsepähän olet jankannut asiasta viiden sivun verran,katsos mammat uskovat provoosi ja yrittävät vain auttaa :D Miksi ylipäätään teit tämän avauksen?
Saat jos saat. Alkuperäinen kysymyksesihän oli että VOIKO sen saada joten epäilys itää omassakin mielessäsi. Lääkärit eivät ole tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:55"]
Saat jos saat. Alkuperäinen kysymyksesihän oli että VOIKO sen saada joten epäilys itää omassakin mielessäsi. Lääkärit eivät ole tyhmiä.
[/quote]
Eikä provoilija ole vieläkään kertonut,MIKÄ on se mystinen syy,jonka takia tk-lääkäri ei voinut kirjoittaa reseptiä. Ei kuulemma ollut mikään luetelluista syistä,kivenkovaa väittää saavansa pillerit ja ei tarvitse neuvoja,silti jaksaa vastailla ja vängätä sivukaupalla.Juupajuu.
Oliskohan tämä mystinen syy aurallinen migreeni? Minulla ainakin tämä syy yhdistelmäpillerikieltoon. Se nyt vaan sitten on omaa tyhmyyttä, jos kiellosta huolimatta niitä haluaa syodä ja saa aivohalvauksen.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:19"]
Oliskohan tämä mystinen syy aurallinen migreeni? Minulla ainakin tämä syy yhdistelmäpillerikieltoon. Se nyt vaan sitten on omaa tyhmyyttä, jos kiellosta huolimatta niitä haluaa syodä ja saa aivohalvauksen.
[/quote]
Minullakin kiellettiin pillerit juuri migreenin takia.Nyt on hormonikierukka,ei ole pelkoa aivohalvauksesta eikä toisaalta kuukautisiakaan.
Ap tuntee olonsa epätoivoiseksi ja teki aloituksen varmaankin siksi, että saisi vinkkejä tai lohdutusta. Sen sijaan tuli kylmää kyytiä. Etenkin, kun ei lähtenyt tarkemmin avaamaan syitä.
No, minä ymmärrän. Et ole ainoa eettisistä syistä kierukkaa vierastava. Minä myöskään en ole suostunut sitä ottamaan, eikä mulle pillerit tai rengaskaan oikein sovi. Tai sopisivat tavallaan, mutta seksistä ei tulisi enää mitään ja muutkin sivuoireet olen kokenut liian ikäviksi.
Tuli mieleen, että olisikohan sinulle sattunut tk-lääkäri, jonka kanssa puheyhteys ei toiminut?
Hain itse aiemmin mainituista syistä sterilisaatiosta, mutta kohdalle tuli neuvostoliittolaisella mentaliteetilla varustettu tympeä lääkäri, joka ei synnyttänyt luottamusta vaan päinvastoin. En uskaltanut mennä toimenpiteeseen.
Toisen lääkärin puoleen kääntyminen on hyvä idea, jos hänen kanssaan synkkaisi paremmin. Mutta pidä hyvä ihminen itsestäsi huolta. Jos pillerit ovat sinulle vaaralliset, pitää keksiä jotain muuta. Kai nyt jotain vaihtoehtoja on olemassa?
Joku jo vilauttikin minipillereitä. Niitä minäkin suosittelen, kuukautiset voivat loppua kokonaan ja veritulpan vaara väistyy. Ja ovat ihan yhtä eettiset kuin e-pilleritkin.
Miksi te oi eettisistä syistä kierukkaa vierastavat vierastatte sitä? Kun yleensä kaikki nykyään valitsevat hormonikierukan ja sen ehkäisytapa ei ole hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen estäminen. Mikä se eettisyysongelma siinä sitten on? Valmistetaanko niitä lapsityövoiman avulla jossain kehitysmaassa, vai?
Mielettömän hauska provo. Jos olet oikeasti tuollainen, mene poistamaan kohtu - ei noin älytön ihminen yksinkertaisesti saa lisääntyä.
Vielä lisäpohdintaa eettisyydestä: E-pillerinsyöjät pissivät hormonivirtsaa, joka vesistöihin joutuessaan aiheuttaa esim. koiraspuolisten kalojen feminiinistymistä ja heikentää lisääntymistä. Sen on epäilty olevan myös yksi miesten spermanlaadun rajulle huononemiselle.Eikö ympäristön ja ihmislajin kannalta siis ehdottomasti eettisempi valinta olisi juuri hormonikierukka?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:00"]
Mielettömän hauska provo. Jos olet oikeasti tuollainen, mene poistamaan kohtu - ei noin älytön ihminen yksinkertaisesti saa lisääntyä.
[/quote]
Ei onneksi tartte poistaa kun syön pilsuja :)
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 23:03"]
Vielä lisäpohdintaa eettisyydestä: E-pillerinsyöjät pissivät hormonivirtsaa, joka vesistöihin joutuessaan aiheuttaa esim. koiraspuolisten kalojen feminiinistymistä ja heikentää lisääntymistä. Sen on epäilty olevan myös yksi miesten spermanlaadun rajulle huononemiselle.Eikö ympäristön ja ihmislajin kannalta siis ehdottomasti eettisempi valinta olisi juuri hormonikierukka?
[/quote]
Ja luulet ettei siitä hormoni mene vesistöihin :D Ei vittu mitä porukkaa täällä kirjoittelee. Faktat kuntoon ekaksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vertaat synnyttämistä tahalliseen itsensävahingoittamiseen?Mielenkiintoista,haluaisitko perustella jotenkin?