Töissä aina väsyttää?
Siis koko päivän hirveä väsymys ja haukotuttaa. En malta illalla käydä nukkumaan kun aamulla pitää töihin nousta. Aamulla juon sitten paljon kahvia ja joudun ahdistukseen ottamaan rauhoittavan. Koko päivän siis väsyttää ihan hirveästi ja saa pinnistellä pysyäkseen hereillä. Kun pääsen töistä kotiin niin väsymys jatkuu. Väkisin pakotan itseni tekemään kotihommia. Nautin kyllä kun saan vaikka siivottua.
Kommentit (4)
Eka vastaaja lisää vielä:
Paljon piristymisiä tai paranemisia vai miten sen kirjoittaisi. Olen myös itse kokenut tuon valtavan ahdistuksen siitä että illalla ei tahdo mennä nukkumaan koska aamulla on pakko herätä seuraavaan, inhottavaan väsymyksen- ja ahdistuksentäyteiseen päivään. Silloin oli kysymys masennuksesta.
Joo masennustausta on. En voi sairaslomaa ottaa kun palasin juuri s- lomalta. Hävettää nämä ongelmat muutenkin. Otan rauhoittavia ahdistukseen ja sosiaaliseen pelkoon. Olen asiakaspalvelussa. Tilanne sietämätön. Pe:na työterveys. On työkunnon kartoitus. En tiedä mitä siellä sanoa. Väsymys saattaa tuntua laiskuudelta. Sitä se ei ole jos kotihommia yritän hoitaa. Kilpparilääkkeet on jo. Viimeksi arvot kunnossa. Uniapneasta en tiedä. Mutta sina väsyttää mikä rasittaa. Kun haluaisi vaan nukkua.
Ap
Miksi et "malta" käydä illalla nukkumaan? Aloita se päivärytmin korjaaminen sieltä päästä ja hanki paremmat yöunet niillä kuuluisilla konsteilla: syö oikein, käy ulkoilemassa jne. Laita aamuksi kaikki tarvittavat tavarat valmiiksi, ettei tarvitse illalla vatvoa turhia.
Okei. Vähän mietintöjä;
Kilpirauhasarvot? Onko muita oireita kuten esim palelua, hiustenlähtöä yms?
Mikä muu siellä työpaikalla ahdistaa? Vai onko se vain se väsymys itsessään joka tekee työtilanteesta sietämättömän?
Masennus? Kirjoitit kuitenkin että saat hyvänolontunteen siitä että olet saanut siivottua. Netissä on testejä esim BDI joilla voi vähän alustavasti testailla "masennuspisteitä".
Ainiin, tietysti se ilmeisin: Miten nukut nykyään?
Ai juu, tämäkin vielä tuli mieleen: Uniapnea? Olisiko mahdollista?
Joka tapauksessa: jos sulla esiintyy normaalista poikkeavaa väsymys (tai vaikk tuo jo tuntuisikin normaalitilanteelta niin noin voimakas väsymys ei ole normaalia), niin varaa aika työpaikkalääkäriin. Vaikka niinkuin nyt heti.