Paljon jäätte voitolle kuukaudessa kun käytte töissä?
Sen jälkeen kun olette vähentäneet kulut mitkä maksettaisiin myös toimeentulotuessa.
Kommentit (41)
Laskin että toimeentulotuella saisin 200€/kk enemmän rahaa kuin nyt kokopäivä töissä.
Mitäs siitä toimeentulotuesta sitten maksetaan? Mulle ihan vierasta aluetta tuo, niin en pysty vastaamaan. Tuskin ainakaan yhtiövastiketta tai asuntolainan lyhennyksiä (ei nyt puhuta siitä, että toimeentuloasiakkaaksi joutuessa ensimmäinen vaatimus olisi toki myydä pois omistusasunto).
2300 euroa tulee näppin enemmän töissä ja lisäksi saa sijoittaa vapaasti. Jyvitin tuohon myös lomarahan. Omistusasujana olisin lirissä viimeistään kun ansiosidonnainen loppuu.
En tiiä, en ole ikinä saanut toimeentulotukea. Eikä ole tarvinnut edes hakea.
Paljon sitä toimeentulotukea saisi? Tässä kuussa palkkaa jää käteen n. 2600e.
En osaa sanoa tuista mitään. Neljä tonnia tulee palkasta tilille rahaa kuukaudessa.
Mun veroilla kustannettiin osa sun kakaroiden päiväkoti- ja koulumaksuista.
Perusosa on noin 590e/kk.
Asumistukea pitää myös hakea, mutta kohtuullinen asuminen maksetaan. Samoin sähkö, vesi, kotivakuutus, reseptilääkkeet, julkisen terveydenhuollon maksut yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun veroilla kustannettiin osa sun kakaroiden päiväkoti- ja koulumaksuista.
Meni väärään ketjuun.
Töissä ei kannata käydä alle 3000€ kuukausipalkalla.
Pari tuhatta jää pakollisten menojen jälkeen omaan käyttöön
Mulla jää kuukaudessa 450e säästöön 80% työajalla. Oletan, että ainakin tuon verran jään voitolle. Lisäksi maksan kuukausittain lainanlyhennyksiä korkoineen 220e, josta noin 100 e menee itse pääoman lyhennykseen. Joten, jos se lisätään, niin 550e olisin plussalla.
Hitto kun sylettää tällä tavoin ajattelevat. Itse en edes tiedä millä tasolla nämä asumistuet, toimeentulotuet ja työttömyyskorvaukset ovat. Oma ajatusmaailmani on sellainen, että pyrin kaikin laillisin keinoin hankkimaan oman ja perheen toimeentulon. Ensisijaisesti tietysti palkkatyöllä tai yrittämisellä. Maksan mielelläni verot, jotta turvallisuus, infra, koulutus, ja sairaan-/ vanhustenhoito pystytään järjestämään. Maksan myös mielelläni sosiaaliturvan sellaisille, jotka sitä aidosti tarvitsevat (esim. vammaiset, sairaat yms.). Inhottaa ja en myöskään kustantaisi sosiaaliturvaa ap:n kaltaisille laskelmoiville ulostekasoille.
En tiedä toimeentulotuesta mitään, mutta Googlen mukaan olisi 500 tietämillä.
Minä saan palkkaa verojen jälkeen noin 2500.
Bensaan menee n. 500
Autolainaan 300
Päivähoitoon vähän reilu 300
Niitä kuluja ei olisi jos olisin kotona.
Niiden jälkeen jää noin 1400, jolla maksan sähkön, asunnon vastikkeen ja muut elämisen kulut.
Olisi kannattavampaa asua lähempänä työpaikkaa, mutta satuin saamaan työn kaukaa, eikä nykyinen kämppä ole mennyt kaupaksi.
Ei työtä tekemällä rahassa saa kieriä, mutta ihan hyvin näin tulee toimeen.
Jotain 2500 ja elintaso (auto, okt, kakkosasunto joista pitäis luopua saadakseen ttt).
Puolet asumiskuluista 300 ja ttt käyttöraha 600, näillä laskin. Tiedä sitten mitä ttt laskemassa huomioitaisiin kun tuloton täysi-ikäinen lukiolainenkin asuu vielä kotona.
paljonko teille jää elämiseen aikaa, kun käytte töissä? meillä jää 365 päivää vuodessa nyt kun ukkoparkakin tajusi lopettaa työnteon. ei ole stressiä meidän talossa. kohta vietetään molemmat 50v. päivät ja sitten lähdetään reissaamaan vuodeksi tai kahdeksi. koittakaa jaksaa siellä oravanpyörässä orjana yritykselle, joka kannattaa kokoomusta. hauskaa kevättä kaikille.
Luuletteko että asiat muuttuu, jos teette inhottavaa työtä surkealla palkalla?
3200e