Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nätti nuori nainen, millaista kohtelua saat?

Vierailija
28.03.2014 |

Erityisesti muilta naisilta? Kadehditaanko sua? Itse olen ollut huomaavinani että etenkin minua vanhemmat naiset ovat jotenkin outoja seurassani tai minut nähdessään. Ovat jotenkin vähätteleviä tai eleilevät kuin eivät olisi huomaavinaankaan. Ärsyttää sellainen. Onko se sitten kateutta vai mitä se on? Vai kuvittelenko vain? Onko muilla vastaavia kokemuksia? En itse ole mitenkään erityisen kaunis, mutta nuori ja nätti kuitenkin. En haluaisi herättää kateutta joten huomaan että alan helposti mielistelemään sellaisia ihmisiä ja vähättelemään itsekin itseäni.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun suhtaudutaan niin kuin muihinkin ihmisiin. En ole huomannut mitään erityistä.

Yksi vanha ämmä on kyllä aina ollut minua vastaan, mutta tuskinpa se liittyy siihen, että minä(kin) olen nuori ja nätti. Tai eihän sitä tiedä.

Vierailija
22/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta että itse ei ole yhtä hyvännäköinen tai yhtä nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:llä on väärä oletus siitä minkälainen keski-ikäisen ihmisen pitäisi olla? Nuorena halusin miellyttää 100% väestöstä ja nykyään en enää juuri ketään. Olen kyllä itsekin huomannut että en kiinnnitä samalla lailla huomiota enää ihmisiin kuin ennen, mutta tää koskee kyllä ihan nuoria miehiäkin :D ja oman ikäisiäkin. Vanhukset huomioin ehkä paremmin jonkunlaisen lapsena opitun vanhemman kunnioituksen takia. Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti, keskityn nykyään eniten omiin asioihin :). Eikä mulla ole edes seksuaalista motiivia huomioida sua toisin kuin kaikenikäisillä miehillä.

Vierailija
24/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 unohti laittaa iän, eli yli nelikymppinen nainen olen.

Vierailija
25/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikään tultuani olen alkanut saada parempaa palvelua kaupoissa varsinkin nuorilta kundeilta. Ihme juttu. Nuorena olin kaunis ja hoikka, mut silloin kaikki saamani asiakaspalvelu oli huononlaista, vaikka olis voinut luulla, että silloin nuorilla miehillä olis ollut enemmän pointtia olla minulle iloisia pilke silmäkulmassa.

Mutta en valita. Uuden sukupolven nuoret miehet voi myös olla vaan fiksumpia ja paremmin käyttäyviä kuin ne entiset.

Vierailija
26/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi ap, joskus on vaan hankala olla se nuorin esimerkiksi työpaikalla.

Olen korkeasti koulutettu, kaunis, enkä todellakaan mikään introvertti. Töissä kuitenkin saan osakseni sitä tytöttelyä tai blondivitsejä. Aikansa kutakin, mutta joskus se mitta alkaa täyttymään.

En halua nyt yleistää, mutta useimmiten vanhemmat naiset pitävät nuorempiaan jollain lailla uhkana. Jotkut pelkäävät sitä, että me olemme niitä kenen kanssa heidän miehensä heitä pettää. 

Nuori joutuu todistelemaan kykyjään todella paljon, mitä vanhemmat sitten vähättelevät sen minkä kerkiävät. Kaipa se vain menee näin, että pohjalta on noustava :)

Vierailija
27/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap tapana roikkua mieluiten omanikäisten vai eri-ikäisten kanssa? Miksi vanhempien naisten pitäisi huomioida sinut erityisesti? Kuinka hyvin nuoret naiset huomioi vanhemmat naiset? Ei kyllä mitenkään, se varmaan johtuu kauteudesta.

Vierailija
28/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:14"]

En halua nyt yleistää, mutta useimmiten vanhemmat naiset pitävät nuorempiaan jollain lailla uhkana. Jotkut pelkäävät sitä, että me olemme niitä kenen kanssa heidän miehensä heitä pettää.

[/quote]

Höpsis :D. Nuoret naiset on lapsellisia ja tekee niitä mokia jotka on itse jo tehynyt. Mieti nyt vaikka itseäsi 10 tai 15 vuotta nuorempia, koetko heidät itsellesi uhaksi vai vaan yksinkertaisesti pikkusen lapsellisiksi? Sama se varmaan on vanhuksilla kun ne katsoo keski-ikäisten hösäämisiä.

Vierailija
29/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:15"]

Onko sulla ap tapana roikkua mieluiten omanikäisten vai eri-ikäisten kanssa? Miksi vanhempien naisten pitäisi huomioida sinut erityisesti? Kuinka hyvin nuoret naiset huomioi vanhemmat naiset? Ei kyllä mitenkään, se varmaan johtuu kauteudesta.

[/quote]

Kaikki kaverini ovat kutakuinkin itseni ikäisiä. Mutta työpaikallani joudun olemaan vanhempien naisten joukossa. Ja kyllä minä ainakin heitä ystävällisesti kohtelen ikäerosta huolimatta. Enkä ole väittänyt että he ovat kateellisiä minulle, vaan nimenomaan mietin ja kyselen että mistä tällainen vähättely ja välttely johtuu...

Vierailija
30/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koitan olla usein turhankin mukava, jotten vaan vaikuttaisi ylimieliseltä ( epäilen, että muiden mielestä tämä saattaisi johtua siitä, että ulkonäkö on noussut päähäni). 

Jos teen jonkun virheen tai en tiedä jotain asiaa heti niin blondittelu alkaa välittömästi. Tyhmän leimaa halutaan lyödä herkästi. Kai ajatus älyn ja ulkonäön liitosta on ylitsepääsemättömän raivostuttava.

Kävin kerran kosmetologilla vähän ennen ylppäreitä ja juteltiin niistä, jolloin tuli esille että olin saanut pitkästä matematiikasta laudaturin. Oli aivan puulla päähän lyödyn näköinen - ei kai tällaisella meikkipellellä voisi olla älyä päässään.

Opiskelin lääkäriksi ensimmäistä vuotta, jolloin olin vielä kaupan kassalla töissä. Tuon duunin ääressä minua pidettiin täysin vajaana, etenkin vanhemmat miehet ja naiset tuntuivat suhtautuvan siten, että osaankohan nyt sitäkään hommaa hoitaa, ja jos se sujuikin niin muuhun en kykenisikään.

Miehet haluavat minulta pelkkää seksiä ja se jos mikä raivostuttaa. 

Vierailija
31/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvännäköinen, 25-vuotias blondi, joka on kouluttautunut, fiksu ja hyväkäytöksinen Työskentelen turvallisuusalalla, eli melkoisen miesvaltaisessa ympäristössä. Kovin usein saan aliarvioivaa kohtelua niin vanhemmilta miehiltä kuin naisiltakin työelämässä, mikä ihmetyttää kovasti. Pidetäänkö minua uhkana, vai tyhmänä blondina ulkokuoren perusteella? Välillä ärsyttää joutua perustelemaan omaa asemaansa ja vakuuttelemaan omaa fiksuuttansa ja kyvykkyyttänsä. Etenkin vanhemmat miehet tuntuvat pitävän minua "pikkutyttönä". En pidä meteliä itsestäni, olen hillitty ja hiljainen jos minulla ei ole painavaa sanottavaa asiaan. Kuitenkin olen vahvatahtoinen ja jämpti, kun on sen aika. Olenko uhka?

Vierailija
32/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:14"]

[/quote]

Höpsis :D. Nuoret naiset on lapsellisia ja tekee niitä mokia jotka on itse jo tehynyt. Mieti nyt vaikka itseäsi 10 tai 15 vuotta nuorempia, koetko heidät itsellesi uhaksi vai vaan yksinkertaisesti pikkusen lapsellisiksi? Sama se varmaan on vanhuksilla kun ne katsoo keski-ikäisten hösäämisiä.

[/quote]

Pointtina se, että ne pikkusen vanhemmat miehet ei mieti nuorten naisten lapsellisuutta, vaan sitä että niillä on halut tallella ja kroppaa mitä katsella. Naiset miettivät toki juuri noin, mutta miehillä on ihan jotain muuta mielessä.

Vierailija
33/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:34"]

Olen hyvännäköinen, 25-vuotias blondi, joka on kouluttautunut, fiksu ja hyväkäytöksinen Työskentelen turvallisuusalalla, eli melkoisen miesvaltaisessa ympäristössä. Kovin usein saan aliarvioivaa kohtelua niin vanhemmilta miehiltä kuin naisiltakin työelämässä, mikä ihmetyttää kovasti. Pidetäänkö minua uhkana, vai tyhmänä blondina ulkokuoren perusteella? Välillä ärsyttää joutua perustelemaan omaa asemaansa ja vakuuttelemaan omaa fiksuuttansa ja kyvykkyyttänsä. Etenkin vanhemmat miehet tuntuvat pitävän minua "pikkutyttönä". En pidä meteliä itsestäni, olen hillitty ja hiljainen jos minulla ei ole painavaa sanottavaa asiaan. Kuitenkin olen vahvatahtoinen ja jämpti, kun on sen aika. Olenko uhka?

[/quote]

Voi uhka my ass.... Tee töitä 20 vuotta ja mieti sitten kun sinne työpaikallesi tulee se just valmistunut 25 vee että onko se uhka vai voisko asia mitenkään olla niin että sä et osaakaan vielä kaikkea vaikka niin itse luulet eikä ihmiset jaksa palvoa sua vaan siksi että olet nuori ja nätti.

Vierailija
34/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:34"]

[/quote]

Voi uhka my ass.... Tee töitä 20 vuotta ja mieti sitten kun sinne työpaikallesi tulee se just valmistunut 25 vee että onko se uhka vai voisko asia mitenkään olla niin että sä et osaakaan vielä kaikkea vaikka niin itse luulet eikä ihmiset jaksa palvoa sua vaan siksi että olet nuori ja nätti.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi! Vaikka olenkin kouluttautunut niin liiketaloudellisesti kuin oman alanikin puitteissa erinomaisin arvosanoin, en todellakaan ajattele, että osaan kaiken. Päinvastoin myönnän, että minulla on vielä paljon opittavaa alastani ja työelämästä yleensäkin, vaikka olenkin ollut töissä jo 10 vuotta. En kaipaa palvontaa osakseni. Se ei vie minua urallani eteenpäin. Ihmettelen vain, miksi nuoriin, nätteihin ja opinnoissa sekä työssä menestyneisiin ja kunnianhimoisiin naisiin suhtaudutaan alentuvasti ja vähättelevästi. Ymmärsithän pointtini?

Vierailija
35/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, sä olet siis 25 ja työskennellyt turvallisuusalalla 10 vuotta. Vai tarkoititko sittenkin sitä että sulla on kaksi tutkintoa tuossa iässä eli olet sen jälkimmäisen suhteen täysi märkäkorva, ja oikeesti se sun 10 vuoden työkokemus on hanttihommia opintojen ohessa. Ja nyt vuosikymmenien kokemuksen omaavien ihmisten pitäisi suhtautua sinuun kuin kuningattareen heti alusta asti eikä sun tarvis mitenkään ansaita sitä kunnioitusta.

Vierailija
36/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perusnätti, eli en saa mitään suurta kateellisuuden vyöryä osakseni, mutta siskoni on oikeasti Hollywood-luokan kaunotar, ja hän saa aivan järkyttävää kohtelua osakseen. Hän on toki vielä varsin nuori, alle parikymppinen ja sen ikäiset tytöt osaavat olla kamalia. Puolitutut kaatelevat hänen päälleen juomia baarissa, vedetään tukasta ja tönitään, huudellaan törkeyksiä. Itse en olisi kuvitellut moisen olevan mahdollista, ellen olisi itse nähnyt.

Ja hauskaa onkin, että hän on myös äärimmäisen älykäs ja korrekti, ei ikinä itse käytöksellään aiheuttaisi moista. Kaipa se provosoitumattomuus ja toisten alhaisen käytöksen yläpuolelle nouseminen ja siten itse asiallisena pysyminen ärsyttääkin monia. Eikä minulla ole mitään syytä värittää asioita kotiinpäin, näin se vain näyttää menevän jos on itse jotain poikkeuksellista ja tekemisissä kypsymättömien ihmisten kanssa. Aikuisten kanssa hän pärjääkin erinomaisesti. Mutta on se minulle opettanut, että pääsee vähemmällä, kun on ihan tavallinen, eikä minun tarvitse haikailla mistään erityisyydestä.

Vierailija
37/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhteiskunnassa on se stereoptypia että blondit on tyhmiä. Noh, tähän asiaan voi suhtautua sitten kahdella tavalla. Voi ratsastaa stereotypialla, värjätä hiuksensa ruskeaksi ja hommata ylisuuret mustakehyksiset lasit ja jakkupuvun, ja viedä duuni siltä 25-vuotiaalta blondilta, joka itkee että miksi minua pidetään tyhmänä. Tai sitten voi pysyä blondina, käyttää sen tuomia etuja hyväkseen ja tehdä töitä kaksin käsin. Jälkimmäinen onnistuu vallan hyvin niiltä joilla on hitunen munaa, enkä kyllä veikkaa tässä ketjussa itkevälle blondille kovinkaan jyrkkää nousukiitoa urakehityksessä.

Vierailija
38/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:53"]

Eikös ne nätit mielletä menestyjiksi? Ehkä sä olet muuten vaan niin ärsyttävä, että sua yksinkertaisesti kaihdetaan. Ei siihen tarvita kauneutta ja ehkä sä vaan kuvittelet tekosyitä sille miksi sun seurassa ei viihdytä?

[/quote]

Mikä mussa sitten ärsyttää? Oon hyvin rauhallinen, kiltti ja hymyilen paljon. En hirveesti puhu jos ei ole asiaa eli olen melko vähäpuheinen. Onko se iloisuus sitten joka saa muut ärsyyntymään? En ymmärrä. Kyllä musta kavereiden kesken pidetään ja minua on luonnehdittukin hyväluontoiseksi.

[/quote]

Tuossahan selitys tulikin. Kyllä siinä outo olo tulee, jos joku virnuilee vieressä puhumatta mitään, eli ei ole tekemistä ulkonäön kanssa

Vierailija
39/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:56"]

Vau, sä olet siis 25 ja työskennellyt turvallisuusalalla 10 vuotta. Vai tarkoititko sittenkin sitä että sulla on kaksi tutkintoa tuossa iässä eli olet sen jälkimmäisen suhteen täysi märkäkorva, ja oikeesti se sun 10 vuoden työkokemus on hanttihommia opintojen ohessa. Ja nyt vuosikymmenien kokemuksen omaavien ihmisten pitäisi suhtautua sinuun kuin kuningattareen heti alusta asti eikä sun tarvis mitenkään ansaita sitä kunnioitusta.

[/quote]

Selkeästi et nyt ymmärtänyt viestini tarkoitusta. Vai käännätkö tahallasi sanomiseni päälaelleen? En kaipaa palvontaa eikä minulla ole tarvetta olla työpaikkani kuningatar. Työelämässä olen ollut mukana sen kymmenen vuotta, nykyisellä alallani muutaman vuoden. Työkokemusta on karttunut niin siivousalalta, kaupan kassalta, lentoasemalta, päiväkodista kuin muutamasta maineikkaasta suomalaisesta yritystapahtuma- ja koulutusalan yrityksestäkin. Olen kiitollinen siitä, että olen päässyt näkemään ja kokemaan työelämää lyhyessä ajassa näinkin laajasti. Rikkaus, mitä minulta ei voi ottaa pois! Ja vielä rikkaammalta tuntuu nyt, kun olen löytänyt oman alani, jossa haluan päästä pitkälle.

Mutta sanojasi lainatakseni olen todellakin vielä "märkäkorva". Myönnän sen ilomielin, minulla on vielä paljon opittavaa alastani ja opiskelen innokkaasti. Olen työyhteisöni kannustava toiminnan nainen ja haluan menestyä ja edetä urallani.

Se, mitä halusin sanoa, on että alentuva ja vähättelevä käytös - tuli se sitten oman työyhteisön sisältä tai asiakkaiden puolelta - ei auta nuoria naisia etenemään elämässään. Miksi pitää käytöksellään painaa "märkäkorvia" alaspäin, kun heitä voisi kannustaa ja motivoida? Tällainen alentuva käytös ei kasvata kunnioitusta. Päinvastoin. Yritysten konkareiden kannattaisi ottaa uudet tulokkaat siipiensä suojaan ja opastaa työelämän vaatimuksiin.

Kiitos tilaisuudesta väitellä ja kertoa näkemyksistäni. Aurinkoa ja iloa päivääsi! :)

Vierailija
40/84 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo! Erittäin tavallista kohtelua! Terveisin, erittäin näyttävä ja laittautuva kaunis nainen.

Mä oon aina ihmetellyt näitä jotka luulee että niitä kohdellaan huonosti kun ovat muka niin kauniita, teitä kohdellaan just niin kuin te kohtelette muita, ja sitten on nää ihan yleiset vittunaama kassat erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi