Sinä nätti nuori nainen, millaista kohtelua saat?
Erityisesti muilta naisilta? Kadehditaanko sua? Itse olen ollut huomaavinani että etenkin minua vanhemmat naiset ovat jotenkin outoja seurassani tai minut nähdessään. Ovat jotenkin vähätteleviä tai eleilevät kuin eivät olisi huomaavinaankaan. Ärsyttää sellainen. Onko se sitten kateutta vai mitä se on? Vai kuvittelenko vain? Onko muilla vastaavia kokemuksia? En itse ole mitenkään erityisen kaunis, mutta nuori ja nätti kuitenkin. En haluaisi herättää kateutta joten huomaan että alan helposti mielistelemään sellaisia ihmisiä ja vähättelemään itsekin itseäni.
Kommentit (84)
Tosi hyvää kohtelua saan aina! Olen tosi ujo ja sosiaalisilta taidoiltani vähän kömpelö, mutta ihan perusnättikin nuori nainen nähtävästi huomataan. Ihanaa mennä bileisiin, matkoille, opiskelujuttuihin tai mihin vaan, kun ei tarvitse uutenakaan tyyppinä olla seinäruusuna. :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:18"]
Meidän työpaikalla on ollut kiusaamistapaus ihan luottamusmiestasolla käsittelyssä, kiusaajat eivät osanneet muuta syytä antaa nuoren harjoittelijatytön kiusaamiselle kuin sen, että hän oli niin nätti että ärsytti.
[/quote]
Niin varmaan. Nyt sitten joku satutäti vetää omasta päästään ketjun täyteen paskaa, tyylistä huomaa että sama henkilö pommittaa ketjua.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:18"]
Meidän työpaikalla on ollut kiusaamistapaus ihan luottamusmiestasolla käsittelyssä, kiusaajat eivät osanneet muuta syytä antaa nuoren harjoittelijatytön kiusaamiselle kuin sen, että hän oli niin nätti että ärsytti.
[/quote]
Niin varmaan. Nyt sitten joku satutäti vetää omasta päästään ketjun täyteen paskaa, tyylistä huomaa että sama henkilö pommittaa ketjua.
[/quote]
Katkeran kuuloista, eikö sua oo koskaan kehuttu kauniiksi?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:11"]
Hah, piti tulla kurkkaamaan tämä ketju koska arvasin että täällä näkee sitä taattua av-laatua: avaus on ihan hyvästä ja oikeasti monille hankalasta aiheesta, vaan heti ollaan haukkumassa ja huutamassa. :D Eikä tarvitse olla mikään salapoliisi että arvaa, että ne haukkujat on juurikin näitä vanhempia, parhaat päivänsä nähneitä naisia, jotka eivät anna nuorille, näteille ja hoikille naisille edes mahdollisuutta osoittaa olevansa yhtä pätevä kuin samanikäinen mieshenkilö, sillä ei vaan tykätä kun töihin tulee joku kauniimpi. Tästä vois oikeasti tehdä jonkun tutkimuksenkin, saatais mustaa valkoisella. Ihminen on susi toiselle, varsinkin naiset naisille.
[/quote]
Taas tuo lääkisopiskelija vastaa täällä.
Siis itse kun vanhenen (ensinnäkin olen todella onnekas jos näillä geeneillä saan vanhaksi elää) niin haluan suhtautua nuorempiin niin kuin hyvä opettaja oppilaisiin - innoissaan, nuoremmista pitävänä ja ymmärtäen, että heiltäkin voi oppia paljon. Onneksi olen oivaltanut jo ennen parinkympin rajapyykkiä, että elämä on paljon enemmän kuin ulkonäkö ja muu paska mitä yhteiskunta mainostaa. En kaipaa merkkilaukkuja, en silikoneja.
Jos joku päivä saan tietää elämän merkityksen ja vielä mitä, jos pääsisin Nasalle töihin, niin oh lord - sain kaiken mitä ikinä halusin.
Se on yhdistelmä kateutta ja katkeruutta. Maailmassa tuskin on kauheampaa olentoa ikinä ollut kuin suomalainen keski-ikäinen tantta. Kauneus on karissut, kiloja kertynyt ja omat surkeat valinnat ovat tehneet maailmankuvasta hyvin katkeran ja harhaisen. Erityisen vihan kohteena ovat nuoret ja nätit naiset ja kutakuinkin kaikki miehet, mutta myös ne muutamat äärimmäisen harvinaiset paremmin säilyneet ja parempia valintoja tehneet ikätoverit.
Itse ainakin olisin mielelläni jonkun tosi nätin ystävä, jos hän olisi mukava tyyppi. Vaikea kuvitella, että kaikki välttelisivät sen takia, että on liian hyvännäköinen. Olen parikymppinen ja ihan ok näköinen itsekin.
Minä olen 25 vuotias nuori neiti ja ihan nätti, iloinen ja ystävällinen. Ystäväni ovat monet 40-60 vuotiaita ja he tietenkin kohtelevat minua kuin ketä tahansa ystävää. Usein huomaan silti että ns. Pubiruusut kokevat ehkä minut uhkana ja ovat hyvin avoimesti ilkeitä minua kohtaan. Toki tämä käytös kertoo heidän tyhmyydestään, ei siitä että olisin jotenkin erityisen kaunis tai kiinnostunut heidän juoppoukoistaan. :D
Kyllä se voi olla ihan totta, että jos nuori ihminen on kauniin näköinen ja varsinkin jos olet myös mukava kanssaihmisille, ylität jotain kirjoittamattomia lakeja ja sitä ei kaikki katso hyvällä. :D
Vanhemmilta naisilta saa jo nuoren ikäni (19) takia hieman alentuvaa käytöstä ja olen saanut kommenttia että eihän nuin pieni ja sievä tyttö voi mistään mitään tietää ja että kyllä mä jonkun pojan isken autooni renkaat vaihtamaan (tämä kommentti, kun mietin töissä renkaista puhuttaessa,että pitää vissiin mennä tänä keväänä veljen pihaan vaihtamaan renkaat kun oma tunkki hajosi). Vaikka mulla onkin suuret siniset silmät, pitkät tummat hiukset, tykkään meikata ja olen tosi siro niin osaan kyllä vaihtaa ne renkaat aivan ite :P
Oma asenne vaikuttaa enemmän kuin ulkonäkö. Mä olen luonnostani iloinen, puhelias ja sosiaalinen ja usein se metsä vastaa kuten sinne huutaa. En myöskään anna itsestäni tyhjäpäisen pissiksen kuvaa, koska haluan että mut otetaan vakavasti. Usein kyllä herättää hämmennystä se, että mä ulkoisesti kilttinä tyttönä (vaikka gootti olenkin en tunne tarvetta kulkea rinnat perse vilkkuen)
moshaan monet jätkät suohon keikoilla. Silloin tulee monesti kommenttia että ei päälle päin uskois. :D
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:55"]
Suomi on näköjään jämähtänyt johonkin Pamela Anderssonin fanitusaikaan, kun luullaan, että blondit hiukset tekevät naisesta kauniin ja viehättävän. Tässä keskustelussakin moni korostaa olevansa kaunis blondi. Luultavasti ihan tavallisen näköisiä ellei jopa ihan olemattoman näköisiä kaikki. Ei ne blondit hiukset tee tavallisesta naamasta kaunista.
Tätä huomaa erityisesti Suomessa. Muualla maailmassa hehkutetaan tummuutta ja vahvoja kauniita piirteitä.
(Itse en ole kumpaakaan, en blondi enkä tumma)
[/quote]
Ei, vaan olen kaunis JA blondi. Ja blondiutta hyväksikäytetään tyhmäksi leimaamiseen.
- Se lääkisopiskelija
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:24"]
Itse ainakin olisin mielelläni jonkun tosi nätin ystävä, jos hän olisi mukava tyyppi. Vaikea kuvitella, että kaikki välttelisivät sen takia, että on liian hyvännäköinen. Olen parikymppinen ja ihan ok näköinen itsekin.
[/quote]
Missä asut? Minun on jostain ihmeen syystä lukion jälkeen ollut vaikea saada ystäviä. Koen kuitenkin olevani sosiaalisesti lahjakas ja kiva tyyppi :)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:35"]
Vanhemmilta naisilta saa jo nuoren ikäni (19) takia hieman alentuvaa käytöstä ja olen saanut kommenttia että eihän nuin pieni ja sievä tyttö voi mistään mitään tietää ja että kyllä mä jonkun pojan isken autooni renkaat vaihtamaan (tämä kommentti, kun mietin töissä renkaista puhuttaessa,että pitää vissiin mennä tänä keväänä veljen pihaan vaihtamaan renkaat kun oma tunkki hajosi). Vaikka mulla onkin suuret siniset silmät, pitkät tummat hiukset, tykkään meikata ja olen tosi siro niin osaan kyllä vaihtaa ne renkaat aivan ite :P
Oma asenne vaikuttaa enemmän kuin ulkonäkö. Mä olen luonnostani iloinen, puhelias ja sosiaalinen ja usein se metsä vastaa kuten sinne huutaa. En myöskään anna itsestäni tyhjäpäisen pissiksen kuvaa, koska haluan että mut otetaan vakavasti. Usein kyllä herättää hämmennystä se, että mä ulkoisesti kilttinä tyttönä (vaikka gootti olenkin en tunne tarvetta kulkea rinnat perse vilkkuen)
moshaan monet jätkät suohon keikoilla. Silloin tulee monesti kommenttia että ei päälle päin uskois. :D
[/quote]
Minäkin usein lyön miehet suu ammolleen kun nuori kaunis naineen vetelee innoisaan siipibuffetissa lihaa ja kaljaa ja jälkiruoaksi nuuskat huuleen. Kerran tämän kokemuksen jälkeen uskalias mies tuli keskustelemaan kanssani, ihmetteli miesmäisiä intohimojani varsinkin kun vielä selvisi, että luen avaruustieteitä. Ulkonäöltäni muistutan oikeasti enemmän Barbieta kuin mitään toista jota osaisin mainita.
Mies tykkäsi kovasti panna, mutta aina riidan tullen halusi ehdottomasti lytätä minut tyhmänä, saamattomana, aivottamana idioottina maailman syvimpään helvettiin. Koska olinhan aivoton huora (tuota miestä ennen ollut kahden kanssa, mutta ulkonäköni ilmeisesti antoi hyvän syyn syyttää jakorasian maineesta :) )1
Sekä työpaikalla että koulussa minua syrjitään ja puukotetaan selkään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:19"]
Tosi hyvää kohtelua saan aina! Olen tosi ujo ja sosiaalisilta taidoiltani vähän kömpelö, mutta ihan perusnättikin nuori nainen nähtävästi huomataan. Ihanaa mennä bileisiin, matkoille, opiskelujuttuihin tai mihin vaan, kun ei tarvitse uutenakaan tyyppinä olla seinäruusuna. :)
[/quote]
No minä olen ujohko ja sosiaalisilta taidoilta ihan okei mies. Yksin saan olla eikä kukaan ole kiinnotunut minusta. Vai ei oo muka naisilla helpompaa... Ai sori, oonko nyt lassukka?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:35"]
[/quote]
Minäkin usein lyön miehet suu ammolleen kun nuori kaunis naineen vetelee innoisaan siipibuffetissa lihaa ja kaljaa ja jälkiruoaksi nuuskat huuleen. Kerran tämän kokemuksen jälkeen uskalias mies tuli keskustelemaan kanssani, ihmetteli miesmäisiä intohimojani varsinkin kun vielä selvisi, että luen avaruustieteitä. Ulkonäöltäni muistutan oikeasti enemmän Barbieta kuin mitään toista jota osaisin mainita.
Mies tykkäsi kovasti panna, mutta aina riidan tullen halusi ehdottomasti lytätä minut tyhmänä, saamattomana, aivottamana idioottina maailman syvimpään helvettiin. Koska olinhan aivoton huora (tuota miestä ennen ollut kahden kanssa, mutta ulkonäköni ilmeisesti antoi hyvän syyn syyttää jakorasian maineesta :) )1
[/quote]
Onko tämä mielestäsi jotenkin vähän vai?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:24"]
[/quote]
Missä asut? Minun on jostain ihmeen syystä lukion jälkeen ollut vaikea saada ystäviä. Koen kuitenkin olevani sosiaalisesti lahjakas ja kiva tyyppi :)
[/quote]
Asun Tampereella. t. 52
Mä luulen että vanhemmat naiset voi pitää nuorten naisten juttuja lapsellisina ja siks vähän huokailla niille.
Olen aikoinani ollut sellainen, enkä ainakaan muista koskaan saaneeni huonoa kohtelua toisilta naisilta ikäni tai ulkonäköni takia. Lähinnä miesten tytöttely joskus häiritsi, kun sitä tapahtui vielä reilusti yli 30-vuotiaana.
Nykyään sitten taas joudun/saan työskennellä paljon nuorempien naisten kanssa, enkä kyllä koe heitä mitenkään uhkana. Päinvastoin, on vaan kiva kun on kaikenikäistä porukkaa töissä.
Uskon kyllä että tietynlaiset naiset saattavat olla keski-ikäistyessä kateellisia nuoremmille naisille. Ehkä mies on joskus jonkun jättänytkin nuoremman takia? Ja kokevat sitten uhkana. Sattuuhan näitä... Toiset taas olleet aina kateellisia milloin kellekin ja mistäkin syystä. Kyllähän näitäkin riittää kaiken ikäisissä.
Joten en missään nimessä lähtisi yleistämään että kaikki keski-ikäiset naiset kohtelevat nuoria naisia epäkunnioittavasti, kun ovat kateellisia heille...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:13"]
Mä luulen että vanhemmat naiset voi pitää nuorten naisten juttuja lapsellisina ja siks vähän huokailla niille.
[/quote]
Mutta kummallisesti ne samanikäisten nuorten miesten jutut ei oo yhtään lapsellisia ja niille ei tarvii huokailla. Ainiin, sehän johtuki siitä että niitä miehiä ei tarvii pitää uhkana (ihan niinku oikeasti niistä nuorista naisista kukaan sun vanhan haahkan vanhaa pallomahaista miestä muutenkaan haluais, turha luulo)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 20:13"]
[/quote]
Mutta kummallisesti ne samanikäisten nuorten miesten jutut ei oo yhtään lapsellisia ja niille ei tarvii huokailla. Ainiin, sehän johtuki siitä että niitä miehiä ei tarvii pitää uhkana (ihan niinku oikeasti niistä nuorista naisista kukaan sun vanhan haahkan vanhaa pallomahaista miestä muutenkaan haluais, turha luulo)
[/quote]Kuka nyt ei komeille nuorille miehille puhuisi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:17"]
Siis vanhemmat naiset lirkuttelee nuoremmille miehille ja vanhemmat miehet nuoremmille naisille. Siis MITEN voi olla?!!! Nimimerkillä työpaikan fiksuin blondi.
[/quote]
Vanhemmat miehet osaa olla kivoja myös nuoremmille miehille, bondaavat ja juttelevat miestenjutuista. Naiset vaan kokee ne nuoremmat aina uhkana eikä haluta olla edes puheväleissä.