Sinä nätti nuori nainen, millaista kohtelua saat?
Erityisesti muilta naisilta? Kadehditaanko sua? Itse olen ollut huomaavinani että etenkin minua vanhemmat naiset ovat jotenkin outoja seurassani tai minut nähdessään. Ovat jotenkin vähätteleviä tai eleilevät kuin eivät olisi huomaavinaankaan. Ärsyttää sellainen. Onko se sitten kateutta vai mitä se on? Vai kuvittelenko vain? Onko muilla vastaavia kokemuksia? En itse ole mitenkään erityisen kaunis, mutta nuori ja nätti kuitenkin. En haluaisi herättää kateutta joten huomaan että alan helposti mielistelemään sellaisia ihmisiä ja vähättelemään itsekin itseäni.
Kommentit (84)
24, todennäköisesti niillä konkareilla on ihan tekemistä siinä että saavat omat työnsä tehtyä. Ne on suurella todennäköisyydellä stressaantuneita ihmisiä jotka pyörittää oman napansa ja työnsä lisäksi vielä lapsiperhearkea ja ties mitä kuvioita. Jos sä haluat mentorin, sun pitää herättää jossain ihmisessa halu panostaa sinuun. Uhriutumalla ja katteetonta arvostusta vinkumalla se tuskin tulee onnistumaan.
Olisi hauska jos kaikki nyt laittaisi fb kuvansa jakoon, niin katsottaisiin millaisia "kaunokaisia" keskustelusta löytyy. Minä en saa huonoa kohtelua, olen tosin niin itsevarma, etten sellaisesta välittäisikään, sillä kyllä huonosti kohtelevat ihmiset kohtelee ihan kaikkia töykeästi. Enemmän saan kehuja ja päivää piristäviä kommenteja.
Elämän kiertokulku: Riitta 45 tulee töihin vittuuntuneena koska arki painaa päälle ja avioliittokin rakoilee. Bambi 25 vee voihkaisee ou nou, taas kauneuteni ja nuoruuteni koetaan uhkana! Kaksikymmentä vuotta myöhemmin Bambi tulee töihin vittuuntuneena koska arki painaa päälle ja avioliittokin rakoilee. Bamberiina 25 vee voihkaisee ou nou, taas kauneutaeni ja nuoruuteni koetaan uhkana!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:53"]
Eikös ne nätit mielletä menestyjiksi? Ehkä sä olet muuten vaan niin ärsyttävä, että sua yksinkertaisesti kaihdetaan. Ei siihen tarvita kauneutta ja ehkä sä vaan kuvittelet tekosyitä sille miksi sun seurassa ei viihdytä?
[/quote]
Mikä mussa sitten ärsyttää? Oon hyvin rauhallinen, kiltti ja hymyilen paljon. En hirveesti puhu jos ei ole asiaa eli olen melko vähäpuheinen. Onko se iloisuus sitten joka saa muut ärsyyntymään? En ymmärrä. Kyllä musta kavereiden kesken pidetään ja minua on luonnehdittukin hyväluontoiseksi.
[/quote]
Tuossahan selitys tulikin. Kyllä siinä outo olo tulee, jos joku virnuilee vieressä puhumatta mitään, eli ei ole tekemistä ulkonäön kanssa
[/quote]
En virnuile vaan teen vaikkapa töitä niinkuin kuuluu. Muut naiset usein keskustelevat samalla kun tekevät töitä mutta itse haluan keskittyä vain työn tekemiseen. Kyllä minä vastaan jos kysytään ja sanon jos on asiaa.
Sitten kun te 25-vuotiaat alatte lähestyä 50 vuotta huomaatte, että 25-vuotiaat vaikuttaa niin nuorilta ja ihan tytöiltä eikä se ole mitään vittuilua. Ja ylipäänsä, ei se maailma kuulkaa teidän navan ympärillä pyöri.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:01"]
Sitten kun te 25-vuotiaat alatte lähestyä 50 vuotta huomaatte, että 25-vuotiaat vaikuttaa niin nuorilta ja ihan tytöiltä eikä se ole mitään vittuilua. Ja ylipäänsä, ei se maailma kuulkaa teidän navan ympärillä pyöri.
[/quote]
Ja tyttöjäkö sitten saa kohdella vähättelevästi?
No mitä se vähättely nyt sitten on? Suhtaudutko itse itseäsi 20 vuotta nuorempiin täysin yhdenvertaisina? Parikymppinen on aikuinen mutta ei se kokemuksen karttuminen siihen ikään lopu. Jos joku ihmelapsi 10-vee tulee selittämään ydinfysiikkaa niin sitten opin kunnioittamaan häntä ydinfysiikassa. Siihen asti pidän 10-vuotiaana enkä pysty ihan täysin tasavertaiseksi itseäni tuntemaan. Jos tuntuu siltä että tytötellään niin hanki itsellesi se kunnioitus.
Esim asiakkaani pitävät minusta tottakai, mutta se on seurausta erinomaisesta ja iloisesta asiakaspalvelusta. Olen noh sanotaanko erikoisenkaunis eli en sekoitu massaan, mutten ole mikään klassisen kauniskaan enkä nyt mikään etninen. Minusta saa näyttävän halutessaan ja jaksaessaan laittautua:D mutta kollegani jotka toimivat muissa yrityksissä esimerkiksi saattavat jollainlailla olla varautuneita vaikka heitäkohtaan olen hymyilevä, ystävällinen ehkä hieman vetäytyväkin. Ei nyt kaikki mutta joissain olen huomannut hieman kyräileviä piirteitä ja salaa tuijottelua ja heti kun yritän vastata katseeseen niin pää käännetän pois. Koulutuksiin on suht pelottava mennä näiden takia.
Silloin kun mä laihduin ja hankin haban huomasin ihan selvän viilenemisen naisten suhtautumisessa itseeni. MUTTA samalla huomasin että sen yli pääsee saman tien kun on oma iloinen ja ystävällinen itsensä. Nykyään joudun ehkä voittamaan ihmisiä enemmän puolelleni kuin ennen, mutta en stressaa siitä koska tiedän että se onnistuu muutamassa minuutissa kun olen vain oma itseni. Eli jos tuntuu että oma kauneus on ylitsepääsemätön este muiden hyväksynnälle niin en jäisi tuleen makaamaan ja syyttelemään pelkästään sitä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:24"]
Olisi hauska jos kaikki nyt laittaisi fb kuvansa jakoon, niin katsottaisiin millaisia "kaunokaisia" keskustelusta löytyy. Minä en saa huonoa kohtelua, olen tosin niin itsevarma, etten sellaisesta välittäisikään, sillä kyllä huonosti kohtelevat ihmiset kohtelee ihan kaikkia töykeästi. Enemmän saan kehuja ja päivää piristäviä kommenteja.
[/quote]
Miksi kuvat jakoon? Etkö usko että täällä on kauniita naisia kirjoittamassa?
Olen tuo lääkisopiskelija. En ole facebookissa ja mielelläni näyttäisin kuvani, jos siitä jotenkin saisi sellaisen, ettei tunnista henkilökohtaisesti minuksi, mutta ymmärtäisi että kaunis olen.
Ja saan minäkin paljon kehuja, mutta miesten motiivit ja naiset käytökseltään (paitsi jotkut toiset kauniit naiset ovat mukavia) ikäviä.
Suomi on näköjään jämähtänyt johonkin Pamela Anderssonin fanitusaikaan, kun luullaan, että blondit hiukset tekevät naisesta kauniin ja viehättävän. Tässä keskustelussakin moni korostaa olevansa kaunis blondi. Luultavasti ihan tavallisen näköisiä ellei jopa ihan olemattoman näköisiä kaikki. Ei ne blondit hiukset tee tavallisesta naamasta kaunista.
Tätä huomaa erityisesti Suomessa. Muualla maailmassa hehkutetaan tummuutta ja vahvoja kauniita piirteitä.
(Itse en ole kumpaakaan, en blondi enkä tumma)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:01"]
[/quote]
Minun maailmani pyörii minun ympärilläni. Onneksi elämässäni on urani ja intohimoni tieteen parissa. Kun kauneuteni rapistuu niin jäljellä on se ihana, älykäs, utelias minä :)
Olen kaunis ja älykäs ja oikeasti onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 11:57"]
Itse olen perusnätti, eli en saa mitään suurta kateellisuuden vyöryä osakseni, mutta siskoni on oikeasti Hollywood-luokan kaunotar, ja hän saa aivan järkyttävää kohtelua osakseen. Hän on toki vielä varsin nuori, alle parikymppinen ja sen ikäiset tytöt osaavat olla kamalia. Puolitutut kaatelevat hänen päälleen juomia baarissa, vedetään tukasta ja tönitään, huudellaan törkeyksiä. Itse en olisi kuvitellut moisen olevan mahdollista, ellen olisi itse nähnyt.
[/quote]
Joo, mun sisko myös, se on malli, suomessa siis saanut aina huonoa kohtelua, ja miehet on ihan sikoja sille melkeinpä aina, ne ei kans millään meinaa uskoa siltä ei sanaa, ja yleensä yrittää jotain negailla sen ulkonäöstä (ilmeisesti sen takia, koska jotkut uskoo, että sillä tavalla saa iskettyä kauniita naisia).
Noi negailijat ei tiedä, että sillä on tosi huono itsetunto, ja se on vaan surullinen tommosesta, eikä tosiaankaan lämpene joillekin haukkujille.
Niin, ja tommonen kohtelu on saanut sille aikaiseksi sen huonon itsetunnon, ja myös meidän äiti on sille ollut aina julmin, varmaan, koska se on kaunein meistä.
Ja se oma luonne on sellainen herkkä ja kiltti, joten en usko sen saaman huonon kohtelun takana olevan se, että se olisi itse joku perse muita kohtaan.
Hei ap,
olen huomannut samaa. Esimerkiksi työpaikallani meitä saman "tason työntekijöitä" on aika tasan nuoria miehiä ja nuoria naisia. Naisista kaikki sattuvat olemaan nättejä, hoikkia, urheilullisia. Meidän toisella osastolla on 10-20-vuotta vanhempaa porukkaa, joista miehet ovat kivoja meille kaikille tasaisesti, ja yllättäen ne vanhemmat naiset (joista yksi on myös esim. meidän esimiehemme) eivät edes katso päin meitä tyttöjä! Ei tervehditä aamuisin, kun puhutellaan puhutaan nenän vartta alaspäin... vaan näkisitpä, miten niille miespuolisille alaisille lirkutellaan. Ihan selvän eron huomaa, ja koska me ollaan kaikki ahkeria ja mukavia työntekijöitä, siihen ei keksi muuta syytä kuin sen, että nuo vanhemmat, rupsahtaneet naiset ei tykkää siitä, että paikalla on myös nuoria nättejä naisia.
Oman ikäisten piirissä mielestäni kohtelu on ihan samanlaista ulkonäöstä riippumatta (tai sitten olen valinnut kaveripiirini todella hyvin...)
Niin ja töissä myös asiakkaiden kanssa huomaa. Olen siis asiakaspalvelualalla. Monet vanhemmat miehet tytöttelee, ja olettaa etten osaa tehtäviäni, että olen vain koristeena siellä. Ovat yleensä hämmästyneitä, kun hoidan työni ammattitaidolla, ja useimmiten myöntävät jälkeenpäin, että en uskonut että tollanen nuori nätti blondi osaa näitä asioita selvittää, vaan yllättyivät positiivisesti :D
Että ei, et kuvittele sitä, se on ihan todellista :)
Hah, piti tulla kurkkaamaan tämä ketju koska arvasin että täällä näkee sitä taattua av-laatua: avaus on ihan hyvästä ja oikeasti monille hankalasta aiheesta, vaan heti ollaan haukkumassa ja huutamassa. :D Eikä tarvitse olla mikään salapoliisi että arvaa, että ne haukkujat on juurikin näitä vanhempia, parhaat päivänsä nähneitä naisia, jotka eivät anna nuorille, näteille ja hoikille naisille edes mahdollisuutta osoittaa olevansa yhtä pätevä kuin samanikäinen mieshenkilö, sillä ei vaan tykätä kun töihin tulee joku kauniimpi. Tästä vois oikeasti tehdä jonkun tutkimuksenkin, saatais mustaa valkoisella. Ihminen on susi toiselle, varsinkin naiset naisille.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:16"]
24, todennäköisesti niillä konkareilla on ihan tekemistä siinä että saavat omat työnsä tehtyä. Ne on suurella todennäköisyydellä stressaantuneita ihmisiä jotka pyörittää oman napansa ja työnsä lisäksi vielä lapsiperhearkea ja ties mitä kuvioita. Jos sä haluat mentorin, sun pitää herättää jossain ihmisessa halu panostaa sinuun. Uhriutumalla ja katteetonta arvostusta vinkumalla se tuskin tulee onnistumaan.
[/quote]
No kerropa sitten, miksi ne konkarit suhtautuvat kuitenkin ihan neutraalisti nuoriin miestyöntekijöihin? Näin ainakin meidän työpaikalla. Porukan pätevin, nuori kaunis naishenkilö saa hirveää paskaa niskaansa näiden vanhojen korppikotkien toimesta.
Mä oon kuullu vahingossa meidän kahvihuoneesta keskustelun ku 15-v mua vanhempi kollega sanoi esimiehelleni että "no sitä 'Maijaa' ei ainakaan jaksais katella koko kesää, sellanen hymytyttö että alkaa meitä vanhempia masentaa". Aika suorasukaista tekstiä, kyseessä oli siis se jatketaanko sopimustani kesäajallekin. Onneksi esimieheni tietää miten hyvin hoidan työni, ja sopimustani jatkettiin, mutta tuossa kyllä kiteytyy naisvaltaisten alojen kauheus. Eli kateus.
Siis vanhemmat naiset lirkuttelee nuoremmille miehille ja vanhemmat miehet nuoremmille naisille. Siis MITEN voi olla?!!! Nimimerkillä työpaikan fiksuin blondi.
Meidän työpaikalla on ollut kiusaamistapaus ihan luottamusmiestasolla käsittelyssä, kiusaajat eivät osanneet muuta syytä antaa nuoren harjoittelijatytön kiusaamiselle kuin sen, että hän oli niin nätti että ärsytti. Onneksi tyttö kesti sen ja teki työnsä paremmin kuin ne huuhkajat, ja on nykyään vakkari ja kohta varmaan näiden naikkosten esimieskin :)
Mä olen 26-vuotias, ihan nätti nainen, mutten mikään kaunotar ja kaikkein eniten mua ihmetyttää toisten nuorten naisten (ja välillä vanhempienkin) tuijotus. Tätä tapahtuu todella paljon, siis että toiset naiset tuijottavat ihan silmää räpäyttämättä ja kääntyvät katsomaankin. Junassa saattavat vastapäätä istuvat tuijottaa koko 15 minuutin matkan lähes taukoamatta, mikä on aika pelottavaakin. Miehet, lapset ja vanhukset ei kattele mua, joten ihmettelen aina mistä tuo johtuu. Oon varmaan sitten niin omituisen näköinen...